Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
roloff schreef op 29 juni 2019 06:03 :
@boem!, China is een hele grote vervuiler (en jij schetst het allemaal wel erg mooi versus VS).
China is een heel groot land vanzelfsprekend hoort daar een grote vervuiling bij. Per capita zit China nog lang niet op westerse standaarden en toch loopt het voor op veel fronten met de gemiddelde westerse landen. Linkje met een mooi overzicht puu.sh/DNgUh/14bc45033d.png Heel leuk dat China de grootste vervuiler is maar wanneer nederland bijna 1.4 miljard inwoners had gehad was dat ook een lastig verhaal geworden. Laat staan wanneer dit in de USA het geval was geweest.
De support vanuit China voor Tesla maakt deel uit van een politiek spel. Trump probeert autobouwers zover te krijgen dat ze meer gaan produceren in de USA. En dat ten koste van China, Mexico enz. En nu haalt China toch weer een Amerikaanse producent binnen. In een later tijdstip heeft China ook weer een mooi pressiemiddel richting de USA. Ze krijgen nu een mooi kijkje in de keuken bij Tesla. En mocht de relatie China/Amerika nog meer schade oplopen dan hebben ze een mooi slachtoffer binnen de landsgrenzen om onder druk te zetten.
Mr sponge schreef op 1 juli 2019 16:20 :
De support vanuit China voor Tesla maakt deel uit van een politiek spel.
Trump probeert autobouwers zover te krijgen dat ze meer gaan produceren in de USA. En dat ten koste van China, Mexico enz. En nu haalt China toch weer een Amerikaanse producent binnen.
In een later tijdstip heeft China ook weer een mooi pressiemiddel richting de USA. Ze krijgen nu een mooi kijkje in de keuken bij Tesla. En mocht de relatie China/Amerika nog meer schade oplopen dan hebben ze een mooi slachtoffer binnen de landsgrenzen om onder druk te zetten.
De toezegging voor het bouwen van de fabriek en het opzetten van de subsidiary in het algemeen vond al plaats voor de handels spanningen door Trump op liepen. Ik sluit zeker niet uit dat het hier mis kan lopen maar denk dat het erg simpel is gedacht dat dit de reden is geweest. China ziet dat het een groot probleem heeft in haar steden door uitstoot en smog en wil dit verhelpen. Dit in combinatie met het verbeteren van de eigen technologie op EV gebied geeft ze naar mijn idee genoeg reden om Tesla met open armen te verwelkomen. Daarnaast verklaart de door jou aangedragen theory niet waarom China leningen heeft verstrekt tegen extreem lage rentes. Daarnaast hebben ze 0% intrest loans voor een tijd van 60 maand vrijgegeven voor toekomstige Tesla kopers. Tot slot geven ze nieuwe kenteken platen vrij voor electrische auto's dit terwijl ICE auto's en enorm gelimiteerde getallen nog verkocht mogen worden. Tot slot zal Tesla enkel in Shanghai porduceren voor de aziatische markt. Van alle automakers is Tesla op het moment veruit de meest amerikaanse op vrijwel elk gevied. (tenzij je het verbranden van rubber en olie ect mee teld) China kijkt vooruit net zoals andere europese landen dat doen (maar op een ander tempo). Trump denk de Amerikaanse economie goed te doen met zijn tavarelen en het aan de lap laarzen van de CO2 akkoorden. De beste man is of te dom om te zien dat dit enkel op korte termijn goed is. Of hij heeft zoiets van over 5 jaar zit ik toch niet meer als president en is het mijn probleem niet meer. Al met al maakt amerika een grote fout niet de industrien van de toekomst op te pakken en op lange termijn zal de schade enorm zijn.
Tesla says Shanghai car fire caused by failed battery module Tesla said that a fire in one of its cars in Shanghai was caused by the failure of a single battery module and investigators found no defects in the car's systems. It said that a joint team examined the battery, software, manufacturing information and the vehicle's history following the April 21 fire in an underground garage. It said it found no system defects and determined preliminarily that the fire was caused by the failure of a battery module in the front of the vehicle. Modules are groups of battery cells joined together. Panasonic supplies Tesla's cells. Source : Strategic Research Institute
'Europadirecteur Tesla stapt op' Gepubliceerd op 2 jul 2019 om 12:40 | Views: 221 FRANKFURT (AFN) - De directeur van de Europese activiteiten van Tesla, Jan Oehmicke, stapt op. Dat meldde het Duitse zakenblad WirtschaftsWoche. Daarmee moet de fabrikant van elektrische auto's in korte tijd opnieuw afscheid nemen van een topbestuurder. Oehmicke trad in juli vorig jaar in dienst bij Tesla. Hij werkte eerder bijna twintig jaar voor BMW. Oehmicke zou in aanvaring zijn gekomen met topman Elon Musk vanwege de rommelig verlopen lancering van de Tesla Model 3 op de Europese markt eerder dit jaar. Die introductie ging gepaard met leveringsproblemen waardoor Tesla in het eerste kwartaal forse verliezen in de boeken moest zetten. Vorige week werd nog bekend dat het hoofd productie van Tesla, Peter Hochholdiger, vertrekt bij het Amerikaanse bedrijf. Hij was binnen Tesla de persoon met de meeste ervaring op het gebied van massaproductie van auto's. Ook andere bestuurders zijn de afgelopen tijd weggegaan bij de autofabrikant.
voda schreef op 2 juli 2019 12:54 :
'Europadirecteur Tesla stapt op'
Gepubliceerd op 2 jul 2019 om 12:40 | Views: 221
FRANKFURT (AFN) - De directeur van de Europese activiteiten van Tesla, Jan Oehmicke, stapt op. Dat meldde het Duitse zakenblad WirtschaftsWoche. Daarmee moet de fabrikant van elektrische auto's in korte tijd opnieuw afscheid nemen van een topbestuurder.
Oehmicke trad in juli vorig jaar in dienst bij Tesla. Hij werkte eerder bijna twintig jaar voor BMW. Oehmicke zou in aanvaring zijn gekomen met topman Elon Musk vanwege de rommelig verlopen lancering van de Tesla Model 3 op de Europese markt eerder dit jaar. Die introductie ging gepaard met leveringsproblemen waardoor Tesla in het eerste kwartaal forse verliezen in de boeken moest zetten.
Vorige week werd nog bekend dat het hoofd productie van Tesla, Peter Hochholdiger, vertrekt bij het Amerikaanse bedrijf. Hij was binnen Tesla de persoon met de meeste ervaring op het gebied van massaproductie van auto's. Ook andere bestuurders zijn de afgelopen tijd weggegaan bij de autofabrikant.
De manier van leiding geven van musk is controversieel en zorgt er voor dat de turnover periode van het management erg hoog ligt. Dit kan zeker problematisch zijn voor de continuiteit van de operaties. Echter is ook op dit front de push richting innovatie en killer deathlines op lange termijn ook weer een voordeel voor Tesla. Tesla heeft laten zien dingen te verwezenlijken die voor onmogelijk aangehouden worden. Dit gaat niet zonder slag of stoot en de hoge turnover laat naar mijn idee vooral zien dat de cultuur binnen Tesla veelal onderschat wordt door externe mangers met veel ervaring binnen de branche. Op zijn beurt kunnen we ook stellen dat Tesla ontoerijkend is in het voorzorgen van informatie op dit front waardoor deze managers niet een goed beeld hebben bij waar ze aan beginnen. Kortom denk ik dat het voor Tesla belangrijk is dit process te verbeteren en dat het een beter beeld moet schetsen van de gang van zaken binnen het bedrijf en wat er verwacht wordt van managers. Tegelijker tijd denk ik dat managers van "oude" auto fabrikanten niet moeten onderschatten dat Tesla niet zomaar een auto bedrijf is waar de gang van zaken gelijk staat aan de huidige status quo binnen de sector. Disruptie van een miljarden sector vergt enorme inzet en vele offers van het bedrijf en zijn werknemers.
PALO ALTO (AFN) - Tesla stevent af op een verkooprecord in het lopende kwartaal in Noord-Amerika. Dat schrijft het doorgaans goed geïnformeerde blog over elektrisch rijden Electrek op basis van ingewijden. In de eerste twee maanden van het tweede kwartaal zouden in Noord-Amerika al 33.000 auto's zijn afgeleverd. Electrek wijst erop dat dat aantal al zeer hoog is, maar Tesla zou proberen in de laatste maand van het kwartaal nog eens 33.000 auto's bij de klant te krijgen. Tesla stond de laatste tijd flink onder druk op de beurs wegens toenemende twijfels over de haalbaarheid van de hoge productiedoelen en het geld dat er bij het bedrijf in hoog tempo doorheen wordt gejaagd. De afgelopen twee dagen zat Tesla ook al weer wat in de lift. Kind regards, Forecast
Nou in Tilburg staat de parkeerplaats weer vol met Model 3 auto's. Waarschijnlijk een nieuwe boot aangekomen. Die kunnen we al onder het kopje "in transit" zetten. Ik dacht dat ze tegen het eind van de maand alle geproduceerde auto's in Amerika zouden uitleveren om zo de pipeline richting Europa en China leeg te trekken. Blijkbaar zijn ze daarmee gestopt. Meestal zag je ca 3 tot 4 weken na het begin van het kwartaal de parkeerplaats weer vol lopen. En dan tegen het eind van het kwartaal weer leeg.
Tesla announces production of 87,048 vehicles in Q2 and deliveries of 95,200 vehicles vs. 87K-91K expected by analysts.The deliveries tally included 17,650 Model S/X vehicles and 77,550 Model 3s.Tesla says orders generated during the quarter exceeded deliveries to give the EV automaker in the order backlog increase into Q3.Customer vehicles in transit at the end of Q2 were over 7,400.
Opzich prima resultaat. Maar waarom zo weinig Model S en X?
Mr sponge schreef op 2 juli 2019 22:45 :
Opzich prima resultaat. Maar waarom zo weinig Model S en X?
Ze hebben de vlaggenschepen laten sterven. Ze liggen technologisch achter op Model 3, kosten meer dan het dubbele en bieden aan extra ruimte/materiaal en luxe maar voor een paar duizend euro/dollar extra. Gewoon overprijsd nu Model 3 er is. Ookal is die laatste dan nogal onhandig vormgegeven, weinig bagageruimte, lage achterbank met nog steeds matige hoofdruimte, etc. Een Model S met de betere Model 3 accu zou voor $45K te bouwen zijn. Maar kost iets van $75K ofzo, ik heb al een paar uur niet gecheckt. Je moet nu wel een hele erge showoff zijn om een S of X te kopen. Ja, de actieradius is de beste op de markt, maar ook tevens nergens voor nodig. Minder auto's gemaakt dan in Q4. Hoe krijgen ze het voor elkaar? Ze verdubbelen toch elk jaar?
Mr sponge schreef op 2 juli 2019 22:45 :
Opzich prima resultaat. Maar waarom zo weinig Model S en X?
Hoezo? Bijna 50% meer deliveries dan Q1 2019... En dat terwijl eind april nog maar een update was en je dus kan verwachten dat er in april amper werden verkocht... 1 van de redenen voor mijn twijfel om in te stappen was door de enorm zwakke prestaties van model x/S die een grote impact op de cash flow hebben. Nu lijkt die dalende trend gebroken te zijn & dat terwijl er waarschijnlijk een refresh komt in september... Ik stap waarschijnlijk morgen in voor de lange termijn!
Skater schreef op 2 juli 2019 23:09 :
[...]
Ze hebben de vlaggenschepen laten sterven. Ze liggen technologisch achter op Model 3, kosten meer dan het dubbele en bieden aan extra ruimte/materiaal en luxe maar voor een paar duizend euro/dollar extra. Gewoon overprijsd nu Model 3 er is. Ookal is die laatste dan nogal onhandig vormgegeven, weinig bagageruimte, lage achterbank met nog steeds matige hoofdruimte, etc.
Een Model S met de betere Model 3 accu zou voor $45K te bouwen zijn. Maar kost iets van $75K ofzo, ik heb al een paar uur niet gecheckt.
Je moet nu wel een hele erge showoff zijn om een S of X te kopen. Ja, de actieradius is de beste op de markt, maar ook tevens nergens voor nodig.
Minder auto's gemaakt dan in Q4. Hoe krijgen ze het voor elkaar? Ze verdubbelen toch elk jaar?
Tja, eerst kritiek op de vraag voor Tesla, die zou er niet meer zijn. Kritiek op de 'hoge' voorraad, welke nu wordt verkocht. Is het weer niet goed... Geen verdubbeling van de productie YoY, wel een stijging van +- 70%. Geen idee of je dat zo negatief mag bekeken worden. Minder dan Q4 2018? Lees eerst eens deftig voor je iets post. Er zijn 500 meer auto's geproduceerd dan in Q4 en 10K meer dan in Q1 2019... En 50% stijging van het aantal model x/s deliveries vind ik niet slecht voor een overpriced auto... Weet ook dat er in september een refresh verwacht wordt, wat de waarde van de auto zou moeten doen stijgen en het weer superieur maken tov de model 3. Het niveau van de shorters hun onderbouwing doet me zoveel meer vertrouwen krijgen om in te stappen. Verwacht ook een verdere short squeeze de komende weken.
De marketing-, productie- en logistieke kwaliteiten zijn met de 2de kwartaalcijfers ruimschoots bewezen. De bears kunnen niet langer vasthouden aan het konsekwent ter discussie stellen van deze grootheden om niet alle geloofwaardigheid te verliezen. Ik verwacht vanuit die hoek dan ook verhoogde aandacht voor de financiele aspecten. Hoe houdt Tesla controle over de cash-flow met alle ambitieuze projecten die er op de rol staan met als finishing-touch welke marge per geproduceerd exemplaar weet zij te realiseren.
Tesla komt met sterke verkoopcijfers Gepubliceerd op 3 jul 2019 om 06:04 | Views: 1.014 PALO ALTO (AFN) - Tesla heeft in het afgelopen tweede kwartaal meer auto's aan de man gebracht dan waar door volgers van het bedrijf gemiddeld op werd gerekend. De maker van elektrische auto's verkocht ruim 95.000 auto's tegenover iets meer dan 40.000 een jaar eerder. Analisten gingen gemiddeld uit van 87.749 verkochte wagens. Het verkooprecord had te maken met het op stoom komen van de verkopen van de Model 3, de eerste massaproductieauto van het merk. De leveringen in Europa en in Azië zijn nu ook op gang. Verder werd in de Verenigde Staten meer verkocht omdat consumenten nog wilden profiteren van gunstige belastingregels voordat die op de schop gaan. Het vorige recordkwartaal was de laatste periode van 2018. Toen vonden 90.700 auto's hun weg naar klanten. De sterke cijfers deden Tesla goed in de zogeheten nabeurshandel, de aandelenhandel na de slotbel.
We believe we are well positioned to continue growing total production and deliveries in Q3. Nu ja, ik hoor natuurlijk goede argumenten van de bears die de euforie van bulls wat kan temperen. Zou graag bijleren waarom deze groei niet sustainable is. Ik lees dingen over extra price cuts in Q2? Was dit niet vooral in Q1, wat daar duidelijk geen goede invloed had op de sales?
Graag ga ik ook een discussie aan over eventuele winstgevendheid in Q2, ookal vind ik dit van ondergeschikt belang. 5.6K meer model S/X delivererd. Ik geloof dat ze daar ongeveer 30K winst op halen per auto, het kost hun niet veel meer te produceren dan een M3. Dus sowieso al een jump in de winst van $170mil. Daarbovenop gaat men natuurlijk veel lagere fixed costs per car hebben, aangezien er veel meer auto's verkocht zijn. Daardoor zou Tesla een pak hogere marges moeten draaien in Q2. Ik verwacht ongeveer break-even in Q2. Dit zou Tesla op weg zetten om winst te maken over heel 2019, aangezien Q3 en Q4 normaal altijd betere kwartalen zijn. Ben vooral 'hyped' over de jump in deliveries van de MS en MX. En dan waarschijnlijk een update in september, wat de vraag naar MS en MX zelfs terug naar record highs kan brengen...
Ook voor mij geld, dat de winstgevendheid in 2q van minder belang is ivm het opstarten van massaproductie en de daarop volgende logistiek bij afleveringen. Dat daar nog verbeterpunten te behalen zijn is evident echter de verdiencapaciteit is wel de bepalende factor voor de koersontwikkeling op langere termijn. Het is juist die potentiele verdiencapaciteit die mij heeft doen besluiten om een positie in Tesla te nemen, waarbij ik evenals jij de kans al groot acht dat Tesla 2019 winstgevend zal afsluiten.
Erg mooi resultaat van zowel productie als deliveries. Ruim boven alle verwachtingen en een duidelijke klap in het gezicht van de beats. De belangrijkste zin vind ik nog wel dat er meer orders binnen zijn gekomen dan dat er auto's geleverd zijn. Wat nou demand constraints? Met een short positie in het aandeel van ruim 30% gaat staat er nu echt wat te gebeuren ;)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)