Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ik ben erg benieuwd naar de Q3 productie cijfers. Raar maar waar. Ik denk dat Tesla de verwachtingen gaat overtreffen. Er is echt extreem veel activiteit rond de locaties in Tilburg in de afgelopen paar weken. Veel meer dan in voorgaande kwartalen. Of er is geen vraag meer in Amerika en sparen ze de vraag in China op. Of ze hebben de productie opgeschroefd. Ik weet het niet. Maar ik krijg echt de indruk dat er veel auto's worden afgeleverd. Zo staan er een paar honderd auto's een paar dagen later is alles weer weg. En dat herhaalt zich in een hoog tempo. Normaal gesproken gaat dat in een veel lager tempo. Ik zit te denken aan een speculatieve long positie. Die ik dan tussen de productiecijfers en de financiele resultaten ga omzetten in een short positie. Maar misschien kan ik beter gewoon niets doen. Ik kijk het nog even aan....
Mr sponge schreef op 12 september 2019 21:11 :
Ik ben erg benieuwd naar de Q3 productie cijfers. Raar maar waar. Ik denk dat Tesla de verwachtingen gaat overtreffen. Er is echt extreem veel activiteit rond de locaties in Tilburg in de afgelopen paar weken. Veel meer dan in voorgaande kwartalen. Of er is geen vraag meer in Amerika en sparen ze de vraag in China op. Of ze hebben de productie opgeschroefd. Ik weet het niet. Maar ik krijg echt de indruk dat er veel auto's worden afgeleverd. Zo staan er een paar honderd auto's een paar dagen later is alles weer weg. En dat herhaalt zich in een hoog tempo. Normaal gesproken gaat dat in een veel lager tempo.
Ik zit te denken aan een speculatieve long positie. Die ik dan tussen de productiecijfers en de financiele resultaten ga omzetten in een short positie.
Maar misschien kan ik beter gewoon niets doen. Ik kijk het nog even aan....
Goede info. Voor welke landen loopt de handel nu door Tilburg? Niet bijvoorbeeld ook GB toevallig? Die zijn pas net met Model 3 gezegend, liepen een volle tweee jaar achter op de VS. Tesla heeft een bijzonder uitleverschema. Zo'n Model 3 wordt jaren gehypt en dan een een tijd bij Europa weggehouden. Dus de opgespaarde klanten zijn er meer dan aan toe zodra ze mogen bestellen. De verkoop in de VS/CA werd als "vraag" bestempeld maar was meer een soort van uithongering. En verzadiging kan ook zelfs in die markt gebeuren, zeker met een hoger dan beloofde instapprijs (die niet iedereen hier schokkeerde). We kunnen niet zeggen dat Jaguar en Audi nou zon geweldige deuk slaan in de vraag naar Tesla. Wel zie ik mensen dolblij zijn met hun Hyundai of Kia. Niet dat die nu even een miljoen BEVs de markt in douwen dit jaar.
Skater schreef op 13 september 2019 09:45 :
[...]
Goede info.
Voor welke landen loopt de handel nu door Tilburg? Niet bijvoorbeeld ook GB toevallig? Die zijn pas net met Model 3 gezegend, liepen een volle tweee jaar achter op de VS.
Tesla heeft een bijzonder uitleverschema. Zo'n Model 3 wordt jaren gehypt en dan een een tijd bij Europa weggehouden. Dus de opgespaarde klanten zijn er meer dan aan toe zodra ze mogen bestellen.
De verkoop in de VS/CA werd als "vraag" bestempeld maar was meer een soort van uithongering. En verzadiging kan ook zelfs in die markt gebeuren, zeker met een hoger dan beloofde instapprijs (die niet iedereen hier schokkeerde).
We kunnen niet zeggen dat Jaguar en Audi nou zon geweldige deuk slaan in de vraag naar Tesla. Wel zie ik mensen dolblij zijn met hun Hyundai of Kia. Niet dat die nu even een miljoen BEVs de markt in douwen dit jaar.
Wat ook erg opvallend is, is dat er nu een veel grotere mix van kleuren is. Voorgaande kwartalen waren het bijna alleen maar zwarte Model 3's. Al blijf ik het een lelijke auto vinden. De neus is te laag of het dak te hoog. Het is niet mijn smaak in ieder geval. (al zou ik als zakelijke rijder ook een Model 3 nemen hoor! Dat dan weer wel..) Prive zou ik er zeker geen kopen. Je gaat toch geen 60K uitgeven aan een massa product? Voor zo'n prijs wil je wel iets exclusievers lijkt mij. In nederland rijd het gros van de Teslarijders een Tesla voor de bijtelling. Dat hij elektrisch is maakt de zakelijke rijder niets uit.
Wel een mooie bonus om je met lagere bijtelling toch beter te voelen dan een ander:-D Voor €50K heb je een prima Model 3, hoewel je tegens roest en slechte lak moet kunnen :-) Maar inderdaad, in NL zijn hippies veelal niet rijk genoeg voor zelfs het instapmodel. Overigens hoorde ik dat de standaardkleur van zwart naar wit ging veranderen. Ze maken die dingen batchmatig en dus kan best zijn ze dat voor NL een paar duizend zwarte beschikbaar hadden. Kopers kunnen dan kiezen of kopen. Mooie kleuren eerst van de Dual Motor uitvoering, wellicht? Een BMW or Mercedes van die prijs is nou ook niet bepaald een handgeschilderde Picasso of Warhol, maar het is zo dat Tesla maar 3 wagens heeft en dan nog vooral die ene maakt. Tot Maart had ik nog nooit een Model 3 gezien, nu zie ik ze al vaker dan Model S.
Kijk het is niet voor niets dat Nederland een van de grootste afzetmarkten in Europa is voor Tesla. Dat heeft gewoon met de bijtelling te maken. In de landen waar er flinke subsidies worden gegeven worden de Tesla's goed verkocht. In de andere landen slechts mondjesmaat. In Nederland is het weer een mooie mogelijkheid om het bedrijfsleven/de zakelijke rijder te spekken. Ze kunnen dat geld beter steken in beter openbaar vervoer en groene energie. En rondwegen voorzien van een groene golf zodat auto's minder hoeven te starten/stoppen. Daar valt met een beperkt budget nog veel winst te behalen voor het milieu. Die paar Tesla's gaan het verschil niet maken. Vooral niet als je de stroom gaat opwekken met een gas of kolencentrale...
Een staatsbedrijf dat een concurrent vormt op het gebied van elektrificatie zie ik wel zitten. Van de plank tech inkopen/doorontwikkelen en ombouwkits klussen voor bestaande wagens, naar kleine accu BEV of PHEV. Bruut minder uitstoot (althans op de weg). De commercie doet het niet, die willen alleen prima ICE wagens vervangen door hagelnieuwe BEVs met zo'n grote accu als de eerste kopers maar kunnen veroorloven. Hoeveel CO2 (niet dat dat mij boeit) zou je kunnen wegnemen met een intiële investering van een miljard en daarna non-profit aanbieden van ombouwkits en inbouw? Vroeger had je die LPG intallaties nu tijd voor accu add-ons. Koper van de kit bespaart meteen op de bijtelling/wegenbelasting en daarnaast een leuk bedrag per maand aan energie. Mag ineens weer over de grachten scheuren, dichter bij de winkels parkeren, etc.
Reuters: […] Now, Ford and GM are racing to design radical new takes on their most profitable models, replacing petroleum-fueled engines with batteries in a bid to outflank Tesla Inc’s plan to eclipse their brands. Ford’s F-150 pickup and GM’s Chevrolet Silverado are the top selling vehicles in the U.S. market. […]
Voor wie mocht denken dat VW maar wat roeptoetert en doet:www.youtube.com/watch?v=lAMhWQv6zNU ID fabriek Zwickau.
Skater schreef op 14 september 2019 16:40 :
Voor wie mocht denken dat VW maar wat roeptoetert en doet:
www.youtube.com/watch?v=lAMhWQv6zNU ID fabriek Zwickau.
De fabriek moet nog grotendeels worden omgebouwd en daar is 400 miljoen voor vrijgemaakt. Ik kan dit alleen maar aanmoedigen en dit zal de overstap naar ev's ten goede komen! Met slechts 2% van de wereldmarkt zijn de ontwikkelingen hard nodig.
Skater schreef op 14 september 2019 16:40 :
Voor wie mocht denken dat VW maar wat roeptoetert en doet:
www.youtube.com/watch?v=lAMhWQv6zNU ID fabriek Zwickau.
Leg de verkeerde mensen niet de verkeerde uitspraken in de mond. Ik ga er vanuit dat VW serieus werk maakt om een rol te spelen in het nieuwe EV tijdperk en helemaal niet op de rem staat. Haar R&D budget van 30 miljard zegt genoeg. Ik hoop alleen dat zij meer voortgang kunnen laten zien bij de introductie van haar car voor de massa de i3 dan haar dochter Porsche dat heeft getoond met haar premium car. Porsche kon ondanks haar budget van 6 miljard tenauwernood een EV op de weg brengen die zich kan meten met een 7 jaar oude model S. Terwijl je mocht verwachten dat zij extra voordeel zou hebben van de kennis die voorhanden is bij haar deelneming in MITRAC(15%). Dat dit superpremium bedrijf geen kant en klare oplossing biedt voor "gewone" auto's was al langer duidelijk gezien het prijskaartje van 2 mio per wagen maar dat er zo weinig gebruikt kan worden in premium cars geeft te denken over het nut van de deelneming in dit bedrijf voor de massa productie
Hoe krijg je het in je hoofd te denken dat Porsche zou willen dat Taycan andere cijfers zou laten zou, lang voor ze in staat zijn al hun productie om te zetten naar BEV? Taycan is een iets kleinere Panamera, maar ze willen (moeten) de meeste Panamera's van vorig jaar weer verkopen, anders zijn er problemen. Het mag niet meer 911 verkopen opleveren, etc. Waarom zou 6 miljard nu op zijn en het ultieme dat het opbracht is de eerste Taycan die besteld kan worden?
Ik denk inderdaad dat het de oude OEM's er alles aan was gelegen om hun vervuilende ICE's te verdedigen met alles wat in hun macht lag. Dat men daarom te weinig aandacht besteedde aan het nieuwe fenomeen te weten EV's mag dan plausibel lijken uit verdedigingsoogpunt je kan het ook opvatten als een verkeerde inschatting van de mogelijkheden van diezelfde EV. Ik kom voor mijzelf steeds meer tot de tweede variant: volstrekte onderschatting van wat de markt vraagt met daarnaast onderschatting van de kleine nieuwkomer in de wereld van OEM's die ondertussen een reeele voorsprong heeft opgebouwd met haar EV-technologie. Jij kan toch niet echt menen dat Porsche de handrem heeft aangetrokken in haar ontwikkeling van haar EV. Zij kwamen nl trots vertellen dat zij in staat waren de prestaties van alle EV's inclusief de S verre te overtreffen. Het is dan sneu voor Porsche om te ervaren, dat Tesla aangeeft verder te zijn in haar ontwikkeling en dat men binnen een jaar haar nieuwe techniek voor superauto's op de markt zal brengen waardoor die voorsprong minimaal behouden blijft. Het gaat echter niet over deze bovenmodale auto's, het gaat erom of Tesla en/of andere OEM's in staat zijn geld te verdienen aan productie van EV's voor de massa. EV's zullen een prominente plaats in gaan nemen binnen de auto sector tot op heden is er nog geen OEM geweest die daar een redelijk rendement op kon maken. Jij geeft aan dat je grote vraagtekens zet bij de vraag of Tesla in staat is dat op termijn in te vullen en daar ondersteun ik je in echter indien ik naar de door jou zo geprezen OEM's kijk kan ik slechts constateren dat zij nog steeds op grote achterstand staan tov diezelfde Tesla en een veel groter gevaar lopen.
Tesla maakt zich op om Porsche Taycan te verslaan op Nordschleife Bij het Duitse circuit Nürburgring is een heel circus van autofabrikant Tesla neergestreken. Een mobiele garage, crew van verschillende techneuten, een ervaren coureur én een Tesla Model S bevinden zich al enkele dagen in de nabijheid van het circuit met als doel daar de Porsche Taycan te verslaan op de Nordschleife. Erik Kouwenhoven 14-09-19, 06:00 Laatste update: 09:36 Tesla wil de strijd met Porsche aangaan met Model S P 100 D+ dat is voorzien van uitgebouwde wielkasten, achterspoiler, drie motoren en een supersnelle ‘Plaid’-modus. Geen standaardmodel dus. Volgens Elon Musk, baas van Tesla, gaat het hier om een zevenzitter. De auto is voorzien van maar liefst drie motoren - twee achter, één voor. Het totale vermogen is niet bekend, maar het feit dat achterop Tesla Model S P 100D+ staat, betekent ongetwijfeld dat er meer vermogen beschikbaar is dan in de ‘standaard’ P 100 D. Lees ook Tesla rijdt recordtijd op circuit met Model S Omwonenden van de Nordschleife klagen ondertussen steen en been vanwege de herrie die Tesla produceert met de nieuwe Model S recordwagen. De klachten gaan niet eens over het motorgeluid van de Tesla zelf, maar over de gigantische dieselgenerator die dag en nacht draait om de Tesla van stroom te voorzien. En het einde van de overlast is nog niet in zicht. Het Tesla-circus blijft nog minimaal drie weken aanwezig op de Nordschleife. Tesla Model S P 100 D+. © Auto Motor und Sport Testrondes Inmiddels heeft de auto er al verschillende (test)rondjes opzitten op het parcours. Tijdens deze testronden zat niet ex-Formule 1 coureur Nico Rosberg achter het stuur, maar Thomas Mutsch, VLN-coureur en Nordschleife-expert. De komende weken staan er dagelijks oefensessies gepland met uiteindelijk op woensdag 18 september een langere sessie. Mogelijk wordt dat de dag waarop een recordpoging wordt gedaan om de Taycan van de troon te stoten. Tesla Model S P100 D+. © Auto Motor und Sport Ronderecord De Tesla Model S verbrak eerder deze week al een ronderecord in de Verenigde Staten. Op het circuit van Laguna Seca in Californië legde het model een ronde af in een tijd van 1.36.55 minuten - een record voor vierdeurs sedans. Daarmee versloeg de Tesla ook modellen met zeer sterke benzinemotoren. De Tesla staat op een compleet nieuw chassis en krijgt een ‘Plaid’-aandrijflijn. Deze term is afgeleid van de film ‘Spaceballs’ en is naar verluidt de overtreffende trap van de 'Ludicrous’-stand. De Model S, X en de Roadster krijgen de aandrijving wel, de Model 3 en Model Y niet. De recordauto van de Nordschleife heeft nog meer wijzigingen. Een rolkooi bijvoorbeeld en andere wielen met enorm plakkerige Michelin Cup 2 R banden. Bekijk hieronder de beelden van de eerste elektrische Porsche:www.ad.nl/auto/tesla-maakt-zich-op-om...
Geen rem op de ontwikkeling, maar met scalpel afgestemd om te passen in de catalogus. Of, zo goed als nog verantwoordelijk is met duizenden Panamera's te verkopen de komende jaren. En een prijsoorlog zie ik Porsche niet aan meedoen. Hoeven ze niet. Mogen ze wellicht niet.
Porsche had 10% in Rimac, nu verhoogd naar 15,5%. Puur een investering met winstoogmerk of willen ze meer dan eerst gepland toch weer de wachtrij voorbij piepen? Rimac heeft het druk. 10 jaar geleden was het gewoon een kerel met omgebouwde BMW EV. Nu zijn ze het epicentrum van elektrificatie in automotive en e(bike)mobility. Niet alleen merken die wat laks waren in hun eigen ontwikkeling, nee branche-breed heeft men bij Rimac aangeklopt. Waarom een miljard investeren als je de kennis en engineering voor tientallen/honderden miljoenen "van de plank" kunt trekken bij Rimac? Voorbeeldje van de invloed van Rimac op de Porsche Taycan: een 2-speed bak op de achtermotor. Toen Tesla de Roadster ontwikkelde was dat hun geprefereerde oplossing. Niet teveel hitteontwikkeling op hoge snelheid (toeren), genoeg koppel op lage snelheden. Tesla en toeleveranciers kregen het niet voor elkaar, Tesla ging er bijna aan tenonder. Rimac lukte het wel. Toegepast in hun eerste supercar, en de tweede die er nu aan komt, basis ook voor de eerste eerste Pininfarina auto. Ik denk dat het een goed teken is dat Porsche (VAG) doorpakt. Misschien was het altijd gepland in stapjes te participeren (bedelen), misschien is de scope verbreed of versneld. In ieder geval, Rimac gets sh!t done. Ze doen veel meer voor merken dan ze openbaar kunnen maken. Ook voor Aziatische klanten en Mercedes.
Porsche behaalt al jaren omzet van ca 100 mio met een negatief resultaat. En wat zou Porsche niet mogen, van wie? Je staat denk ik redelijk op het verkeerde been met je plaatsbepaling van Porsche. Porsche is een investeringsfonds met een zeer slechte spreiding.
boem! schreef op 16 september 2019 11:58 :
Porsche behaalt al jaren omzet van ca 100 mio met een negatief resultaat.
En wat zou Porsche niet mogen, van wie?
Je staat denk ik redelijk op het verkeerde been met je plaatsbepaling van Porsche. Porsche is een investeringsfonds met een zeer slechte spreiding.
Ik zie 25,78 miljard in 2018 met netto verliesje. Het dient geen enkel legacy merk, ook niet onder de VW koepel, als één van hen een wagen zou lanceren die op alle vlakken beter is dan vergelijkbare ICEVs met vergelijkbare of lagere prijs. Zelfmoord, waarom zou je? Alleen om anderen mee te nemen? Bugatti mocht in het Veyron tijdperk veel verlies maken. Niet zo slim om Taycan te goed en te goedkoop te maken. Er is geen prijs mee te winnen.
@Skater. Een omzet van 26 miljard is fors maar wordt behaald doordat Porsche de grootaandeelhouder is van VW. Of dacht je dat zij die omzet hebben behaald met de verkoop aan Porsches. Het zijn up-end cars geen supercars
boem! schreef op 16 september 2019 16:13 :
@Skater. Een omzet van 26 miljard is fors maar wordt behaald doordat Porsche de grootaandeelhouder is van VW. Of dacht je dat zij die omzet hebben behaald met de verkoop aan Porsches. Het zijn up-end cars geen supercars
2018: 256,255 vehicles Wat kostten ze gemiddeld, denk je? Met een ton kom je op bijna 26 miljard.
Ik geef volmondig toe, dat Porsche inderdaad 25 miljard aan omzet heeft gescoord met haar verkopen op dat punt heb jij 100% gelijk. Dat Porsche daar geen positief resultaat mee wist te scoren en dat je Porsche meer moet zien als een investeringsvehicel met zeer beperkte spreiding(VW) blijft evenwel staan. Porsche is voor het uitoefenen van haar hobby te weten het maken van sportscar en het behouden van haar comtinuiteit volledig afhankelijk van de resultaten die haar belang in VW maakt IK denk dat we weer genoeg uitstapjes hebben gemaakt op dit Tesla forum, de uitdagingen waar zij voor staan zijn niet mals en hoe de concurrentie het ervan afbrengt is slechts van ondergeschikt belang.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)