Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 147,010 19 apr 2024 22:00
  • -2,920 (-1,95%) Dagrange 146,220 - 150,940
  • 87.074.500 Gem. (3M) 100,7M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 128 129 130 131 132 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dutchtenor 12 juni 2019 16:07
    quote:

    thejaguar schreef op 6 juni 2019 18:28:

    tja, waarom verlaagt tesla de prijzen? omdat er anders geen vraag is! tesla zal de prijzen nog veel verder moeten verlagen, omdat de concurrentie inmiddels ook niet meer stil zit. en ach ja, die robottaxi.... dat is net zoiets als de tesla vrachtwagen en de tesla sportwagen: die komen er niet! een taxi moet bedrijfszeker zijn en die Tesla's, daar is voortdurend gelazer mee, lees de gebruikersreviews! winst is nog steeds ver weg, ook al omdat steeds meer rente moet betalen op een hoge en oplopende schuld. en hoge kosten moet maken voor de duizenden rechtszaken en class actions tegen tesla, wegens bedrog, oplichting, misleiding enzovoorts. de koers stijgt nu even, omdat beleggers denken: veel auto's verkocht, maar dat is tijdelijk en die verkopen leveren geen winst op, zoals al op dit forum is gesteld, tesla is binnen 1,5-2 jaar failliet, musk kan het met financiële trucjes nog even uitstellen, maar het einde is nabij!
    Goed punt Jaguar. Ik denk dat ik je gedachtengang ga volgen en voor een paar ton short ga op Tesla. Dan ben ik over 1,5 tot 2 jaar rijk! Dank voor de tip!!
    Ps, even iets heel anders, hopelijk vergaat de wereld niet vóór die tijd. Kunnen we niet meer genieten van het faillissement.
  2. Dutcheon 12 juni 2019 20:01
    quote:

    plof® schreef op 12 juni 2019 16:13:

    De wereld blijft wel bestaan, tesla in huidige vorm waarschijnlijk niet.
    Hoop dat ze overleven op een of andere manier, maar de aandeelhouders betalen straks zeker de prijs, zoals altijd,
    Gelukkig zijn er negative nancy's als jullie, anders kon ik geen ritjes omhoog maken :D

  3. Febo85 12 juni 2019 20:03
    quote:

    plof® schreef op 12 juni 2019 16:13:

    De wereld blijft wel bestaan, tesla in huidige vorm waarschijnlijk niet.
    Hoop dat ze overleven op een of andere manier, maar de aandeelhouders betalen straks zeker de prijs, zoals altijd,
    Hoop je dat nou echt ??? Ik kan het niet lezen in je chronische negatieve Tesla brij...
  4. [verwijderd] 12 juni 2019 20:55
    quote:

    löngterm schreef op 11 juni 2019 22:40:

    [...]

    Al met al is de vooruistrevende blik van Musk en zijn onuitputtelijke kennis op het gebied van natuurkunde, scheikunde en informatica in combinatie met zijn manier van leiderschap van onschatbare waarde. De manier waarop hij de bal snel kan laten rollen en zo vele industrien heeft weten te laten schudden is ongeevenaard.
    Mag ik een kostzakje ajb?

    Musk weet niets wat een KIJK lezer in de jaren '80 niet wist.

    Gehoord hoe het ging met Hyperloop en Loop?
    Het begon met liften en skates, nu is het alleen voor zelfrijdende auto's met gelijkvloerse tunnelmondingen. Leuk als je 3 banen dik met 200km het centrum in rijdt dat geeft vast geen verkeersopstoppingen, want Elon is slimmer dan ons allemaal?
    Die hyperloop moest door studenten bedacht en betaald gaan worden want Musk stak er geen cent meer in dan nodig.

    Als het aan mij lag en ik had een tunnelmachine, koos ik voor een (zeer) diepe tunnel met zo hoog mogelijk station. Zeker met vacuüm komt dan het gros van de energie voor acceleratie van de zwaartekracht. Met een goed genoeg vacuüm en maglev en zo zwaar mogelijke trein, hoef je amper energie bij te stoppen om vlotjes aan de andere kant te komen. De helling brengt je terug op zeeniveau of hoger.

    Die stadstunnels zijn fancy maar vooral voor de 1%. Van 100x goedkoper per mijl is het inmiddels al precies zo duur als andere tunneltransportsystemen. Voor een kale tunnel met asfalt. Van skates naar skatewielstjes om koers te houden tot toch maar Tesla-only tunnels. Capsules zou Tesla gaan maken, maarja, ze weten niet eens waar ze modellen gaan maken die al aangekondigd zijn met prijs en prestaties en al.
  5. @iPlof 12 juni 2019 21:08
    quote:

    Febo85 schreef op 12 juni 2019 20:03:

    [...]

    Hoop je dat nou echt ??? Ik kan het niet lezen in je chronische negatieve Tesla brij...
    Ik ben voor EV en ook Tesla kan ik waarderen.
    Product is alleen nog lang niet volwassen, een auto moet kwaliteit en service bieden.
    Daarnaast is het aandeel volledig opgepompt, waarschijnlijk zodat insiders korte termijn kunnen cashen, daarmee zijn de lange termijn kansen van het bedrijf en van het aandeel enorm tekort gedaan.
    Denk alleen al eens aan de miljarden die Musk heeft gecashed wat een verspilling.
  6. forum rang 10 voda 12 juni 2019 21:13
    7. Elektrische motor
    Rijdt u in een hybride auto? Dan is de kans groot dat de elektrische motor die erin ligt gebaseerd is op de uitvinding van Tesla (denk ook aan de elektrische auto die zijn naam draagt). De technische specificaties zijn te uitgebreid om hier te behandelen, maar het volstaat om te zeggen dat de uitvinding van Tesla de mensheid al decennia eerder uit de beklemmende greep van olie en benzine had kunnen helpen.
    Jammer genoeg voor Tesla werd zijn uitvinding overschaduwd door de economische crisis en de Wereldoorlog die volgde. Ondanks dat veranderde zijn uitvinding het beeld dat we nu voor lief nemen: ventilatoren, huishoudelijke apparaten, water pompen, elektrisch gereedschap, computers, digitale horloges en compressoren.

    Voor meer, zie link:

    dennisboots.wordpress.com/2013/06/22/...

    Nikola Tesla - 1st Electric Car in 1918 That Regenerate Electricity from the Earth
    www.youtube.com/watch?v=gx3ECDqOD4s

    Tesla Energy - Nikola Tesla free energy car

    www.youtube.com/watch?v=ZwuXI2Ohyxg
  7. [verwijderd] 12 juni 2019 23:39
    quote:

    Topperke schreef op 12 juni 2019 22:51:

    Skater, heel belachelijk van jou om jezelf slimmer voor te doen dan Elon Musk, nota bene één van de slimste mensen op de wereldbol...
    En ook naïef van je dat je iets meer weet van die complexe materie dan hun.
    Doe me niet lachen...
    Als je zegt "dan hun" kun je niet redelijkwijs verwachten serieus genomen te worden, toch? ;-)

    Ik vind mezelfs niet slimmer dan Musk, ik vind mezelf een peer. Hij is zeker begaafd en beter in openbaar spreken dan ik (en dat zegt meer over mij dan over hem). Hij heeft het geld aan zijn broek hangen en weet altijd weer iemand te overtuigen om op zijn voorwaarden te investeren in zijn ondernemingen, talenten die ik niet heb.
    Qua visie, beschouw ik hem niet als mijn meerdere. Ik acht mijzelf beter in het scheiden van wens en voorspelling. Ik acht mijzelf beter in het inschatten wat de markt echt WIL, niet zozeer waar ik mee weg kan komen door de strot van devoten te douwen.

    Als je terugleest in dit draadje zie ik dat ik fan ben. Alles wat ik wil op 4 wielen is en originele Model S85. Meer heeft niemand nodig. Hoewel een estate versie universeel beter is. Mooier, ruimer, meer aero.
    Ik heb veel kritiek op Tesla en Musk, ik houd ze aan hun eigen hoge standaarden. En in sommige gevallen aan mijn eigen. Veel van hun flaters zouden met mij aan het roer nooit het daglicht gezien te hebben.
    Klinkt vast heel zelfingenomen vanuit jouw zichtspunt van een Musk devoot, maar de realiteit geeft me de laatste tijd steeds gelijk.
    Ik zie Musk als "a geek like us". Een vreselijk slecht leider die veel te veel wil en die denkt dat hij zijn wil aan een bedrijf en de hele markt kan opleggen.
    Hij komt met zijn gestotter en voorkomen een heel eind.
    Geef enige tech geek die hetbeste voorheeft mett de mensheid een paar miljard voor een geslaagde startup, en haal er een grote emmer popcorn bij. Hij is niet zo bijzonder als hij voor de gemiddelde volger misschien lijkt. Hij is extreem gemankeeerd maar compenseert dat met bravoure, geld en macht. Ik zal niet beweren dat ik meer weet over natuurkunder en coding. Het laatste geef ik niet om.
    Als je een god zoekt om te vereren moet je echter verder zoeken, hij is het niet. Ik ook niet. Misschien wel niemand.
    Pas als je je ogen écht opent kun je voor jezelf denken en bijdragen aan de push naar een betere toekomst. Verering en politiek correct zijn hebben daar geen rol in te spelen.
  8. [verwijderd] 13 juni 2019 10:02
    Aan jouw berichten te lezen heb je nog niet naar de investor day gekeken?
    Imo behaalt Tesla op LANGE termijn echt wel altijd hun hoge targets hoor!
    Ik hoor vaak critici en bears horen dat Tesla helemaal geen goede voertuigen produceert en zich al zeker niet aan de belofte van het produceren van een 'mass market car' houdt.
    Dan moet je je toch echt wel eens beter inlezen, hoor.
    Tesla is by far de meeste veilige auto van heel de wereld.
    De model 3 is nu al de best verkochte auto in de USA in omzet! En dit op het moment dat EV's nog maar 3% van de automarkt heeft veroverd!
    Alle 'geweldige' ICE cars worden nu al voorbijgestoken door Tesla.
    Nog leuke data: de model 3 is meer verkocht het laatste jaar dan ALLE elektrische modellen samen.

    Die kritiek over de winstgevendheid van Tesla, tja... Autoproducenten hebben sowieso al enorm lage margins.
    Geen enkele autoproducent kan op dit moment winst maken op de verkoop van EV's. Is het dan niet normaal dat Tesla, met een omzetgroei van nota bene 60%+ nog enkele kwartalen/jaren verlies maakt?
    Verwacht men nu echt dat Tesla EN 3-cijferige omzetgroei kan behalen EN winst kan maken EN de hele EV-markt kan domineren?

    'Ik acht mijzelf beter in het inschatten wat de markt echt WIL, niet zozeer waar ik mee weg kan komen door de strot van devoten te douwen.'
    Ik neem aan dat je hier aanhaalt wat de 'aandelenmarkt' wilt?
    Je zou pas echt een slechte leider zijn als je je blind staart op wat de particuliere beleggertjes willen.
    Neen, Musk is een visionair die kijkt naar wat zijn KLANTEN willen.
    Die willen een kwalitatieve EV met een lange range en liefst tegen een zo laag mogelijke prijs.
    Musk is bezig met dit te realiseren, op ELK continent. Met zijn geweldige overname van Maxwell zal hij zorgen voor zowel een langere range, een snellere oplaadtijd en een goedkopere auto.
    Met de productie van de model Y, luistert hij ook naar zijn klanten, aangezien het segment SUV/CUV enorm populair is.
    Winst doet er gewoonweg niet toe op dit moment. Als je Musk een blinde, slechte leider noemt omdat hij niet luister naar kleine aandeelhoudertjes, dan heb je een verkeerde visie op groeibedrijven.

    Ga eens kijken naar Salesforce, Shopify, Uber...
    Allemaal makkelijkere markten om winst te maken, maar daar worden verliezen toegejuicht.
    Maar als Tesla met meer dan 60% groeit en in de zowat de moeilijkste markt die er bestaat verlies maakt, is het een regelrechte ramp en is Musk een blinde leider.
    Man, man, man...
  9. Dutcheon 13 juni 2019 11:21
    Het is zo lekker makkelijk om te bashen op Tesla, omdat elke simpele winst als belangrijkste slagingsfactor ziet.

    Net zo makkelijk als zeggen dat je graag een Tesla wilt rijden maar dat ze veel te duur zijn.....

    Een gebruikte model-s met een tonnetje of twee op de teller koop je voor rond de 35k. Rijden en onderhoud kosten werkelijk niet veel meer als een Toyota Aygo....
    als je maar 10k te besteden hebt, verkoop je je huidige auto voor 5k en hoef je maar 20k (bijvoorbeeld DK) te financieren en ben je eigen baas over je auto voor slechts 70 euro per maand rente....

    Ten opzichte van je huidige brandstofstoker bespaar je zomaar 5000 euro per jaar. Stop die in de aflossing en je hebt na 4 jaar de auto volledig afbetaald. Al dat gezeur over exorbitant onderhoud van een Model-s is overdreven. reparatie van een deurgreep kost maar een paar tientjes, luchtvering en ophanging zijn niet complex en allemaal onderdelen die goed te verkrijgen zijn.
    Hooguit een batterij over een jaar of 3-4 maar daar zijn de recycling bedrijven nu al op in aan het spelen.
  10. löngterm 13 juni 2019 15:40
    www.nasdaq.com/symbol/tsla/short-inte...

    Short posities binnen Tesla zijn ook eind mei nog opgelopen ben benieuwd wat de nieuwe tussenstand gaat zijn van mid juni. Inmiddels is ruim 1 derde van de free-float short wat betekend dat er hoogswaarschijnlijk verhoogde volatiliteit aanwezig zal blijven binnen het aandeel. Zal de optie premies goed doen ;)
  11. forum rang 10 voda 13 juni 2019 16:29
    Tesla Covers 77% Of All-Electric Car Sales In US In May 2019

    In May 2019, Tesla sold in the US some 16,350 electric cars (InsideEVs’ estimation), which is 82% more than a year earlier! There is no sign of a demand problem for the brand, but as we can see on particular models, the S and X are experiencing decrease (especially the S), while the Model 3 more than doubles:

    Tesla results:
    Tesla Model 3 – 13,950 (up 133%, 46,425 YTD, up 159%)
    Tesla Model X – 1,375 (down 5%, 6,275 YTD, down 10%)
    Tesla Model S – 1,025 (down 33%, 5,475 YTD, down 32%)

    Tesla represents some 58% of total plug-in electric car sales in the US in May.

    In total, Tesla already sold more than 409,000 cars in the US and the Model 3 is the top-selling car with a cumulative result of almost 188,000.

    Source : Strategic Research Institute
  12. [verwijderd] 13 juni 2019 18:33
    Als ze niet snel die GF3 operationeel krijgen gaan we binnenkort LAGERE verkopen zien dan een jaar ervoor. Zeker als er ingezoomd blijft worden op specifieke regios.

    Tegenover investeringen moet groei winst staan. Daar zijn ze voor.
    Groei veel trager dan beloofd bij het bedelen naar kapitaal, winst blijft uit.
    Maar omdat het Tesla is, geeft dat niet. Ooit gaan ze wel die 500.000 Model 3 maken. Zo niet met 2 lijnen dan wel met 3 en meer mankracht. Zo niet in Fremont dan wel met de hulp van GF1 en GF3. Oh, en er komt al weer een nieuw model aan, zo komen ze zeker aan die 500.000. Wat geef thet nou dat het 3 jaar later is en verlies geeft ipv 25-30% winst?
  13. [verwijderd] 13 juni 2019 20:22
    quote:

    Skater schreef op 13 juni 2019 18:33:

    Als ze niet snel die GF3 operationeel krijgen gaan we binnenkort LAGERE verkopen zien dan een jaar ervoor. Zeker als er ingezoomd blijft worden op specifieke regios.

    Tegenover investeringen moet groei winst staan. Daar zijn ze voor.
    Groei veel trager dan beloofd bij het bedelen naar kapitaal, winst blijft uit.
    Maar omdat het Tesla is, geeft dat niet. Ooit gaan ze wel die 500.000 Model 3 maken. Zo niet met 2 lijnen dan wel met 3 en meer mankracht. Zo niet in Fremont dan wel met de hulp van GF1 en GF3. Oh, en er komt al weer een nieuw model aan, zo komen ze zeker aan die 500.000. Wat geef thet nou dat het 3 jaar later is en verlies geeft ipv 25-30% winst?
    Zucht, hoe kan je dat nou zeggen als de omzet de voorbije jaren telkens met meer dan 40% gestegen is...
    Zelfs dit jaar, na de omzetverdubbeling van 2018 gaat dit gebeuren.
    De omzet was in 2013 nog 2,5miljard, 1/10 van de verwachtte omzet dit jaar...
    Er MOET helemaal geen winst zijn.
    Musk gaat gewoon verder op zijn elan: de EV-markt veroveren en over enkele jaren, door schaalvoordelen en lagere battery costs mag er wat meer focus op winst komen.
    Juist, een nieuw model dat waarschijnlijk NOG beter zou verkopen dan de M3, wat nu al de best verkochte auto in de USA is...
    Grappig dat je hier een negatieve draai aangeeft :)

  14. löngterm 13 juni 2019 20:50
    Groei is prioriteit in winst is triviaal.
    Het investeren van de cashflow is de gouden sleutel tot het uitbreiden van de technologische voorsprong. Daarnaast hoor ik van vrijwel elke Tesla eigenaar dat de kans dat de volgende auto weer een Tesla is vrijwel zeker is. Het is extreem belangrijk voor de merknaam "Tesla" dat de eerste aanraking met elektrisch rijden een Tesla is. Dit geeft ze een extra premium naam net zoals Apple daar nog steeds van geniet na de introductie van de Iphone.

    Dus groei gaat boven winst en nee dat betekend niet dat het geld verspeeld moet worden en simpel over de brug gegooid moet worden. Maar de huidige investering in batterijen en zelf rijdende technologien is cruciaal voor de toekomstige groei en daarmee dominatie van de EV markt!
  15. [verwijderd] 14 juni 2019 12:00
    quote:

    löngterm schreef op 13 juni 2019 20:50:

    Groei is prioriteit in winst is triviaal.
    Het investeren van de cashflow is de gouden sleutel tot het uitbreiden van de technologische voorsprong. Daarnaast hoor ik van vrijwel elke Tesla eigenaar dat de kans dat de volgende auto weer een Tesla is vrijwel zeker is. Het is extreem belangrijk voor de merknaam "Tesla" dat de eerste aanraking met elektrisch rijden een Tesla is. Dit geeft ze een extra premium naam net zoals Apple daar nog steeds van geniet na de introductie van de Iphone.

    Dus groei gaat boven winst en nee dat betekend niet dat het geld verspeeld moet worden en simpel over de brug gegooid moet worden. Maar de huidige investering in batterijen en zelf rijdende technologien is cruciaal voor de toekomstige groei en daarmee dominatie van de EV markt!
    Perfect verwoord!
    Het belang om als DE dominante speler te beginnen is groot.
    Zeker als je ziet dat er verwacht wordt dat het marktaandeel van EV's van 3% nu naar 20% over enkele jaren zal groeien.
    Ik vind het echt lachwekkend dat sommige 'critici' niet snappen dat het onmogelijk is om nu al vol winst te gaan maken op EVs (tenzij je een Chinees bedrijf bent met miljarden subsidies en lage kosten) en dan nog eens de omzet met een CAGR van meer dan 50% te doen groeien.
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 128 129 130 131 132 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links