Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 149,840 18 apr 2024 22:00
  • -5,610 (-3,61%) Dagrange 148,700 - 152,200
  • 96.098.830 Gem. (3M) 100,9M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 153 154 155 156 157 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 31 juli 2019 17:17
    Tesla Introduces Megapack - Utility-Scale Energy Storage

    Less than two years ago, Tesla built and installed the world’s largest lithium-ion battery in Hornsdale, South Australia, using Tesla Powerpack batteries. Since then, the facility saved nearly USD 40 million in its first year alone and helped to stabilize and balance the region’s unreliable grid. Battery storage is transforming the global electric grid and is an increasingly important element of the world’s transition to sustainable energy. To match global demand for massive battery storage projects like Hornsdale, Tesla designed and engineered a new battery product specifically for utility-scale projects: Megapack.

    Megapack significantly reduces the complexity of large-scale battery storage and provides an easy installation and connection process. Each Megapack comes from the factory fully-assembled with up to 3 megawatt hours (MWhs) of storage and 1.5 MW of inverter capacity, building on Powerpack’s engineering with an AC interface and 60% increase in energy density to achieve significant cost and time savings compared to other battery systems and traditional fossil fuel power plants. Using Megapack, Tesla can deploy an emissions-free 250 MW, 1 GWh power plant in less than three months on a three-acre footprint – four times faster than a traditional fossil fuel power plant of that size. Megapack can also be DC-connected directly to solar, creating seamless renewable energy plants.

    For utility-size installations like the upcoming Moss Landing project in California with PG&E, Megapack will act as a sustainable alternative to natural gas “peaker” power plants. Peaker power plants fire up whenever the local utility grid can’t provide enough power to meet peak demand. They cost millions of dollars per day to operate and are some of the least efficient and dirtiest plants on the grid. Instead, a Megapack installation can use stored excess solar or wind energy to support the grid’s peak loads.

    Tesla developed its own software in-house to monitor, control and monetize Megapack installations. All Megapacks connect to Powerhub, an advanced monitoring and control platform for large-scale utility projects and microgrids, and can also integrate with Autobidder, Tesla’s machine-learning platform for automated energy trading. Tesla customers have already used Autobidder to dispatch more than 100 GWh of energy in global electricity markets. And, just as Tesla vehicles benefit from continued software updates over time, Megapack continues to improve through a combination of over-the-air and server-based software updates.

    Source : Strategic Research Institute
  2. [verwijderd] 31 juli 2019 22:03
    Goede aanpak die Megapack. Maakt alles behapbaarder met die grote grid projecten.

    De grote klap voor die business komt natuurlijk zodra Tesla (of een ander) een significante kostendoorbraak kent op celniveau zoals we van Tesla verwachten na de acquisitie van Maxwell. Iets meer energiedichtheid, veel lagere kosten per cell, zouden de kWh kosten kunnen halveren? En wat betekent dat in de strijd tegen onder andere de verschillende waterstof gebaseerde opslag/transport oplossingen?
    Als de cellen van de autovlaggenschepen halveren, bespaart dat grofweg $5K per wagen. Heel leuk, maar die krengen zijn $100K verkoop ofzo.
    In gridoplossingen kunnen de cellen zelf weleens de helft of meer van de productiekosten behelsen. Dan hakken dergelijke ontwikkelingen er veel harder in.
    Voor kleinere auto maakt het natuurlijk wel veel uit. Een VW Up! achtig wagentje kan ineens makkelijk 70 kWh kwijt in de vloer om 500 km op te tuffen. Celkosten : $3500 na halvering. Daar kun als automerk wat mee. Maar realistischer is 40 kWh voor een veel verkochte versie, $2K aan cellen dan.

    De Tesla cellen werden al lang bestempeld als de goedkoopste. Wat het een flater van jewelste maakt dat ze maar net de helft van de capaciteit hebben gerealiseerd voor hun volledige behoefte. S en X zijn een lachtertje met hun aanschafprijs en dure oude cellen vergeleken met Model 3.
    Zodra ze echt die doorbraak realiseren, wordt destemeer essentieel er meer dan gnoeg van te maken. Zulke cellen zijn business. Kom je echt wel vanaf. Er is chronisch gebrek, dus als je wijs bent maak je er zo veel als mogelijk, zonder beperkingen. Zeker als je niet liegt over je positie in de markt qua kosten...
  3. [verwijderd] 1 augustus 2019 11:11
    De voorsprong van Tesla is belangrijk voor de toekomstige cashlow. Dus de waarde van Tesla is gebasseerd op onder meer de actieradius die veel beter is dan de concurrenie en andere veel belovende technieken en bijvoorbeeld de opslag van energie naast veel belovende software voor autonoom rijden.

    Als over 5 jaar er een techniek is (niet Tesla) die onafhankelijk merken van goede batterijcapaciteit kan voorzien. Kan het verdienmodel dan overeind blijven?

    Dat is mijn zorg over alle beloftes en de reden dat ik niet instap teen de huidige koers.

    Ik zie bij Tesla een hoog Tom Tom risico. Opdrogen van de unieke marktsituatie omdat de markt gewoon verandert.

    bijvoorbeeld accu ontwikkelingen die Tesla niet initieert of een hybryde technologie waar Tesla niet aan meedoet of natuurlijk volkomen onvoorspelbare andere disruptors.

    Daarom vind ik de waarde van Tesla de cashflow van ca 7 jaar plus de eindwaarde van de boedel.

    Dit geeft volgens mij de fantasie in het aandeel weer. Er wordt gerekend met een niet opdrogende positieve cashflow.

    Dat is in deze markt, denk ik onjuist maar het is wel een veel voorkomende fout op de aandelenmarkt.

    De dotcom crisis van 2002 was hierop gebasseerd en was toen de oorzaak van enorme waardeverliezen.

    Dieptepunten waren toen bijvoorbeeld Worldonline, Versatel, KPNQwest en UPC.
  4. forum rang 6 boem! 1 augustus 2019 15:36
    @The Perp boy.

    Ik denk dat jij twee zaken met elkaar verward.
    De manier waarop je een aandeel dient te waarderen en hoe beleggers daarop inspelen.

    Dat de DCF-methode de enig juiste manier is om een aandeel te waarderen daar zijn alle geleerden het wel over eens.
    Het probleem is dat de gegevens daarvan in de toekomst liggen en daar begint het spel van de belegger.
    Degenen die op een juiste wijze de DCF van enig aandeel voor de komende 5 jaar weet te bepalen is spekkoper.
    Dit geldt niet alleen voor nieuwkomers op de markt zoals TakeAway, Tesla of Tomtom maar ook voor de zgn blue chips als Shell, Unilever en Ahold.

    In het geval van TakeAway en Tesla is het de vraag of zij uiteindelijk cash-flow kunnen genereren met hun activiteiten. Bij Tomtom is het meer de vraag of zij het groeipad in stijgende cash-flows kunnen behouden terwijl het bij de gevestigde bedrijven om de vraag gaat om zij in staat zijn de cash-flows op peil te houden en niet geraakt worden door disrupties vanuit de markt.

    Je geeft aan, dat Tesla goed gepositioneerd staat om met gebruikmaking van hun assets (elektrische aandrijftrein, accu technologie en SelfDrivingUnit) te gaan oogsten.
    Op dat moment komt de belegger in actie. Hij zal moeten bepalen hoe hoog die toekomstige cash-flow zal zijn.
    Op basis van prestaties uit het verleden, de toekomstige marktgrootte en de aanwezige concurrentie maakt hij zijn inschatting.

    Ik geef Tomtom 95% kans van slagen omdat zij in een oligopolie positie verkeren in een HD-mapsmarkt die oververhit is.
    Ik geef Takeaway 10% kans van slagen omdat het een niet schaalbaar product betreft waarbij de aangesloten restaurants het bedrijf snel de rug zullen toekeren indien er een goedkoper alternatief voor handen is.

    Tesla geef ik 50% kans omdat zij weliswaar de EV op de kaart hebben gezet maar grote tegendruk ondervinden van de gevestigde OEM's en niet te vergeten Big-Oil. Het is het gebruik van fossiele brandstoffen die onze welvaart heeft gebracht. Het zijn de Shells van deze wereld die als belegging de hoekstenen zijn van iedere pensioenportefeuille. En omdat deze waarde enkel gebaseerd is op de aanwezige voorraden die voor de omzet in de toekomst moeten zorgen zal en kan men niet snel de omslag maken naar andere energievormen hoe wenselijk dat ook voor het milieu zou zijn.

    Het is niet de methode maar de foutieve inschatting van de belegger die tot een financiele crisis kan leiden.
  5. [verwijderd] 1 augustus 2019 16:24
    quote:

    Mr sponge schreef op 31 juli 2019 23:29:

    Kijkend naar de toekomst dan verwacht ik niet dat de accu's zoals we die nu kennen de oplossing zijn. Ik denk dat het wachten is op een nieuw type accu. Kijk bv eens naar
    innolith.com
    Helaas niet beursgenoteerd...
    Klinkt als extreem duurzaam maar ook duur vanwege lage energiedichtheid.
  6. Dutcheon 1 augustus 2019 19:07
    quote:

    The Perp boy schreef op 1 augustus 2019 11:11:

    De voorsprong van Tesla is belangrijk voor de toekomstige cashlow. Dus de waarde van Tesla is gebasseerd op onder meer de actieradius die veel beter is dan de concurrenie en andere veel belovende technieken en bijvoorbeeld de opslag van energie naast veel belovende software voor autonoom rijden.

    Als over 5 jaar er een techniek is (niet Tesla) die onafhankelijk merken van goede batterijcapaciteit kan voorzien. Kan het verdienmodel dan overeind blijven?

    Dat is mijn zorg over alle beloftes en de reden dat ik niet instap teen de huidige koers.

    Ik zie bij Tesla een hoog Tom Tom risico. Opdrogen van de unieke marktsituatie omdat de markt gewoon verandert.

    bijvoorbeeld accu ontwikkelingen die Tesla niet initieert of een hybryde technologie waar Tesla niet aan meedoet of natuurlijk volkomen onvoorspelbare andere disruptors.

    Daarom vind ik de waarde van Tesla de cashflow van ca 7 jaar plus de eindwaarde van de boedel.

    Dit geeft volgens mij de fantasie in het aandeel weer. Er wordt gerekend met een niet opdrogende positieve cashflow.

    Dat is in deze markt, denk ik onjuist maar het is wel een veel voorkomende fout op de aandelenmarkt.

    De dotcom crisis van 2002 was hierop gebasseerd en was toen de oorzaak van enorme waardeverliezen.

    Dieptepunten waren toen bijvoorbeeld Worldonline, Versatel, KPNQwest en UPC.
    Een andere batterij techniek gaat niet in een paar dagen gebeuren... Tesla loopt ook op batterij techniek vooraan. En zal als een van de eerste kunnen schakelen om eventueel mee te gaan in de markt doordat ze vrijwel alles in eigen hand houden....
    Voordat een disruptor dus voldoende opgeschaald is zal Tesla één van de grote spelers naast de andere oem's zijn die mee kan doen naar mijn inzien.
  7. [verwijderd] 2 augustus 2019 10:58
    De Maxwell acquisitie en technologie lijkt vooral een evolutie op Li-Ion.
    Tesla heeft veel geïnvesteerd in GF1 en hoeveel van de cell productie nog nuttig is met die nieuwe droge elektroden valt nog te bezien. Sowieso is Tesla misschien wel de minst betrouwbare partij gebleken om productie die men in eigen hand heeft vooraf te ramen en budgetteren. Voordat enige nieuwe cellen echt voordeel gaan bieden, is er wellicht een nieuwe stroming waar de concurrentie op in kan zetten.
    Ook zal de markt steeds ontvankelijker worden voor auto's met minder actieradius maar prima laadsnelheid. Het belang van cellen tegen bodemprijzen verwatert dan. De tijd van een $70K Model S met $30K aan cellen is voorbij. Model 3 van $39K heeft nog maar voor $5K aan cellen nu. Er is wellicht meer te halen voor Tesla's bottom line bij het inperken van mismanagement, beter luisteren naar de consument voor ze weer een paar miljard ophalen en uitgeven.

    In al de hype rond Tesla's eigen cellen, kan GF1 de interne behoefte nog totaal niet aan (S en X buiten de scope, waar slaat dat op, fanboys roep maar?) en er is nog geen plan in gang voor "eigen" cellen in GF3, laat staan GF EU.
    Er worden leuke grote getallen genoemd voor toekomstige cellproductie, maar dat is Tesla.
  8. forum rang 10 voda 2 augustus 2019 16:37
    Tesla killer?

    Record-breaking MG ZS EV hits 1,000 orders

    MG Motor UK has smashed its new car pre-sales records by securing 1,000 orders for its sensational MG ZS EV in just two weeks. Having officially launched the car to the press and public on 17th July, MG has experienced unprecedented demand as customers raced to be one of the first 1,000 retail customers to snap up the high-tech electric SUV from just GBP 21,495. The first 1,000 retail customers were able to benefit from the sensational £21,495 launch price after MG matched the government’s GBP 3,500 plug-in car grant with a GBP 3,500 MG Grant of its own. MG is pleased to announce that the next 1,000 retail customers will also receive the MG Grant, ensuring that the GBP 21,495 launch price will continue. The first 1,000 customers also received a complimentary home charging unit an offer which will not be continuing ensuring that those who were quick off the mark secured the best deal.

    Positioned as the first affordable, family-friendly electric car, the ZS EV looks set to revolutionise the way people view zero-emissions motoring. With a WLTP-accredited range of 163 miles, the high-tech MG Pilot driver assistance suite, room for five and a full-sized boot, the ZS EV is a real-world electric car for real-world people. Capable of producing 300,000 EV batteries per year, MG’s own battery factory is ready to quickly fulfil this exceptional demand, with the first customers taking delivery of their electric MGs in September 2019.

    ZS EV majors on interior space, making it ideal for busy families and those who value practicality. Boasting some of the most generous shoulder, leg and headroom in its class, the ZS EV also features a substantial, full-sized boot. With hidden storage areas, a split-level boot and practical features to keep items secure on the move, ZS EV can handle bikes, pushchairs, luggage and bulky loads with no trouble at all. In the cabin, the sky really is the limit with the panoramic, sliding Sky Roof offering uninterrupted access to the sunshine above, creating a bright and airy experience for the whole family.

    Source : Strategic Research Institute
  9. löngterm 2 augustus 2019 16:52
    quote:

    voda schreef op 2 augustus 2019 16:37:

    Tesla killer?

    Record-breaking MG ZS EV hits 1,000 orders

    MG Motor UK has smashed its new car pre-sales records by securing 1,000 orders for its sensational MG ZS EV in just two weeks. Having officially launched the car to the press and public on 17th July, MG has experienced unprecedented demand as customers raced to be one of the first 1,000 retail customers to snap up the high-tech electric SUV from just GBP 21,495. The first 1,000 retail customers were able to benefit from the sensational £21,495 launch price after MG matched the government’s GBP 3,500 plug-in car grant with a GBP 3,500 MG Grant of its own. MG is pleased to announce that the next 1,000 retail customers will also receive the MG Grant, ensuring that the GBP 21,495 launch price will continue. The first 1,000 customers also received a complimentary home charging unit an offer which will not be continuing ensuring that those who were quick off the mark secured the best deal.

    Positioned as the first affordable, family-friendly electric car, the ZS EV looks set to revolutionise the way people view zero-emissions motoring. With a WLTP-accredited range of 163 miles, the high-tech MG Pilot driver assistance suite, room for five and a full-sized boot, the ZS EV is a real-world electric car for real-world people. Capable of producing 300,000 EV batteries per year, MG’s own battery factory is ready to quickly fulfil this exceptional demand, with the first customers taking delivery of their electric MGs in September 2019.

    ZS EV majors on interior space, making it ideal for busy families and those who value practicality. Boasting some of the most generous shoulder, leg and headroom in its class, the ZS EV also features a substantial, full-sized boot. With hidden storage areas, a split-level boot and practical features to keep items secure on the move, ZS EV can handle bikes, pushchairs, luggage and bulky loads with no trouble at all. In the cabin, the sky really is the limit with the panoramic, sliding Sky Roof offering uninterrupted access to the sunshine above, creating a bright and airy experience for the whole family.

    Source : Strategic Research Institute
    Ziet er zeker niet verkeerd uit en lijkt een mooi alternatief voor mensen die niet ver hoeven te rijden. 1000 pre-orders is wel heel erg overdreven als "Smashed it's new care pre-sale record" en het statement dat de fabriek voor 300.000 Ev's batterijen kan maken lijkt me ook sterk. Of bedoelen ze hier 300.000 cellen en niet hele accu's?
  10. forum rang 6 boem! 3 augustus 2019 05:34
    We hoeven gelukkig geen 10-15 jaar te wachten om de conclusie te kunnen trekken of Tesla als EV-OEM een succes wordt of niet.

    Het opschalen van de productie en delivery aantallen heeft tot op heden slechts geleid tot verliezen ipv de voor overleving noodzakelijke winsten.
    De druk die er bestaat op de verkoopprijzen blijft bestaan al is het maar om aan de voorwaarde te voldoen van de gedane uitspraak dat een Tesla bereikbaar moet zijn voor de gewone man.

    Tesla heeft met haar cash-management in ieder geval 2 a 3 jaar tijd verdiend om te laten zien dat er in de COS grotere stappen te zetten zijn per eenheid product dan aan de verkoopkant.

    Ik schat de kans in, dat Tesla dat huzarenstukje flikt op 50%.

    Maar Tesla is niet de one-trick pony die zich slechts als disruptor laat gelden in de auto-industrie.
    Ik neig ernaar te geloven, dat het grotere doel dat Tesla/Musk voor ogen heeft de sustainability is van onze aardkloot en dat de Tesla-OEM geen doel maar enkel een middel is om dat te verwezenlijken.

    Om een transitie van fossiele brandstoffen naar elektrificatie mogelijk te maken is een substantiele verbetering qua efficiency en kosten van de acccu's noodzakelijk.

    Het stemt mij hoopvol, dat naast Tesla ook andere partijen zich melden op dit gebied.
    Indien er ook maar een zweem van waarheid berust in de uitspraak dat een 66 mio kostende power.pack grid oplossing van Tesla in het eerste jaar al een besparing van 50 mio heeft opgeleverd bij de klant moeten we onze aandacht bij Tesla mogelijk verplaatsen van OEM naar Energy en SDU(device).

    Eerst maar eens zien of Tesla als OEM winstgevend kan worden.
  11. [verwijderd] 7 augustus 2019 10:59
    insideevs.com/news/363703/more-tesla-...

    Geeft weinig hoop voor de 2e hands verkoopwaarde. Over 3 of 5 jaar is de markt heel anders. Zijn er ook al gebruikte Model Y's op de markt waar je van mag verwachten dat het tenminste deels beter bij ontworpen is.
    Of natuurlijk gewoon een "not a refresh" Model 3.

    Zorgelijk dat een wagen na zoveel R&D op zulke fundamentele punten zo slecht is.
    Is toch ook niet duurzaam, dat een product veel werk vergt om in gebruik te blijven?
  12. thejaguar 7 augustus 2019 14:30
    tesla heeft een paar sterke punten: de auto's rijden goed en hebben een lange range. maar toch zou ik geen tesla kopen: ik hoor en lees veel te veel verhalen over de slechte productiekwaliteit en storingen en dergelijke, ook van jonge exemplaren. en ik zou er zeker niet in beleggen: veel te veel narigheid, niet nagekomen beloftes, een veel te hoge schuld en hoge verliezen.
  13. forum rang 6 boem! 8 augustus 2019 00:57
    Welgemeend advies aan de longzitters in Tesla om de berichten vanuit Bloomberg, CNBC en WSJ serieus tot je te nemen om ook de negatieve aspecten die bij Tesla spelen mee te laten wegen in je oordeel.
    Eenzelfde advies aan de bears doe jezelf een plezier door ook kennis te nemen van de positieve insteek bij Teslarati en Elektrek.

    Hoe krom wil je het hebben om als onafhankelijk onderzoeksinstituut die OEM te suen die aangeeft dat er nog veel werk aan de winkel is door zichzelf af te schilderen als een bedrijf met een kwalificatie 5,4 omdat de huidige maximaal verkregen score van 5 door het bedrijf als noodzakelijk verbeterpunt wordt benoemd.
  14. [verwijderd] 8 augustus 2019 17:59
    17 mensen hadden hetzelfde probleem met de verf. Lijkt me toch meer om uitzonderlijke gevallen te gaan.
    Andere autobedrijven hebben veel grotere problemen, hoor...
    Ik geloof ook niet dat Musk aan zo veel detail aandacht besteed (bijvoorbeeld software dat ervoor zorgt dat honden niet te warm krijgen in de auto) en niet aan de verf. Zou dat niet een beetje te simpel zijn & denk je ook niet dat dit om een uitzonderlijk geval gaat?
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 153 154 155 156 157 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links