Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TomTom juli 2019. Mooi weer of weer mooi.

1.536 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 juli 2019 09:24
    quote:

    tatje schreef op 8 juli 2019 09:17:

    [...]

    Gunstig voor Tom Tom ?
    Zeker. Contracten hebben een veel langere levensduur. Modellen worden in de regel tussentijds geupgrade en gaan dan weer 5 jaar mee.
    Renault Captur is een mooi voorbeeld.

    De groei voor dem komende jaren zit al in de tas. Voor de periode daarna ook.

    En daar komt dan de nieuwe HD-markt bij. Ca. 7 miljard omzet in 2023 en dat is slechts een beginnetje. Gaat naar >100 miljard en mogelijk ook >200 miljard SaaS-omzet op basis van jaarabonnementen.
    Huidige marktaandeel TomTom ergens 30-40%.
  2. [verwijderd] 8 juli 2019 09:45
    quote:

    groeibriljant schreef op 8 juli 2019 09:22:

    [...]

    En 2024 is slechts een eerste beginnetje.Ergens tussen de 50 en 100 miljoen voertuigen met jaarabonnement op de HD-maps.
    Dat aantal van 50M gaat in de periode 2025-2035 nog minimaal 30X over de kop. Alleen al door de verplichte veiligheidseisen van overheden.
    Kom je theoretisch op een markt van ca. 212 miljard euro. Bij een halvering van de prijs nog altijd een nieuwe markt van >100 miljoen, maar eerder zul je zien dat de prijserosie wordt opgevangen door de toevoeging van extra services waaronder V2V, V2I, V2N, V2P.

    Toch mooi als je daar 30% marktaandeel kunt bereiken (huidig marktaandeel automotive ligt ergens tussen de 30-40%)

    Het huidig marktaandeel in de nieuwe HD-markt is 100%.

    De eerste 2 deals in de markt zijn voor TomTom (beperkte deals maar wel bij 2 grote autofabrikanten).

    Baidu is de belangrijkste strategische stap. (=Chinese Google en grooste AI-bedrijf ter wereld met eigen Maps; die mapstechnologie wordt nu door Baidu vervangen door de nieuwe real-time maps-technologie van TomTom)

    Daarmee creëert TomTom 1 wereldwijde softwarestandaard voor de autofabrikanten. China kom je niet binnen met maps, maar in dit geval snijdt het mes aan 2 kanten. Naast de wereldstandaard ook HD-licentie-inkomsten uit China.
    China is ca 1/3 van de wereldmarkt.
  3. [verwijderd] 8 juli 2019 11:01
    De mensen die pas geleden op 10,40 hebben gekocht staan nu al op 7% verlies. Vanuit het hoofdkantoor nog steeds een oorverdovende stilte. TomTom zal nooit een ‘eerlijk’ aandeel worden met de huidige grootaandeelhoudersstruktuur. Het zal en moet een melkkoe blijven voor de integere founders.
  4. [verwijderd] 8 juli 2019 13:53
    quote:

    Banks schreef op 8 juli 2019 11:31:

    Gaan we nu een maand krijgen welke het tegenovergestelde is van de maand Juni?.. ik hoop van niet, wachten tot de cijfers nu.
    Na verkoop Telematics, uitkeren van het overtollige kasgeld, het fors terugschroeven van de banklening, is het echte wachten nu op het slotakkoord van de beursnotering als je het mij vraagt...
  5. Banks 8 juli 2019 14:11
    quote:

    tatje schreef op 8 juli 2019 09:41:

    Er komt geen particulier aan te pas.

    met 15000 stuks van 9,75 naar 9,72
    met 8700 stuks van 9,72 naar 9,73

    Stonden op 16000 stuks , daarna 41000, maar ja 15000 en 8700 tikt aan :-)
    Het zijn ook weer geen super grote aantallen. Ik weet niet hoe het precies werkt wanneer ik turbo's koop. Stel ik koop er 1.000 en nog 14 man doen dat op een bepaald moment. Dan zit je al aan de 15.000 stuks. Die zullen op één of andere manier toch ook voorbij moeten komen, want de market maker moet weer aandelen als onderliggend pand kopen. Of mis ik hier iets?
  6. forum rang 4 Kuiken 8 juli 2019 15:44
    Bron FD:

    TU Eindhoven trekt €100 mln uit voor nieuw instituut kunstmatige intelligentie
    Een van de gebouwen op het terrein van de technische universiteit in Eindhoven.
    Een van de gebouwen op het terrein van de technische universiteit in Eindhoven.Foto: TU Eindhoven / Bart van Overbeeke
    De Technische Universiteit Eindhoven gaat de komende vijf jaar €100 mln investeren in een nieuw instituut voor kunstmatige intelligentie. Met dit instituut wil de universiteit tegemoet komen aan de grote vraag op de arbeidsmarkt naar specialisten in dit vakgebied.
    Dat bevestigt een woordvoerder van de TU Eindhoven na berichtgeving van universiteitsblad Cursor. Het initiatief, Eindhoven Artificial Intelligence Systems Institute, is vorige week intern aangekondigd en gaat in september officieel van start.
    Het nieuwe instituut gaat het onderwijs en onderzoek op het gebied van kunstmatige intelligentie in Eindhoven bundelen en nieuwe initiatieven starten. De ambities zijn groot. Zo wil directeur Carlo van de Weijer 50 nieuwe hoogleraren en universitair (hoofd)docenten aannemen, jaarlijks €30 mln onderzoeksgeld bij externe partijen ophalen en nieuwe opleidingen opzetten. Wat voor opleidingen dit zijn, is nog niet bekend.
    Financiering

    Het Eindhoven Artificial Intelligence Systems Institute is een bundeling van bestaande en nieuwe initiatieven van de TU Eindhoven. Om dit instituut te realiseren, is een verschuiving van ongeveer €100 mln aan middelen binnen de universiteit nodig, zegt een woordvoerder. Een deel daarvan is afkomstig uit de zogenoemde sectorplannen Bèta en Techniek. Dit is een pot geld van het kabinet waar vanaf 2020 jaarlijks €60 mln in zit voor onderzoek in bèta en techniek. Hoeveel daarvan bij de TU Eindhoven terechtkomt, is nog onbekend.
    Hans de Jong, president van Philips Nederland, noemt het initiatief 'van groot belang' voor de regio Eindhoven en de positie van Nederland. 'Frankrijk en Duitsland investeren de komende jaren grote bedragen in hun industrie en nieuwe technologieën, met name in artificial intelligence. Als land mogen wij niet afhankelijk worden of achter lopen.'
    Ook multinationals uit de regio NXP en ASML zijn enthousiast, blijkt uit navraag. Het is nog onduidelijk hoeveel geld de bedrijven aan het initiatief gaan bijdragen.
    Populair vakgebied
    Kunstmatige intelligentie (artificial intelligence of AI) is een breed en populair vakgebied dat verweven is met tal van disciplines, van informatica en robotica tot psychologie en geesteswetenschappen. Denk aan de algoritmes in de zoekmachines of de ethische vraagstukken die spelen bij de ontwikkeling van zelfrijdende auto's.
    Lees ook


    De robots komen er nu echt aan
    De TU Eindhoven gaat zich richten op kunstmatige intelligentie in machines, zegt directeur Van de Weijer. 'Spotify en Google zijn gedreven door data van consumenten, maar machines produceren ook data. Dit is een nieuwe generatie van AI die past bij de specialisatie van de regio en de universiteit.' Ook de ethische en maatschappelijke kanten van kunstmatige intelligentie komen in het onderzoek aan bod.
    Wetenschappers uit Delft, Nijmegen en Amsterdam vinden het instituut een goede aanvulling, laten zij in een reactie weten. Zij hopen vooral dat de TU de brug kan slaan naar concrete toepassingen.
    Waar haalt TU de wetenschappers vandaan?
    De grote vraag is wel waar Eindhoven op korte termijn 50 wetenschappers vandaan gaat halen. Vorig jaar sloegen meerdere universiteiten in het FD alarm omdat de aanvoer van onderzoekers en promovendi door de felle concurrentie opdroogt. Bij topuniversiteiten in de VS of in het bedrijfsleven kunnen onderzoekers twee tot vijf keer meer verdienen.
    Hoewel het iets makkelijker is geworden om universitair docenten te vinden, is het aanbod van hoogleraren nog steeds beperkt, zegt hoogleraar 'machine learning' Max Welling van de UvA. 'Ik heb er anderhalf jaar over gedaan om een nieuwe hoogleraar machine learning aan te stellen. Er zijn niet veel mensen op de markt.'
    Ook het vasthouden van universitair docenten is moeilijk, aldus Welling. 'Ik ben net een universitair docent kwijtgeraakt die al op jonge leeftijd hoogleraar in Duitsland kan worden. Duitsland zoekt ook een groot aantal hoogleraren in AI, dus hoe gaat Nederland dat doen?’
    Directeur Van de Weijer is vooralsnog optimistisch. 'Ik denk dat Nederland niet achteraan loopt qua vestigingsklimaat. Eindhoven is redelijk betaalbaar en je kunt er prettig wonen. We hebben tot nu toe niet te klagen over de mensen die bij ons willen studeren en werken.
  7. DerksVisie 8 juli 2019 22:21
    quote:

    picklejuicer schreef op 8 juli 2019 21:35:

    Ik heb het compleet gemist geloof ik, weet iemand waar dit over gaat?

    twitter.com/JelleBrinkhuis/status/114...
    Is gewoon de TomTom Traffic index op de achtergrond. Zijn daar waarschijnlijk uitgenodigd omdat Tokyo volgens de TomTom index op nr 4 van meest congested stad van Azië staat.

    Zo nu kan iedereen weer rustig slapen :) Men denkt toch niet dat er een foto wordt gemaakt als twee partijen midden in de onderhandelingen zitten.

  8. [verwijderd] 8 juli 2019 22:43
    quote:

    DerksVisie schreef op 8 juli 2019 22:21:

    [...]

    Is gewoon de TomTom Traffic index op de achtergrond. Zijn daar waarschijnlijk uitgenodigd omdat Tokyo volgens de TomTom index op nr 4 van meest congested stad van Azië staat.

    Zo nu kan iedereen weer rustig slapen :) Men denkt toch niet dat er een foto wordt gemaakt als twee partijen midden in de onderhandelingen zitten.

    Dan wordt er inderdaad geen foto gemaakt. Lijkt wel door iemand van TomTom te zijn genomen, aangezien je linksonder in beeld de laptop ziet welke verbonden is met de beamer. Het is in dezelfde ruimte als waar Antoine Saucier in maart zat: twitter.com/JelleBrinkhuis/status/110...

    Paar dagen later kwamen deze deals:

    - Nissan: www.tomtom.com/company/press-releases...
    - Volkswagen: www.tomtom.com/company/press-releases...
    - HDmaps: www.tomtom.com/company/press-releases...
    - Jeep: www.tomtom.com/company/press-releases...
    - Elektrobit: www.tomtom.com/company/press-releases...

    Lijkt mij dat het journalisten zijn, kan iemand een artikel vinden met Antoine Saucier in maart?
1.536 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links