Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,900 25 apr 2024 17:35
  • -0,120 (-2,99%) Dagrange 3,874 - 4,036
  • 691.847 Gem. (3M) 1,4M

Oktober maand van herstel

3.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 177 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Tartessos 14 oktober 2019 12:13
    Crocket, als er ergere dingen zouden zijn die negatief van invloed zouden zijn op bijvoorbeeld de afgegeven winstprognose, dan is het BAM WETTELIJK VERPLICHT dit via een additioneel bericht te melden aan de aandeelhouders.
    Net als de vorige keer toen er er winstwaarschuwing kwam ivm met de openstaande facturen van 90mio.
    Eerst had men winstmarge Afgegeven van rond de 2-4% voor 2019. Maar later werd dit 1%.

    Zou BAM bestuur dit hebben nagelaten dan doet men wettelijk iets niet goed .

    Omdat er recent geen winstwaarschuwing is afgegeven blijft de afgegeven winstmarge van 1% over 2019 van kracht.
    Dat betekent dat het NIET SLECHTER wordt maar misschien wel KAN MEEVALLEN.
    Dat is men niet verplicht te melden.

    Conclusie: er komen geen ernstige konijnen uit de hoed.
  2. Crockett 14 oktober 2019 12:15
    quote:

    Tartessos schreef op 14 oktober 2019 12:13:

    Crocket, als er ergere dingen zouden zijn die negatief van invloed zouden zijn op bijvoorbeeld de afgegeven winstprognose, dan is het BAM WETTELIJK VERPLICHT dit via een additioneel bericht te melden aan de aandeelhouders.
    Net als de vorige keer toen er er winstwaarschuwing kwam ivm met de openstaande facturen van 90mio.
    Eerst had men winstmarge Afgegeven van rond de 2-4% voor 2019. Maar later werd dit 1%.

    Zou BAM bestuur dit hebben nagelaten dan doet men wettelijk iets niet goed .

    Omdat er recent geen winstwaarschuwing is afgegeven blijft de afgegeven winstmarge van 1% over 2019 van kracht.
    Dat betekent dat het NIET SLECHTER wordt maar misschien wel KAN MEEVALLEN.
    Dat is men niet verplicht te melden.

    Conclusie: er komen geen ernstige konijnen uit de hoed.
    Ik had het bijna zelf kunnen typen. Met minder hoofdletters, maar inhoudelijke conclusie is dus dat we bodem echt hebben gezien:)
  3. forum rang 4 Tartessos 14 oktober 2019 12:26
    Beste Spider,
    Toen BAM en Volker bij de laatste cijfers meldde dat men (weer) 4 mio euro afschreven verbaasde mij dat juist. Niet omdat het zoveel was , maar zo weinig. De reactie van beleggers was heftig.
    Het lijkt mij juist realistisch om rekening te houden met nog wat afschrijving!

    Wat veel en veel interessanter is hoeveel geld er binnenkomt door alle projecten met hogere winstmarges als ooit tevoren.
    Dat moet de schade van de sluis ruimschoots wegstrepen.....

    Kijk om je heen en zie wat de prijzen van gewone rijtjeshuizen zijn. Bijna verdubbeld met 5 jaar ervoor.
    Ons denken in het hoofd moet ’om’. Zeesluis moet snel af en is (pijnlijke) historie.
    Toekomst en perspectief is veel interessanter.
  4. forum rang 8 HenkdeV 14 oktober 2019 12:34
    quote:

    Crockett schreef op 14 oktober 2019 12:15:

    [...]

    Ik had het bijna zelf kunnen typen. Met minder hoofdletters, maar inhoudelijke conclusie is dus dat we bodem echt hebben gezien:)
    Misschien gewoon de derde kwartaalcijfers afwachten. Die geven duidelijkheid over hoe BAM er nu voorstaat en hopelijk wordt er ook al vooruitgezien naar 2020.

    Wanneer er bij de derde kwartaalcijfers geen rare dingen (meer) naar buiten komen en BAM vasthoudt aan de margevoorspelling voor 2020 dan kun je BAM moeilijk een duur aandeel noemen. Maar zelf wil ik dat eerst zwart op wit hebben.
  5. [verwijderd] 14 oktober 2019 12:35
    quote:

    Tartessos schreef op 14 oktober 2019 12:01:

    Case 10, als je ergens niet mee eens bent dan heb je de keuze om 1) te reageren of 2)niet te reageren.
    Als je overal op reageert en overal haaks / dwars op gaat staan dan wordt het een onaangenaam forum.
    Niet zo goed voor de sfeer.

    Als jij hier iets wilt vertellen, dan lijkt mij mij zeer verstandig om dit te onderbouwen. Losse lege flodders uitbraken, daar zit niemand op te wachten.

    Vooralsnog heeft Bampost het hier bij het rechte eind, gebaseerd op de beurskoers en de belazerde resultaten en ontwikkelingen bij BAM het afgelopen jaar.

    De rest lult maar raak hier richting zijn/haar kansloze BAM investering en hoopt maar een beetje, zonder met een behoorlijk verhaal te komen.
  6. Crockett 14 oktober 2019 12:38
    quote:

    case_10 schreef op 14 oktober 2019 12:35:

    [...]

    Als jij hier iets wilt vertellen, dan lijkt mij mij zeer verstandig om dit te onderbouwen. Losse lege flodders uitbraken, daar zit niemand op te wachten.

    Vooralsnog heeft Bampost het hier bij het rechte eind, gebaseerd op de beurskoers en de belazerde resultaten en ontwikkelingen bij BAM het afgelopen jaar.

    De rest lult maar raak hier richting zijn/haar kansloze BAM investering en hoopt maar een beetje, zonder met een behoorlijk verhaal te komen.
    Oh nee toch. "de rest lult..........." ik denk dat je de plank wel misslaat
  7. Spider01 14 oktober 2019 12:46
    quote:

    Tartessos schreef op 14 oktober 2019 12:26:

    Beste Spider,
    Toen BAM en Volker bij de laatste cijfers meldde dat men (weer) 4 mio euro afschreven verbaasde mij dat juist. Niet omdat het zoveel was , maar zo weinig. De reactie van beleggers was heftig.
    Het lijkt mij juist realistisch om rekening te houden met nog wat afschrijving!

    Wat veel en veel interessanter is hoeveel geld er binnenkomt door alle projecten met hogere winstmarges als ooit tevoren.
    Dat moet de schade van de sluis ruimschoots wegstrepen.....

    Kijk om je heen en zie wat de prijzen van gewone rijtjeshuizen zijn. Bijna verdubbeld met 5 jaar ervoor.
    Ons denken in het hoofd moet ’om’. Zeesluis moet snel af en is (pijnlijke) historie.
    Toekomst en perspectief is veel interessanter.
    Tartessos,
    Als Bam weer met een afschrijving komt, of nog één of ander lijk op 7 nov. met de huidige stand gaat het aandeel echt door het putje.
  8. forum rang 4 Doemebest 14 oktober 2019 12:51
    quote:

    OnoMatopee schreef op 14 oktober 2019 09:41:

    [...]Dit is duidelijk weer een bijdrage van een internettrol. Ja ik ben de neef van de CEO, CFO.
    Je wordt bedankt voor het verzieken van de Bam-draad door je herhaaldelijk haat prediken en verdachtmakingen jegens posters.

    Ik hou het hier bij mijn laatste bijdrage aan het forum. Tegen zo veel gebral wil ik geen energie meer steken.
    Ik snap en deel je ergernis, maar deze opportunist verdwijnt wel, kijk ook even naar bijna alle anderen die jou bijdragen in hoge mate waarderen.
    Als de schreeuwers hun zin krijgen, kunnen we wel inpakken...
  9. Crockett 14 oktober 2019 12:55
    www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/2019/10...

    Grootste onderhoudsopgave ooit voor Rijkswaterstaat in Noord-Holland

    Gepubliceerd op: 14 oktober 2019- Laatste update: 14 oktober 2019 11:00 uur

    Minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat gaf op maandagochtend 14 oktober 2019 bij de sluizen in IJmuiden de aftrap voor de grootste onderhoudsopgave ooit voor Rijkswaterstaat in Noord-Holland.

    Tot 2030 staat de renovatie en vervanging van 12 bruggen, 3 tunnels, 3 wegen en 5 sluizen en het gemaal IJmuiden op het programma. Komende jaren wordt tevens in het kader van groot onderhoud ruim 90 km snelweg vernieuwd en grotendeels vervangen door stiller asfalt. In de eerste plaats om de infrastructuur veilig en bereikbaar te houden, in de 2e plaats om het duurzaam en toekomstbestendig te maken.

    Verjongen, vernieuwen en verduurzamen

    De opgave in Noord-Holland kenmerkt zich door de grote hoeveelheid kunstwerken die de komende jaren gerenoveerd of vervangen worden en de vele waterwerken die hier onderdeel van uitmaken. Veel bruggen, tunnels, viaducten en sluizen stammen uit de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw. Sinds die tijd is het verkeer enorm toegenomen en zijn vrachtwagens een stuk zwaarder geworden.

    Van Nieuwenhuizen: ‘Een megaklus van Texel tot Amsterdam en van IJmuiden tot aan Hoorn. 23 projecten in 1 provincie waar alle partners samen hun schouders onder zetten, zodat Noord-Holland door deze opknapbeurt ook in de toekomst goed bereikbaar blijft over de weg en het water.’
    Planning onderhoudsopgave

    De planning van de renovatie en vervanging ligt nog niet vast, de meest urgente kunstwerken worden als eerste aangepakt. Dit zijn het sluizencomplex bij IJmuiden, de veerverbinding tussen Texel en Den Helder, de Prins Willem Alexandersluis bij Schellingwoude en de Schellingwouderbrug. De opgave in Noord-Holland kent een voorlopige vervangingswaarde van zo’n € 1 miljard. Het vernieuwen van zoveel infrastructuur, terwijl deze volop wordt gebruikt, vraagt om een doordachte aanpak.
    Hinderbeperking

    Om de hinder in de regio te beperken voor het autoverkeer en vrachtvervoer, moet het drukke netwerk van snelwegen en vaarwegen in stand blijven tijdens de werkzaamheden. Een van de maatregelen die hiervoor wordt genomen is het bewust spreiden van de onderhoudsopgave over een flink aantal jaren zodat de hinder wordt beperkt. Samen met andere (vaar)wegbeheerders en marktpartijen en in overleg met de omgeving plannen we alle onderhoudsprojecten en combineren we werkzaamheden zo veel mogelijk. Met deze aanpak wordt – nog veel meer dan nu het geval is - vroegtijdig in gesprek gegaan met alle betrokkenen over de totale, integrale, opgave inclusief bereikbaarheid van de regio.
    Beheer en onderhoud

    Tot aan het vervangen of renoveren worden alle kunstwerken in de gaten gehouden met inspecties en keuringen en wordt er onderhoud uitgevoerd uit wanneer dit nodig is. Groot onderhoud aan de rijkswegen is eens in de 15 jaar nodig als gevolg van slijtage van het asfalt. De werkzaamheden bestaan uit het vervangen van de deklaag door nieuw asfalt, het vervangen van voegovergangen en het verbeteren van de regenwaterafvoer. Dit werk is in het najaar van 2019 van start gegaan op de snelweg A9 bij knooppunt Rottepolderplein. In 2019 en 2020 zullen alle grote snelwegen in Noord-Holland, zoals de snelweg A1, A4, A8 en A10, in meer of mindere mate nieuw asfalt krijgen. Uiteindelijk wordt ruim 90 km snelweg vernieuwd en grotendeels vervangen door stiller asfalt. Om hinder van het werk voor de weggebruikers zoveel mogelijk te voorkomen wordt er vooral ’s nachts en in het weekend gewerkt.
    Meer informatie onderhoudsopgave Noord-Holland

    Meer informatie over de opgave van Rijkswaterstaat in Noord-Holland is te vinden op de projectpagina Samen werken aan een bereikbaar Noord-Holland en via de Landelijke Informatielijn van Rijkswaterstaat: 0800 – 8002 (gratis, maandag tot en met vrijdag: 07.00 tot 20.00 uur, zaterdag, zondag en feestdagen: 10.00 tot 18.30 uur).
  10. [verwijderd] 14 oktober 2019 13:14
    quote:

    Crockett schreef op 14 oktober 2019 13:04:

    totaal voor Noord-Holland tot 2030 dus 1 miljard omzet te vangen. Voor alle aannemers samen:)
    Laten we eerst maar eens afwachten wat de marges zijn die de betrokken `gelukkige bouwers` kunnen maken op deze `kunstprojecten`, nadat Rijkswaterstaat ze tegen elkaar heeft uitgespeeld.
3.539 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 177 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links