Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,830 18 apr 2024 17:35
  • +0,008 (+0,21%) Dagrange 3,782 - 3,868
  • 705.352 Gem. (3M) 1,4M

BAM september 2019

2.798 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 140 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 boldie 11 september 2019 19:36
    quote:

    Chasse_Patate schreef op 11 september 2019 19:18:

    Pff, ik sta op een beperkt BAM verlies en heb vorige week op 2,60 verdubbeld in een poging zsm quite te kunnen spelen op 3,10.
    Nou, dat gaat voorlopig vast niet gebeuren, wat een puinzooi, bah.
    ook ik begin nu toch wel te twijfelen of ik niet alles eruit ga gooien. Lijkt geen einde aan te komen
  2. jessebrown 11 september 2019 19:36
    Voor de grote Nederlandse bouwers is de Duitse bouw al vele jaren een drama,om daar wat te verdienen,de eisen en TUV voorwaarden liggen veel hoger dan in Nederland,het zal ongeveer een 25 jr.geleden zijn dat de HBG een enorme overheids klus kregen in Bon toen daar de Duitse regering nog zetelde,de funderingen en kelders (tiefbouw) alles beton waren zowat klaar,toen voor de kerstdagen de rijn overstroomde door hevige regenval en de gehele constructie door opkomend grondwater,de druk was zo groot dat de het geheel omhoog kwam en overal begon te scheuren,de bouw werd stil gelegd en er volgde een jaren lang juridische strijd het werd voor HBG een grote zeperd,dit is een van de vele projecten in Duitsland wat alleen maar bakken met geld heeft gekost ,jaren later werd HBG door BAM werd ingelijfd,ook Imtech is mede door vele zeperds in Duitsland een nachtmerrie geworden.De Nederlandse bouwers hebben gouden jaren gekend in de tijd met onderhandse prijs afspraken tussen de bouwers,daarna is het kommer en kwel geweest en voor BAM is het licht in de tunnel nog niet te zien.
  3. [verwijderd] 11 september 2019 19:37
    quote:

    Utreg1960 schreef op 11 september 2019 19:35:

    [...]

    Begrijpend lezen blijft moeilijk he?
    Info is vorige keer al gemeld en daarom is toen de koers 30% gezakt.
    Dit gaat nu over welke projecten dat waren dus niks geen gevoelige info achter gehouden.
    We zullen morgen aan de koers wel zien of alles al bekend was en in de koers is verwerkt zoals jij stelt.
  4. Utreg1960 11 september 2019 19:39
    quote:

    Werkbij schreef op 11 september 2019 19:32:

    [...]

    Ze hebben gewoon geen kennis in huis om (zee-) sluizen te bouwen. Dat is wel duidelijk. Hoe kunnen ze dit soort opdrachten toch aannemen? Ongelooflijk wat een slecht bedrijf.
    Die kennis hebben ze nu echt wel opgedaan dus ze weten nu wel hoe ze een volgende sluis moeten bouwen.
  5. forum rang 5 Drs P. 11 september 2019 19:40
    quote:

    Geldboertje0205 schreef op 11 september 2019 19:12:

    [...]

    Er komt geen einde aan de wanpraktijken en zeer gevoelige info achterhouden door BAM dat wordt morgen een duikvlucht van de koers !
    Dat denk ik ook, ben er voorlopig uit. Bij Imtech begon de ellende ook eerst in Duitsland (en Polen voor de volledigheid) we weten hoe dat is afgelopen.. Zwakke leiders -zonder gedegen corporate governance- maken helaas "stinkende bedrijven"..
  6. forum rang 6 OnoMatopee 11 september 2019 19:56
    De beste stuurlui staan weer eens aan wal. Wat een oeverloos gelul hier en daar. Lees je eens wat beter in alvorens maar lukraak te roepen. En voor de sluiskenners, die in Terneuzen schiet jammer genoeg al aardig op. Overigens kunnen er hier enkelen zich melden bij BAM als CEO/CFO.
  7. [verwijderd] 11 september 2019 20:03
    quote:

    OnoMatopee schreef op 11 september 2019 19:56:

    De beste stuurlui staan weer eens aan wal. Wat een oeverloos gelul hier en daar. Lees je eens wat beter in alvorens maar lukraak te roepen. En voor de sluiskenners, die in Terneuzen schiet jammer genoeg al aardig op. Overigens kunnen er hier enkelen zich melden bij BAM als CEO/CFO.
    Bedankt voor het aanbod, maar daar ga ik niet werken.
  8. löngterm 11 september 2019 20:35
    Heb op het moment een kleine positie in Bam en zal deze naar alle waarschijnlijkheid morgen iets verder uit breiden.(vorige aankoop was rond de €2,66) Niemand weet waar de bodem ligt maar een K/W van rond de 5 is simpelweg bijster laag en door het gebrek aan vertrouwen in het bestuur zit er naar mijn idee een beste korting op Bam. Ik heb het gevoel dat er weer eens te veel emotie in het fonds zit terwijl er fundamenteel vrijwel niets veranderd is.
  9. forum rang 6 Zwijnash 11 september 2019 20:44
    DEN HAAG - De grote werkzaamheden aan de Afsluitdijk, verschillende dijkversterkingen en uitbreidingen van snelwegknooppunten staan op de tocht door de stikstofuitspraak van de Raad van State.
    RTL Nieuws publiceerde woensdag een lijst met 127 overheidsprojecten die mogelijk in de problemen komen. Ingewijden bevestigen dat die lijst klopt. Eerder kwam al naar buiten dat in totaal 18.000 projecten mogelijk in gevaar komen door de stikstofuitspraak.
    Op de lijst staat onder meer de aanpassing van de Afsluitdijk. Vorig jaar begonnen de grootste werkzaamheden sinds de aanleg van de dijk. In totaal staan meer dan vijftig projecten van het ministerie van Infrastructuur op de lijst, waaronder grensoverschrijdend spoorvervoer. Het kabinet zet juist vol in op vrachtvervoer op het spoor, om zo meer vrachtwagens van de weg te halen.
    Ook het ministerie van Defensie wordt hard geraakt. Zo loopt de bouw van de veelbesproken kazerne in Vlissingen mogelijk verdere vertraging op. De aanleg van nieuwe windparken, nodig om de klimaatdoelstellingen te halen, staat ook op de tocht.
    De RvS zette in mei een streep door het stikstofbeleid van Nederland. Het Programma Aanpak Stikstof (PAS) schreef voor dat een project stikstof mag uitstoten mits de belofte werd gedaan de uitstoot in de toekomst te compenseren. De Raad van State oordeelde dat dit in strijd was met Europese richtlijnen.
    De rechter oordeelde ook dat de verbreding van de A27 in de ring rond Utrecht voorlopig niet door kan gaan. Uit de lijst van het kabinet blijkt dat daarnaast de uitbreiding van het knooppunt Hoevelaken mogelijk in gevaar komt. Verantwoordelijk minister Cora van Nieuwenhuizen zei begin dit jaar nog dat ze hoopt dat de verbreding van de A2 tussen Het Vonderen en Kerensheide eerder af zal zijn dan verwacht, maar ook dat project loopt mogelijk juist vertraging op door de PAS-uitspraak.

    Dan wordt Afsluitdijk €€€ erbij ( voor overheid name ik aan )
  10. forum rang 6 Zwijnash 11 september 2019 20:49
    quote:

    OnoMatopee schreef op 11 september 2019 20:46:

    uiteraard voor de overheid. De vergunning is onherroepelijk.

    Hopelijk is dit soort projecten die juist druk om reglement aan te passen - uitraat moeten er iets gebeuren maar lijkt mij handig om meer tijd te geven zodat die juist dingen zijn aangepakt
  11. forum rang 6 OnoMatopee 11 september 2019 20:49
    quote:

    Zwijnash schreef op 11 september 2019 20:46:

    Overstroming is toch veel verstandiger :-) doh
    ik zei het al eerder: geef Nederland terug aan de natuur. Zijn we ook meteen van vele azijnzeikerds af. Helaas verzuipt dan slechts 3/4 van het land. Maar dat willen die milieu ridders niet.
  12. [verwijderd] 11 september 2019 21:03
    De overheid gooit de eigen glazen stuk......wat een ge-ouweh..r over stikstof. Een paar kippen en varkens minder, km-ertje langzamer en alles opgelost. 25% van de stikstof waait binnen vanuit de buitenlanden. De versterking van de Afsluitdijk: probleem van RWS en opzoutren met die club en BAM nooit meer meedoen met een tender voor dit soort infrastructurele werken. Ja; Hr. van Wingerden; doe er wat aan.
2.798 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 140 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links