Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 149,840 18 apr 2024 22:00
  • -0,090 (-0,06%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 556.272 Gem. (3M) 100,9M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 juli 2019 19:32
    quote:

    thejaguar schreef op 16 juli 2019 17:22:

    700 miljoen in 1 kwartaal is uiteraard een groot verlies, Q2 zal minder slecht zijn, misschien enige honderden miljoenen verlies. waar het om gaat is of tesla ooit structureel winstgevend zal worden en dat vraag ik mij af, met de steeds verlaagde prijzen, de lagere of afgebouwde subsidies en de concurrentie, die nu nog in de kinderschoenen staat, maar ongetwijfeld zal komen.
    Hierbij moet ik toch eens hardop lachen :)
  2. [verwijderd] 17 juli 2019 00:43
    quote:

    Topperke schreef op 16 juli 2019 19:32:

    [...]
    Hierbij moet ik toch eens hardop lachen :)
    Dit soort commentsis 1 van de redenen waardoor de vraag naar Teslas ooit weleens onder de productiecapaciteit kan duiken. De houding en tunnelvisie van de cultleden. Alsof er geen ander merk is en alle beloften al waargemaakt zijn.
    Niet echt een houding die handig is voor een investeerder, blinde hype. Dan ben je de laatste die koopt op een top. En wat brengt je dat nu? Tesla heeft veel meer aaan klanten en analisten die het merk op alle vlakken scherp houden. Er zijn meer dan 10 cruciale vlakken waarop Tesla beschamend slecht is voor enig bedrijf, laat staan vergeleken met andere auto/software merken en maar een paar waar het echt goed in is. En die dienen de core mission nauwelijks of niet meer.
  3. forum rang 4 roloff 17 juli 2019 01:45
    quote:

    Topperke schreef op 16 juli 2019 19:32:

    [...]
    Hierbij moet ik toch eens hardop lachen :)
    @Topperke, het valt me op als er wat twijfel komt van een aantal forumleden je dat zoals je zelf zegt hardop weg lacht.

    Nogmaals, de EV markt staat nog in de kinderschoenen en moet zich echt nog gaan ontwikkelen. Dat is gewoon een feit. Tesla is nu absolute marktleider (en enorme voortrekker!), dat bestrijden we echt niet. We stellen hooguit dat de kaarten best nog wel eens anders geschud kunnen gaan worden. Jij sluit dat uit. Zeker de komende 5 jaar, maar eigenlijk ook daarna.

    Met alle respect maar ik denk dat je wel heel erg (wellicht een beetje ongezond) verliefd bent op Tesla. Maar hopen dat ons Topperke op termijn geen Flopperke wordt.

    Ik beleg al meer dan 35 jaar actief en heb vele mislukkingen van schitterde bedrijven meegemaakt. Uiteindelijk heb ik het prima gedaan, maar het was een heel leerproces. Expect the unexpected, what if ....

    Als ik jou lees heb je alleen een scenario A en is er geen scenario B.
  4. forum rang 6 boem! 17 juli 2019 02:31
    Voor de volle 100% eens met @roloff.

    Op basis van argumenten door beide kampen ingebracht( bears en bulls) maakt iedereen zijn afweging en sluit zich aan bij een kamp.
    Om te ontkomen aan de confirmation byass is het wel zaak om de argumenten van de "tegen"partij serieus te blijven nemen waardoor je ruimte laat om eerder ingenomen standpunten te veranderen bij te stellen.

    Iedere poging kent altijd maar twee uitkomsten: falen of succes.

    Ik geef Tesla momenteel het voordeel van de twijfel dat zij als disruptor van ICE ook zelf daar de vruchten van gaan plukken.
  5. [verwijderd] 17 juli 2019 09:32
    Goh, ik heb zelfs geen positie in Tesla hoor.
    Ik ben zeker niet blind gehyped, anders had ik dat al lang.

    Het is gewoon grappig hoe bears al jaren aan een stuk erbij roepen dat de competitie nog moet komen.
    Nio en E-tron gingen de grote Tesla killers worden. Resultaat: alle modellen werden teruggeroepen omdat de autobedrijven gewoonweg niet genoeg kennis hebben om een EV te maken.
    Ze zijn nu wat slimmer en roepen geen namen meer, maar gewoon 'er' zal wel eens concurrentie komen.
    Er wordt wel vergeten dat ondertussen Tesla alsmaar meer een sterk marktleider wordt met 70% revenue growth CAGR.

    Er wordt van bulls gezegd dat ze te veel 'hopen' en te weinig harde feiten neerleggen. Wel, het lijkt me eerder volledig omgekeerd...
    De bears hopen dat er concurrentie komt, al jaren aan een stuk.
    Ondertussen groeit Tesla wel enorm hard en is de cash flow positief, waardoor het 'faillisement' verhaaltje ook al niet meer klopt.
  6. [verwijderd] 17 juli 2019 09:37
    Ik hou in de realiteit geen rekening met belangrijke EV concurrentie. Tesla zal hier altijd enkele stapjes voor hebben. Zeker na de Maxwell acquisition en Gigafactory 3. Dan mag je mij naief noemen, ik noem het eerder realisme als je naar de huidige specs kijkt en de moeite die andere autobedrijven hebben met EVs.

    Mij interesseert eerder de adoptie van ICE naar EVs, waarbij de verkiezingen in de USA een grote rol zullen spelen. Hou in rekening dat deze immense groei onder Trump gebeurde.
    Ik zie in feite graag meer EV concurrentie komen, want dit zal meer interesse in EVs te weeg brengen en uiteindelijk ook meer sales voor Tesla.
  7. thejaguar 17 juli 2019 12:33
    ik heb wel een positie in tesla, ik heb 1000 turbo's short, maar ik kan ook niet uitsluiten dat tesla een keer cash flow positief wordt, misschien zelfs winst gaat maken, 13 miljard schuld afbetaalt, auto's gaat maken die weinig of geen mankementen vertonen, kortom het lek boven krijgt. maar de tesla adepten doen alsof tesla de hele wereld gaat veroveren en de concurrentie verplettert. het is nog maar de vraag of dat gaat lukken, volgens mij zijn de tesla dromers daar veel te stellig in, en willen zij ook helemaal geen negatieve informatie over tesla en 'god' musk tot zich nemen.
  8. fausto1 17 juli 2019 13:09
    Ik denk dat het grote verschil tussen bulls en bears is of je winst belangrijk vindt of niet. De bulls zijn blijkbaar niet geinteresseerd in winst of hopen dat er wel eens een keer winst gemaakt gaat worden. Ik ben een value belegger. Een bedrijf moet een degelijke jarenlange winst maken zodat dat die mij een mooi dividend kan uit betalen. Als dat niet zo is ben je een speculant (net zoiets als naar het casino gaan)
  9. [verwijderd] 17 juli 2019 13:36
    Een keer cash flow positief wordt? Dat zijn ze al...
    Auto's maken die geen mankementen vertonen? De model 3 en S krijgen niet zomaar prijs na prijs, hé! Het zijn topauto's, dat weet je zelf ook.
    Zag onlangs nog een filmpje over Tesla model S performance. Die kost 'maar' $100K en gaat van 0 naar 100 in 2,4sec. Dat kan je Bugatti Veyron (kostprijs 3mil) zelfs nog niet.
    Niet dat het van zo'n groot belang is, maar dat toont wel de kwaliteit en specs van Tesla's aan;
  10. [verwijderd] 17 juli 2019 13:37
    quote:

    fausto1 schreef op 17 juli 2019 13:09:

    Ik denk dat het grote verschil tussen bulls en bears is of je winst belangrijk vindt of niet. De bulls zijn blijkbaar niet geinteresseerd in winst of hopen dat er wel eens een keer winst gemaakt gaat worden. Ik ben een value belegger. Een bedrijf moet een degelijke jarenlange winst maken zodat dat die mij een mooi dividend kan uit betalen. Als dat niet zo is ben je een speculant (net zoiets als naar het casino gaan)
    Dan vind ik dat je gewoon niet naar deze aandelen moet kijken ipv er short op te gaan.
    Als je niets weet van growth investing, kan je er beter gewoon van af blijven.
    Het is hierbij belangrijk in te zien wanneer Tesla structureel winstgevend zal zijn, net zoals een Amazon een paar jaar terug. Dan kan het heel snel gaan...

    Volgens mijn inzicht gaan de stagnerende R&D en SG&A kosten, de schaalvoordelen en de veel goedkopere productie in China ervoor zorgen dat Tesla vanaf eind 2020 serieus winstgevend zal worden.
    En dan zijn de shorters echt wel de klos.
  11. fausto1 18 juli 2019 09:15
    @Topperke

    Ik weet van growth aandelen dat er een boel speculatie in zit. In 2000 verder er ook belachelijke prijzen betaald Wat volgde was de dot.com crisis. En er is niets op tegen om winst te maken om opgeblazen aandelen. Alsjijzo overtuigd ben van Tesla waarom koop je de aandelen dan niet?
  12. [verwijderd] 18 juli 2019 09:42
    quote:

    fausto1 schreef op 18 juli 2019 09:15:

    @Topperke

    Ik weet van growth aandelen dat er een boel speculatie in zit. In 2000 verder er ook belachelijke prijzen betaald Wat volgde was de dot.com crisis. En er is niets op tegen om winst te maken om opgeblazen aandelen. Alsjijzo overtuigd ben van Tesla waarom koop je de aandelen dan niet?
    Als je overtuiging stoelt op het beperkte verlies van Tesla en de competitie die ooit wel eens komt van Tesla, neem je wel heel veel risico.
    Ik waarschuw je alleen maar dat je eens moet nadenken over de kostenreductie van Gigafactory 3 en de Maxwell technologie. Tesla zou wel eens heel snel miljarden winst kunnen maken.

    Ik wacht technisch even het plaatje af. Als ze door de $255 breken, zitten we in een stijgend sentiment. Ik geloof dat Q2 trouwens ook winstgevend was, aangezien Musk weer price cuts heeft gedaan en dat gaat die enkel doen wanneer de marges hoog liggen. Bij een winst van +250mil komt Tesla trouwens in de S&P500 terecht.

  13. löngterm 18 juli 2019 15:53
    quote:

    fausto1 schreef op 17 juli 2019 13:09:

    Ik denk dat het grote verschil tussen bulls en bears is of je winst belangrijk vindt of niet. De bulls zijn blijkbaar niet geinteresseerd in winst of hopen dat er wel eens een keer winst gemaakt gaat worden. Ik ben een value belegger. Een bedrijf moet een degelijke jarenlange winst maken zodat dat die mij een mooi dividend kan uit betalen. Als dat niet zo is ben je een speculant (net zoiets als naar het casino gaan)
    Erg stellig om te zeggen dat enkel jou manier van beleggen de juiste is.
    Ik zeg zeker niet dat value beleggen een verkeerde vorm is maar raad je wel aan ook te kijken naar factoren die hierin niet meegewogen worden.

    De groei van een markt en de potentie van techniek is bij een groei bedrijf als Tesla van groot belang. Dit is niet terug te zien in de huidige cijfers (op de groei na dan). Daardoor is het vanuit een value perspectief een erg slechte beligging. Echter voor mensen met een ander risico profiel en een lange horizon om in te beleggen heb ik het idee dat investeren in groei en innovatie een van je beste opties is.

    Tot slot is je opmerking dat iedereen die geen gebruik maakt van value beleggen net zo goed naar het casino kan gaan laat zien dat je totaal geen verstand hebt van de onderliggende statestieken van beleggen. (of je bent aan het trollen)

  14. löngterm 18 juli 2019 15:59
    quote:

    fausto1 schreef op 18 juli 2019 09:15:

    @Topperke

    Ik weet van growth aandelen dat er een boel speculatie in zit. In 2000 verder er ook belachelijke prijzen betaald Wat volgde was de dot.com crisis. En er is niets op tegen om winst te maken om opgeblazen aandelen. Alsjijzo overtuigd ben van Tesla waarom koop je de aandelen dan niet?
    Nu ben je simpelweg belachelijk bezig. Tesla vergelijken met een van de dot.com crisis bedrijven die geen business plan tot winstgevendheid hadden en volledig op hype de lucht in schoten. Terwijl Tesla al jaren lang de groei waar maakt en met gross margins laat zien dat winstgevendheid haalbaar is wanneer de markt hier om zou vragen. Echter is het op dit moment geen prioriteit omdat het behalen van een groter marktaandeel en technische voorsprong belangrijker is.

    Tot slot is het niet zomaar dat een aandeel met ruim 30% short interest en een enorme berg negatieve media aandacht en bias toch in staat is te blijven presteren.

    En ook ik ben overtuigd en heb een significant deel van mijn geld in Tesla zitten. Nu is mijn vraag zit jij dan inderdaad ook short?
  15. forum rang 6 boem! 18 juli 2019 16:09
    Tesla claimt een initiele productie in de loop van 2020 met een capaciteit van 3k per week die daarna uitgebreid en opgeschroefd kan worden tot 5k en 10k per week.
    In deze productietargets die jaaraantallen vertegenwoordigen van 150k, 250k en 500k gaat Morgan Stanley slechts mee in de initiele productie van 150k op basis van gesprekken met Tesla suppliers.

    Daarnaast heeft Morgan Stanley weinig vertrouwen in de sustainable demand bij Tesla en verwacht dan ook een afzwakking van de productie na 2022 op basis van die afnemende vraag.
    Buiten de tijdelijk positieve berichtgeving omtrent productie in Giga3 blijft Morgan Tesla bearish bekijken volledig in lijn met hun worstcase scenario van 10 dollar en bestcase-scenario van 385 dollar- waar je eerder 50 tov 500 mocht verwachten of indien je toch de 10 dollar wil noemen daar een best.case van 1000 dollar tegenover plaatst.

  16. [verwijderd] 18 juli 2019 17:11
    Geen idee hoe de vraag in China naar Tesla's vanaf 2022 zou afzwakken als de EV markt er met bijna 100% per jaar groeit.
    Vreemde assumpties van MS, maar dat zijn we van hen gewoon.
    Hun voorspelling van productie start in november hecht ik meer belang aan, aangezien ze hier meer duidelijkheid over kunnen hebben.
    Nogmaals, dat is meer dan een jaar sneller dan eerder vooropgesteld.
  17. thejaguar 18 juli 2019 18:07
    topperke heeft gelukkig geen geld in tesla gestoken, dan kan hij ook niet nat gaan op een hoogst speculatieve belegging. kennelijk heeft iemand hier 'een significant deel' van zijn geld in tesla zitten. ongelooflijk onverstandig, om niet te zeggen heel dom! al wat het maar omdat het aandeel 30% short interest heeft, niet voor niks, en veel negatieve media-aandacht krijgt.
  18. [verwijderd] 18 juli 2019 18:36
    Wat ik eerder 'dom' noem is short gaan in een aandeel dat een heel grote voorsprong heeft om een triljardenmarkt (robotaxi) te penetreren.
    Zeker als je weet dat het bedrijf zijn omzet met gemiddeld 60% doet groeien en aan de vooravond van break-even staat en je zo eigenlijk wedt tegen de meest intelligente en ingenieuze persoon op de aarde.
    Voor de lange termijn vind ik dit allesbehalve een speculatieve belegging. We'll see!
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links