Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Wereldhave AEX:WHA.NL, NL0000289213

  • 14,020 19 apr 2024 11:40
  • -0,060 (-0,43%) Dagrange 14,080 - 14,080
  • 16.596 Gem. (3M) 90,4K

Wereldhave 2019

4.713 Posts
Pagina: «« 1 ... 107 108 109 110 111 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 juli 2019 15:46
    . Ik zal er iets over de lange termijn aan toevoegen.

    Steeds wordt geroepen dat bedrijven als Amazon, bol.com en Coolblue e-commerce bedrijven zijn, omdat ze aan internetverkoop doen.

    Dat is maar een deel van wat ze zijn. Deze bedrijven zijn in werkelijkheid BIG DATA bedrijven.

    Hun businessmodel is gebaseerd op het tot in details kennen van de klant, waarover alle informatie in databases zit opgeslagen.

    Een website heeft echter de beperking dat je nooit het gedrag van een klant in levende lijve kan zien, je ziet alleen maar waar hij klikt en zijn muis naar toe schuift.

    Wat heb je nodig om die beperking op te heffen? Juist, fysieke winkels.

    Dat is de echte reden dat bedrijven als Amazon en Coolblue fysieke winkels openen.

    Er is geen betere manier om het gedrag van de klant continue te monitoren dan hem rond te laten lopen in een winkel en via camera's en sensoren voortdurend in de gaten te houden.

    Kortom, ook voor retail, maar dan in een gemoderniseerd jasje, is in de verre toekomst plaats, naast de horeca, versstraten, de health hubs en de werklocaties.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 juli 2019 15:51
    quote:

    FreedomFighter schreef op 27 juli 2019 15:46:

    . Ik zal er iets over de lange termijn aan toevoegen.

    Steeds wordt geroepen dat bedrijven als Amazon, bol.com en Coolblue e-commerce bedrijven zijn, omdat ze aan internetverkoop doen.

    Dat is maar een deel van wat ze zijn. Deze bedrijven zijn in werkelijkheid BIG DATA bedrijven.

    Hun businessmodel is gebaseerd op het tot in details kennen van de klant, waarover alle informatie in databases zit opgeslagen.

    Een website heeft echter de beperking dat je nooit het gedrag van een klant in levende lijve kan zien, je ziet alleen maar waar hij klikt en zijn muis naar toe schuift.

    Wat heb je nodig om die beperking op te heffen? Juist, fysieke winkels.

    Dat is de echte reden dat bedrijven als Amazon en Coolblue fysieke winkels openen.

    Er is geen betere manier om het gedrag van de klant continue te monitoren dan hem rond te laten lopen in een winkel en via camera's en sensoren voortdurend in de gaten te houden.

    Kortom, ook voor retail, maar dan in een gemoderniseerd jasje, is in de verre toekomst plaats, naast de horeca, versstraten, de health hubs en de werklocaties.
    Dat BIG DATA-verhaal is natuurlijk onzin: het enige wat ze weten zijn de aankopen van hun klanten.
    Hetzelfde geldt voor Albert Hein en ieder bedrijf met een klantenkaart, zoals bv Gamma en Praxis.
  3. [verwijderd] 27 juli 2019 15:53
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 juli 2019 15:51:

    [...]
    Dat BIG DATA-verhaal is natuurlijk onzin: het enige wat ze weten zijn de aankopen van hun klanten.
    Hetzelfde geldt voor Albert Hein en ieder bedrijf met een klantenkaart, zoals bv Gamma en Praxis.
    Het klantenkaart-verhaal is al 25 jaar oud en gaat het hier niet om.

    Ook voor jou geldt, beter je huiswerk doen of in elk geval beter lezen.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 juli 2019 16:04
    quote:

    FreedomFighter schreef op 27 juli 2019 15:46:

    . Ik zal er iets over de lange termijn aan toevoegen.

    Steeds wordt geroepen dat bedrijven als Amazon, bol.com en Coolblue e-commerce bedrijven zijn, omdat ze aan internetverkoop doen.

    Dat is maar een deel van wat ze zijn. Deze bedrijven zijn in werkelijkheid BIG DATA bedrijven.

    Hun businessmodel is gebaseerd op het tot in details kennen van de klant, waarover alle informatie in databases zit opgeslagen.

    Een website heeft echter de beperking dat je nooit het gedrag van een klant in levende lijve kan zien, je ziet alleen maar waar hij klikt en zijn muis naar toe schuift.

    Wat heb je nodig om die beperking op te heffen? Juist, fysieke winkels.

    Dat is de echte reden dat bedrijven als Amazon en Coolblue fysieke winkels openen.

    Er is geen betere manier om het gedrag van de klant continue te monitoren dan hem rond te laten lopen in een winkel en via camera's en sensoren voortdurend in de gaten te houden.

    Kortom, ook voor retail, maar dan in een gemoderniseerd jasje, is in de verre toekomst plaats, naast de horeca, versstraten, de health hubs en de werklocaties.
    Dit verhaal is BIG NONSENS, alleen de laatste alinea klopt.
  5. [verwijderd] 27 juli 2019 17:09
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 juli 2019 16:13:

    Coolblue en Amazon openen meer eigen winkels omdat ze meer en betere service willen verlenen en bovendien om de verzend en -retourkosten te reduceren.

    De rest is BIG NONSENS.
    Uit de ondernemer ...

    Geen traditionele retailketen
    Retailexpert Cor Molenaar vindt de stenen uitbreiding een logisch gevolg van het succesvolle concept. Maar de Rotterdamse hoogleraar e-commerce ziet nog altijd een duidelijke discrepantie met de rest van de retailwereld: Coolblue is geen traditionele retailketen. “In die context moet je het blijven zien”, zegt hij. “Zo’n winkel ondersteunt de websitepropositie. Dat is visie van Zwart en houdt hij knap vol.”

    Ook retailadvocaat Dico Bogerd ziet Coolblue ‘de omgekeerde richting’ uit blijven gaan. “Grote winkels dicht bij de mensen en een sterke combinatie van online en offline. Dat past perfect in hun strategie”, zegt hij.

    ....

    Servicepunten
    Van te harde groeiambities wil Molenaar niet spreken. Hoewel Zwart vorig jaar in tien plaatsen een winkel wilde openen, is de teller in 2018 blijven steken op negen “servicepunten”.

    Met de aanwezige winkels verricht de topman van Coolblue volgens Molenaar niettemin knap werk. “Zo is Zwart in staat het aantal retourzendingen terug te brengen”, zegt hij. Mede doordat consumenten een laptop of flatscreen eerst online bekijken en daarna in een winkel, sturen ze minder vaak artikelen terug, aldus Molenaar.

    De hoogleraar, die Zwart ooit in de collegebanken had, stelt dat het uitgangspunt van de Coolblue-oprichter nimmer is veranderd. “Draait het bij veel ondernemers gelijk om winst maken, Zwart kijkt in eerste instantie naar de klant en past daar zijn service op aan.”
  6. The-Dude 27 juli 2019 17:55
    Zo slecht gaat het niet. Het direct resultaat is goed, bezettingsgraad blijft mijn inziens op peil. Afwaarderingen hebben als positief gevolgd dat er geen belasting betaald hoeft te worden. Hierdoor is er voldoende casfhlow per aandeel om het hoge dividend gewoon te betalen. Er zit voldoende cash in de kas en er is ruimte om ruim 240mln krediet te gebruiken mocht dat nodig zijn.

    Beleggen in vastgoed gaat niet om het resultaat onderaan de winst- en verliesrekening. Het gaat om wat er staat onderaan het cashflow overzicht. En die is goed positief!

    Het is een aandeel voor de lange termijn beleggers! Blijf zitten, geniet van het dividend. En over 8,20 jaar, ofwel 98 maanden is de koers die er nog over is pure winst.
  7. Jos2233 27 juli 2019 18:57
    quote:

    FreedomFighter schreef op 27 juli 2019 15:45:

    . "De middellange termijn vooruitzichten voor retail vastgoed zijn niet goed."

    Tja, met alle respect, maar dit is vanuit mijn perspectief niveau-kleuterschool. Het toont ook aan dat niemand op dit forum ooit een Wereldhave-centrum bezoekt.

    Ten eerste, is Wereldhave al enige tijd geen vastgoed-retail verhuurder meer.

    Wereldhave verhuurt ruimten aan huurders die betalen, waarbij het niet uitmaakt of het retail is, horeca, fresh food, Limburgse vlaaien, een fitness-centrum, een huisarts of een fysio-praktijk.

    Het overgrote deel van de huurders (behalve mode en speelgoed), zitten in groeisectoren en zijn internet-resistent.

    De strategie bij Wereldhave aangaande mode is: mode eruit, health care erin.
    Wereldhave ziet de trends al jaren en doet dus aan huurders-rotatie. Kwetsbare huurders eruit, sterke huurders erin.

    Die nepdeskundigen die voortdurend roepen dat er meer leegstand zal ontstaan door het internet komen dus nooit in een Wereldhave-centrum.

    . Bij Atradius wordt het business plan van Blokker onrealistisch genoemd en men verwacht niet dat dit bedrijf over 3 jaar nog bestaat.

    Interesseert me geen zak. Als je denkt dat Blokker representatief is voor de gemiddelde Wereldhave-huurder, bewijs je wederom dat je je huiswerk niet doet.

    Het Blokker-verhaal is een typisch opvolgingsprobleem bij een groot familiebedrijf, en of Blokker overleeft of niet, hangt puur af van de kopende partij.

    Hier in Leiderdorp zullen verschillende huurders blij zijn als Blokker eindelijk verdwijnt, want dan kan Tijsterman, de bakker die een groot eigen terras wil hebben, eindelijk uitbreiden. Er is behoefte aan meer horeca.
    En als Tijsterman de ruimte van Blokker krijgt, kan de visboer een gedeelte van Tijsterman krijgen, tegenover Albert Heijn in de versstraat.
    Ook de visboer wil een eigen terras, met 24 stoelen.
    Het maakt nogal verschil of je een beetje op een forum in de ruimte zit te lullen of zelf een centrum inloopt en met huurders praat.

    Enorm verhaal en uit de toon merk ik dat je veel verloren hebt op WH. Ik ook maar wij kunnen natuurlijk wel van mening verschillen zonder elkaar voor kleuter of zo uit te maken.

    Ik woon in het centrum van Alkmaar en was een paar weken terug op de fiets naar Heerhugowaard naar het winkelcentrum Middenwaard. Dat is een redelijk belangrijke asset van WH. De leegstand was er zeer beperkt en er liep redelijk wat volk rond. Een redelijk groot deel van het winkelaanbod is er mode.
    De toekomst voor retail vastgoed zit in de steden van meer dan 100K inwoners. Mensen die naar de binnenstad gaan voor fun shopping. Waar behalve de winkels er ook monumenten / musea staan. Waar er mooie pleinen zijn en smalle straatjes met soms wat straat theater en waar (buitenlandse) toeristen zich uitstekend een middagje kunnen vermaken. Mijn inschatting van Middenwaard was dat er geen enkele toerist rond liep.

    Jij schrijft "het Blokker-verhaal is een typisch opvolgingsprobleem bij een groot familiebedrijf". Er is inderdaad geen familielid die Blokker wil / kan leiden en Blokker is ook niet representatief voor de gemiddelde Wereldhave huurder. Blokker is wel een van de grootste WH huurders. Jij denkt klaarblijkelijk dat een faillissement van Blokker de koers van het aandeel WH veel goeds zal doen, maar daar denk ik toch echt anders over. Je kan dan ongetwijfeld nieuwe huurders vinden zoals een fitness-centrum, een huisarts of een fysio-praktijk, maar het fun shopping effect wordt niet groter van dit soort zaken. Fun shopping is mode en speelgoed en dat zijn, zoals jij zeer scherp opmerkt, sectoren waar het lastig concurreren is met internet.
    In een winkelcentrum met veel fitness-centra, huisartsen een fysio-praktijken hebben de terrassen van Tijsterman en de visboer te weinig klandizie om het terras draaiende te houden.

    Binnen een paar maanden zal er iets van een strategie naar buiten komen en ik denk niet dat er een nieuwe taxateur gaat komen. Ik denk dat ze z.s.m. van WH Belgium afscheid gaan nemen, de door jou zo verfoeide strategie.
    Prettig weekeinde en maak je niet te druk!
  8. forum rang 6 matad 27 juli 2019 19:36
    Jammer dat FreedomFighter dit post over Junkyard.
    Frustratie? Mogelijk doch dan verkeerd gericht.
    Jammer want beide mensen zijn behoorlijk betrokken en zeer goed ingelicht waarbij Junkyard op boekhoudkundig gebied boven iedereen uitsteekt. Chapeau.

    Begrijp de sterk kostenverhogende stenen winkelopeningen van Coolblue niet.
    Op mijn vraag aan Coolblue wat nu het verschil is met de Mediamarkt kreeg ik het volgende antwoord. Soms zijn wij goedkoper en soms Mediamarkt al geeft Mediamarkt wel een prijsgarantie. Verder werd me verteld dat de voorlichting bij Coolblue belangrijk is. Doch mijn ervaring bij Mediamarkt is dat daar ook zeer vakbekwame mensen rondlopen. Wat ontgaat me in hemelsnaam?

    Beetje lui (vanwege de hitte?) doch heeft iemand de intrinsieke waarde van WH paraat, de totale toegezegde en deels gedane dividenduitkering over 2019 en de afschrijvingen en te verwachten kosten over 2019?
    Bij voorbaat dank.

    Groet en prettig weekend.
  9. [verwijderd] 27 juli 2019 20:10
    Jammer inderdaad, een excuus zou op zijn plaats zijn, en dan weer vrolijk verder met de nuttige posts, van genoemden oa. Ik zal zelf ook niks meer posten met koersvoorspellingen zoals ik een paar keer deed in de avond met een borrel op. Dat schiet ook niet op, net zoals persoonlijke aanvallen. Trouwens wel fijn dat ik daarop niet persoonlijk ben aangevallen, maar wel wat commentaar las over voorspellingen doen. Fijn weekend, en volgende week belangrijke ontwikkelingen in het verder koersverloop. Ik heb trouwens het boek misleid door toeval binnen, en moet wel zwaar wennen aan de schrijftaal van de vertaling. Heb de inleiding na 1 pagina ook overgeslagen en na 10 pagina`s noodzakelijk pauze
  10. [verwijderd] 27 juli 2019 20:30
    Vandaag trouwens tussen het klussen door wat nagedacht wat ik zou doen met zo een winkelcentrum wat je voor enorme korting zou kunnen kopen omdat niemand het wil en iemand ervan af moet. Zijn toch wel mooie kansen voor een project. Kleinschalig dan, want ik zou maar 1 centrum hebben in het idee. Van alle spinsels die passeerden kwam toch vaak het idee om de ruimte nog meer te verdelen in kleinere ruimtes als winkel, kantoor of etalage voor nieuwe startups. Verboden voor ketens, dus geen bekende namen. Wat zouden jullie doen met een winkelcentrum wat je met een 50% korting sticker kan kopen. En daardoor ook goedkoper kan verhuren. Platgooien en appartementen opzetten zal wel vaak het beste zijn, als dat mag, maar daar wordt denk ik al op geaasd.
  11. forum rang 5 Bart Meerdink 27 juli 2019 20:43
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 juli 2019 10:08:

    www.telegraaf.nl/financieel/162630017...
    fragmentje:
    "Welk type winkelcentra kan overleven?

    „Wijkwinkelcentra voor de dagelijkse boodschappen staan sterk. De tussenlaag daar zit de pijn. Stadsdeelcentra en de binnensteden van middelgrote steden worden sterk geraakt. Het voordeel is dat veel winkels in stedelijk gebied liggen. De transformatie naar woningen is niet zo moeilijk. Maar mensen willen er toch op uit. Dus wordt het in sommige steden nog drukker."

    Dit is wel een relevant artikel. Die nieuwe 'Mall of the Netherlands' van URW, investering ruim een half miljard euro, trekt natuurlijk veel omzet weg uit de omtrek. Rijswijk - In de Bogaard zit er 9km vanaf en zal er last van hebben (Leiderdorp Winkelhof is daarna het dichtstbij, 21km). Elke euro kan maar 1 keer uitgegeven worden.

    Ik kan me goed voorstellen dat de mensen die wat te besteden hebben (de aantrekkelijkste klanten uiteraard) makkelijk even in de auto stappen (gratis parkeren!) en naar die 'Mall' gaan, ook al hebben ze daar misschien wat duurdere spullen. Als ze tenminste niet in de file terecht komen.

    Aan de andere kant, het is nog af te wachten wat URW voor rendement haalt op die forse investering. Mocht het geen doorslaand succes zijn (voor URW) dan is uiteindelijk de impact op Wereldhave beperkt (komen er niet nog meer van die 'Mall's).
  12. [verwijderd] 27 juli 2019 21:01
    Beste Bart. Over dat parkeren, ik denk niet dat dat lang gratis blijft. Gefaseerd van een paar uur gratis naar maar 1€ voor de eerste 2u bvb is wel wat ik zie bij andere gratis parkings. De buurt maakt zich er ook zorgen over, en dan heb je ook nog het personeel van de mall en winkels indebuurt.nl/denhaag/nieuws/hoe-komen...
  13. forum rang 5 NLvalue 27 juli 2019 23:02
    quote:

    crux schreef op 27 juli 2019 09:16:

    [...]
    Je moet met jouw ervaring nu toch wel weten dat koersen niet te voorspellen zijn.
    Klopt. Mijn ervaring zit in t penetreren van mgt verhalen, niet in t voorspellen van koersen. De voorspelling die ik doe gaat niet zozeer over de koers van URW, maar dat de markt de barsten in t fineer van URW duidelijker gaat zien.

    Bij WHV gaat t niet super, maar de cijfers zijn volledig transparant. Bijv:

    Dit management verdiend niet meer haar cost of Capital terug.
    - development pipeline: 5-6% over cost
    - aankoop C&A Tilburg 11miljoen, direct resultaat 0,2m

    Staat allemaal in de hj presentatie, zonder opsmuk, dat het oude management waarde aan t vernietigen is.

    Prima discussiepunt voor aandeelhouders om radicalere veranderingen af te dwingen bij WHV.

  14. forum rang 4 Chessplayer1992 27 juli 2019 23:04
    quote:

    FreedomFighter schreef op 27 juli 2019 15:46:

    . Ik zal er iets over de lange termijn aan toevoegen.

    Steeds wordt geroepen dat bedrijven als Amazon, bol.com en Coolblue e-commerce bedrijven zijn, omdat ze aan internetverkoop doen.

    Dat is maar een deel van wat ze zijn. Deze bedrijven zijn in werkelijkheid BIG DATA bedrijven.

    Hun businessmodel is gebaseerd op het tot in details kennen van de klant, waarover alle informatie in databases zit opgeslagen.

    Een website heeft echter de beperking dat je nooit het gedrag van een klant in levende lijve kan zien, je ziet alleen maar waar hij klikt en zijn muis naar toe schuift.

    Wat heb je nodig om die beperking op te heffen? Juist, fysieke winkels.

    Dat is de echte reden dat bedrijven als Amazon en Coolblue fysieke winkels openen.

    Er is geen betere manier om het gedrag van de klant continue te monitoren dan hem rond te laten lopen in een winkel en via camera's en sensoren voortdurend in de gaten te houden.

    Kortom, ook voor retail, maar dan in een gemoderniseerd jasje, is in de verre toekomst plaats, naast de horeca, versstraten, de health hubs en de werklocaties.
    Hier zit wel een deel van de kern in, big data en inzicht in de klanten (en de bestedingen) is van absoluut belang. Maar Wereldhave verhuurt alleen vastgoed ... Vooralsnog niets meer en niets minder. Dat kan veranderen met de nieuwe CEO, maar heeft veel tijd nodig. Westfield liep hier flink voorop in de markt, dat is een van de redenen waarom UR hier zo geïnteresseerd in was. De vraag is of UWR nu een grote voorsprong op de concurrentie in het fysieke vastgoed heeft en hier gebruik van kan maken om een betere samenstelling van type huurders te vinden en om een hogere omzet per bezoeker te realiseren bij de verhuurde objecten (o.a. met klantprogramma's). Afijn, big data speelt bij Wereldhave vooralsnog een marginale rol.
  15. forum rang 5 NLvalue 27 juli 2019 23:30
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 juli 2019 15:51:

    [...]
    Dat BIG DATA-verhaal is natuurlijk onzin: het enige wat ze weten zijn de aankopen van hun klanten.
    DZR: fair punt over coolblue/bol.com.

    Amazon is van een heel andere orde van grootte. >50% van alle product searches begint op Amzn, niet meer op Google. 96% van de 100mm traffic in de VS koopt niets, maar is wel een primaire marketing doelgroep ( competitie FB, TV etc).

    Met Alexa weten ze wat er in je huis gebeurt. Met de Amzn credit card hoevaak en waar je (een deel) van je offline aankopen doet. Met Ring weten ze wie bij je op bezoek komt. Etc. Niet alles beschikbaar in Europa, maar geen speler die je ooit zou moeten onderschatten.

    Als je ze naar waarde schat is er wel mee te concurreren- AMZN begint een conglomeraat te worden waar de rechter pink geen idee meer heeft wat de linkerteen aan t doen is..
4.713 Posts
Pagina: «« 1 ... 107 108 109 110 111 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Wereldhave voorziet beperkte winstgroei dit jaar

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links