Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2

1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 juni 2019 08:37
    quote:

    Makita schreef op 12 juni 2019 08:10:

    [...]
    Lekker Edzard Overbeek!

    410mln verlies maken en dan een grote bek opzetten in de krant ;-)

    Dan doet T2 het toch wel veel beter en efficiënter. HERE is wat dat betreft technisch failliet lijkt het.
    Als onze Harold dit nou ook eens zou aandikken, dan zag je er misschien zelfs nog een koersreactie op.
    Maar ja.
  2. VanillaSky 12 juni 2019 08:43
    quote:

    win some... schreef op 12 juni 2019 07:54:

    De jaarrekening 2018 van HERE is ook bij de KvK opvraagbaar, enkele cijfers 2018 (2017):

    Revenue........... 1068 (1086)
    Gross profit....... 833 (848)
    EBIT.............. -362 (-169)
    Net income........ -410 (-221)

    Automotive........814 (835)
    Consumer..........137 (141)
    Enterprise........117 (110)

    Cash....................178 (312)
    bijstorting eigenaren...200 (80)

    Eigenaren per 31-12-2018:

    Pioneer........... (0,55%)
    Intel............ (13,52%)
    There Holding BV..(85,93%)*

    *There Holding BV = BMW, Daimler, Audi (ieder 29,56%); Bosch (5,93%); Continental (5,39%)

    -"In relation to the dosing of the refinancing process, HERE Intenational BV's shareholders agreed to contribute additional capital in 2019 and 2020. In January 2019 shares were issued to There Holding BV for an amount of EUR 220 million and to Intel Holdings BV for an amount of EUR 22 mi11ion."

    Kort samengevat: omzet blijft ongeveer gelijk, maar de kosten nemen sterk toe. De toenemende verliezen zijn door de eigenaren gecompenseerd. Dit is in ieder geval ook nog voor 2019 en 2020 nodig. HERE heeft weliswaar meer omzet dan TomTom, maar maakt verhoudingsgewijs veel meer kosten om dit te realiseren.

    Dank voor de cijfers, toont inderdaad aan dat financieel TT beter presteert als Here, dat is bemoedigend.

    Wat dit echter ook aantoont, en laten we onze ogen daar vooral niet voor sluiten, is dat het verdomde moeilijk is geld te verdienen in deze business. Zowel Teleatlas, TT (nu Teleatlas 2.0) en Here kunnen tot op heden niet of nauwelijks geld verdienen met Mapping terwijl ze het leeuwendeel van de markt in handen hebben. Dat dit ca. de komende 2 jaar met verder oplopende kosten nog zo zal blijven is welhaast zeker, of het met HD mapping een ander verhaal gaat worden moeten we gaan zien.
  3. [verwijderd] 12 juni 2019 08:55
    quote:

    Benjamin G. schreef op 12 juni 2019 08:32:

    Dat is een bevestiging van de eerdere inschatting van de markt, groeiend naar circa 2 miljard omvang in de komende 3 - 5 jaar. Veel belangrijker is dat te zien is dat TomTom beter presteert dan de marktleider. Ze winnen marktaandeel en zijn winstgevender. Dus beter schaalbaar en een technologische voorsprong.

    Ik hou om die reden vast aan eerdere prognoses dat de omzetgroei van TomTom in 2022 boven een miljard ligt en wpa minimaal boven de 1,10. Dat gaat voor mij een prima rendement opleveren.

    Wellicht onderstaande ook op het rekendraadje plaatsen?
    [...]
    5 jaar: de markt groeit naar 4-6 miljard!
    waarbij dus aangetekend dat in het snel groeiende deel de komende jaren (HD) TomTom de eerste twee orders heeft binnengehaald

    maar goed, dat is 5 jaar, eerst maar eens dit jaar
  4. Benjamin G. 12 juni 2019 09:24
    Wies, ja dat verwacht ik ook. Een gestage groei in de bandbreedte 20-30 procent per jaar. Verwacht dat de beurskoers hoger kan omdat de eigen vermogenspositie groeit, investeringen lijken mij in balans gelet op verschil in winstgevendheid TomTom en Here en dat geeft aanleiding tot dividend.

    Hier verschillen we wellicht niet zozeer van mening, wel van opvatting of dit een kansrijk scenario is. Het verschil bestaat uit de wijze waarop Founders zoveel mogelijk kapitaal zo fiscaal mogelijk onttrekken.

    @Sunshine Band zie mijn eerdere berekening van de huidige omvang van de markt in relatie tot groei van de markt. Ik kies ervoor een nu voorspelbare omvang aan te houden en niet een voorstelbare omvang van de markt.
  5. forum rang 6 tatje 12 juni 2019 09:42
    quote:

    win some... schreef op 12 juni 2019 07:54:

    De jaarrekening 2018 van HERE is ook bij de KvK opvraagbaar, enkele cijfers 2018 (2017):

    Revenue........... 1068 (1086)
    Gross profit....... 833 (848)
    EBIT.............. -362 (-169)
    Net income........ -410 (-221)

    Automotive........814 (835)
    Consumer..........137 (141)
    Enterprise........117 (110)

    Cash....................178 (312)
    bijstorting eigenaren...200 (80)

    Eigenaren per 31-12-2018:

    Pioneer........... (0,55%)
    Intel............ (13,52%)
    There Holding BV..(85,93%)*

    *There Holding BV = BMW, Daimler, Audi (ieder 29,56%); Bosch (5,93%); Continental (5,39%)

    -"In relation to the dosing of the refinancing process, HERE Intenational BV's shareholders agreed to contribute additional capital in 2019 and 2020. In January 2019 shares were issued to There Holding BV for an amount of EUR 220 million and to Intel Holdings BV for an amount of EUR 22 mi11ion."

    Kort samengevat: omzet blijft ongeveer gelijk, maar de kosten nemen sterk toe. De toenemende verliezen zijn door de eigenaren gecompenseerd. Dit is in ieder geval ook nog voor 2019 en 2020 nodig. HERE heeft weliswaar meer omzet dan TomTom, maar maakt verhoudingsgewijs veel meer kosten om dit te realiseren.

    Klasse win some.

    gross profit 833
    ebit - 363

    Opex dus 1196 bij Here, bij TT om de voorsprong te behouden een 555

    Lijkt er naar mijn mening dus op, dat Here R en D uitgaven is aan het doen, die Tom Tom al jaren geleden heeft gedaan.

    Here probeert miz een inhaalslag te maken, om op hetzelfde niveau te komen als Tom Tom.
  6. [verwijderd] 12 juni 2019 10:14
    quote:

    Benjamin G. schreef op 12 juni 2019 08:32:

    Dat is een bevestiging van de eerdere inschatting van de markt, groeiend naar circa 2 miljard omvang in de komende 3 - 5 jaar. Veel belangrijker is dat te zien is dat TomTom beter presteert dan de marktleider. Ze winnen marktaandeel en zijn winstgevender. Dus beter schaalbaar en een technologische voorsprong.

    Ik hou om die reden vast aan eerdere prognoses dat de omzetgroei van TomTom in 2022 boven een miljard ligt en wpa minimaal boven de 1,10. Dat gaat voor mij een prima rendement opleveren.

    Wellicht onderstaande ook op het rekendraadje plaatsen?

    [...]
    De markt is een stuk groter.

    De CAGR voor de HD-maps is 78,3% voor de periode 2017-2023:

    The global HD Map market is valued at 200 million USD in 2017 and is expected to reach 6420 million USD by the end of 2023, growing at a CAGR of 78.3% between 2017 and 2023.

    De CAGR voor de totale markt van digital maps bedraagt 17,1% voor de periode 2018-2023:

    The global digital map market size is expected to grow from USD 9.26 Billion in 2018 to USD 20.36 Billion by 2023, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 17.1% during the forecast period.
  7. Benjamin G. 12 juni 2019 10:29
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 juni 2019 10:14:

    [...]

    De markt is een stuk groter.

    De CAGR voor de HD-maps is 78,3% voor de periode 2017-2023:

    The global HD Map market is valued at 200 million USD in 2017 and is expected to reach 6420 million USD by the end of 2023, growing at a CAGR of 78.3% between 2017 and 2023.

    De CAGR voor de totale markt van digital maps bedraagt 17,1% voor de periode 2018-2023:

    The global digital map market size is expected to grow from USD 9.26 Billion in 2018 to USD 20.36 Billion by 2023, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 17.1% during the forecast period.

    Dit zijn appels en peren met elkaar vergelijken, zoals eerder toegelicht. TomTom en Here doen samen 85% van de markt waarin zij actief zijn? Omzet Here over 2018 is 835 miljoen voor automotive en TomTom 225 miljoen. Samen dus goed voor 1050 miljoen. Betekent een marktomvang van circa 1,3 miljard euro. Vergelijk dat eens met de 9,26 miljard in 2018. Met een CAGR van 17,1% per jaar welke omvang levert dat op in 2023.

    Van mij mag je je rijk rekenen, ik hou een onderkant aan. Dat de toekomst er goed uit ziet dat deel ik.

    Mocht je de rapporten gekocht hebben en geanalyseerd, dan ben ik zeer benieuwd naar alle verschillende marktsegmenten en de groei van die marktsegmenten.
  8. Benjamin G. 12 juni 2019 10:38
    quote:

    VanillaSky schreef op 12 juni 2019 08:43:

    [...]

    Dank voor de cijfers, toont inderdaad aan dat financieel TT beter presteert als Here, dat is bemoedigend.

    Wat dit echter ook aantoont, en laten we onze ogen daar vooral niet voor sluiten, is dat het verdomde moeilijk is geld te verdienen in deze business. Zowel Teleatlas, TT (nu Teleatlas 2.0) en Here kunnen tot op heden niet of nauwelijks geld verdienen met Mapping terwijl ze het leeuwendeel van de markt in handen hebben. Dat dit ca. de komende 2 jaar met verder oplopende kosten nog zo zal blijven is welhaast zeker, of het met HD mapping een ander verhaal gaat worden moeten we gaan zien.
    Het maken van kaarten is alleen bij perioden een lucratieve bezigheid. Nauwkeurige zeekaartenmakers in de 16 en 17e eeuw konden prima geld verdienen. Iedere periode waarin zich een nieuwigheid of nieuwe ontwikkeling voor doet waarbij kaarten nodig zijn, is de periode waarin geld verdient kan worden.

    Uniek aan de huidige situatie is het verwerken van data en realtime updates. Dit is lastig te kopiëren. Kaarten waren voorheen statisch en te kopiëren. Kustlijnen veranderen niet snel. Wat wel veranderende was de techniek om die kustlijnen nauwkeurig in kaart te brengen.

    TomTom is meer dataverwerker dan kaartenleverancier. Dataverwerkers kennen andere businessmodellen en andere markten. Op korte termijn kan zij profiteren van upswing aan behoefte op betere positiebepaling en realtime informatie.

    Ik ben benieuwd of er op de lange termijn meer uit te halen valt op gebruikers, verzekering, (marketing)diensten en voorspellend onderhoud. Dit lijkt mij echter speculatief en giswerk.
  9. forum rang 6 tatje 12 juni 2019 10:45
    The global HD Map market is valued at 200 million USD in 2017 and is expected to reach 6420 million USD by the end of 2023, growing at a CAGR of 78.3% between 2017 and 2023.

    2017 200 miljoen dollar
    2018 356
    2019 636
    2020 1133
    2021 2020
    2022 3601
    2023 6420

    CARG is een gemiddelde.

    De eerste jaren zullen nog lager zijn, dan de CARG, maar de laatste jaren zullen dus hoger zijn dan de CARG.

    De CAGR voor de totale markt van digital maps bedraagt 17,1% voor de periode 2018-2023:

    Bedoelen ze hier, SD en HD.

    Ik denk als we het rapport zouden lezen, er veel duidelijker zou zijn.

    Hebben ze het hier wel alleen over SD en HD of nog iets ???
  10. [verwijderd] 12 juni 2019 10:55
    quote:

    Benjamin G. schreef op 12 juni 2019 10:29:

    [...]

    Dit zijn appels en peren met elkaar vergelijken, zoals eerder toegelicht. TomTom en Here doen samen 85% van de markt waarin zij actief zijn? Omzet Here over 2018 is 835 miljoen voor automotive en TomTom 225 miljoen. Samen dus goed voor 1050 miljoen. Betekent een marktomvang van circa 1,3 miljard euro. Vergelijk dat eens met de 9,26 miljard in 2018. Met een CAGR van 17,1% per jaar welke omvang levert dat op in 2023.

    Van mij mag je je rijk rekenen, ik hou een onderkant aan. Dat de toekomst er goed uit ziet dat deel ik.

    Mocht je de rapporten gekocht hebben en geanalyseerd, dan ben ik zeer benieuwd naar alle verschillende marktsegmenten en de groei van die marktsegmenten.
    De huidige SD-markt in Automotive zal idd ergens rond de 2 miljard liggen (1/3 China). En die groeit ook nog wel door in de komende jaren.

    Het gaat echter om die nieuwe markt van de HD-maps. Gaan van nu nihil naar ca 6-7 miljard in 2023. Dat is slechts een eerste begin. En die CAGR gaat wel wat dalen vanaf dat niveau van 78%, maar blijft naar mijn verwachting ook hoog in de periode 2024-2030. Dit ivm groeiende veiligheidseisen van overheden en groeiende recurring revenues via de jaarabonnementen.
    Stel CAGR 2024-2025 60%, 2026-2027 50%, 2028-2029 40%, 2030-2031 30%, dan zit je in 2030 boven de 100 miljard voor real-time HD-maps en Services.
    In China heeft TomTom overigens voor die HD-maps nu een partner via Baidu. Geen idee wat die licentie-inkomsten zullen zijn, maar het is belangrijk om wereldwijd 1 real-time Services & HD-maps software-standaard te bieden voor de autofabrikanten.
  11. [verwijderd] 12 juni 2019 11:00
    quote:

    tatje schreef op 12 juni 2019 10:45:

    The global HD Map market is valued at 200 million USD in 2017 and is expected to reach 6420 million USD by the end of 2023, growing at a CAGR of 78.3% between 2017 and 2023.

    2017 200 miljoen dollar
    2018 356
    2019 636
    2020 1133
    2021 2020
    2022 3601
    2023 6420

    CARG is een gemiddelde.

    De eerste jaren zullen nog lager zijn, dan de CARG, maar de laatste jaren zullen dus hoger zijn dan de CARG.

    De CAGR voor de totale markt van digital maps bedraagt 17,1% voor de periode 2018-2023:

    Bedoelen ze hier, SD en HD.

    Ik denk als we het rapport zouden lezen, er veel duidelijker zou zijn.

    Hebben ze het hier wel alleen over SD en HD of nog iets ???
    Het zijn verwachtingen van verschillende marktanalisten.
    Die 17,1% is voor de totale markt van digital maps.

    Die 78,3% is alleen voor de HD-maps. Daar zit dus het grote geld de komende 10 jaar!
  12. Energy 12 juni 2019 11:06
    Er zouden nieuwe investeerders toetreden. Niets meer van gehoord. Van Overbeek hele tijd niets meer gehoord. Goede zet van tt om nu meer te investeren

    quote:

    Makita schreef op 12 juni 2019 08:10:

    [...]
    Lekker Edzard Overbeek!

    410mln verlies maken en dan een grote bek opzetten in de krant ;-)

    Dan doet T2 het toch wel veel beter en efficiënter. HERE is wat dat betreft technisch failliet lijkt het.
  13. forum rang 6 tatje 12 juni 2019 11:10
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 juni 2019 10:55:

    [...]

    De huidige SD-markt in Automotive zal idd ergens rond de 2 miljard liggen (1/3 China). En die groeit ook nog wel door in de komende jaren.

    Het gaat echter om die nieuwe markt van de HD-maps. Gaan van nu nihil naar ca 6-7 miljard in 2023. Dat is slechts een eerste begin. En die CAGR gaat wel wat dalen vanaf dat niveau van 78%, maar blijft naar mijn verwachting ook hoog in de periode 2024-2030. Dit ivm groeiende veiligheidseisen van overheden en groeiende recurring revenues via de jaarabonnementen.
    Stel CAGR 2024-2025 60%, 2026-2027 50%, 2028-2029 40%, 2030-2031 30%, dan zit je in 2030 boven de 100 miljard voor real-time HD-maps en Services.
    In China heeft TomTom overigens voor die HD-maps nu een partner via Baidu. Geen idee wat die licentie-inkomsten zullen zijn, maar het is belangrijk om wereldwijd 1 real-time Services & HD-maps software-standaard te bieden voor de autofabrikanten.
    Stukje uit het stuk.

    Interessante ontwikkeling is dat voortaan Apollo een beroep kan doen op de Azure cloud computing dienst van Microsoft. Bedrijven als BMW, Ford, Renault-Nissan, Toyota en Volvo gebruiken al of kondigen aan Azure als slimme cloud technologie te zullen gebruiken.

    Uitspraak HAROLD laatste BAVA.
    ----------------------------------

    "" Microsoft is erg actief in de cloud technologie voor de automotive industrie.
    Ze hebben ook een grote samenwerking aangekondigd met Volkswagen, maar Microsoft heeft niet de in - car technologie die daar ook bij hoort.
    Dus er zijn echt wel vel mogelijkheden om die samenwerking met Microsoft verder vorm te geven en ook wel in principe om met een gezamenlijk aanbod te komen richting de automotive industrie.""

    Weer een stukje uit het bovenstaande stuk.

    Dus er zijn echt wel veel mogelijkheden om die samenwerking met Microsoft verder vorm te geven en ook wel in principe om met een gezamenlijk aanbod te komen richting de automotive industrie.

    IK LEES !
    Mogelijkheden om met een gezamenlijk bod van Tom Tom en Microsoft richting de automotive industrie te komen.

    Gaat Tom Tom met microsoft de standaard zetten en samenwerken met Baidu in China !!

    Prettige dag verder.

    Wacht op de big points, wat betreft nieuws.

    Dit is het groeien van gras, maar achter de schermen kan het heel anders toegaan !!!
  14. [verwijderd] 12 juni 2019 11:21
    quote:

    tatje schreef op 12 juni 2019 11:10:

    [...]

    Stukje uit het stuk.

    Interessante ontwikkeling is dat voortaan Apollo een beroep kan doen op de Azure cloud computing dienst van Microsoft. Bedrijven als BMW, Ford, Renault-Nissan, Toyota en Volvo gebruiken al of kondigen aan Azure als slimme cloud technologie te zullen gebruiken.

    Uitspraak HAROLD laatste BAVA.
    ----------------------------------

    "" Microsoft is erg actief in de cloud technologie voor de automotive industrie.
    Ze hebben ook een grote samenwerking aangekondigd met Volkswagen, maar Microsoft heeft niet de in - car technologie die daar ook bij hoort.
    Dus er zijn echt wel vel mogelijkheden om die samenwerking met Microsoft verder vorm te geven en ook wel in principe om met een gezamenlijk aanbod te komen richting de automotive industrie.""

    Weer een stukje uit het bovenstaande stuk.

    Dus er zijn echt wel veel mogelijkheden om die samenwerking met Microsoft verder vorm te geven en ook wel in principe om met een gezamenlijk aanbod te komen richting de automotive industrie.

    IK LEES !
    Mogelijkheden om met een gezamenlijk bod van Tom Tom en Microsoft richting de automotive industrie te komen.

    Gaat Tom Tom met microsoft de standaard zetten en samenwerken met Baidu in China !!

    Prettige dag verder.

    Wacht op de big points, wat betreft nieuws.

    Dit is het groeien van gras, maar achter de schermen kan het heel anders toegaan !!!
    300 partners en het enige open eco-systeem voor HAD.
    Baidu (Chinese Google en de grootste AI-expert/ontwikkelaar ter wereld) gaat als een raket.
    Technologie Baidu zit over 2 jaar al in meer dan 500 modellen.

    finance.yahoo.com/news/baidu-accelera...
  15. Benjamin G. 12 juni 2019 11:31
    quote:

    tatje schreef op 12 juni 2019 10:45:

    The global HD Map market is valued at 200 million USD in 2017 and is expected to reach 6420 million USD by the end of 2023, growing at a CAGR of 78.3% between 2017 and 2023.

    2017 200 miljoen dollar
    2018 356
    2019 636
    2020 1133
    2021 2020
    2022 3601
    2023 6420

    CARG is een gemiddelde.

    De eerste jaren zullen nog lager zijn, dan de CARG, maar de laatste jaren zullen dus hoger zijn dan de CARG.

    De CAGR voor de totale markt van digital maps bedraagt 17,1% voor de periode 2018-2023:

    Bedoelen ze hier, SD en HD.

    Ik denk als we het rapport zouden lezen, er veel duidelijker zou zijn.

    Hebben ze het hier wel alleen over SD en HD of nog iets ???
    @Tatje en @Groeibriljant als dit waar blijkt te zijn dan is nu het moment om zoveel mogelijk aandelen TomTom te kopen.

    De gehanteerde definitie van HD maps en HD Maps market is cruciaal. Veelal worden hele en meerdere waardeketens in ogenschouw genomen. Wat is jullie bron?

    www.industryresearch.co/global-hd-map...

    Uit de korte beschrijving valt op te maken en de genoemde bedrijven dat het om de specifieke HD markt gaat waar TomTom in actief is. Ook de genoemde marktomvang over 2017 en 2018 wekken die suggestie.

    Dan is de vraag wat doet de markt explosief groeien? Zijn dat de infrastructuur van Google, TomTom, Here, die nieuwe diensten mogelijk maken? Met andere worden TomTom kan bijdragen aan het ontsluiten van een geheel nieuwe markt, maar andere bedrijven kunnen hiervan profiteren.

    In geval van 30% marktaandeel in HD maps (contrair aan wat TomTom zegt: leidende positie) dan levert dat een omzet op van circa 1,3 miljard in 2022 en circa 2 miljard in 2023. Dat is een uitstekend vergezicht uitzicht!

  16. [verwijderd] 12 juni 2019 11:35
    quote:

    Benjamin G. schreef op 12 juni 2019 11:31:

    [...]

    @Tatje en @Groeibriljant als dit waar blijkt te zijn dan is nu het moment om zoveel mogelijk aandelen TomTom te kopen.

    De gehanteerde definitie van HD maps en HD Maps market is cruciaal. Veelal worden hele en meerdere waardeketens in ogenschouw genomen. Wat is jullie bron?

    www.industryresearch.co/global-hd-map...

    Uit de korte beschrijving valt op te maken en de genoemde bedrijven dat het om de specifieke HD markt gaat waar TomTom in actief is. Ook de genoemde marktomvang over 2017 en 2018 wekken die suggestie.

    Dan is de vraag wat doet de markt explosief groeien? Zijn dat de infrastructuur van Google, TomTom, Here, die nieuwe diensten mogelijk maken? Met andere worden TomTom kan bijdragen aan het ontsluiten van een geheel nieuwe markt, maar andere bedrijven kunnen hiervan profiteren.

    In geval van 30% marktaandeel in HD maps (contrair aan wat TomTom zegt: leidende positie) dan levert dat een omzet op van circa 1,3 miljard in 2022 en circa 2 miljard in 2023. Dat is een uitstekend vergezicht uitzicht!

    Gezien de koers lijkt het er op dat iemand goed naar je aan het luisteren is ;-)
  17. [verwijderd] 12 juni 2019 11:49
    quote:

    Benjamin G. schreef op 12 juni 2019 11:31:

    [...]

    @Tatje en @Groeibriljant als dit waar blijkt te zijn dan is nu het moment om zoveel mogelijk aandelen TomTom te kopen.

    De gehanteerde definitie van HD maps en HD Maps market is cruciaal. Veelal worden hele en meerdere waardeketens in ogenschouw genomen. Wat is jullie bron?

    www.industryresearch.co/global-hd-map...

    Uit de korte beschrijving valt op te maken en de genoemde bedrijven dat het om de specifieke HD markt gaat waar TomTom in actief is. Ook de genoemde marktomvang over 2017 en 2018 wekken die suggestie.

    Dan is de vraag wat doet de markt explosief groeien? Zijn dat de infrastructuur van Google, TomTom, Here, die nieuwe diensten mogelijk maken? Met andere worden TomTom kan bijdragen aan het ontsluiten van een geheel nieuwe markt, maar andere bedrijven kunnen hiervan profiteren.

    In geval van 30% marktaandeel in HD maps (contrair aan wat TomTom zegt: leidende positie) dan levert dat een omzet op van circa 1,3 miljard in 2022 en circa 2 miljard in 2023. Dat is een uitstekend vergezicht uitzicht!

    HD-Maps:
    icrowdnewswire.com/2018/12/10/global-...

    Wat ik zo begrijp is die markt inclusief de real-time Services en hoofdzakelijk Automotive ADAS en HAD. Wel global dus reken ruwweg 1/3 China.

1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links