Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,655 24 apr 2024 13:39
  • +0,135 (+2,45%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 255.952 Gem. (3M) 317,5K

September 2019: Op Naar Deals En 17.50 Koers

1.878 Posts
Pagina: «« 1 ... 57 58 59 60 61 ... 94 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Kuiken 21 september 2019 11:08
    bron FD:

    Maarten Steinbuch
    VOORUIT
    Digitaal parkeren

    Met sensoren, data-uitwisseling en laadplekken voor elektrische auto’s kun je parkeergarages vrij eenvoudig slimmer maken. De echte uitdaging is te voorspellen hoe de toekomst zich ontwikkelt.
    Met sensoren, data-uitwisseling en laadplekken voor elektrische auto’s kun je parkeergarages vrij eenvoudig slimmer maken. De echte uitdaging is te voorspellen hoe de toekomst zich ontwikkelt.Foto: Maikel Samuels/HH
    'Parking as a service' heet het, het nieuwe denken in de wereld van het parkeren. Slim parkeren en slimme parkeersystemen. Afgelopen week sprak ik op het tweejaarlijkse congres van de Europese vereniging van parkeerbedrijven, overheden en toeleveranciers aan die sector. In Europa zijn er zo'n 40 miljoen betaalde parkeerplaatsen, en in totaal 450 miljoen private en publieke parkeerplaatsen. De bedrijfsomzet van de business is ruim €23 mrd per jaar.
    Net als veel andere segmenten van de industrie die te maken hebben met de huidige bijzonder snelle transitie in de mobiliteitssector, is er veel te doen maar ook veel onzeker. Wat gaat elektrisch rijden betekenen, moet elke parkeerplaats een laadpaal, en wat voor een? Kunnen al die auto’s wel snel genoeg worden opgeladen? Als de fossiele auto niet meer de stad in mag, waar moet dan het transferium komen? En hoe sluiten de diverse vervoersmodaliteiten op elkaar aan? Is er wel data-uitwisseling? Het lijkt de gezondheidszorg wel, denk ik dan: die moet ook flink aan de bak met de digitale transformatie, want o jee als jouw huisarts je gegevens digitaal moet gaan uitwisselen met het ziekenhuis.
    Ik ben blij verrast als ik tegenwoordig een parkeergarage inrijd en er hangen van die rode en groene lampjes die aangeven welk vak vrij is. Dat systeem is slechts een paar jaar oud, maar ideaal. De volgende stap is dat mijn navigatiesysteem al aangeeft op welke verdieping ik moet zijn. En dat als ik parkeer, de elektrische ov-fiets of step al voor me klaarstaat. Ook nummerplaatherkenning vind ik heerlijk: zo hoef je niet meer te stoppen bij de slagboom om die kaart in de gleuf te frommelen.
    €23 mrd
    De bedrijfsomzet van de parkeersector is ruim €23 mrd per jaar.
    Ik denk dat dit allemaal laaghangend fruit is, met sensoren en data-uitwisseling op te lossen. Niet triviaal, maar niet heel moeilijk. De echte uitdaging is te voorspellen hoe de toekomst zich ontwikkelt. Welk soort voertuigen gaan er komen en welke opties zijn er? Met wiskundige modellen kunnen we allerlei scenario's doorrekenen. Zo kunnen we bijvoorbeeld de effecten berekenen van de wellicht onrealistische, maar interessante situatie dat niemand meer een eigen vervoermiddel zou hebben. Dus alles gedeeld, en met een veelheid van mogelijkheden, zoals een- en tweepersoonsvoertuigen.
    Als al die voertuigen autonoom zijn, en we gaan uit van een goede beschikbaarheid (dus beperkte wachttijden), dan zal er in Nederland volgens de berekeningen slechts behoefte zijn aan duizend voertuigen op 10.000 inwoners. Dat is een reductie met maar liefst een factor vijf. Wel blijkt uit de berekeningen dat we bijna dubbel zoveel kilometers gaan rijden. Uit ervaringen in regio’s met een actieve rol voor Uber-achtige diensten, blijkt inderdaad dat de congestie eerder toe- dan afneemt.
    Maar terug naar de werkelijkheid. Wat we zeker weten is dat elektrisch rijden er komt, dat de digitale uitwisseling en het benutten van data ons als consumenten zal helpen onze reizen beter en efficiënter te plannen, en dat er een veel grotere diversiteit zal ontstaan aan vervoersmiddelen. De effecten daarvan op de inrichting van de openbare ruimte en de rol van het openbaar vervoer versus die van individueel bezit en/of gebruik zijn nog onbekend, maar zeker zo dynamisch.
    Ik wens de wereld van de parkeerdiensten veel wijsheid en succes toe.
    ADVERTENTIE

  2. Eva1960 21 september 2019 16:21
    Omdat hij stelde dat ze hun HELE belang zouden verkopen via de beurs. Daar ageerde ik op want dan zou er weinig van de koers overblijven, dan zitten we terug rond 9.

    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 20 september 2019 23:56:

    [...]
    Duidelijk verhoogde verkoopdruk de laatste weken; ook nog na hun melding dat ze onder de 3% zijn gegaan; en dat hebben ze ook gewoon via de beurs gedaan dus geen idee waarom jij denkt dat dat anders loopt.

    Maar laten we hopen dat ze nu klaar zijn. Vandaag weer relatief laag volume, zeker voor een expiratie.
  3. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 23 september 2019 09:09
    Gezien het opvallende begin van deze handelsdag (met een paar duizend stuks weer 8 cent lager gezet in een super dun boekje), moet er morgen wel heel mooi nieuws aankomen. Mogen we vanmiddag al over de €11,- heen of pas morgen?
    Heren analisten, jammer dat jullie je research niet goed voor elkaar hebben betreffende TomTom en zo reactief handelen!
  4. forum rang 6 tatje 23 september 2019 09:18
    CMD

    All slides will be made available during the day on our webside.

    Dus de analisten krijgen de slides te zien, denken ze dat het super positief nieuws is, dan kunnen ze via de Phone al mededelingen doen aan belanghebbenden.

    Krijgen wij de slides pas later te zien, dan wordt de boel toch belazerd.

    Tom Tom toont de slides aan de analisten en tegelijk moeten wij de slides kunnen zien op de webside van Tom Tom.

    Tegelijk is eerlijk, later is alweer een verschillend speelveld.

    Of te wel, worden we eerlijk behandeld, of belazerd :-)
  5. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 23 september 2019 09:19
    quote:

    Sunshine Band schreef op 23 september 2019 09:14:

    Quizzvraag: heeft u ooit een schlemiel gezien die met de aandelenkoers een fractie boven zijn turbo long limiet dit aandeel gaat zitten afbranden?

    IEX-MEDEWERKERS wordt uitdrukkelijk verzocht ook antwoorden in te zenden

    Fijne dag nog.
    Oei Dick!
  6. Brouwer285 23 september 2019 09:21
    quote:

    Sunshine Band schreef op 23 september 2019 09:14:

    Quizzvraag: heeft u ooit een schlemiel gezien die met de aandelenkoers een fractie boven zijn turbo long limiet dit aandeel gaat zitten afbranden?

    IEX-MEDEWERKERS wordt uitdrukkelijk verzocht ook antwoorden in te zenden

    Fijne dag nog.
    Waarschijnlijk een belegger met virtuele beleggingen, op een beursspel of zoiets, niet druk om maken;)
  7. forum rang 6 tatje 23 september 2019 09:33
    In the week following the Capital Markets Day, the video recording of the presentations will be published on our website.

    Dus de slides krijgen we during the day, waarschijnlijk dus later dan de analisten.

    The video recording the presentation, krijgen we dus de volgende week.

    De slides dus later dan de analisten.

    De video van de presentatie, dus alles wat er bij die slides wordt gezegd door TT, krijgen we een week later.

    Evenals een eventuele Q en A.

    Hoe dan ook, we lopen achter.

    Dan is de webcast bij de kwartaalcijfers ( live te beluisteren ) toch veel eerlijker.

    Tja.

    Calimero : ""zij zijn groot en ik is klein en da,s niet eerlijk o nee ""

    Een waarheid als een koe zal ik maar zeggen.

  8. [verwijderd] 23 september 2019 09:37
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 23 september 2019 09:09:

    Gezien het opvallende begin van deze handelsdag (met een paar duizend stuks weer 8 cent lager gezet in een super dun boekje), moet er morgen wel heel mooi nieuws aankomen. Mogen we vanmiddag al over de €11,- heen of pas morgen?
    Heren analisten, jammer dat jullie je research niet goed voor elkaar hebben betreffende TomTom en zo reactief handelen!
    Gaan we weer.

    Hoe verder het daalt, des te hoger we morgen staan. Je riep dit vorige week ook maar geeft nog steeds geen goede onderbouwing, het blijft een veronderstelling.
    Het slaat kant nog wal.
  9. forum rang 4 xof 23 september 2019 09:37
    quote:

    tatje schreef op 23 september 2019 09:18:

    CMD

    All slides will be made available during the day on our webside.

    Dus de analisten krijgen de slides te zien, denken ze dat het super positief nieuws is, dan kunnen ze via de Phone al mededelingen doen aan belanghebbenden.

    Krijgen wij de slides pas later te zien, dan wordt de boel toch belazerd.

    Tom Tom toont de slides aan de analisten en tegelijk moeten wij de slides kunnen zien op de webside van Tom Tom.

    Tegelijk is eerlijk, later is alweer een verschillend speelveld.

    Of te wel, worden we eerlijk behandeld, of belazerd :-)
    a

    En de opnames een week later, ik hoop dat jij ook een uitnodiging krijgt Tatje. Kun je mooi met ons delen.

    Invitation only voelt niet goed, wat zijn de criteria IR?

    Als ik een miljoen bezit, mag ik dan wel naar de CMD?
1.878 Posts
Pagina: «« 1 ... 57 58 59 60 61 ... 94 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links