Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,800 19 apr 2024 16:22
  • -0,030 (-0,78%) Dagrange 3,758 - 3,814
  • 301.847 Gem. (3M) 1,4M

BAM juni 2019

1.678 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 innicksname 17 juni 2019 08:43
    quote:

    popie schreef op 17 juni 2019 08:35:

    Britse bouwer Kier zet 1200 maan op straat,opsteker voor BAM die kan wel personeel gebruiken.
    Zeker. Geven ze ook aan waarom ze die mensen niet meer nodig hebben of kunnen betalen? Zit het bedrijf in het verkeerde type bouwprojecten?
  2. forum rang 5 manuss 17 juni 2019 08:51
    Britse bouwer Kier zet 1200 man op straat
    maandag 17 juni 2019 08:28
    LONDEN (AFN) - De Britse bouwonderneming Kier Group zet het mes in zijn personeelsbestand. Het bedrijf neemt afscheid van 1200 van de ruim 20.000 werknemers. Daarnaast wordt de dividenduitkering over dit jaar en volgend jaar geschrapt.

    Het is Kier er alles aan gelegen de kosten omlaag te krijgen. Tegen 2021 moet structureel 55 miljoen Britse pond (62 miljoen euro) worden bespaard.

    Het bouwbedrijf gaat zich alleen nog maar richten op kernactiviteiten. Onderdelen als de milieudienst, Kier Living en de divisie die gaat over faciliteitendienstverlening worden ofwel afgestoten, ofwel sterk ingekrompen.

    @) Goed voor BAM??!!!
  3. forum rang 8 HenkdeV 17 juni 2019 08:51
    quote:

    innicksname schreef op 17 juni 2019 08:43:

    [...]
    Zeker. Geven ze ook aan waarom ze die mensen niet meer nodig hebben of kunnen betalen? Zit het bedrijf in het verkeerde type bouwprojecten?
    LONDEN - De Britse bouwonderneming Kier Group zet het mes in zijn personeelsbestand. Het bedrijf neemt afscheid van 1200 van de ruim 20.000 werknemers. Daarnaast wordt de dividenduitkering over dit jaar en volgend jaar geschrapt.

    Het is Kier er alles aan gelegen de kosten omlaag te krijgen. Tegen 2021 moet structureel 55 miljoen Britse pond (62 miljoen euro) worden bespaard.

    Het bouwbedrijf gaat zich alleen nog maar richten op kernactiviteiten. Onderdelen als de milieudienst, Kier Living en de divisie die gaat over faciliteitendienstverlening worden ofwel afgestoten, ofwel sterk ingekrompen.

  4. forum rang 6 OnoMatopee 17 juni 2019 08:58
    n totaal voor krap 17 miljoen euro ingekocht.
    (ABM FN-Dow Jones) BAM Groep heeft zijn inkoopprogramma van eigen aandelen afgerond. Dit maakte de bouwer maandagochtend bekend.
    In de laatste periode kocht BAM in totaal 813.324 aandelen in tegen een gemiddelde prijs van 4,01 euro per aandeel voor een totaalbedrag van circa 3,3 miljoen euro.
    In totaal kocht de bouwer onder het inkoopprogramma 4,5 miljoen aandelen terug tegen een gemiddelde prijs van 3,77 euro per aandeel voor een totaalbedrag van grofweg 16,9 miljoen euro.
    BAM kondigde het inkoopprogramma op 9 mei dit jaar aan en deze was onder meer bedoeld om het verwaterende effect van het stockdividend te neutraliseren.
    Het aandeel BAM Groep sloot vrijdag 2,5 procent lager op 3,91 euro.
  5. forum rang 5 manuss 17 juni 2019 08:59
    quote:

    innicksname schreef op 17 juni 2019 08:43:

    [...]
    Zeker. Geven ze ook aan waarom ze die mensen niet meer nodig hebben of kunnen betalen? Zit het bedrijf in het verkeerde type bouwprojecten?
    Lijkt mij vooral op een verkeerd bedrijfsbeleid! Bijna alle bouwbedrijven zitten vol met werk en hebben mensen te kort.
  6. forum rang 6 OnoMatopee 17 juni 2019 09:08
    quote:

    manuss schreef op 17 juni 2019 08:59:

    [...] Lijkt mij vooral op een verkeerd bedrijfsbeleid! Bijna alle bouwbedrijven zitten vol met werk en hebben mensen te kort.
    Kier Group has set out its restructuring plans and will get back to focusing on its traditional core business of construction and civil engineering.
    Brighter future ahead for Kier?
    Brighter future ahead for Kier?

    It is quitting house-building – Kier Living is up for sale – and getting out of property development because they eat up too much cash.

    The board has also concluded that the facilities management and environmental services businesses “have limited operational synergies with Kier's core businesses”. This includes the local authority waste collection activities that Kier acquired when it took over May Gurney. Kier says it “will seek to exit these businesses in due course”.

    As part of the strategic review that was launched last year, around 650 full time employees will have left Kier by the end of June 2019. A further 550 will go in the next financial year. An acceleration of the review was announced when Andrew Davies joined as chief executive in April 2019.

    The conclusions of the review have been published today. It says:

    “Kier has a number of high-quality, market-leading businesses, in particular Regional Building, Infrastructure, Utilities and Highways, which are valued by our customers. The performance of these businesses is underpinned by long-term contracts and positions on frameworks for government and regulated clients. Together these businesses are expected to deliver long-term, sustainable revenues and margins and, with a renewed focus on their inherently cash generative characteristics, will be the core activities of the group in the future.

    “In recent years, the group has grown substantially, including through acquisitions. This strategy added a number of highly attractive businesses to the group, including Highways, Utilities and Rail. However, the strategic review concluded that, during this period, there was insufficient focus on cash generation and that the group today has debt levels that are too high. It also concluded that the group's portfolio is too diverse and contains a number of businesses that are incompatible with the group's new strategy and working capital objectives.

    “Kier is therefore today announcing a new strategy for the group that will:

    focus on Regional Building, Infrastructure, Utilities and Highways
    simplify the group's portfolio by selling or substantially exiting non-core activities: Kier Living, Property, Facilities Management and Environmental Services
    fundamentally restructure the Group to reduce headcount by c.1,200 and deliver annual cost savings of c.£55m from FY2021
    embed a culture of performance excellence with a particular focus on cash generation to deliver reduced average net debt.”

    The Housing Maintenance and Middle East construction businesses are being kept.

    Acquisitions made by Kier in recent years have included Mouchel, McNicholas and bits of Stewart Milne, as well as May Gurney.

    Chief executive Andrew Davies said "Since becoming chief executive on 15th April, I have visited many of our key locations and spent time with all of our businesses, meeting the leadership teams and many of our dedicated people in the process. I have also met with many of our clients. Kier has a number of high-quality, market-leading businesses, in particular Regional Building, Infrastructure, Utilities and Highways. I believe that these businesses will deliver long-term, sustainable revenues and margins and are inherently cash generative.

    “As previously announced, I have been leading a strategic review which has resulted in the actions being announced today. These actions are focused on resetting the operational structure of Kier, simplifying the portfolio, and emphasising cash generation in order to structurally reduce debt. By making these changes, we will reinforce the foundations from which our core activities can flourish in the future, to the benefit of all of our stakeholders."

    Kier Living was described as a strong business but with limited operational synergies with other parts of the group and one that requires “significant ongoing funding” to deliver future growth. “The board has therefore determined that Kier Living is non-core and has commenced a process to sell the business,” it said. It has already been getting offers for the business.

    The board said that the sale of Kier Living would provide financial benefits beyond a reduction in net debt due to the release of associated working capital and a reduction in the use of supply chain financing and off-balance sheet debt.

    Kier Group wil meer dan duizend werknemers op straat zetten als onderdeel van een nieuwe strategie en keert voorlopig geen dividend uit. Dit maakte de Britse bouwer maandagochtend bekend.
    Ook wil Kier diverse onderdelen afstoten die niet tot de kernactiviteiten van het bedrijf behoren, waaronder vastgoed en onderhoudsdiensten.
    De bouwer wil de kasstroom verbeteren en de leverage terugbrengen, zoals halverwege april al werd aangekondigd. Door 1.200 werknemers te ontslaan denkt Kier 55 miljoen Britse pond te kunnen besparen vanaf 2021. 650 werknemers zullen al tegen 30 juni zijn vertrokken en nog eens 550 zullen in 2020 vertrekken.
    De focus van Kier moet nu meer liggen op regionale bouw, infrastructuur, nutsvoorzieningen en snelwegen. De bouwer liet weten dat de nettoschuld per 30 juni hoger zal uitvallen dan waar de markt vanuit gaat. De bouwer schort ook het dividend op voor de boekjaren 2019 en 2020.
  7. forum rang 7 innicksname 17 juni 2019 09:13
    quote:

    manuss schreef op 17 juni 2019 08:59:

    [...] Lijkt mij vooral op een verkeerd bedrijfsbeleid! Bijna alle bouwbedrijven zitten vol met werk en hebben mensen te kort.
    Ja, maar keuzes gemaakt in het verleden kunnen lang doorwerken. Het is altijd een uitdaging om snel genoeg mee te kunnen bewegen met marktontwikkelingen. Wat dat betreft waardeer ik het streven van BAM om innovatie te omarmen. De rest van de organisatie moet daar uiteraard wel in mee.
  8. forum rang 6 OnoMatopee 17 juni 2019 09:13
    Bunnik, the Netherlands, 17 June 2019 – Royal BAM Group nv has completed its current share buy-back programme for 4,482,030 ordinary shares as announced on 21 May 2019, to neutralise the dilution effect of the issue of stock dividend and to fulfil its obligations deriving from the performance share plan.

    In the period from 11 June 2019 up to and including 14 June 2019 813,324 shares were repurchased at an average price of €4.01 per share. The consideration for this repurchase was €3,262,652.49.

    From 21 May to and including 14 June 2019, the total of 4,482,030 shares were repurchased at an average price of €3.7681 per share for a total consideration of €16,888,892.44.
  9. forum rang 7 boldie 17 juni 2019 09:22
    quote:

    innicksname schreef op 17 juni 2019 09:13:

    [...]
    Ja, maar keuzes gemaakt in het verleden kunnen lang doorwerken. Het is altijd een uitdaging om snel genoeg mee te kunnen bewegen met marktontwikkelingen. Wat dat betreft waardeer ik het streven van BAM om innovatie te omarmen. De rest van de organisatie moet daar uiteraard wel in mee.
    personeel zat nu
  10. forum rang 6 OnoMatopee 17 juni 2019 09:50

    Onderhoud gemeentehuis toch bij BAM

    17 juni, 2019

    De gemeente Woerden heeft nog steeds het voornemen het onderhoudscontract van het nieuwe gemeentehuis aan aannemersbedrijf BAM te gunnen.

    Dit meldt B&W in een brief aan de gemeenteraad over de voortgang van de oplevering van het duurzaam gerenoveerde gemeentehuis. Gezien het lopende conflict met BAM over de te late oplevering wordt dit door het gemeentebestuur een opmerkelijk voornemen genoemd.

    Als argument hiervoor wordt gesteld dat BAM bij de Europese aanbesteding in 2017 een vrijblijvende adequate en passende aanbieding heeft gedaan.

    Het college vindt het bovendien erg prettig om het onderhoud onder te brengen bij de partij die het pand heeft gebouwd. De gemeente is momenteel met BAM in gesprek om de onderhoudsfase vanaf 16 april 2020 te kunnen implementeren.
  11. forum rang 6 OnoMatopee 17 juni 2019 09:58
    EU opens investigation into Fehmarnbelt financing
    An investigation has been launched into whether the public financing model for the Fehmarnbelt road and rail link is in line with European Union rules.

    The European Commission’s investigation will look into Denmark's public financing model for the fixed rail-road link between Denmark and Germany.

    The decision to investigate follows the EU General Court's annulment of a previous European Commission’s decision approving support.

    Commissioner Margrethe Vestager, in charge of competition policy, said: "The Fehmarnbelt link will contribute to the cross-border integration of the two regions it will connect. The Commission previously approved support measures for the financing of the link in 2015, but the Court annulled this decision, finding that the Commission should have opened an in-depth investigation. Today's opening of such an investigation is an invitation for all stakeholders to provide their input, which will allow the Commission to adopt a new, well-informed final decision.”

    The link is a key element to complete the main north-south route connecting central Europe and the Nordic countries. It includes an undersea tunnel between Rødby on the island of Lolland in Denmark and Puttgarden in Germany and the rail and road connections on land. The tunnel will be approximately 19km long and consist of an electrified, double-track railway and a four-lane motorway.

    An intergovernmental agreement between Denmark and Germany has mad Denmark the sole owner, bearing the full risk for the financing of the fixed link, as well as for the upgrading of the Danish road and rail connections. Germany is responsible for the financing and upgrading of its own hinterland connections, and is not subject to the Commission's investigation.

    In Denmark, two public undertakings have been entrusted with the planning, construction and operation of the project: A/S Femern Landanlæg for the Danish hinterland connections and Femern A/S for the fixed link.

    In July 2015, the Commission approved the public financing model of the Fehmarn Belt fixed rail-road link between Denmark and Germany under EU State aid rules. The Commission considered that the financing measures granted to Femern Landanlæg did not constitute State aid. It also found that it was not necessary to conclude whether the public financing measures granted to Femern A/S for the sole purpose of planning, constructing and operating the Fehmarn Belt fixed rail-road link constituted State aid. This is because they would in any case be in line with EU State aid rules since they promoted the execution of an important project of common European interest.

    In December 2018, following an appeal against the Commission's 2015 decision by Scandlines and Stena Lines, the General Court partially annulled the Commission's decision on procedural grounds. The General Court confirmed the Commission's decision with respect to the financing granted to Femern Landanlæg for the hinterland connections. However, it found that the Commission should have opened a formal investigation under EU State aid rules to assess the measures granted by Denmark to Femern A/S before adopting its decision.
  12. forum rang 5 manuss 17 juni 2019 10:58
    quote:

    Dongen schreef op 17 juni 2019 10:23:

    en dan is er altijd nog Google translate....toch? Overigens een gevalletje kinnesinne van de ferrymaatschappijen die concurrentie gaan ondervinden.
    Personeel ferry omscholen tot spoor medewerkers. Tunnel beter en comfortabeler dan boten. En veel sneller.
1.678 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links