Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 142,130 22 apr 2024 22:00
  • -4,880 (-3,32%) Dagrange 138,803 - 144,440
  • 107.097.564 Gem. (3M) 100,5M

Tesla blow-off

7.739 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 juni 2019 17:43
    Aangezien er hier gediscussieerd werd over het competitief voordeel van Tesla tov andere OEM's op vlak van battery packs etc:
    www.youtube.com/watch?v=bYZBCaOzjY8

    Een geweldig filmpje dat uitlegt hoe een Tesla in elkaar zit en waarom hun auto's betere specs hebben dan andere EVs.
    Enkele key points:
    - 90% van een Tesla wordt door Tesla zelf geproduceerd, bij andere OEMs ligt dat rond de 40%
    - de model 3 battery pack kost nu $13,3K, wat dus nog een gigantisch deel van de totale kost van de auto uitmaakt. Het heeft een kost van $178/KwH vergeleken met $442/KwH bij de BMW I3 en $205/KwH bij de Chevrolet Bolt.
  2. Mr sponge 26 juni 2019 20:17
    quote:

    löngterm schreef op 26 juni 2019 16:51:

    [...]

    Ach de officiele cijfers zullen met een week ongeveer binnen zijn voor leveringen en niet kort daarna de Q2 cijfers.
    Over het sturen van interne memo's is het wel erg makkelijk te zeggen dat ze enkel gestuurd worden om het internet op geslingerd te worden maar je kunt die man ook moeilijk verbieden te communiceren met zijn personeel. Of het allemaal met voorbedachte rade is weet ik niet.

    Dat het nieuws allemaal positief is is simpelweg niet waar. Er is ook menig memo gelekt over de vereiste kosten besparingen en ook de uit verband gerukte claim dat Tesla nog 10 maanden had tot faillisement was uit een interne memo. Dus wat dat betreft zet die bril even af en kijk realistisch naar de situatie.
    Ok bril af. Maar feit is dat Musk moet stoppen met Twitter en op dat moment lekken er ineens memo's uit.. heel erg toevallig.
    Dat is gewoon een teken van Musk naar de sec. Een soort van middelvinger zeg maar.
  3. löngterm 26 juni 2019 21:03
    quote:

    Mr sponge schreef op 26 juni 2019 20:17:

    [...]
    Ok bril af. Maar feit is dat Musk moet stoppen met Twitter en op dat moment lekken er ineens memo's uit.. heel erg toevallig.
    Dat is gewoon een teken van Musk naar de sec. Een soort van middelvinger zeg maar.
    Ach ja maak er van wat je zelf wil. Persoonlijk vind ik het erg voorbarig en kortzichtig...
  4. forum rang 6 boem! 27 juni 2019 01:36
    De afgegeven bijstelling dat de delivery doelstelling Q2-19 van 90.000 a 100.000 waarschijnlijk aan de onderkant van die doelstelling wordt geraakt noem ik GEEN positieve manipulatie. Dat hij daarna via een intern memo zijn werknemers oproept om vol aan de bak te gaan om er een recordkwartaal van te maken geeft juist aan dat we het inderdaad in die lagere regionen moeten zoeken.

    Hoe anders is de berichtgeving vanuit de bears?
    Ook voor dit kwartaal zien we dat deze analisten afnemende deliveries tot wel 75.000 verwachten een demand die stagneert en als het niet de demand van dit kwartaal is dan toch zeker de sustainable demand voor de komende jaren dit gevoegd bij de al 10 jaar voorbijkomende voorspelling dat Tesla afstevent op een faillisement vanwege haar cash-burn.

    De SEC accepteert deze manipulatieve berichtgeving vanuit de bears.
    En Musk heeft met zijn beruchte tweet van $ 420 en funding secured daar volgens mij bewust op ingespeeld met alle gevolgen van dien.
    Musk bruskeert de SEC vervolgens door hen de Shorts Enrichment Co te noemen.
    Deze bewust opgeheven middelvinger zorgt voor de nodige commotie.
    Waar haalt Musk het recht vandaan om een gerespecteerd orgaan als de SEC te beschimpen als niet neutraal.
    Na het in eerste instantie weigeren van de voor de hand liggende compromis-deal (2de midelvinger) ging hij accoord en betaalde hij 20 mio achteloos uit prive als boete(3de middelvinger) maar het kwaad was geschied.
    De SEC voelde zich genoodzaakt Musk wederom te vervolgen omdat hij in een twitterbericht herhaalde wat hij al openbaar had gemaakt in de Q&A nl een productiedoelstelling van 500.000 wagens voor 2019.
    Iedereen kon snappen dat met een doelstelling van 360.000-400.000 afleveringen dit productiecijfer niet de beoogde productie voor het jaar bedroeg maar de productiecapaciteit aan het einde van het jaar.
    De SEC reageerde als door een wesp gestoken en veroorzaakte met haar bericht de koersbeweging waar zij Musk van beschuldigen.

    Het zijn met name deze gebeurtenissen die mijn beeld op Tesla en Musk hebben veranderd. Ook ik was behept met de algemene negatieve beeldvorming die er rond beiden bestond en nog steeds bestaat.

    Ook ik ben nog steeds voorstander van een instituut dat ons vrijwaart van manipulatieve koersvorming gedaan door CEO's maar ik denk dat Musk zeker een dingetje had door het ongelijke speelveld aan te geven.
    Naast de berichten vanuit bedrijven zijn het voornamelijk de berichten vanuit de analisten die zorgen voor koersbeweging.
    Het doel van deze berichten is duidelijk herkenbaar in de ongehoorde short-positie van meer dan 30% nl het stoppen of in ieder geval vertragen van de opmars van Tesla.

    Ik ben normaal gesproken niet van de conspiracy-theorieen maar in dit geval laat ik de optie open dat partijen met grote belangen in het tegenhouden van Tesla hier een rol in spelen en dan kom je al snel uit bij Big-Oil, Big-Car en de bij deze partijen betrokken banken.

    Indien de SEC de laatste tweet zou opvatten als een 4de middelvinger van Musk weten we ook waar we deze partij moeten plaatsen.

  5. fausto1 27 juni 2019 09:57
    "De SEC accepteert deze manipulatieve berichtgeving vanuit de bears."

    Een analist mag zetten wat die wil. De SEC gaat daar niet over. Anders ligt het bij een beursgenoteerde onderneming. die mag geen onjuiste koersgevoelige informatie verspreiden. En dat heeft MUSk gedaan.

    Ik zie naast analisten die bearish zijn zeker zoveel analisten die bullish zijn en de grootste onzin verspreiden.
  6. forum rang 6 boem! 27 juni 2019 10:21
    Ik ontken ook niet dat de bears niets te vrezen hebben hebben van de SEC onder de huidige regelgeving

    Zij mogen alles roepen wat maar in haar hoofd opkomt.
    Waar het mij omgaat is dat de SEC koersmanupilatie niet accepteert van het betrokken bedrijf maar dat wel moet accepteren van de analisten.

    Of de Bulls dan wel de Bears gedurende het bestaan van Tesla de grootste onzin heeft verspreid laat ik graag aan jou over.

    Ik pleit voor een systeem waarbij moedwillige manupilatie wordt vervolgd en bestraft indien partijen daar zelf voordeel mee behalen ongeacht of het nu de CEO is van een bedrijf dan wel de analist van een toonaangevende bank die minstens zoveel koersbeweging veroorzaakt.

  7. Mr sponge 27 juni 2019 11:04
    @ boem!
    Tja het is maar net welke bril je opzet. Haha

    Als er duidelijke aanwijzingen zijn dat Tesla de doelstellingen voor het kwartaal niet gaat halen. Dan mag een analist daar best iets over melden. Maar je hebt helemaal gelijk dat men daarin vaak doorslaat. Verwacht Tesla 90K tot 100K dan maken de analisten er 65k tot 75k van. En zoals gewoonlijk zal de waarheid wel in het midden liggen.

    Het is steeds een ketting reactie (en ik laat even in het midden wie er begint/kip en ei verhaal). Analisten zijn te kritisch volgens Musk. Dus plaatst Musk een bericht om aan te tonen dat Tesla veel beter is dan de analisten zeggen. En die berichten van Musk zijn dan weer te optimistisch volgens de analisten….

    Er zullen vast partijen zijn die Tesla tegenwerken (zoals big-Oil en Big-Car). Het is bijna vanzelfsprekend dat je een concurrent probeert tegen te werken. Maar ook hier heb je ook weer de tegenpool (de groene lobby/de overheidssubsidies). Kijk alleen maar hoeveel subsidie er gegeven werd aan de eerste Tesla’s hier in Nederland. Ja een Tesla is milieuvriendelijker dan een diesel/benzine auto. Maar zoals gisteren ook in het nieuws was, de kosten van de behaalde CO2 reductie zijn erg fors.

    En wat mij enorm irriteert is het feit dat Musk structureel te optimistisch is, maar dan steeds in de slachtofferrol kruipt als men vraagt waarom de verwachting niet tijdig of binnen budget gehaald wordt.
    Hij mag(moet) best optimistisch zijn. Daar is helemaal niets mis mee! Maar dan moet je achteraf niet boos worden als men vraagt waarom je het niet hebt gehaald. Bij Tesla lopen alle projecten uit en gaan over het budget heen en de opbrengsten blijven achter bij de gegeven guidance bij de start van het project. Zou het in China wel goed gaan? Ik ben benieuwd. Maar als je nu nog niet weet of Panasinic leverancier gaat worden voor de accu’s(de cellen) dan heb ik zo mijn twijfels. Er is toch geen leverancier die nog een productielijn heeft staan die niet voor 100% is volgeboekt voor de komende jaren? Ook toeleveranciers zullen hun productielijnen moeten bouwen (en grondstoffen moeten inkopen enz...)

    Maar @boem een opmerking snap ik echt niet:
    “Iedereen kon snappen dat met een doelstelling van 360.000-400.000 afleveringen dit productiecijfer niet de beoogde productie voor het jaar bedroeg maar de productiecapaciteit aan het einde van het jaar.”

    Hoezo dat dan? Van de S en X maken ze er 100K per jaar. Van de Model 3 rolden er 5K/week van de band aan het einde van 2018. 5Kx 52weken = 260.000 per jaar. Dat bij elkaar opgeteld is al 360.000 auto’s per jaar (de onderkant van de guidance). En de productie van de Model 3 lijn gingen ze nog opschroeven…
    Mochten er dan ook nog wat auto’s van de band rollen in China dan zouden ze er toch makkelijk 40K extra moeten kunnen maken…. Of zie ik het niet goed??
  8. Mr sponge 27 juni 2019 14:45
    In Q4 2018 heeft Tesla toch ook 86K auto's gemaakt?
    61,394 Model 3 vehicles+ 25,161 Model S and XModel
    Op dat moment geven ze een guidance van 360k tot 400k voor 2019.
    Ze gaven toen aan dat de productie van de Model 3 lijn nog zou worden opgeschroefd en dat er al wat productie uit China zou komen. Dus nee ik zie niet in waarom ze niet minimaal 4x de productie van Q4 2018 zouden kunnen draaien.
  9. forum rang 6 boem! 27 juni 2019 16:18
    De verwarring is groot.
    Veel door elkaar halen van orders, productie en afleveringen.

    Allerbelangrijkst is het aantal orders, waarna productie en afleveringen kunnen worden gepland.

    Ervan uitgaande dat directe demand nog geen probleem oplevert blijft over productie en afleveringen.

    De productie zal voor een groot gedeelte worden bepaald of de Giga-factory 3 operationeel wordt in 2019.

    De deliveries zijn eenmalig negatief beinvloed door verscheping naar Europa en China.

    Met een teruglopende omzet van model x en s zal veel afhangen van giga3.
  10. forum rang 10 voda 28 juni 2019 10:22
    Tesla’s China factory stuns in sunset shoot

    Recent images of Tesla’s Gigafactory 3 from local Chinese media have provided what could only be described as the most stunning images yet of the upcoming electric car production facility. Taken on June 24, 2019, the pictures of the site show Gigafactory 3’s complete, increasingly finished factory shell being framed by a clear Shanghai sunset. The visually impressive images were shared online by Chinese media group 100rd.com, which paid a visit to the factory this Monday. Fortunately for the group, the usually cloudy weather in the area cleared up, allowing them to snap a number of photographs showcasing Gigafactory 3 in some literally flattering light.

    Based on the recently-captured images, even some sections of Gigafactory 3’s outer wall that were previously left open appear to have been closed off. This makes it incredibly difficult for the Tesla community’s resident drone operators to acquire images of the work being done within the facility’s interior. With all the general assembly building’s walls fully completed, Gigafactory 3’s exterior also looks more complete than ever.

    The continued refinement of Gigafactory 3’s factory shell suggests that the facility will continue to get built at a record-setting pace. Recent rumors, for example, have noted that the first few assembly line equipment are already being installed in some sections of the expansive facility, with some machines already being prepared for pre-setting adjustments. If these rumors prove accurate, Elon Musk’s target of producing the Model 3 on-site in Gigafactory 3 by the end of December becomes a very realistic idea.

    To help prepare for the start of Gigafactory 3’s vehicle production operations, construction has recently started to build a substation southwest of the general assembly building. This facility, which reportedly costs USD 12 million to construct, will be tasked with providing power to the site. Just like the massive general assembly building, the progress of the power facility’s buildout has been incredibly rapid. Employees from ABB, a company that makes electrical substations, were spotted among Gigafactory 3’s workers recently as well.

    Following the completion of the Phase 1 buildout in May, Gigafactory 3 underwent ground hardening in June. These steps are set to be followed by pipeline communication, equipment stationing, equipment commissioning, and of course, trial production runs of the Tesla Model 3. Barring any unexpected delays, Gigafactory 3 could very well start initial electric car production sometime in September.

    Source : Strategic Research Institute
  11. [verwijderd] 28 juni 2019 10:52
    Uit 'De Belegger' over Tesla.
    Zij denken dat VW ook wel eens last zal kunnen krijgen van de hoog gegrepen CO2 normen die de EU heeft opgelegd. Het 'verkopen' van CO2 kan Tesla echt nog goed doen de komende jaren en ervoor zorgen dat ze helemaal geen geld meer moeten ophalen! Voor 2020-2021 wordt al 2miljard van Fiat verwacht.
    Een gigafactory van Tesla in Europa wordt nu echt dringend tijd vind ik persoonlijk. Zelfs nog meer te winnen dan in China, gezien de strengere normen en de beperkte concurrentie.
    Ik weet het, Musk heeft in 2017 al beloofd dat er dan een nieuwe fabriek zou worden aangekondigd, maar nu leek het tijdens de aandeelhoudersvergadering toch een stuk concreter en minder 'gezwans'.

    De beursgang van Traton is een succes, want moeder Volkswagen kon 11,5% van zijn truck- en busdochter naar de markt brengen. Niettemin lag de inschrijvingsprijs van 27 EUR (vork 27 à 33 EUR) aan de onderkant van de verwachtingen. Hierdoor haalt de autoconstructeur 1,55 mrd. EUR op. Geld dat zal gebruikt worden om de investeringen te financieren in de ontwikkeling van elektrische wagens. Stilaan moet ook Volkswagen rekening houden met serieuze boetes van de EU omdat ze wellicht in 2021 niet voldoen aan de CO2-uitstootnorm van 95 gram/100km. In Europa steeg dit cijfer vorig jaar nog tot 120 gr. als gevolg van de meerverkoop van benzinewagens. De boetes lopen op tot 95 EUR per gram overschrijding / wagen
  12. forum rang 6 boem! 28 juni 2019 14:29
    Ik heb me nog niet echt verdiept in deze materie.

    Wat ik opmaak uit jouw bericht heeft iedere in Europa afgeleverde Tesla een bruto "boete ontheffingswaarde" van 95 gram maal 95 euro.

    Hoe de verdeling ligt tussen Tesla en de vragende OEM weet ik niet maat stel dat voor het gemak op 50%-50% dan levert dat Tesla een tijdelijk voordeel op van 4500 euro voor iedere in Europa verkochte auto die als credit auto deel uitmaakt van een dergelijke overeenkomst.
  13. Mr sponge 28 juni 2019 15:50
    Ik reed net weer langs Tesla Tilburg. Ik had verwacht dat de parkeerplaatsen weer ver leeg zouden zijn. Maar nee hoor. Er staan veel nieuwe auto's rondom de panden en vele nog niet rijklaar gemaakt zo te zien. Dat wordt nog een druk weekend als die allemaal nog dit kwartaal de deur uit moeten....
  14. forum rang 10 voda 28 juni 2019 19:08
    Een Tesla voor de helft van de prijs: zo doe je dat

    VIDEO
    De Tesla Model S is een van de opvallendste auto’s van de afgelopen jaren. Inmiddels is hij alweer zes jaar op de markt en staat hij steeds vaker ook als tweedehands te koop. De prijs? Minder dan de helft. Maar is het wat, zo’n gebruikte Tesla?

    Werner Budding 27 jun. 2019

    De zes jaar oude Tesla Model S staat er nog bij als nieuw. © WB

    De meest verkochte Tesla in Nederland is de Model S. Inmiddels zijn er hier meer dan 13.000 verkocht en duikt hij ook regelmatig op als occasion. Loop je extra risico’s als je zo’n elektrische auto tweedehands aanschaft en valt er wellicht nog fiscaal voordeel te behalen? We nemen een zes jaar oude Model S van de eerste generatie onder de loep. Nieuw kost een Model S vanaf 79.200 euro. Maar op occasionplatform AutoTrack.nl staan er honderden die gebruikt de helft goedkoper zijn. Een zes jaar oude Model S met kilometerstanden van pakweg 70.000 tot 150.000 koop je tegenwoordig voor nog geen 35.000 euro.

    Achterhaald
    Auto’s van zes jaar oud zijn doorgaans op bepaalde gebieden achterhaald: innovaties in de autowereld gaan nu eenmaal snel, zeker met het infotainment. Maar in ‘onze’ zes jaar oude Model S is de digitale inrichting helemaal bij de tijd, dankzij de diverse updates. Eigenlijk is een Tesla een beetje een rijdende smartphone. Net zoals een mobiele telefoon regelmatig een interne update krijgt, voert ook Tesla vaak software-updates uit. Daarvoor hoef je niet langs de garage. Vertrek je ’s morgens in je Model S, dan blijkt er online plotseling een toevoeging te zijn gedaan in de vormgeving van het digitale dashboard. Of er is software geïnstalleerd die ervoor zorgt dat de batterij bij een ‘koude start’ snel opwarmt, zodat het laden van die batterij vlotter verloopt. Het gigantische beeldscherm domineert het interieur.

    Het is even wennen dat je een Tesla nooit start en nimmer uitschakelt. Ben je eenmaal binnen door de ontgrendeling met de afstandsbediening te activeren, dan is de S meteen startklaar. Stap je daarna kortstondig uit, dan moet je eenmaal terug achter het stuur de auto opnieuw activeren door op de afstandsbediening te drukken, die heel grappig de vorm heeft van een Model S. De eerste serie is herkenbaar aan de neus, waarin de suggestie van een grille is gewekt. Latere series hebben een volledig dichte neus. Bij die eerste serie horen helaas ook kwalitatief mindere stoelen: de zijdelingse steun is matig. De grote, donkere wielen, een carbon achterspoiler en donkere afwerking rondom de ramen: deze Model S ziet er stoer uit. Beter dan zo’n kale, witte S waar het Amsterdamse taxigilde mee rijdt.

    Slijtage
    De zes jaar oude Tesla rijdt nog als nieuw: comfortabel, krachtig en met een goede wegligging. De veroudering van een elektrische auto valt erg mee, omdat er minder mechanische techniek en ook minder vloeistofafhankelijke onderdelen in zitten. De meest voorkomende slijtage betreft de remmen, wielophanging en banden. Critici van auto’s op stroom weten echter altijd meer in te brengen tegen een tweedehands elektrische auto. De batterijen nemen na een paar jaar in capaciteit af en als je die moet vervangen zijn ze hartstikke duur. En stel je voor, een fabrikant ontwikkelt plotseling een revolutionair nieuw soort accu: klein en licht. Die past natuurlijk niet in elke elektrische auto, en dat maakt alle huidige elektrische auto’s in één klap overjarig.

    Die koudwatervrees blijkt niet helemaal terecht. De accu-techniek ontwikkelt zich wel, maar dat gaat stap voor stap. Eigenlijk loopt de ontwikkeling parallel met de ontwikkeling van de auto’s. Dus elk nieuw model krijgt telkens een iets betere accu dan het voorgaande model, los van de software-updates die soms ook op de stroomtechniek betrekking hebben. En dan de afname van de kracht van een accu na verloop van tijd: de zogenoemde degradatie. Die blijkt in de praktijk best mee te vallen. Maarten Steinbuch, hoogleraar aan de TU Eindhoven en verbonden aan e-mobility platform e-Drivers.com, deed daar uitgebreid onderzoek naar. Na een kleine 300.000 kilometer is nog 91 procent van de accu actief, concludeert hij. En voorbij de 550.000 kilometer – een afstand die een auto met verbrandingsmotor zelden haalt – heeft de accu ongeveer 20 procent degradatie, dus is die nog voor meer dan driekwart bruikbaar. Bovendien blijft de degradatie bij actief gekoelde accu’s beperkt. De levensduur van dergelijke accu’s wordt door een intelligente temperatuurhuishouding sterk verlengd. Onder andere Tesla, Audi, Jaguar en de Koreaanse EV-fabrikanten hanteren deze gekoelde accu-techniek. Maar bijvoorbeeld in de eerste generatie van de Nissan Leaf ontbreekt die.

    Belastingvoordeel
    Is er nog fiscaal voordeel te behalen met een tweedehands Tesla? Ja, want je hoeft voor een elektrische auto geen wegenbelasting te betalen. Voor de zakelijke rijder zit het allemaal wat ingewikkelder in elkaar. Als je deze Tesla nieuw koopt, profiteer je van 4 procent bijtelling voor het gedeelte van de catalogusprijs onder de 50.000 euro. Over het resterende bedrag daarboven betaal je de ‘algemene’ 22 procent bijtelling. De bijtellingsregels voor een gebruikte elektrische auto zijn echter anders en allesbehalve eenvoudig. Voor de zes jaar oude Tesla Model S komt het neer op een bijtelling van 7 procent over de oorspronkelijke catalogusprijs voor het bedrag onder de 50.000 euro en 25 procent over het bedrag boven de 50.000 euro.

    Al met al wordt een tweedehands auto dus zwaarder belast dan een nieuwe. Terwijl hij ondanks zijn leeftijd nog steeds geen enkele gram gas uitstoot. Juist vanwege deze minder gunstige bijtellingspercentages zijn ‘gebruikte’ elektrische auto’s minder interessant om zakelijk te rijden. Geen wonder dat veel gebruikte elektrische auto’s naar het buitenland verdwijnen. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn geweest van de fiscale stimulans waarmee de overheid dacht het milieu in ons land te bevoordelen en die de schatkist veel geld heeft gekost.

    www.ad.nl/auto/een-tesla-voor-de-helf...
  15. forum rang 6 boem! 29 juni 2019 04:23
    Hoe kijken jullie aan tegen de onwaarschijnlijke "support" die Tesla ontvangt van de Chinese overheid.

    Nadat het Tesla was toegestaan om de eerste onderneming te worden die volledig in buitenlandse handen is hield het niet op.
    Er volgde snel een toewijzing van een stuk grond waarop de Giga3-factory gebouwd kon worden.
    De volgende stap was het naar voren schuiven van een aan de staat gelieerd bouwconcern en het bemiddelen tussen locale banken en Tesla voor de financiering van dat project.
    Met name het bouwconcern lijkt zeker in de tijd gezien een recordprestatie neer te zetten.
    Ook de laatste move door een speciaal op Tesla gericht suppliers-gebied te ontwikkelen dicht op de in aanbouw zijnde fabriek geeft nogmaals blijk van de support aan Tesla door de China-Gov.

    Voor Tesla is deze support uiteraard zeer welkom en zal zeker de transitie van ICE naar EV ondersteunen maar hoe moeten we deze signalen interpreteren indien we het plaatsen in het licht van de machtspolitiek.
    Ik denk dat Musk zich daar niet mee bezighoudt, het gaat hem om de sustainability en daar moet alles of veel voor wijken.

    Ik blijf echter met het "gemaakte" beeld zitten van een dictatoriaal geleid communistisch regiem dat door uitbuiting van de onderklasse en door het niet respecteren van intelligent eigendom de wereldmacht naar zich toe wil trekken met grote financiele gevolgen voor de westerse wereld.

    Ik ben er steeds minder van overtuigd dat mijn beeld van China gevormd is door echt met feiten gestaafd nieuws maar meer door de angst voor de gevolgen die het heeft voor de westerse samenleving indien China in die missie slaagt.
    China gaat namelijk wel over tot het nemen van maatregelen om een halt toe te roepen aan de CO2 ontwikkeling en geeft steun aan Tesla waardoor de bestaande Chinese OEM's er een geduchte concurrent bij krijgen.
    Hoe anders is de situatie met name in de USA waar men meer oog lijkt te hebben voor het beschermen van bestaande grootmachten ipv in te spelen op noodzakelijke veranderingen.

    Sorry voor de politieke inbreng maar ik denk dat de politiek van grote waarde is voor het slagen dan wel falen van de transitie naar EV en daardoor voor Tesla.
    Benieuwd hoe de hoofdrolspelers het er vandaag afbrengen bij hun ontmoeting tijdens de G20.

  16. forum rang 6 boem! 29 juni 2019 08:58
    @roloff

    Het is allerminst mijn bedoeling om China beter af te schilderen dan de USA.
    Het beeld wat ik nog steeds voor het merendeel in mijn hoofd heb is dat van een communistische dictatuur die er niet voor terugdeinst om haar volk uit te knijpen en te onderdrukken en het daarnaast niet zo nauw neemt met het intellectuele eigendom van anderen.

    Ook ben ik op de hoogte van de ernstige vervuiling in de grote steden in China; hoe de vervuiling zich verhoudt tot andere landen weet ik niet en wat is een goede maatstaf voor de bepaling van de vervuiling van een land?
    Vervuiling per inwoner of per vierkante kilometer?

    Voor mijzelf vind ik de support verstrekt aan Tesla door China okay, terwijl ik daar vwb Space-X heel anders over denk op basis van wat ik nu DENK te weten.

    Het grootste gevaar dat een weldenkend mens in dit gestuurde informatietijdperk loopt is de confirmation bias.
    Wij zoeken onophoudelijk naar bevestiging van ons beeld van mensen,landen,bedrijven etc.

  17. Mr sponge 1 juli 2019 15:34
    quote:

    Mr sponge schreef op 28 juni 2019 15:50:

    Ik reed net weer langs Tesla Tilburg. Ik had verwacht dat de parkeerplaatsen weer ver leeg zouden zijn. Maar nee hoor. Er staan veel nieuwe auto's rondom de panden en vele nog niet rijklaar gemaakt zo te zien. Dat wordt nog een druk weekend als die allemaal nog dit kwartaal de deur uit moeten....
    Even een update.
    Vanmorgen was de parkeerplaats met Model 3 auto's in Tilburg zo goed als leeg. Al geloof ik niet dat er in het weekend nog even 200 of meer Model 3 auto's zijn afgeleverd. Misschien hebben ze een deal gesloten met een of andere leasemaatschappij dat er een partij auto's is verkocht. Of er is afgelopen weekend een boot vertrokken richting Noorwegen.
    Wat ook opviel is dat er nog wel erg veel Model S en X auto's stonden geparkeerd. Maar dat kunnen ook auto's zijn die daar staan voor onderhoud, of wachten op onderdelen? geen idee
7.739 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links