Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
boem! schreef op 4 juli 2019 16:45 :
Calculatie ziet er betrouwbaar uit, komt dus vanuit de voorraad bij afleverpunten zoals door mij al verondersteld.
Ben het met je eens dat de niet onder transit vallende stock hoog is met ca 10.000 stuks.
Moet met betere afstemming toch mogelijk zijn dit aantal fors te reduceren indien de orders nog steeds uitsteken boven de productie.
Ja het viel mij al een paar keer op, dat de cijfers die gepubliceerd worden niet op elkaar aansluiten. Dat daar dus een stuk voorraad zit waar Tesla het blijkbaar niet over wil hebben. Want ja, tot een paar maanden terug werden de auto's op bestelling gemaakt(dus geen voorraad). Dan was de voorraad niet verkochte auto's aan het eind van Q1 toch behoorlijk. Dus zo vreemd was de vraag van de analisten niet "of er wel voldoende vraag is"...
Ik heb geen idee hoe hoog de voorraad nog niet verkochte auto's in relatie tot de productie is bij de traditionele OEM's die met dealers werken maar die zal aanmerkelijk hoger liggen. 18k voorraad waarvan 7400 in transit(fully paid?) geeft nog 10.000 stuks te labelen wereldwijd naar orders. Ik denk dat er nog wel voordeel te behalen valt met de matching tussen orders en verscheping/versturing naar de afleverpunten, maar je zult altijd voorraad gereedproduct blijven houden al is het maar op die locaties welke de auto's daadwerkelijk showen. Met de verklaring dat verscheping buiten USA nu eenmaal tijd vergt denk ik dat Tesla reeds een afdoende verklaring heeft gegeven van achterblijvende deliveries in Q1, vanuit dit gegeven vond en vind ik de onvoldoende vraagstelling wel uitermate vreemd en opmerkelijk.
Mr sponge schreef op 4 juli 2019 15:39 :
[...]
(smile) the Fire Sale continues .. they still desperately need more CASH.
Sorry, maar hier stop ik al met lezen... Tesla zijn cash positie is nooit zo groot geweest als op dit moment (+- 5 miljard) en er wordt verwacht dat ze cash flow positieve draaien (nee, niet enkel musk beweert dit) over heel 2019. Dan moet de $2 miljard van Fiat er ook nog aankomen...
Mr sponge schreef op 4 juli 2019 14:18 :
@boem!
De subsidie die kopers krijgen bij de aanschaf van een Tesla heeft indirect wel degelijk te maken met de marge van Tesla. Toen de subsidie begin dit jaar werd gehalveerd verlaagde Tesla zijn prijzen met hetzelfde bedrag, waardoor de netto aanschafprijs hetzelfde bleef.
Musk is dus volgens jou “een jokkebrok” want er is een demand probleem bij de Model S e X. Die productielocatie draait nu nog maar op 60% van de capaciteit! En dat gaat te koste van de gerealiseerde groei bij de Model 3. Ik heb altijd begrepen dat er veel meer marge werd gemaakt op een Model S en X dan op een Model 3. Ook bij de Model 3 vraag ik mij af of er een demand probleem gaat komen (ik verwacht van wel). De levertijden zijn op dit moment veel te kort. Als de vraag veel groter is dan de productie, dan loopt de levertijd op. Toch? En de vraag is het grootst bij de lancering van een nieuw product (nu dus). Daarna valt het meestal wat terug.
Als China straks ook Model 3 gaat produceren dan zou er pas echt een demand probleem zijn. Daarom gaan ze tegen die tijd in GF1 ook Model Y produceren. Dan kunnen ze de Model 3 productie omlaag schroeven en Model Y gaan maken. Dan is dat probleem opgelost. Al moet nog blijken of er genoeg vraag is naar Model 3 +Model Y om de twee fabrieken fulltime aan het werk te houden. Maar dat zal de tijd moeten leren…
Ik snap niet dat je zonder te lachen over demand problemen kan praten als de deliveries de lucht in schieten terwijl de subsidies drastisch verminderen en de 'concurrentie' met meer en meel modellen aan het komen is. De EV markt wordt verwacht met 40% CAGR te groeien, de exponentiële groeicurve moet nog komen, de battery costs nemen serieus af waardoor de prijzen omlaag gaan... En jij beweert dat Tesla een demand problem heeft/ op korte termijn zal krijgen? Dan ben je volgens mij enorm naïef. De deliveries van Q2 waren geweldig goed, ook met een fors herstel van model X/S, en nog wordt er hier negatief gedaan over deze modellen? Is het niet juist positief dat er een re-bounce is voor deze modellen en dat er binnenkort een refresh aankomt?
electrek.co/2019/06/27/nio-recall-es8... Recall van 1/4 van de verkochte Nio's. Was EV's produceren niet enorm simpel & alle OEM's zouden Tesla wegblazen. Wait a second...
thejaguar schreef op 4 juli 2019 11:44 :
als er 1 mens is die de afgelopen jaren heeft zitten liegen is het musk wel! daarom pakken beleggers, de sec, en weet ik wie nog meer, hem en tesla ook aan met allerlei rechtszaken.
Nou 1 iemand.... andere automakers kunnen er ook wat van hoor.www.greencarreports.com/news/1086902_... Over gemiste deadlines gesproken!!
Zoals verwacht komen bears weer op Seekingalpha met de meest belachelijke verklaringen af om FUD te spreiden. 1. 'Orders generated during the quarter exceeded our deliveries': orders zijn natuurlijk inclu pre-orders van de model Y en pre-orders van de model 3 in China. Vreemd, want iets verder valt te lezen 'We believe we are well positioned to continue growing total production and deliveries in Q3.' Zou het dan toch niet kunnen dat het om gewone orders gaat, aangezien dat ze vrij zeker zijn van verdere groei de komende kwartalen? En als dan bewezen wordt de komende kwartalen dat er wel degelijk een sterke groei is en Tesla enkel maar marktaandeel wint, zal er weer iets anders gevonden worden om FUD te kunnen verspreiden? 2. Natuurlijk, het standaard argument: de groei komt er enkel door price-cuts en demand is unsustainable omdat deze op een gegeven moment moeten stoppen. Volgens mij zijn er vooral in Q1 price-cuts geweest, vreemd want dat was het slechte kwartaal van Tesla. Het lijkt me interessant om de price-cuts op te volgen en inderdaad de invloed ervan te bekijken op de deliveries. Volgens mij is dit vrij klein, net zoals de subsidies. Het gaat meer om de underlying demand naar EVs die nu exponentieel begint te stijgen & de enorm sterke brand name van Tesla. Ik ga vanaf nu elke maand prijzen in Nederland, de USA en Noorwegen bekijken en in een Excel bestandje steken om de prijzen op te volgen en te kijken wat de link is met de deliveries. Lijkt me interessant om op te volgen. To be continued...
Ik ben nog niet zover om de bears argumenten als belachelijk af te doen. Stel dat de orderinstroom voor een groot gedeelte veroorzaakt is door pre-orders voor model 3 in China(site uit de lucht vanwege overbelasting) dan is Tesla nog steeds op stoom en kan doorgaan met maximale productie maar voor hoelang. Misschien dat het mij ontgaan is maar ik heb nog niets vernomen over pre-orders openstelling voor model Y, Semi en Truck dus daar hecht ik veel minder waarde aan. De vraag wordt natuurlijk mede bepaald door het aanbod dat Tesla verschaft en doordat men nu model 3 ook buiten de USA aanbiedt maak ik me over die vraag de komende 2 jaar geen zorgen. Veel hangt af hoe regeringen de EV's behandelen. Dat Tesla de wind vol in de zeilen had door het gevoerde regeringsbeleid in de USA zowel als in Europa is een gegeven maar de directe subsidies en de fiscale tegemoetkomingen waren zo genereus dat men daar iets op terugkomt. Uitgaande dat de consument in eerste instantie een calculerende burger is zal dit zeker gevolgen hebben voor de vraag. Dat Tesla dit gedeelte van de vraaguitval heeft voorzien en daardoor price-cuts heeft toegepast geeft de toekomstgerichte visie weer van het bedrijf. Kernpunt is en blijft of Tesla in staat is om op termijn nadat de productie vol op stoom is auto*s af te leveren met voldoende rendement. We leven nu in een wereld waarvan we denken dat de info die voor handen is geschikt is om een eigen objectief oordeel te vormen. Ik sta daar anders in omdat ik denk dat de belangen zo groot zijn dat het gestuurde info betreft die als doel heeft om te komen tot 100% goed-of afkeuring bij de lezer. Of het nu gaat om Trump, de Brexit, Baudin , China of Tesla bijna iedereen denkt daar een afgewogen oordeel over te hebben gevormd terwijl dat gezien de complexheid van de problematiek die bij al die genoemde voorbeelden zover gaat dat dat voor een normaal mens onmogelijk is vandaar dat we ons gelukkig prijzen met de confirmation-byas die ons beeld van de werkelijkheid bevestigd. Afgezien van het hogere doel bij Musk inzake de sustainebility gaat het voor het bedrijf Tesla toch gewoon om de harde knaken die verdiend moeten worden. Vanuit die optiek ben ik altijd blij met de door de bears ingebrachte argumenten omdat die mij aanzetten om nog eens te kijken naar het verdienmodel op langere termijn voor Tesla. Ik ben slechts een half jaar een kleine aandeelhouder en hoewel ik nu aankijk tegen een verlies van 30% ben ik positiever gestemd over Tesla dan een half jaar terug .
De oorzaak van de vraagtekens die door bears over de beweringen van Tesla worden gesteld is Tesla zelf. Tesla heeft een historie van het verspreiden van positief nieuws dat achteraf onjuist blijkt te zijn. De voorbeelden zijn talrijk. Ze hadden toch geen nieuw geld nodig? . Ineens werd er toch geld opgehaald en bleek dat de kas bijna leeg was. Terwijl er steeds beweerd werd dat er voldoende cash was.
Ik weet niet of de cash-positie een goed voorbeeld is om de onjuistheid van uitspraken door Tesla gedaan als topic te benoemen. Tesla beweerde inderdaad dat zij geen nieuwe cash nodig hadden terwijl er toch een nieuwe funding werd geregeld. Uit de rapportage over het 1Q komt het tekort aan cash inderdaad nog niet naar voren, indien ook 2Q eenzelfde beeld laat zien was er niks mis met de uitspraak dat men geen nieuw geld nodig had en er voor de ongoing activiteiten voldoende cash aanwezig is. Dat men toch besloten heeft tot een nieuwe funding kan mogelijk terug te voeren zijn naar alle nieuwe investeringsplannen.
fausto1 schreef op 7 juli 2019 13:11 :
De oorzaak van de vraagtekens die door bears over de beweringen van Tesla worden gesteld is Tesla zelf. Tesla heeft een historie van het verspreiden van positief nieuws dat achteraf onjuist blijkt te zijn. De voorbeelden zijn talrijk. Ze hadden toch geen nieuw geld nodig? . Ineens werd er toch geld opgehaald en bleek dat de kas bijna leeg was. Terwijl er steeds beweerd werd dat er voldoende cash was.
Goh, ik vind dat bears te veel focus leggen op de uitspraken van Musk en dat te snel verwisselen met beloftes. Alle bulls weten goed genoeg dat Musk een fantast is die niet makkelijk communiceert. Daarom moet je zijn UITSPRAKEN dus met een korreltje zout worden genomen. Dan gaat het onder andere om 'we will be able to start Tesla insurance very soon' of ' In my opinion, Tesla will be able to launch the robotaxi network in 2020'. Let er ook op dat hij op deze momenten ook vaak vanuit zijn overtuigingen praat, wat niets te maken heeft met de echte guidance van Tesla. Ik denk dat het over echte guidances gaat van Tesla, ze helemaal niet minder aan hun guidances voldoen dan andere bedrijven. Meer zelfs: ze overperformen op vlak van EVs. Het zijn juist de concurrenten die enorm veel valse guidances geven... Imo voldoet Tesla zelfs aan alle long term guidances die ze al hebben afgegeven. De volgende is marktleider worden in Robotaxi's, een triljardenmarkt :)
Ben eens benieuwd aan wat van de volgende guidances Volkswagen zal voldoen. Ik geloof er letterlijk niets van. Hopelijk gaan ze nu echt er eens werk van maken en zullen zo EVs de ICE auto's uit de markt concurreren...www.marketscreener.com/news/VW-to-dee...
www.youtube.com/watch?v=hPwwmNyQ3fU Altijd mooie filmpjes over GF3. Het is duidelijk dat ze al volop bezig zijn met de interne opstellingen. Al ze in 3 maand de volledige externe infrastructuur kunnen bouwen, geloof ik dat ze niet meer dan 6 maand nodig hebben voor de interne opbouw. 9 maand om een hele gigafactory op te starten, wat een succes! Wat waren de guidances hierover juist?Once construction begins, it will take about two years until Tesla can produce vehicles. It will be another “two to three years before the factory is fully ramped up to produce around 500,000 vehicles per year for Chinese customers,” a Tesla spokesman said at the time. Nou, dat is meer dan een jaar voorsprong op de eerder voorgelegde verwachtingen... Niet slecht, toch?
"Goh, ik vind dat bears te veel focus leggen op de uitspraken van Musk en dat te snel verwisselen met beloftes. Alle bulls weten goed genoeg dat Musk een fantast is die niet makkelijk communiceert. Daarom moet je zijn UITSPRAKEN dus met een korreltje zout worden genomen."" MUSK MOET ALS CEO VAN EEN BEURSGENOTEERDE ONDERNEMING WETEN DAT KOERSGEVOELIGE INFORMATIE JUIST MOET ZIJN. iK ZIE GENOEG BULLS DIE ZIJN UITSPRAKEN VOOR ZOETE KOEK AANNEMEN.
fausto1 schreef op 8 juli 2019 11:08 :
"Goh, ik vind dat bears te veel focus leggen op de uitspraken van Musk en dat te snel verwisselen met beloftes.
Alle bulls weten goed genoeg dat Musk een fantast is die niet makkelijk communiceert.
Daarom moet je zijn UITSPRAKEN dus met een korreltje zout worden genomen.""
MUSK MOET ALS CEO VAN EEN BEURSGENOTEERDE ONDERNEMING WETEN DAT KOERSGEVOELIGE INFORMATIE JUIST MOET ZIJN. iK ZIE GENOEG BULLS DIE ZIJN UITSPRAKEN VOOR ZOETE KOEK AANNEMEN.
Dan zijn alle CEO's van alle automotive bedrijven corrupt, want deze hebben allemaal bijna uitspraken gedaan over EVs die veel minder verwezenlijkt zijn ten opzichte van de uitspraken van Musk :)
fausto1 schreef op 8 juli 2019 11:08 :
MUSK MOET ALS CEO VAN EEN BEURSGENOTEERDE ONDERNEMING WETEN DAT KOERSGEVOELIGE INFORMATIE JUIST MOET ZIJN. iK ZIE GENOEG BULLS DIE ZIJN UITSPRAKEN VOOR ZOETE KOEK AANNEMEN.
Ik ben het volledig met je eens. Iedere CEO moet koersgevoelige info delen naar beste weten en op een zodanig tijdstip dat er geen sprake is van voorkennis. We hebben het in dit geval over koersgevoelige info die naar wat mij betreft beperkt blijven tot gegevens betreffende vraag, productie, deliveries, cash-flow en winstgevendheid. Omdat het hier veelal gaat om toekomstgerichte projecties gaat het erom dat deze projecties zijn gebaseerd op de dan bekende gegevens. Indien dit principe als standaard wordt gebruikt zouden bears en bulls die uitspraken beiden als zoete koek moeten slikken. Het onderscheid wordt dan bepaald of men de spreekbuis indeelt in de catagorie underpromise and overdelivering dan wel overpromise and underdelevering. Ik heb niet de indruk dat deze koersgevoelige info de bron is van de hectiek rond het aandeel. Het zijn meer de vergezichten waarmee Musk ons verrast door aan te geven dat de EV een geduchte concurrent wordt van ICE en ICE mogelijk weg kan drukken, het mogelijk is om via verticale integratie versnelling te bewerkstelligen zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van de winstgevendheid en last but not least dat SDC met over the air updates de toekomst heeft. Het zijn niet de koersgevoelige vraag-, productie- en delivery-cijfers die de gemoederen bezig houden( de bears vanuit overpromise en underdelivering met daar tegenover de bulls met hun underpromise en overdelivering inschatting)maar de kans dat Tesla de disruptor is van de OEM's en Big-Oil.
Het gaat om een disruptie & dit gaat altijd gepaard met veel haat. Kijk naar de haat omtrent Amazon die alle fysieke winkels deed/doet failliet gaan. Kijk naar de haat omtrent Apple die andere gigantische bedrijven uit de markt heeft kunnen duwen. Tesla is de volgende in de rij. Zij zorgen ervoor dat vele auto-instructeurs de komende jaren in het rood zullen duiken en gigantische investeringen moeten doen om hen bij te benen. Musk zorgt er in zijn eentje voor dat het hele transport-idee op zijn kop wordt gezet via de Robotaxi's. Dat gaat natuurlijk gepaard met ... haat!
Tesla Autopilot engineers said to have quitseekingalpha.com/news/3476508-tesla-a... Komt steeds weer op hetzelfde neer. Musk belooft te veel. En de werknemers worden gigantisch onder druk gezet om het kosten wat kost waar te maken. Nu loopt er weer veel kennis de deur uit. En waar naartoe?
Musk claimt, dat indien hij erin slaagt om de auto level 5 autonoom te laten rijden er geen Tesla's meer verkocht gaan worden aan particulieren of in ieder geval niet tegen dezelfde prijs als waar zij nu voor in de boeken staan. Deze wilde claim is een vervolg op zijn betoog dat Tesla's indien zij ingezet worden als robottaxi's een verdienwaarde bezitten van 350.000 die wel erg schriel afsteekt tegen de 50.000 die men er nu voor ontvangt. Essentieel onderdeel van deze wilde claim is het voor handen hebben van een reliable autonoom drivingsystem. Wederom de wereld op zijn kop. Een autoproducent die opgericht is om auto's aan de particuliere man te brengen geeft aan daar mee te stoppen indien zij level 5 autonoom rijden beschikbaar hebben. Is het Musk ernst met zijn opmerkingen dan valt de druk op Tesla Autopilot wel te verklaren. Dat goed presteren niet goed genoeg is voor Musk wordt meer en meer duidelijk: hij verlangt en eist bijkans excellente prestaties van zijn key-medewerkers en daarmee schaart hij zich qua personeelsmanagement op hetzelfde niveau als Steve Jobs. Of is het een marketingstatement waarbij hij de vraag naar Tesla's wil ondersteunen. Ik neig naar het eerste omdat hij al zoveel onmogelijk geachte doelen heeft geformuleerd in het verleden en die ook heeft waargemaakt.
Hou FSD zeker in het oog op Youtube. Er zijn veel accounts (zoals Tesla driver) die minstens wekelijks een filmpje erin zetten van hoe goed FSD presteert. Het valt me op dat er maandelijks echt grote verbeteringen zijn. Bv. een persoon die een bepaalde route elke keer neemt en ziet waar het verschilt. 1 van de scherpe bochten die hij telkens neemt, kan FSD nog maar net nemen terwijl het vroeger altijd op hol schoot. Als die verbeteringen zich de komende maanden/jaren zo blijven ontwikkelen, zie ik in 2022 robotaxi's in sommige landen toegelaten worden.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)