Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Tesla’s Shanghai Gigafactory 3 to Start Production by 2019 End On August 7, Tesla China officially announced via its Sina Weibo account, a hugely popular microblogging site, that the Gigafactory 3 is expected to start production at the end of 2019. It said that “Tesla's Shanghai factory has been constructed smoothly so far. It is only seven months after its groundbreaking.” The Tesla's Shanghai-based plant, integrating functions of R&D, manufacturing and sales, is expected to produce about 3,000 Model 3 vehicles a week in an initial phase, before ramping up output to around 9,600 units a week ie 500,000 units per year when it becomes fully operational. Tesla is committed to investing roughly USD 2.04 billion (RMB14.08 billion) into the Gigafactory 3 over the next five years. Source : Strategic Research Institute
voda schreef op 14 augustus 2019 16:43 :
Tesla is committed to investing roughly USD 2.04 billion (RMB14.08 billion) into the Gigafactory 3 over the next five years.
2 miljard, quasi niets voor zo'n gigafactory. Bijgevolg zullen de afschrijvingskosten ook enorm veel lager liggen & zal er dus meer marge worden gemaakt op de auto's die daar worden geproduceerd. Ben heel benieuwd hoe de ramp-up zal verlopen... De economie zal alleszins tegenzitten.
De economie is het minste probeer. Kan Tesla leren van eigen fouten en nu eens een naar automotive standaarden opstart beleven?
Tesla heeft op eigen kracht bewerkstelligd dat EV een reeel alternatief is voor de ICE car. Tesla is momenteel marktleider op dat gebied. Het moment dat men ook qua aanschafwaarde kan concurreren komt alsmaar naderbij met de kostenontwikkeling van de accu's. Dat Tesla een substantieel gedeelte van de groeiende EV markt naar zich toe zal weten te trekken op basis van haar huidige positie zal niemand in twijfel durven trekken. Ook een eventueel afkoelende economie zal daar geen beslissende rol in spelen. De prangende en beslissende vraag is of Tesla erin slaagt om auto's af te leveren met een redelijke winstmarge. De contra's zullen terecht aanvoeren, dat de ASP zullen afnemen wil de Tesla bereikbaar zijn/worden voor de gewone man. De pro's zullen terecht aanvoeren, dat de kostprijs zal verminderen door productie in China en de kostenreductie van de accu's waarbij het meestal nog onderbelichte element van de Autopilot een rol kan spelen om de verminderde ASP te compenseren. Met name de groei in deferred revenue geeft aan, dat dit zeker in de toekomst een serieuze bijdrage kan leveren aan de cijfers.
Tesla naar de 12 000, als je naar de podcasts luistert, de andere zitten jaren achter ...
Tesla kan niet meer marktaandeel vergaren dan ze kunnen groeien. In de komende 2 decennia gaat heel de industrie volledig over. Zodra het concurrerende aanbod volledig op het niveau is van huidige verbrandingsmotorvoertuigen, zal Tesla het verkregen marktaandeel moeten gaan waarmaken. Prijs/kwaliteit. Service. Duurzaamheid. En dan te bedenken dat Tesla helemaal geen plan heeft om aan consumenten te leveren op zelfs de middenlange termijn. Ze denken oprecht hun eigen wagenpark te hebben zonder stuurwiel om dan de wereld taxiritten mee te verkopen. Het volstaat niet dat met auto's te doen gemaakt na een bepaalde datum, ze voorzien ze terug te kopen van huidige eigenaren. Het hele plan van Tesla is zo min mogelijk mensen een baan te laten houden in automotive productie als ook vervoer (chauffeurs). Daar is een potentieel competitief voordeel te halen als monopolist. Maar wat nu als je geen monopolist bent en auto's hebt waar alleen een klein de 1% een taxirit in willen omdat er goedkopere opties voorhanden zijn?
Skater, ik heb het al zo weinig weerlegt. Jij haalde aan dat bv. een Skoda veel goedkoper is om te produceren dan een Model 3. Logisch. Maar de kennis die nodig is om FSD te implementeren in een auto is gigantisch. En dan spreken we nog niet eens over de barrière van overheden... Iedereen staat qua FSD achter op technologie tov. Tesla. Maar nog veel belangrijker zijn de km'ers die Tesla kan aantonen aan overheden om op de markt te mogen komen. Tesla heeft nu 1,1 miljard (!) autonomous miles afgelegd. De verst gevorderde concurrent Waymo maar 13 miljoen. Elke dag breidt Tesla deze voorsprong nog verder uit. De eerste jaren van robotaxi's zou er nu eenmaal geen concurrent van Tesla op de markt kunnen komen om deze reden. Er zal geen goedkopere optie voorhanden zijn.
Tesla gooit elke versie van hun driving aids nauwelijks getest naar de hele vloot. Dat is goed gedocumenteerd. Ze investeren extreem veel en wat ze zien is alles wat ze kunnen. De huidige capaciteiten zijn nog lang niet op het niveau van een Robotaxi, en vele functies moeten nog begonnen worden op consumenten niveau. Anderen testen uitvoerig met 100% zelfrijdende auto's en kunnen langer langer zonder ingrijpen rijden dan Tesla. Ze proberen echter niet alles meteen uit op consumenten. Alleen trained professionals, redelijk geheim. De voorsprong of achterstand die Tesla heeft weten we pas zodra er voldoende vergunningen zijn een flink aantal auto's los te laten gaan op uitdagende binnensteden, Level 5. Alles tot dat moment is speculatie. Tesla heeft echter wel een reputatie opgebouwd met Autopilot. Eentje van consistent risico's nemen op openbare wegen met ongetrainde chauffeurs. Afwijkende verkeerssituatie die een dode opleverden, wordt niets meer gedaan, er wordt verwezen naar statistieken, niet gedegen procedures of achtervang. De ambitie is er voor Level 5, maar is de mindset er om het te behalen, laat staan voor de concurrentie het doet?
Er is de laatste maanden enorme verbetering geweest van FSD. Op basis van die snelle vooruitgang geloof ik wel in level 5 begin 2020. Hoelang het nog voor Robotaxi's duurt, kan niemand voorspellen. Wat wel duidelijk is, is dat Tesla nu een grote voorsprong heeft van real life data.
Topperke schreef op 15 augustus 2019 18:19 :
Er is de laatste maanden enorme verbetering geweest van FSD. Op basis van die snelle vooruitgang geloof ik wel in level 5 begin 2020.
Hoelang het nog voor Robotaxi's duurt, kan niemand voorspellen. Wat wel duidelijk is, is dat Tesla nu een grote voorsprong heeft van real life data.
Kon dat enthousiasme nu maar voor iets productiefs ingezet worden... Level 5 is jaar in jaar uit niet in situaties komen waar je fouten maakt of niet verder kunt. Tesla heeft veel minder laten zien qua binnenstad autonomie dan andere bedrijven. Veel ingrepen nodig. Voorlopig nog steeds phantom braking en remmen op de snelweg is gewoon verboden. 10x zo goed als een normale chauffeur om toegelaten te worden, schatte Musk. Maar hij kan niet voor regelgevers spreken. 100x kan ook zomaar om het enigszins juridisch te kunnen afdekken. Gewoon uploaden naar de auto's zodra Tesla denkt dat het wel kan? Reken op jaren en jaren homologatie voor de eerste grote stad waar het overal mag. Maar dat begint pas als er een stabiele versie is. Als je inzet op TSLA omdat je in FSD volgend jaar gelooft...zie ik je graag volgend jaar hier terug om uit te leggen waarom het zo tegenvalt allemaal. Vraag het eens een AI specialist hoe lang het duurt vanaf een haperende driving aid tot feilloze Level 5.
Ik meen oprecht dat jij een heel grote misvatting maakt. Dat we uiteindelijk toe zullen groeien naar level 5 is welhaast zeker. Maar jij doet nu net of er niets nodig is voor het lange en moeizame traject dat is af te leggen voor we op dat punt aankomen. Het voordeel(kosten)/nadeel(werkgelegenheid) treedt al veel eerder op dan bij level 5. Je vergeet daarbij dat de car de nieuwe device wordt. Ik ben sceptisch over de te volgen route die Tesla voor ogen heeft door aan te geven dat hd-maps en Lasers niet nodig zijn maar indien zij dat waar kunnen maken hebben zij zichzelf wederom een voorsprong van jaren verschaft en indien deze weg niet leidt tot het gewenste resultaat kunnen deze zaken alsnog worden ingebouwd. Level 5 is het uiteindelijke doel maar de grootste winst zal behaald gaan worden met level 1,2 ,3 en 4.
Ik zeg juist dat het een ongelooflijke taak is met onduidelijke red tape zelfs als Robotaxi ge-wel-dig is. En wat nu als landen geen zin hebben in dat verlies aan werkgelegenheid? Hoeveel mensen gaan lobby'en voor ongeleide projectielen op straat en hoeveel voor werkgelegenheid? Tesla doet maar wat. Soms pakt het goed uit, de accu's en nieuwe motoren zijn extreem goed. Helaas zijn ze zo klungelig ze amper in hun vlaggenschepen te plaatsen, ondanks plechtige belofte dat die technologisch leider zouden blijven. Tesla is heel cool enzo, maar het is gewoon een stel nerds met vage/rare ideeën die miljarden uit te geven hadden. Dat gebeurt niet zo vaak. Er waren meerdere momenten waar het feestje op had kunnen houden. Misschien dat het succes van de klimaathysterie het bedrijf op de been gehouden heeft. Het levert alvast een paar miljard voor niks op vanuit FiatChrystler. Tesla benut de meeste kansen niet. Doet wat ze doen maar half terwijl ze uitgingen van wonderen. Niet duurzaam. Niet als de gehele automotive de komende jaren "over" gaat. Die houden zich nu nog in omdat een te goede Audi/Mercedes/Porsche het merk weleens om zeep zou kunnen helpen. Ze kunnen er onmogelijk genoeg van maken en het kost ze overall verkopen. Stel die Porsche Taycan is echt magistraal. Niet zomaar een goede Porsche die toevallig een BEV is. Zeg, het is de wagen die Tesla al jaren op de markt had moeten hebben, tegen de prijs die het zou moeten kosten. Hoeveel kunnen ze er van verkopen en hoeveel maken? Koopt iemand een aftandse Panamera als ze lekker gemaakt zijn met een Taycan maar pas over 5 jaar aan de beurt komen? De concurrentie is bezig met een controlled release. Verwacht geen echte Tesla killers. Ze kunnen die best maken, maar het dient hun belang niet. Ze willen over 5 jaar en over 20 nog steeds een bedrijf zijn. En niet de meeste fabrieken sluiten. Vakbonden enzo. Tesla heeft het niet zo op personeel. Noodzakelijk kwaad.
Tesla's schijnbare succes hangt erg op: - ronduit religieuze aanhang - positie bestaande automerken: damned if you you, damned if you don't - klimaathysterie gedreven door de politiek zonder echte richting - zero interest economisch klimaat. Hoe hadden ze de broek opgehouden in de jaren '80? Het zijn wel goede auto's en de gridaccu's zijn geweldig, maar ze verknallen de productie. Kom je in een stabiele markt niet mee weg. En verbetering is niet echt in zicht. Focus op Robotaxi, geen zin auto's te blijven verkopen. Blind vertrouwen dat het dit jaar lukt, al 3 jaar. Terwijl iedere positie binnen het project al eens vervangen is. Robotaxi plannen ontneemt Tesla de laatste reden om om de mening/behoefte van de klant te geven. De auto's zijn nu wat Elon en Franz naar het werk willen rijden. Die auto's zijn veel te duur om competitief te zijn Robotaxi (zodra, niet als) enige concurrent die horde neemt. Daar zit je dan met je vloot van een miljoen wagens die 50% meer kosten per km dan de Golfjes van deze wereld.
Ik probeer je te volgen maar dat valt niet mee moet ik toegeven. Indien ik je goed begrijp juich jij level 5 toe maar zie jij het nodige tred-tape opdoemen. Ik denk, dat jij het mis hebt indien je denkt dat het red-tape door landen van stal zal worden gehaald. Het zijn juist de landen die nu inzien dat de bedreiging van ons klimaat mede veroorzaakt door de lagecy carmakers moet worden gestopt. Jij noemt het klimaat hysterie terwijl ik het wil omschrijven als een noodzakelijke bijsturing om te redden wat er te reden valt temeer daar die OEM's hun goede bedoelingen en integriteit volledig te grabbel hebben gegooid met het ene sjoemel verhaal na het andere. Indien landen zich sterk willen maken voor hun bevolking moeten zij ten strijde trekken tegen de gevestigde orde door de verhouding tussen arbeid en kapitaal aan te pakken en terug te brengen tot normale proporties. Technologische veranderingen hou je niet tegen de industriele revolutie is daar een voorbeeld van. Het is duidelijk dat de OEM's nu op alle mogelijke manieren heel hard op de rem willen trappen maar ik heb stellig de overtuiging dat dat meer is ingegeven door de angst om kapitaalinkomsten te verliezen dan het verlies aan werkgelegenheid. Jij sust jezelf in slaap door te stellen dat men bezig is aan een controlled release. Je kunt toch niet met droge ogen blijven verkondigen, dat de duitse autobouwers nu al een EV kunnen produceren die qua prijs en prestatie kan wedijveren met een Tesla maar dat ze dat niet doen vanwege de kanibalisatie die dan optreedt tov hun bestaande aanbod terwijl al die fabrikanten in alle media breed uitmeten dat zij er ook aankomen met EV's.
Wat helpt het klimaat nu als een Model 3 Robotaxi een aantrekkelijk alternatief wordt voor de trein en bus? Wat helpt het het verkeer? Chauffeurs wegbezuinigen om het klimaat te redden? Raping for women's rights, bombing for peace? Ik geloof sowieso niet in de CO2 hype. Het is plantenvoer, the breath of life. Kappen met kappen, planten serieus gaan nemen. Liefst landbouw die veel goed eten oplevert (zonder GMO en gif) tegen een lage prijs. Zeer zware tax op rundvlees ipv subsidie. Niet het ene zeggen en het andere doen. Wat echt "klimaat" vriendelijk is, is bestaande auto's ombouwen tot hybride. kleine accu en motor, veel en veel minder uitstoot. Niks geen 500 km range nodig. 50-70 km is alles wat de meeste forensen nodig hebben. En laadpunten op het werk. Laat werkgevers maar eens hun bijdrage leveren. En nieuwe Tesla op de weg is een sucker punch voor "klimaat". Gruwelijke CO2 uitstoot in 1 keer. Het duurt vele jaren en kilometers voor die wagen minder CO2 uitgestoot heeft dan een BMW 3, 7 of X. Erna is er afname wat iets anders is dan schoon". Rookt nog steeds banden op die we onversneden mogen inademen. Produceert nog steeds warmte hoewel maar een fractie.
Tegen zoveel vooringenomen "kennis" valt niet op te redeneren dus stop ik daarmee en wens je het allerbeste.
Tesla-fan laat contactsleutel Model 3 in onderarm implanteren Een vrouwelijke Tesla-fan uit de Verenigde Staten heeft van haar onderarm tevens een deursleutel gemaakt. Met behulp van een geïmplanteerde chip kan ze haar auto openen en sluiten en de motor starten. Erik Kouwenhoven 16-08-19, 12:43 9 Dat Tesla's geen conventionele contactsleutels nodig hebben, is al langer bekend. Een sleutelkaart met chip volstaat om de auto te ontsluiten en starten. In de Verenigde Staten vond ene Amie DD dit toch nog teveel gedoe en dus besloot ze om de chip uit de sleutelkaart te halen en deze te laten omhullen met biopolymeer. Vervolgens liet ze deze aanbrengen onder haar huid. Lees ook Test Tesla Model 3: geniaal, maar ook onhandig Het creëren van een bionische arm was wel moeilijker dan ze had gedacht. De antenne van het Model 3 pasje loopt namelijk langs de buitenkant van de kaart. Om het geheel los te krijgen, moest ze de pas oplossen in aceton. Nou maar hopen dat ze haar geliefde auto niet snel total loss rijdt, want het is nog allerminst zeker of ze de geïmplanteerde chip ook kan gebruiken als ze een nieuwe auto koopt. Met video:youtu.be/GznE6tonlYU?t=1 www.ad.nl/auto/tesla-fan-laat-contact...
We zijn hier over een aandeel bezig. Zo diepzinnige subjectiviteit is echt niet van waarde in deze discussie, Skater
Topperke schreef op 16 augustus 2019 17:54 :
We zijn hier over een aandeel bezig. Zo diepzinnige subjectiviteit is echt niet van waarde in deze discussie, Skater
Louter papegaaien van de hype wel?
Onderstaande kwam ik toevallig tegen. Wel indrukwekkend betreffende de veiligheid van Tesla’s:m.youtube.com/watch?v=bkayYiwrjyQ Ik weet niet of er onwaarheden inzitten, daar heb ik te weinig inzicht in Tesla’s voor. Maar wellicht wel een interessante video voor op de zondag ochtend....
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)