Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,040 24 apr 2024 17:35
  • -0,240 (-1,03%) Dagrange 23,000 - 23,560
  • 200.737 Gem. (3M) 241K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 NLvalue 26 september 2019 08:29
    quote:

    Wolff in schaapskleren schreef op 24 september 2019 12:24:

    [...]

    dat is geen goed nieuws, maar slecht nieuws....ze hebben hun LONG positie afgebouwd!
    Overigens weet ik niet of ze ook short zitten/zaten en zou het kunnen zijn dat ze zowel long als short hebben afgebouwd en dus per saldo niet een andere positie hebben.
    Moeilijk iets van te zeggen of t goed of slecht nieuws is zonder wat verder er in te duiken. Susq is een market maker in derivatives, geen short of long partij per se (hoewel ze ook een takje hebben die dat doen)

    De melding is van 20/9 (optie expiratie dag) dat betekent waarschijnlijk dat ze aandelen hebben moeten leveren voor calls die zij hebben moeten schrijven (omdat er geen andere tegenpartij was) en/of calls die ze hadden als tegenpartij waardeloos zijn afgelopen.

    Er waren geen grote short bewegingen die dag.

    Mocht je dieper willen duiken, moet je naar de grote aflopende series van vrijdag jl kijken, en hoe hun positie (optie, aandeel, future) was samengesteld (middellijk, potentieel etc) de laatste meldingen.

    Blijft een beetje giswerk , aangezien er een heleboel beleggingsbelissingen van anderen samenkomen in hun positie.
  2. aandeeltje! 26 september 2019 08:36
    quote:

    NLvalue schreef op 26 september 2019 08:29:

    [...]

    Moeilijk iets van te zeggen of t goed of slecht nieuws is zonder wat verder er in te duiken. Susq is een market maker in derivatives, geen short of long partij per se (hoewel ze ook een takje hebben die dat doen)

    De melding is van 20/9 (optie expiratie dag) dat betekent waarschijnlijk dat ze aandelen hebben moeten leveren voor calls die zij hebben moeten schrijven (omdat er geen andere tegenpartij was) en/of calls die ze hadden als tegenpartij waardeloos zijn afgelopen.

    Er waren geen grote short bewegingen die dag.

    Mocht je dieper willen duiken, moet je naar de grote aflopende series van vrijdag jl kijken, en hoe hun positie (optie, aandeel, future) was samengesteld (middellijk, potentieel etc) de laatste meldingen.

    Blijft een beetje giswerk , aangezien er een heleboel beleggingsbelissingen van anderen samenkomen in hun positie.
    Aannemelijk dat het te maken heeft met de expiratie.
  3. forum rang 4 moneypocket 26 september 2019 23:28
    quote:

    Willempie schreef op 26 september 2019 23:17:

    [...]

    Dat van dat pak slaag lees ik al een jaar. Voorlopig zijn zij de enige die geen klappen geïncasseerd hebben.
    World Quant rommelt gewoonweg in de marge; waarschijnlijk via daghandel extra short overgehouden. Ben benieuwd of de grootaandeelhouder Susquant vandaag weer heeft afgebouwd. Wat mij wel opviel was het dalen met weinig stukken in de middag t.o.v. het zware geschut qua opbouw in de morgen.
    Indien AMG meer info bekendmaakt en daarbij ook de splitsing m.i.v. 2020 zal gaan plaatsvinden kan het snel gaan.

    De shortende partijen proberen onrust te zaaien; indien de onderhandelingen tussen VS en China positief verlopen en er een handelsdeal komt is het snel gedaan met de shortende partijen.

  4. forum rang 6 rene66 30 september 2019 20:24
    Announcement of Periodic Review: Moody's announces completion of a periodic review of ratings of AMG Advanced Metallurgical Group N.V.
    27 Sep 2019

    New York, September 27, 2019 -- Moody's Investors Service ("Moody's") has completed a periodic review of the ratings of AMG Advanced Metallurgical Group N.V. and other ratings that are associated with the same analytical unit. The review was conducted through a portfolio review in which Moody's reassessed the appropriateness of the ratings in the context of the relevant principal methodology(ies), recent developments, and a comparison of the financial and operating profile to similarly rated peers. The review did not involve a rating committee. Since 1 January 2019, Moody's practice has been to issue a press release following each periodic review to announce its completion.

    This publication does not announce a credit rating action and is not an indication of whether or not a credit rating action is likely in the near future. Credit ratings and outlook/review status cannot be changed in a portfolio review and hence are not impacted by this announcement. For any credit ratings referenced in this publication, please see the ratings tab on the issuer/entity page on www.moodys.com for the most updated credit rating action information and rating history.

    Key rating considerations are summarized below.

    AMG Advanced Metallurgical Group N.V.'s (AMG) B1 corporate family rating (CFR) benefits from its good liquidity, long standing relationships with blue chip customers, strong market position as well as the geographic and end-market diversity. Critical materials, its largest segment, operates in a market with only a few large competitors and company's products play an important role in strengthening and lightweighting as well as the reduction of carbon emissions. This provides steady customer demand, especially with the growing importance of sustainability in the industry.

    AMG's CFR is constrained by its small scale relative to higher rated manufacturers and its rising exposure to volatile and cyclical metals prices, particularly ferrovanadium and lithium. AMG's leverage is expected to increase following the issuance of the $307 million tax exempt bonds to fund the Cambridge II project which will double the capacity to produce ferrovanadium (FeV). The elevated capex will result in negative free cash flow through 2020 with little opportunity for debt reduction, although AMG is expected to maintain good liquidity. Credit metrics are expected to return to levels appropriate for the rating following the completion of the Cambridge II project in 2021.

    This document summarizes Moody's view as of the publication date and will not be updated until the next periodic review announcement, which will incorporate material changes in credit circumstances (if any) during the intervening period.

    The principal methodology used for this review was Global Manufacturing Companies published in June 2017. Please see the Rating Methodologies page on www.moodys.com for a copy of this methodology.

    This publication does not announce a credit rating action. For any credit ratings referenced in this publication, please see the ratings tab on the issuer/entity page on www.moodys.com for the most updated credit rating action information and rating history.

  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 3 oktober 2019 10:32
    Fors prijskaartje aan schonere scheepvaart
    2 min geleden in FINANCIEEL

    AMSTERDAM (ANP) - De strengere brandstofeisen voor de scheepvaart die volgend jaar ingaan maken het vervoer van goederen over zee aanzienlijk duurder.

    Dat verwachten economen van het ING Economisch Bureau omdat schonere brandstoffen aanzienlijk duurder zijn. Afhankelijk van het type schip en de route kan de prijs van vrachtvervoer wel met een kwart stijgen. In de praktijk zal dat echter meevallen.

    Rederijen kunnen behalve het inzetten van schonere brandstoffen ook speciale filterinstallaties gebruiken om de zwaveluitstoot omlaag te krijgen. Dat kost echter relatief veel en is daardoor alleen interessant voor grotere schepen. Bovendien zijn er vraagtekens hoe milieuvriendelijk die filters zijn. De economen verwachten daarom dat de meeste schepen voor zwavelarme brandstof zullen kiezen.

    Door concurrentie en de huidige overcapaciteit op de markt lukt het rederijen waarschijnlijk niet om alle extra kosten op hun klanten te verhalen. Ze kunnen er dan ook voor kiezen om langzamer te varen. Dat bespaart namelijk ook brandstof.
  6. forum rang 7 ff_relativeren 3 oktober 2019 16:25
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 3 oktober 2019 10:32:

    Fors prijskaartje aan schonere scheepvaart
    2 min geleden in FINANCIEEL

    AMSTERDAM (ANP) - De strengere brandstofeisen voor de scheepvaart die volgend jaar ingaan maken het vervoer van goederen over zee aanzienlijk duurder.

    Dat verwachten economen van het ING Economisch Bureau omdat schonere brandstoffen aanzienlijk duurder zijn. Afhankelijk van het type schip en de route kan de prijs van vrachtvervoer wel met een kwart stijgen. In de praktijk zal dat echter meevallen.

    Rederijen kunnen behalve het inzetten van schonere brandstoffen ook speciale filterinstallaties gebruiken om de zwaveluitstoot omlaag te krijgen. Dat kost echter relatief veel en is daardoor alleen interessant voor grotere schepen. Bovendien zijn er vraagtekens hoe milieuvriendelijk die filters zijn. De economen verwachten daarom dat de meeste schepen voor zwavelarme brandstof zullen kiezen.

    Door concurrentie en de huidige overcapaciteit op de markt lukt het rederijen waarschijnlijk niet om alle extra kosten op hun klanten te verhalen. Ze kunnen er dan ook voor kiezen om langzamer te varen. Dat bespaart namelijk ook brandstof.

    @ DZR,

    ik neem aan dat je met dit scheepvaartbericht bedoelt, dat men voor andere oplossingen zal zoeken dan filters en hun recycling ? Het is in ieder geval waanzinnig druk aan het worden in de scheepvaart op de oceanen :

    edition.cnn.com/2019/10/03/business/g... .

    In 1 plaatje :

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links