Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2

1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 12 juni 2019 17:39
    Lijkt mij, dat de regisseur overdag problemen heeft met de regie.

    In de slothandel vestzak broekzak met de meeste aandelen en je bepaalt de koers.

    Wie had dat vanmorgen voorspeld, een aex - 0,20% en Tom Tom meer dan 17 cent in de plus.

    Maar garantie tot aan de voordeur blijft, in ieder geval tot 17 juli Q2 cijfers :-)
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 12 juni 2019 18:50
    To keep its self-driving efforts moving forward, Volkswagen is reportedly pursuing a new deal with Ford-backed startup Argo AI. Volkswagen and Ford announced a “global alliance” in January that’s centered on trucks and vans, though both companies said collaborations on electric and autonomous vehicles were possible. Volkswagen was also rumored to be investing nearly $2 billion in Argo earlier this year, though no deal has gone through.
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 12 juni 2019 18:52
    At the Geneva International Motor Show in Switzerland, independent location technology specialist TomTom announced that it has closed deals with multiple ‘top 10’ car makers for high-definition (HD) mapping, released an HD map ‘horizon, and will supply traffic and navigation services to the VW Group and FCA.

    www.traffictechnologytoday.com/news/m...
  4. forum rang 7 ketchup 12 juni 2019 19:25
    quote:

    martinmartin schreef op 12 juni 2019 16:12:

    [...]

    Uiteraard heb ik gehoord van dividend.
    Gebruikelijk bij mature bedrijven die geen vertrouwen hebben om de overtollige gelden volledig te gebruiken voor nieuwe business.
    De grote klappers qua koersvorming worden niet behaald door bedrijven die dividend uitkeren.


    nou groter ongelijk kun je de laatste 5 jaar niet hebben
    al deze mature bedrijven hebben sinds 2014 , allemaal dividend betaald en sommige zijn nog niet zo zuinig gestegen in koers, daar kunnen die zo gezegde groei en herstel kandidaten een puntje aanzuigen

    Heineken 2014 @ 50 euro thans @ 98 euro plus dividend
    Unilever 2014 @ 30 euro thans @ 55 euro plus dividend
    DSM 2014 @ 50 euro thans 106 euro plus dividend
    Nestlé 2014 @ 65 CHF thans @ 102 CHF plus dividend
    Roche 2014 @ 240 CHF thans @ 273 CHF plus dividend
    LVMH 2014 @ 120 euro thans @ 355 euro plus dividend

    en zelfs een Shell 2014 @ 25 euro thans @ 28 euro plus dividend

    TT 2014 @ 8.50 euro thans @ 8.50 euro zero dividend , ja een kapitaaluitkering waar je aandelen voor hebt mogen inleveren, dus een zero verhaal

    al deze zeer mature bedrijven in zeer verschillende sectoren , allemaal dik in de plus en allemaal dividend betalers, gemiddeld 3% per jaar, da's in 5 jaar ook 15%

    Neen, al deze prachtige herstel en groei kandidaten daar leveren van de 10 slechts 3 of 4 de verwachtingen in, de rest blijft gewoon dramatisch underperformen en of dat nu een TT is of een PostNL, of een KPN, of een Fugro, een Aegon en noem ze maar op enkel als er kans is voor een overname dubbelen ze in prijs, op eigen kracht faalt 65%

  5. forum rang 6 NewKidInTown 12 juni 2019 20:03
    quote:

    martinmartin schreef op 12 juni 2019 16:12:

    Uiteraard heb ik gehoord van dividend.
    Gebruikelijk bij mature bedrijven die geen vertrouwen hebben om de overtollige gelden volledig te gebruiken voor nieuwe business.

    Tja, behoorlijk verbaasd om dit te lezen, zo'n verwrongen blik op de werkelijkheid. Hoe zit het dan met alle andere zaken/meningen/visies die martin hier neer pent ?

    Zag net dat Wies hem ook al grondig en gefundeerd heeft gecorrigeerd.

    t2 management/founders/dividendbeleid allemaal erg zwakke punten van beleggen in t2.
  6. Kazoo 12 juni 2019 20:12
    group.volvocars.com/news/future-mobil...

    Ik denk dat deze nog niet langs is gekomen. Volvo lanceert nu (samen met Uber) het productiemodel van het autonome testmodel. Zover het filmpje het toelicht lijkt het aan Uber om er zelf een hardware en software kit op te plakken om het echt autonoom te maken. Volgens het persbericht overigens pas ‘ergens in de toekomst’.

    (HD) maps worden vervolgens totaal niet genoemd in het filmpje. Maar dit kan hopelijk! nog onder software vallen..
  7. [verwijderd] 12 juni 2019 20:29
    quote:

    NewKidInTown schreef op 12 juni 2019 20:03:

    [...]

    Tja, behoorlijk verbaasd om dit te lezen, zo'n verwrongen blik op de werkelijkheid. Hoe zit het dan met alle andere zaken/meningen/visies die martin hier neer pent ?

    Zag net dat Wies hem ook al grondig en gefundeerd heeft gecorrigeerd.

    t2 management/founders/dividendbeleid allemaal erg zwakke punten van beleggen in t2.
    ja Wies is de muziek en jij loopt er achteraan. 's nachts opblijven om vanaf de filistijnen te posten..................
  8. forum rang 6 NewKidInTown 12 juni 2019 20:49
    TomTom (TOM2) empowers movement. Every day millions of people around the world depend on TomTom to make smarter decisions. The group designs and develops innovative products that make it easy for people to keep moving towards their goals. Best known for being a global leader in navigation and mapping products, TomTom also creates GPS Sport Watches, as well as state-of-the-art fleet management solutions and industry leading location based products.

    The business consists of four customer facing business units: Consumer (45.8% of sales), Automotive (35.7%) and Enterprises (18.5%).

    Net sales break down geographically as follows: Europe (77.5%), North America (15.9%) and other (6.6%).
  9. [verwijderd] 12 juni 2019 23:31
    quote:

    Alpen schreef op 12 juni 2019 16:23:

    [...]
    Zoals bekend gooide Baidu vwb automated driving het roer volledig om en baseert sinds een paar jaar haar lange termijnstrategie op een open en breed gedragen ecosysteem met inmiddels een lange en groeiende lijst van partners waaronder zwaargewichten. HD mapping technologie neemt bij Baidu een fundamentele plaats in; neus eens rond op die Apollo.auto site. Het gesuggereerde toe-eigenen door Baidu van technologie van een onafhankelijk core partner betekent schieten in beide voeten. Gezichtsverlies voor Baidu en Apollo, zwakke juridische positie buiten China bij gebruik van gejatte technologie, wantrouwende resterende Apollo partners en uiteindelijk een bijl aan de voet van dat ecosysteem. Gaat denk ik niet gebeuren. Het Apollo automated driving vliegwiel met TT technologie lijkt alleen maar te versnellen; op naar de Apollo versie gepland voor volgende maand.
    mooie reactie die helaas ondersneeuwt in de hoge aantallen posts van forumleden die gezien hun voorspellingen van de koers geen aandelen hebben (plus de talloze reacties op die kansloze figuren)

    daarom naar boven gehaald en een duimpje gegeven

    KC
  10. forum rang 6 boem! 13 juni 2019 02:13
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 12 juni 2019 19:25:

    [...]

    nou groter ongelijk kun je de laatste 5 jaar niet hebben
    al deze mature bedrijven hebben sinds 2014 , allemaal dividend betaald en sommige zijn nog niet zo zuinig gestegen in koers, daar kunnen die zo gezegde groei en herstel kandidaten een puntje aanzuigen

    Heineken 2014 @ 50 euro thans @ 98 euro plus dividend
    Unilever 2014 @ 30 euro thans @ 55 euro plus dividend
    DSM 2014 @ 50 euro thans 106 euro plus dividend
    Nestlé 2014 @ 65 CHF thans @ 102 CHF plus dividend
    Roche 2014 @ 240 CHF thans @ 273 CHF plus dividend
    LVMH 2014 @ 120 euro thans @ 355 euro plus dividend

    en zelfs een Shell 2014 @ 25 euro thans @ 28 euro plus dividend

    TT 2014 @ 8.50 euro thans @ 8.50 euro zero dividend , ja een kapitaaluitkering waar je aandelen voor hebt mogen inleveren, dus een zero verhaal

    al deze zeer mature bedrijven in zeer verschillende sectoren , allemaal dik in de plus en allemaal dividend betalers, gemiddeld 3% per jaar, da's in 5 jaar ook 15%

    Neen, al deze prachtige herstel en groei kandidaten daar leveren van de 10 slechts 3 of 4 de verwachtingen in, de rest blijft gewoon dramatisch underperformen en of dat nu een TT is of een PostNL, of een KPN, of een Fugro, een Aegon en noem ze maar op enkel als er kans is voor een overname dubbelen ze in prijs, op eigen kracht faalt 65%

    Wat bedoel je met een groter ongelijk kun je niet hebben?

    Mijn stelling was dat mature bedrijven die geen mogelijkheden zien om hun overtollige cash-flow beter te laten renderen die overtollige kas uitkeren in de vorm van dividend.
    Ter toevoeging: ik denk dat zij daar goed aan doen.
    Het tweede deel van mijn stelling was dat de echt grote klappers gemaakt worden door bedrijven in opbouw die al hun resources aanwenden om een doorbraak te forceren.
    Ter toevoeging: dat kan ook op een grote deceptie uitdraaien.

    Als door een wesp gestoken reageer jij hier op met een post die aan alle kanten rammelt.
    Jij komt met een lijstje van dividendbetalers die het meer dan goed hebben gedaan.
    Jammer in dit verband is dat je in je vergelijk tussen de koersen van 5 jaar terug in alle gevallen te lage koersen gebruikt.
    Heineken geen 50 maar 53,40
    Unilever geen 30 maar 43,45
    DSM geen 50 maar 51,47
    Nestle geen 65 maar 69,45
    Roche geen 240 maar 269
    LVMH geen 120 maar 145
    Shell geen 25 maar 30

    TT geen 8,50 maar 10 euro.

    Blijft onverlet dat de door jou benoemde aandelen zich kunnen meten met de stijging van de AEX die in die periode is opgelopen van 417 naar 556.

    Maar dat was niet mijn stelling, ik zal me onthouden van het presenteren van een lijstje met dividendbetalers die het aanmerkelijk slechter hebben gedaan en met jouw goedvinden presenteer ik ook niet het lijstje van outperformers zonder dividend.
    Cherry picking is een veel gebruikt instrument om gekleurd nieuws te brengen.

    Ik probeer mijn posts zo in te richten dat alle mogelijkheden aan bod komen zowel het positieve als negatieve scenario.
    Ik heb sterk de indruk dat jij niet op mijn stelling maar op mij reageer, want niemand zal ontkennen dat bedrijven die zich focussen op nieuwe ontwikkelingen de grootste kans maken op exorbitante koerssprongen(omhoog zowel als omlaag).

    Indien je jouw boodschap meer kracht wil geven start dan in ieder geval om de juiste waarden te gebruiken.

  11. forum rang 7 ketchup 13 juni 2019 05:52
    Martin , waar heb je t over met juiste waardes ?

    Heineken Jan 2014 euro 47-50
    Unilever Jan 2014 euro 27-30
    Shell Jan 2014 euro 25-26 euro
    DSM Jan 2014 48-55 euro
    Nestlé Jan 2014 65-67 CHF
    Roche Jan 2014 245-250 CHF
    Louis Vuitton Jan 2014 115-120 euro

    en TT 31.12.2013 euro 9.15 en toen na een zeer wild fluctuerende periode van 4 -6 week bij 13-02_2014 aan 7.70 euro, dus voor jan 2014 aan 8.50 euro is zo'n beetje midden-in
    als ik de 10 euro die jij noemt zou nemen is het nog dramatischer

    wat ik probeer te zeggen is dat jouw stelling dat mature bedrijven bij koersontwikkeling sterk achterblijven ten opzichte van de koerspotentie voor groei en herstel kandidaten en dat vanwege het feit dat deze mature bedrijven dit uitbetalen van dividend doen omdat ze niet weten waar ze moeten investeren als een kut op een kadetje slaat ( voor deze periode jan 2014 - juni 2019)

    je schrijft hier over je view bij TT die trouwens net even mega kapitaal hebben uitgekeerd @ 45% van hun beurswaarde ? en waarom omdat ze niet weten waar de gelden voor te investeren, dus ook een "armoede' betaling volgens jou ? en dan ook nog je Tesla positie, de enige 2 aandelen die je blijkbaar in de porto hebt, dat mij ook niets meer kan verbazen ...daar, waar je denkt dat Tesla onder de 200$ de curator binnen stapt en boven de 350 naar de maan gaat op weg naar 1000$

    genoeg gezegd wat mij betreft

  12. Benjamin G. 13 juni 2019 07:06
    Zie dat de koers gisteren is opgelopen. TomTom was één van de twee best presterende fondsen in Amsterdam. Ongetwijfeld door onze scherpe marktanalyse. Klein beetje spijt, had gehoopt dat het aandeel nog een keer richting de zeven zou noteren.

    Qua dividend lijkt mij de stellingname van MartinMartin aansluiten bij die van Benjamin Graham. Zijn leerling Warren Buffet ziet echter graag dividenden binnen komen. Naar mijn indruk vraagt een standpunt op dividend om een opvatting die per bedrijf kan verschillen. In sommige situatie is er geen sprake van een burnrate, waar ik voor het gemak ook het uitbetalen van vermogen onder schaar, maar van een bedrijf met een A kwaliteit, premium prijzen en het kunnen behouden van de positie in de markt met minder investeringen dan er geld binnenkomt.
1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links