Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2

1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Eduard de Wit 29 juni 2019 12:11
    quote:

    Putz schreef op 29 juni 2019 11:39:

    Als ik al die hosanna berichten weer lees dan lijkt een daling aanstaande ;-)
    Er mag ook wel een beetje feeststemming zijn.

    Positief nieuws Trump/xi.

    Moet toch gek lopen willen de beurzen maandag niet hoger gaan.

    En TomTom gaat ook lekker hoger :)
  2. Crash Bandicoot 29 juni 2019 12:45
    Ik had even een gratis account aangemaakt, maar het gaat meer over de geschiedenis van de kaarten vanaf de 17e eeuw.
    Wel op het einde een beetje een verhaal van dat de kaarten van de toekomst voor de zelfrijdende auto zullen zijn.

    Geen spannend artikel in ieder geval, wel leuk om te lezen.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 29 juni 2019 12:59
    quote:

    Het is toch weer niet waar schreef op 29 juni 2019 12:24:

    Kan iemand het bericht in het FD lezen van 6 uur geleden waar ook tom tom. in vernoemd wordt

    Ja. Na een lange inleiding over de oude kaarten van de VOC en een tentoonstelling daarover in het Paleis op de Dam, gaat het FD zo verder:

    "Dankzij het Amsterdamse bedrijf TomTom is de hoofdstad ook in onze tijd weer een grootmacht in de cartografie. Het bedrijf bracht met zijn tomtommetjes de digitale navigatie in de auto naar de massa. Nu werkt TomTom aan een zogeheten High Definition-kaart: een kaart die met behulp van sensoren en lasers live wordt opgebouwd en zelfrijdende auto's de weg gaat wijzen.

    Alain De Taeye, bestuurder bij TomTom, was misschien wel de eerste persoon ter wereld die kaarten digitaliseerde, met zijn in de jaren tachtig opgerichte bedrijf I&M, dat later werd overgenomen door het Nederlandse Tele Atlas, dat in 2008 weer werd opgeslokt door TomTom.
    De Taeye bouwde kaarten voor krantenuitgevers: '... Onze kaarten moesten helpen om de routes van de vrachtwagens naar de distributiepunten zo efficiënt mogelijk te plannen.'

    Al eind jaren tachtig had Tele Atlas auto's door Nederland rijden die met wielsensoren en camera's informatie verzamelden voor de digitale kaart. ... Dat ging niet met de compacte autootjes die nu door de straten rijden, maar met flinke busjes. 'Daar zat meer dan 1000 kilo elektronica in, ... en alle beelden werden opgenomen op tape'.

    TomTom brengt momenteel wekelijks een nieuwe kaart uit en dat moet binnen afzienbare tijd dagelijks worden en 'op een dag' zal de kaart continu worden bijgewerkt. ... De informatie wordt verzameld door de auto's met hun camera's en lasers te laten rondrijden (in industrie-jargon heet zo'n camera een 'ladybug'), maar ook door de honderden miljoenen iPhones, tomtommetjes en navigatiesystemen in auto's. Bewegen er bijvoorbeeld ineens heel veel 'puntjes' op een plek die niet strookt met de bestaande kaart, dan is dat een teken dat daar een situatie op de weg is veranderd. De kaart van Amsterdam is in 20 minuten op te bouwen door de reizende iPhone-gebruikers en autorijders.

    In 2020 komen de eerste auto's op de markt die zijn voorzien van een High Definition-kaart van TomTom: een kaart die met behulp van in de auto verzamelde data wordt gebouwd en waarmee de auto zelfstandig kan rijden.
    De kaart lijkt in niets meer op de werken van Blaeu, en ook voor de moderne mens is het al moeilijk zich ermee te oriënteren: de 'kaart' bestaat uit strepen (de rijweg) tussen felgekleurde puntjes en blokjes waar met enige goede wil gebouwen, lantaarnpalen en verkeersborden uit te destilleren zijn.

    'Deze kaart is niet meer gebouwd voor mensen, maar voor een machine', verklaart Willem Strijbosch de abstracte vormgeving van de kaart. Strijbosch staat bij TomTom aan het hoofd van de divisie Autonomous Driving, waar aan de kaart voor zelfrijdende auto's wordt gebouwd. 'De informatie die de lasersystemen en andere sensoren verzamelen zijn veel gedetailleerder dan je ziet, maar er wordt een soort abstract stripverhaal gemaakt om een balans te hebben tussen wat de auto aan data kan verwerken en wat nodig is om veilig te rijden.'

    Hij verwacht zelfs dat de kaarten uiteindelijk helemaal uit het zicht van de gebruiker gaan verdwijnen. 'Auto's zullen waarschijnlijk nog een hele tijd een kaart blijven weergeven, maar vooral ter geruststelling van de mensen achter het stuur. Maar op een dag is dat echt niet meer nodig.'"

  4. forum rang 6 tatje 29 juni 2019 13:42
    quote:

    Erg chebbi schreef op 29 juni 2019 11:05:

    Toyota Motor Corp. will join an open software platform for autonomous vehicles led by China's Baidu Inc. to accelerate its development of self-driving technologies, people familiar with the matter said Saturday.

    Het wordt tijd voor een aziaat in de RvC.
    Super nieuws

    apollo.auto/

    Nu dus ook Toyota.

    Renault zie ik niet staan, werken wij in de cloud van microsoft
    General motors zie ik ook niet staan.

    maar 6 van de 8 grootste autobouwers doen wel al mee aan apollo.

    Eigenlijk alle duitsers.

    www.volkswagen.nl/nieuws/automotive-c...
    Ook naar China :-)

    news.microsoft.com/2019/03/20/renault...

    Microsoft met Volkswagen in de cloud, nu ook in China.
    Microsoft met RNM in de cloud.
    Microsoft ook in Baidu evenals Tom Tom.

    Wat zei Harold op de BAVA ?

    Microsoft is een belangrijke partner ook in Automotive, omdat zij een grote deal met OA OA OA Volkswagen hebben gesloten en onze samenwerking er op gericht is, dat we GEZAMENLIJK de markt bedienen.
    Onze diensten vullen elkaar aan.

    Interessante ontwikkeling is dat voortaan Apollo een beroep kan doen op de Azure cloud computing dienst van Microsoft. Bedrijven als BMW, Ford, Renault-Nissan, Toyota en Volvo gebruiken al of kondigen aan Azure als slimme cloud technologie te zullen gebruiken.

    Het net sluit zich, zullen we maar zeggen.

    Wat wil ik hier mee zeggen.

    Sinds maart 2018 zeg ik Microsoft.
    En Microsoft wil TTT niet !.

    Het lijkt te mooi om waar te zijn.

    Maar voor mij is het waar :-)

    Maar misschien loopt het heel anders en ben ik ook de sjaak :-)

    Blijf echter long.

  5. forum rang 4 marathon 11 29 juni 2019 14:36
    quote:

    marathon 11 schreef op 28 juni 2019 09:42:

    [Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
    Sorry Henk maar ik denk dat je nu wel heel preuts probeert over te komen. Een vorm van een houding aannemen??
    Ik had niet eens gezien dat je het bericht verwijderd had maar mijn vrouw vroeg wat het kon zijn.
    Ging het over veren in iets stoppen??? En voor de goede orde maar het woord REET is gewoon nederlands!!!
    Ik denk dat je beter op dingen die er echt toe doen kunt letten.
    Deze is echt way over the top!!!!
    Maar jij bepaalt en wij bepalen of we er nog deel van willen blijven uitmaken.
  6. forum rang 6 NewKidInTown 29 juni 2019 14:54
    Ik heb het ook niet gelezen maar weet zeker dat het niets met beleggen te maken had. En ook niet met tomtom.

    En zolang je het door de mod wordt toegestaan, staat het je vrij er gebruik van te maken, maar huilie huilie heeft geen zin, is irritant zelfs.
    Dus blijven mag maar: BEHAVE !!!

    btw, sorry, de schotelantenne nu precies goed gericht, dus ben even een uurtje of twee met iets anders bezig....
  7. [verwijderd] 29 juni 2019 18:04
    quote:

    marathon 11 schreef op 29 juni 2019 14:36:

    [...]
    Sorry Henk maar ik denk dat je nu wel heel preuts probeert over te komen. Een vorm van een houding aannemen??
    Ik had niet eens gezien dat je het bericht verwijderd had maar mijn vrouw vroeg wat het kon zijn.
    Ging het over veren in iets stoppen??? En voor de goede orde maar het woord REET is gewoon nederlands!!!
    Ik denk dat je beter op dingen die er echt toe doen kunt letten.
    Deze is echt way over the top!!!!
    Maar jij bepaalt en wij bepalen of we er nog deel van willen blijven uitmaken.

    Mensen die het forum blijven vervuilen mogen gewoon doorgaan. Ik zal geen namen noemen, maar het is duidelijk dat er paar op het forum zitten die gewoon een (waarschuwende) ban verdienen.
    Ik vermoed omdat dit reactie uitlokt, dat die personen daarom mogen blijven vervuilen. Ook de reactie er op zijn tenslotte berichten.
    Omdat dit bericht nu het woord poep bevat zal het ook moeten worden gemodbreaked. Ben benieuwd.

    Hopelijk nu eens gewoon een forum met vooral de inhoud, afgewisseld met een fatsoenlijke grap.

  8. [verwijderd] 29 juni 2019 18:19
    @ JIBA en anderen
    Ben een weekje buitenland geweest en het forum gaf weinig aanleiding me ermee te bemoeien. Mooie koers, geen nieuws en een hoop natte scheten (van HET en HET2).

    Het is logisch dat IEX daar niets aan doet, het inkomen van IEX is gebaseerd op aantal postings en aantal klikken, uiteraard zijn veel reacties welkom. Ik laat me daarom al een tijdje beperkt zien hier en zal dat zo houden. Ik wens jullie en mijzelf een mooi rendement en ben er van overtuigd dat dit gaat lukken.

    ik zou zeggen tegen iedereen: tot nieuws!
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 29 juni 2019 20:03
    A few days later, Baidu took even more aggressive action by announcing that it had finished development of a complete Level 4 autonomous vehicle solution, based totally on cameras and machine vision, under the Apollo Lite name. In a seminar accompanying the exposure, Baido claimed that its system, which used 10 cameras and high-speed processors, provided an autonomous vehicle with the ability "to process enormous quantities of information," and that it had already successfully passed a series of field trials on Chinese roads.

    Hele artikel de moeite waad

    en.globes.co.il/en/article-google-joi...

    Baidu is lekker bezig ...... met hulp van Chinese overheid en maps van TT
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 30 juni 2019 16:32
    quote:

    DickVD schreef op 27 juni 2019 17:07:

    Lang aan de telefoon geweest met ING over mijn sprinters tomtom 5,208 BEST die op dit moment vreemd genoeg slechts 2,80 euro doen. ING heeft de ratio verhoogd naar 1,77.

    Iemand die ook sprinters ING heeft en mee wil helpen dit recht te zetten?
    Heb hier al eerder op gereageerd, maar voor een meer uitgebreide behandeling verwijs ik naar mijn laatste posts in het derivatendraadje:
    www.iex.nl/Forum/Topic/1359766/3/TomT...

  11. Dickit o 30 juni 2019 19:37
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 30 juni 2019 18:31:

    @Marathon11

    Deze race maakte die van vorige week wel goed toch?
    Wat de uitkomst ook wordt van de stewards, het was een mooie race.
    Zeker een super race, maar als hier straf voor wordt gegeven kunnen ze de F1 beter met rollators laten rijden!
  12. [verwijderd] 30 juni 2019 21:15
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 29 juni 2019 12:59:

    [...]
    Ja. Na een lange inleiding over de oude kaarten van de VOC en een tentoonstelling daarover in het Paleis op de Dam, gaat het FD zo verder:

    "Dankzij het Amsterdamse bedrijf TomTom is de hoofdstad ook in onze tijd weer een grootmacht in de cartografie. Het bedrijf bracht met zijn tomtommetjes de digitale navigatie in de auto naar de massa. Nu werkt TomTom aan een zogeheten High Definition-kaart: een kaart die met behulp van sensoren en lasers live wordt opgebouwd en zelfrijdende auto's de weg gaat wijzen.

    Alain De Taeye, bestuurder bij TomTom, was misschien wel de eerste persoon ter wereld die kaarten digitaliseerde, met zijn in de jaren tachtig opgerichte bedrijf I&M, dat later werd overgenomen door het Nederlandse Tele Atlas, dat in 2008 weer werd opgeslokt door TomTom.
    De Taeye bouwde kaarten voor krantenuitgevers: '... Onze kaarten moesten helpen om de routes van de vrachtwagens naar de distributiepunten zo efficiënt mogelijk te plannen.'

    Al eind jaren tachtig had Tele Atlas auto's door Nederland rijden die met wielsensoren en camera's informatie verzamelden voor de digitale kaart. ... Dat ging niet met de compacte autootjes die nu door de straten rijden, maar met flinke busjes. 'Daar zat meer dan 1000 kilo elektronica in, ... en alle beelden werden opgenomen op tape'.

    TomTom brengt momenteel wekelijks een nieuwe kaart uit en dat moet binnen afzienbare tijd dagelijks worden en 'op een dag' zal de kaart continu worden bijgewerkt. ... De informatie wordt verzameld door de auto's met hun camera's en lasers te laten rondrijden (in industrie-jargon heet zo'n camera een 'ladybug'), maar ook door de honderden miljoenen iPhones, tomtommetjes en navigatiesystemen in auto's. Bewegen er bijvoorbeeld ineens heel veel 'puntjes' op een plek die niet strookt met de bestaande kaart, dan is dat een teken dat daar een situatie op de weg is veranderd. De kaart van Amsterdam is in 20 minuten op te bouwen door de reizende iPhone-gebruikers en autorijders.

    In 2020 komen de eerste auto's op de markt die zijn voorzien van een High Definition-kaart van TomTom: een kaart die met behulp van in de auto verzamelde data wordt gebouwd en waarmee de auto zelfstandig kan rijden.
    De kaart lijkt in niets meer op de werken van Blaeu, en ook voor de moderne mens is het al moeilijk zich ermee te oriënteren: de 'kaart' bestaat uit strepen (de rijweg) tussen felgekleurde puntjes en blokjes waar met enige goede wil gebouwen, lantaarnpalen en verkeersborden uit te destilleren zijn.

    'Deze kaart is niet meer gebouwd voor mensen, maar voor een machine', verklaart Willem Strijbosch de abstracte vormgeving van de kaart. Strijbosch staat bij TomTom aan het hoofd van de divisie Autonomous Driving, waar aan de kaart voor zelfrijdende auto's wordt gebouwd. 'De informatie die de lasersystemen en andere sensoren verzamelen zijn veel gedetailleerder dan je ziet, maar er wordt een soort abstract stripverhaal gemaakt om een balans te hebben tussen wat de auto aan data kan verwerken en wat nodig is om veilig te rijden.'

    Hij verwacht zelfs dat de kaarten uiteindelijk helemaal uit het zicht van de gebruiker gaan verdwijnen. 'Auto's zullen waarschijnlijk nog een hele tijd een kaart blijven weergeven, maar vooral ter geruststelling van de mensen achter het stuur. Maar op een dag is dat echt niet meer nodig.'"

    Is er een PR opdracht verstrekt voor een aanstaande transactie?

    Normale FD journalisten zouden dit niet zo snel schrijven.
1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links