Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2

1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 12 juni 2019 12:02
    quote:

    NewKidInTown schreef op 12 juni 2019 08:06:

    Beursbreed licht lager verwacht circa -0,4% evenals t2. Geen dagje om vrolijk te worden, ook geen dagje om je zorgen te maken. Ik ga even elders kijken.
    Benerweer.

    T2 valt me hard mee vandaag, zelfde strategie als gisteren, ik doe niets. Maar je zou weer eruit kunnen en later goedkoper...

    CEO PostNL geen indruk weten te maken gisteravond event. Wacht op 1,20 a 1,30

    AMG nadert de 25 laag, waar ik zoals gisteren gemeld wel bereid ben iets op te nemen, nog eventjes geduld. geduld beloond. Nu maar kijken of ik op deze positie nog calls kan schrijven.
  2. [verwijderd] 12 juni 2019 12:11
    quote:

    Benjamin G. schreef op 12 juni 2019 11:53:

    Groeibriljant, dat is een belangrijk punt 1/3 China. TomTom kan hier niet tot nauwelijks van profiteren? Hoeveel levert de China alliantie TomTom op?
    A. De belangrijkste Chinese internetgigant en mapmaker, Baidu, heeft gekozen voor de real-time HD-technologie van TomTom.
    Ze vervangen momenteel hun eigen maptechnologie door die van TomTom.

    B. Baidu is de grootste AI-ontwikkelaar ter wereld en ligt in de race van autonoom rijden op pole-position. Apollo is een open eco-systeem en heeft inmiddels 300 partners. TomTom is de HD-maps partner.
    Vandaar die 500 automodellen met Apollo-inside binnen nu en 2 jaar.

    A (licentiefees voor China) + B (Apollo HD-maps buiten China) = onbekend

    MAAR WEL HEEEEEEEEL GROOT en STRATEGISCH ZEER BELANGRIJK.
    Ergens rond 2030 rijden er ca 1,5 miljard connected cars rond met HD-maps inside.

    Mijn ruwe inschatting is een resl-time HD-markt van tussen de 50 en 150 miljard. Hangt af van de prijs van een jaarabonnement op de real-time Services en Maps.

  3. [verwijderd] 12 juni 2019 12:54
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 juni 2019 12:11:

    [...]

    A. De belangrijkste Chinese internetgigant en mapmaker, Baidu, heeft gekozen voor de real-time HD-technologie van TomTom.
    Ze vervangen momenteel hun eigen maptechnologie door die van TomTom.

    B. Baidu is de grootste AI-ontwikkelaar ter wereld en ligt in de race van autonoom rijden op pole-position. Apollo is een open eco-systeem en heeft inmiddels 300 partners. TomTom is de HD-maps partner.
    Vandaar die 500 automodellen met Apollo-inside binnen nu en 2 jaar.

    A (licentiefees voor China) + B (Apollo HD-maps buiten China) = onbekend

    MAAR WEL HEEEEEEEEL GROOT en STRATEGISCH ZEER BELANGRIJK.
    Ergens rond 2030 rijden er ca 1,5 miljard connected cars rond met HD-maps inside.

    Mijn ruwe inschatting is een resl-time HD-markt van tussen de 50 en 150 miljard. Hangt af van de prijs van een jaarabonnement op de real-time Services en Maps.
    Momenteel zijn er 850 mio personen voertuigen, inclusief de busjes actief in de wereld met onderling gigantische verschillen.

    In Europa is de dichtheid met 470 voertuigen per 1000 inwoners het grootst waar in China de teller op 19 per 1000 blijft steken en India zit op 8..

    Gemiddeld wordt in Europa het vervoermiddel van de 24 uur per dag slechts 1 uur gebruikt, dus een belabberd rendement dat met de invoering van autonomous driving naar mijn bescheiden mening sterk verbeterd gaat/kan worden.

    Wanneer het zelf rijden wordt ontmoedigd wordt de drang/noodzaak om een eigen vervoermiddel te bezitten kleiner en gaat het aantal voertuigen in deze HD MAPPED gebieden drastisch omlaag is mijn verwachting.

    Gaan we dan van de huidige 850 mio voertuigen naar de 2500 mio in 2050 en zijn er in 2030 1500 mio voertuigen op de (zand) weg is maar de vraag!
    En hoe goudgerand zijn de opbrengsten tegen die tijd voor leveranciers van MAPS of andere technieken die autonomous driving mogelijk maken!

    Kijk is naar de afbraak van de prijzen voor mobiel dataverkeer, de gigantische kosten welke de leveranciers morgen moeten nemen om 5G te supporteren zullen ze overmorgen terug verdiend moeten hebben met al die vooruitgang en andere technieken in het verschiet.

    Dat is ook het manco met HD MAPS, het is een normaal gegeven dat kosten voor de baat uitlopen en bij @TT houden we rekening met decennia's en is mijns inziens weer een brug te ver en kunnen we het merendeel van de 5 'a 6 miljard (40....45 euro p/a) aan investeringen gedaan in SD en HD MAPS als afgeschreven beschouwen!

    Dat neemt niet weg dat @TT geen interessant aandeel is aan de huidige weggeef koers en kan het aandeel bij herstel van vertrouwen een mooie stijging laten zien waar het geld op de bank zorgt voor een fundament!
  4. [verwijderd] 12 juni 2019 13:24
    quote:

    Sunshine Band schreef op 12 juni 2019 13:06:

    @pieterkels; even je stuk nalopen op onbedoelde dubbele ontkenningen

    Verder: bij die aantallen voertuigen gaat het om vier-of meerwielers

    Enig idee hoeveel aziaten gemotoriseerd rondrijden op minder dan vier wielen?

    Die mensen willen allemaal meer (en niet in de congestie)
    die tuktuk's en andere 2 wielers laat ik buiten beschouwing, ook bij ons in de westerse wereld rijden vele tweewielers op fossiel of elektrisch rond, bij ons thuis alleen al 3 vierwielers en 7 tweewielers en dat voor 4 gezinsleden!

    Kijk eens naar de randstad, daar is een 4 wieler eerder een last dan een lust, toename elektrische 2 wielers en bij autonomous driving verwacht ik een flinke afname van de 4 wielers, super 24*7 on-bemenste van a naar b mobiliteit met als bijkomstigheid ruimte in de wijken waar nu al die auto's staan geparkeerd!
  5. forum rang 4 Kuiken 12 juni 2019 13:34
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 juni 2019 12:11:

    [...]

    A. De belangrijkste Chinese internetgigant en mapmaker, Baidu, heeft gekozen voor de real-time HD-technologie van TomTom.
    Ze vervangen momenteel hun eigen maptechnologie door die van TomTom.

    B. Baidu is de grootste AI-ontwikkelaar ter wereld en ligt in de race van autonoom rijden op pole-position. Apollo is een open eco-systeem en heeft inmiddels 300 partners. TomTom is de HD-maps partner.
    Vandaar die 500 automodellen met Apollo-inside binnen nu en 2 jaar.

    A (licentiefees voor China) + B (Apollo HD-maps buiten China) = onbekend

    MAAR WEL HEEEEEEEEL GROOT en STRATEGISCH ZEER BELANGRIJK.
    Ergens rond 2030 rijden er ca 1,5 miljard connected cars rond met HD-maps inside.

    Mijn ruwe inschatting is een resl-time HD-markt van tussen de 50 en 150 miljard. Hangt af van de prijs van een jaarabonnement op de real-time Services en Maps.

    Ik heb het na de laatste TT AVA nagevraagd: Baidu levert TT geen directe inkomsten op. Maar de ( gesloten -beurzen) overeenkomst met Baidu geeft wel TT toegang tot Baidu ( en daarmee de Chinese markt) en Baidu maakt gebruik van TT's mapping -system. Baidu is WEL belangrijk voor TT. Apollo is een ander verhaal: daar zitten straks de afnemers.
  6. [verwijderd] 12 juni 2019 13:42
    quote:

    Pieterkels schreef op 12 juni 2019 13:24:

    [...]die tuktuk's en andere 2 wielers laat ik buiten beschouwing, ook bij ons in de westerse wereld rijden vele tweewielers op fossiel of elektrisch rond, bij ons thuis alleen al 3 vierwielers en 7 tweewielers en dat voor 4 gezinsleden!

    Kijk eens naar de randstad, daar is een 4 wieler eerder een last dan een lust, toename elektrische 2 wielers en bij autonomous driving verwacht ik een flinke afname van de 4 wielers, super 24*7 on-bemenste van a naar b mobiliteit met als bijkomstigheid ruimte in de wijken waar nu al die auto's staan geparkeerd!
    Probeer eens een recente video te vinden van het verkeer in Ho chi min-stad. Dat is wat anders dan joyw of mijn fietsenhok. Taxi per bromfiets bijv, maar ook (mijn schatting) 50% van binnenstedelijk vrachtvervoer op de brommert.

    Gescheiden rijbanen voor brommers en auto's.

    Waar het om gaat is dat al dat 'professionele' vervoer aan de maps, traffic en wss ook adas (dus hd) gaat, omdat er anders gewoonweg geen plaats voor is.
  7. [verwijderd] 12 juni 2019 13:46
    quote:

    Pieterkels schreef op 12 juni 2019 13:24:

    [...]die tuktuk's en andere 2 wielers laat ik buiten beschouwing, ook bij ons in de westerse wereld rijden vele tweewielers op fossiel of elektrisch rond, bij ons thuis alleen al 3 vierwielers en 7 tweewielers en dat voor 4 gezinsleden!

    Kijk eens naar de randstad, daar is een 4 wieler eerder een last dan een lust, toename elektrische 2 wielers en bij autonomous driving verwacht ik een flinke afname van de 4 wielers, super 24*7 on-bemenste van a naar b mobiliteit met als bijkomstigheid ruimte in de wijken waar nu al die auto's staan geparkeerd!
    Minder, minder .....in het overgrote deel van de wereld wordt het meer, meer, meer en heel veel meer. 1,5 miljard in 2030 lijkt mij een voorzichtige schattiog.
    In NL minder moet ik eerst nog maar eens zien. Het gaat ook om piekmomenten en individueel comfort. Ik wil niet in een stinkende share-auto. En daarnaast krijg je een grote hoeveelheid bots op de weg.

    Over de investering van 6-7 miljard van TomTom in het unieke real-time platform ben ik het ook met je oneens. Voor minder bouw je het niet. En ook niet als nieuwkomer (welke is succesvol?). Het kost je minimaal 10 miljard en 5 jaar ontwikkelwerk met alle risico's van dien. Zelfs Apple lukt het in 10 jaar buffelen niet zelf.
    Het feit dat Baidu haar eigen maps-platform vervangt door de technologie van TomTom zegt mij voldoende. De grootste AI-expert ter wereld, een tech-gigant die Google verslaat op het gebied van autonoom rijden, kiest voor de expertise en kwaliteit van TomTom.

    De eerste 2 HD-deals in de markt zijn voor TomTom. Ze zijn nog beperkt, maar wel afkomstig van 2 grote autofabrikanten. Ik ben benieuwd wat er de komende jaren gebeurt in de nieuwe markt van de HD-maps en real-time Services. De markt is giga en alles draait om marktaandeel. De wereldwijde HD-softwarestandaard die TomTom kan aanbieden lijkt mij cruciaal.
  8. [verwijderd] 12 juni 2019 13:59
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 juni 2019 13:46:

    [...]

    Minder, minder .....in het overgrote deel van de wereld wordt het meer, meer, meer en heel veel meer. 1,5 miljard in 2030 lijkt mij een voorzichtige schattiog.
    In NL minder moet ik eerst nog maar eens zien. Het gaat ook om piekmomenten en individueel comfort. Ik wil niet in een stinkende share-auto. En daarnaast krijg je een grote hoeveelheid bots op de weg.

    Over de investering van 6-7 miljard van TomTom in het unieke real-time platform ben ik het ook met je oneens. Voor minder bouw je het niet. En ook niet als nieuwkomer (welke is succesvol?). Het kost je minimaal 10 miljard en 5 jaar ontwikkelwerk met alle risico's van dien. Zelfs Apple lukt het in 10 jaar buffelen niet zelf.
    Het feit dat Baidu haar eigen maps-platform vervangt door de technologie van TomTom zegt mij voldoende. De grootste AI-expert ter wereld, een tech-gigant die Google verslaat op het gebied van autonoom rijden, kiest voor de expertise en kwaliteit van TomTom.

    De eerste 2 HD-deals in de markt zijn voor TomTom. Ze zijn nog beperkt, maar wel afkomstig van 2 grote autofabrikanten. Ik ben benieuwd wat er de komende jaren gebeurd in de nieuwe markt van de HD-maps en real-time Services. De markt is giga en alles draait om marktaandeel. De wereldwijde HD-softwarestandaard die TomTom kan aanbieden lijkt mij cruciaal.
    Van scratch HD MAPS ed ontwikkelen gaat je überhaupt niet lukken, die mensen om dat mogelijk te maken zijn er niet!
    Wat dat betreft zou @TT al opgekocht kunnen worden voor deze habbekratskoers en dat is wat een @APPLE normaliter doet, slimme koppen kopen!

    @TT heeft in de afgelopen 10 jaar alle behaalde winsten, subsidies, emissies, etc omgerekend 40 'a 45 euro per aandeel geïnvesteerd in SD en HD MAPPING en nimmer iets van pecunia uitgekeerd naar de aandeelhouders.

    Gaat dat dit maal met A&E voor de aandeelhouders anders zijn dan indertijd voor de vaginatiekastjes aandeelhouders!

    Wanneer heden ten dag een aandeel @TT aan de beurs voor 100 euro zou worden verhandeld was er sprake van een verdubbeling van het geïnvesteerd vermogen wat heel aardig lijkt maar gezien het grote afbraak risico van deze tak van sport geen uitmuntende prestatie is!

    Maar we staan niet aan 100 euro, de 10 euro is sedert de hype in 2016 een brug te ver, dus de markt betaald niet wat het kost om een dergelijke oplossing te ontwikkelen laat staan dat er überhaupt wereldwijd geen geschikte mensen voorhanden zijn om dit te realiseren!
  9. [verwijderd] 12 juni 2019 14:11
    quote:

    Sunshine Band schreef op 12 juni 2019 13:42:

    [...]
    Probeer eens een recente video te vinden van het verkeer in Ho chi min-stad. Dat is wat anders dan joyw of mijn fietsenhok. Taxi per bromfiets bijv, maar ook (mijn schatting) 50% van binnenstedelijk vrachtvervoer op de brommert.

    Gescheiden rijbanen voor brommers en auto's.

    Waar het om gaat is dat al dat 'professionele' vervoer aan de maps, traffic en wss ook adas (dus hd) gaat, omdat er anders gewoonweg geen plaats voor is.
    inderdaad, je hebt gelijk, @TT gaat binnenlopen met de tuktuk abonnementen en wellicht dat met de toenemende vergrijzing de niche scootmobiel markt binnenkort ook aangeboord gaat worden!
  10. forum rang 6 pwijsneus 12 juni 2019 14:38
    quote:

    Kuiken schreef op 12 juni 2019 13:34:

    [...]

    Ik heb het na de laatste TT AVA nagevraagd: Baidu levert TT geen directe inkomsten op. Maar de ( gesloten -beurzen) overeenkomst met Baidu geeft wel TT toegang tot Baidu ( en daarmee de Chinese markt) en Baidu maakt gebruik van TT's mapping -system. Baidu is WEL belangrijk voor TT. Apollo is een ander verhaal: daar zitten straks de afnemers.
    Exact, het is belangrijk voor TomTom om in het Apollo platform te zitten. Maar dat is voornamelijk voor de spin-offs met de westerse partners die ook in dit platform zitten.

    In China zal er voor TomTom - overigens net als voor alle andere westerse leden - niet veel eer te behalen vallen.

    Zodra Baidu het zelf kan, of misschien mogen ze het wel alleen zullen ze de westerse bedrijven bedanken voor hun bijdrage, en overschakelen naar eigen resources.
  11. [verwijderd] 12 juni 2019 14:44
    Ondernemingswaarde van 710mln nu op 8,46...

    Ten tijde vd AVA (voor de share consolidatie en uitkering) deden we 8,50 en was de ondernemingswaarde 840mln.

    We moeten nog doorstijgen nu naar 9,43 om nu naar eenzelfde ondernemingswaarde van 840mln te geraken.

    Markt heeft nog moeite dit in te prijzen, maar we gaan nu harder omhoog bij dezelfde waardering.
  12. forum rang 6 NewKidInTown 12 juni 2019 14:53
    quote:

    Pieterkels schreef op 12 juni 2019 14:11:

    [...]inderdaad, je hebt gelijk, @TT gaat binnenlopen met de tuktuk abonnementen en wellicht dat met de toenemende vergrijzing de niche scootmobiel markt binnenkort ook aangeboord gaat worden!
    :-)

    Mooi man, hebben we nodig bij de koersontwikkeling zoals vandaag. Even met de voetjes op de vloer....
  13. Benjamin G. 12 juni 2019 15:02
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 juni 2019 13:46:

    [...]

    Minder, minder .....in het overgrote deel van de wereld wordt het meer, meer, meer en heel veel meer. 1,5 miljard in 2030 lijkt mij een voorzichtige schattiog.
    In NL minder moet ik eerst nog maar eens zien. Het gaat ook om piekmomenten en individueel comfort. Ik wil niet in een stinkende share-auto. En daarnaast krijg je een grote hoeveelheid bots op de weg.

    Over de investering van 6-7 miljard van TomTom in het unieke real-time platform ben ik het ook met je oneens. Voor minder bouw je het niet. En ook niet als nieuwkomer (welke is succesvol?). Het kost je minimaal 10 miljard en 5 jaar ontwikkelwerk met alle risico's van dien. Zelfs Apple lukt het in 10 jaar buffelen niet zelf.
    Het feit dat Baidu haar eigen maps-platform vervangt door de technologie van TomTom zegt mij voldoende. De grootste AI-expert ter wereld, een tech-gigant die Google verslaat op het gebied van autonoom rijden, kiest voor de expertise en kwaliteit van TomTom.

    De eerste 2 HD-deals in de markt zijn voor TomTom. Ze zijn nog beperkt, maar wel afkomstig van 2 grote autofabrikanten. Ik ben benieuwd wat er de komende jaren gebeurt in de nieuwe markt van de HD-maps en real-time Services. De markt is giga en alles draait om marktaandeel. De wereldwijde HD-softwarestandaard die TomTom kan aanbieden lijkt mij cruciaal.
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens. TomTom staat goed voorgesorteerd met een schaalbare oplossing in een sterk groeiende markt met een onbekend potentieel/plafond/mogelijkheden. Dit leidt over het algemeen tot overnameprijzen met een premie die achteraf veel te hoog blijken te zijn. Ik zie dat met vertrouwen tegemoet.
  14. forum rang 7 ketchup 12 juni 2019 15:05

    er is toch wel wat veranderd nu, het aandeel is niet meer voorradig als voorheen, er zit geen smeermiddel om vraag en aanbod te matchen, want de market-makers kunnen het volume niet vinden
    en dat merk je ook als je wil verkopen moet je het quasi dumpen en als je wil kopen moet je op-betalen

    denk dat er nu eerder ondersteunend nieuws gaat komen dan afbrakend nieuws
    aandeel voelt eigenaardig aan, maar de bias is wel naar boven, denk dat het aandeel wel eens zeer snel de 9 kan gaan testen.

    maar goed, heb me al eerder in dit aandeel vergist en ook nooit gedacht dat we na de 12 euro van eind 2015 nog 3 x in de 6 zouden kunnen handelen tot 2019
  15. forum rang 6 boem! 12 juni 2019 15:20
    quote:

    Pieterkels schreef op 12 juni 2019 13:59:

    [...]Van scratch HD MAPS ed ontwikkelen gaat je überhaupt niet lukken, die mensen om dat mogelijk te maken zijn er niet!
    Wat dat betreft zou @TT al opgekocht kunnen worden voor deze habbekratskoers en dat is wat een @APPLE normaliter doet, slimme koppen kopen!

    @TT heeft in de afgelopen 10 jaar alle behaalde winsten, subsidies, emissies, etc omgerekend 40 'a 45 euro per aandeel geïnvesteerd in SD en HD MAPPING en nimmer iets van pecunia uitgekeerd naar de aandeelhouders.

    Gaat dat dit maal met A&E voor de aandeelhouders anders zijn dan indertijd voor de vaginatiekastjes aandeelhouders!

    Wanneer heden ten dag een aandeel @TT aan de beurs voor 100 euro zou worden verhandeld was er sprake van een verdubbeling van het geïnvesteerd vermogen wat heel aardig lijkt maar gezien het grote afbraak risico van deze tak van sport geen uitmuntende prestatie is!

    Maar we staan niet aan 100 euro, de 10 euro is sedert de hype in 2016 een brug te ver, dus de markt betaald niet wat het kost om een dergelijke oplossing te ontwikkelen laat staan dat er überhaupt wereldwijd geen geschikte mensen voorhanden zijn om dit te realiseren!
    Weer een stukje van onvolprezen onzin.

    Het totaal bedrag aan kapitaalinbreng bij TT bedroeg 2,9 miljard.
    De IPO tegen 17,50 gevolgd door de emissie aan 4,21 euro.(230-235 mio a 12,40)

    Kortgeleden heeft er een agio-uitkering plaatsgevonden van 750 mio waardoor er per saldo een kapitaalinbreng resteert van 2,150 miljard.

    Met dit kapitaal is gewerkt en heeft geleid tot een huidig eigen vermogen van 900 mio.

    Ter dekking van de kapitaalinbreng moet je naast het eigen vermogen een reeele inschatting maken van de waarde van de twee overige BU's qua verdiencapaciteit en rekening houden met de aanwezige kaspositie om een oordeel te mogen vellen over het succes van deze business-case.

    Jij suggereert dat investeringsbedragen minimaal met een factor twee terug moeten worden gezien in de koers.
    Slechts 1 vraag waar zou Shell moeten staan qua beurskoers indien jouw gedachtenkronkel ook maar op enige waarheid zou berusten.

    Om de investering in TT ad 1,250 miljard te bestempelen als succes of mislukking zal afhangen van het toekomstig verdienmodel van A&E en Consumer.





  16. [verwijderd] 12 juni 2019 15:27
    quote:

    martinmartin schreef op 12 juni 2019 15:20:

    [...]

    Weer een stukje van onvolprezen onzin.

    Het totaal bedrag aan kapitaalinbreng bij TT bedroeg 2,9 miljard.
    De IPO tegen 17,50 gevolgd door de emissie aan 4,21 euro.(230-235 mio a 12,40)

    Kortgeleden heeft er een agio-uitkering plaatsgevonden van 750 mio waardoor er per saldo een kapitaalinbreng resteert van 2,150 miljard.

    Met dit kapitaal is gewerkt en heeft geleid tot een huidig eigen vermogen van 900 mio.

    Ter dekking van de kapitaalinbreng moet je naast het eigen vermogen een reeele inschatting maken van de waarde van de twee overige BU's qua verdiencapaciteit en rekening houden met de aanwezige kaspositie om een oordeel te mogen vellen over het succes van deze business-case.

    Jij suggereert dat investeringsbedragen minimaal met een factor twee terug moeten worden gezien in de koers.
    Slechts 1 vraag waar zou Shell moeten staan qua beurskoers indien jouw gedachtenkronkel ook maar op enige waarheid zou berusten.

    Om de investering in TT ad 1,250 miljard te bestempelen als succes of mislukking zal afhangen van het toekomstig verdienmodel van A&E en Consumer.
    Ooit gehoord van dividend Martin, @SHELL is zo'n aandeel dat jaarlijks een mooi bedrag aan z'n aandeelhouders uitkeert en meer woorden ga ik aan dit onvolledige bericht niet vuilmaken!
1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links