Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2

1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 juni 2019 15:45
    quote:

    martinmartin schreef op 6 juni 2019 15:26:

    [...]

    Indien je zoals door jou geoppperd de intangible assets dit jaar volledig af schrijft komt het volgende plaatje naar boven.

    Martin, jij hebt mij niet horen zeggen om de post intangible assets is zijn volledigheid af te schrijven, dat maak jij ervan!

    Software is slechts 1 onderdeel van intangible assets en deze post software behoort als OpEx te worden geboekt dat was mijn enige opmerking!
  2. forum rang 7 ketchup 6 juni 2019 16:37

    het hele OPEX/CAPEX-verhaal heeft te doen met dat de Bestuurders bij TT ook de Founders zijn en dat hun remuneratie niet gebonden is aan performance van het bedrijf

    dit is typisch bij het runnen van privaat gestuurde ondernemingen

    bij bijna alle beursondernemingen zijn verloning en bonuspakket van bestuurders afhankelijk van de performance van het bedrijf, maw winsten zodat de aandeelhouders dividend uitgekeerd kunnen krijgen en dat is uiteindelijk de drive voor veel investeerders om hun geld in een bedrijf te steken ( het aandeelhouder zijn) en deze aandeelhouders willen juist dat commissarissen erop letten dat de bestuurders maximaal gedreven worden te performen voor winsten en uitkering van gelden aan de aandeelhouders en daar mogen bestuurders dan ook rijkelijk voor beloond worden.

    maar als de aandeelhouder nooit wat ziet enkel bij de verkoop van een onderdeel krijgt hij kapitaal terug waar hij jaren daarvoor al via emissies aan heeft bijgedragen dat is niet de essentie om aandeelhouder te zijn

    TT staat 13 jaar plus aan de beurs ging ooit aan 17 euro naar de beurs en hebben kapitaalophaling gedaan bij institutionele beleggers, hebben emissie gedaan waar iedereen aan kon meedoen, zijn uiteindelijk schuldenvrij gekomen en hebben nu kapitaal teruggegeven na verkoop Telematics
    maar ze hebben nooit , ook die paar jaar toen het goed ging iets aan de aandeelhouder uitgekeerd, want die drive was er niet, de inner-circle van bestuurders/eigenaren wist zich ruim te bedruipen uit de toko en nog erger niemand heeft ze hier ooit op aangesproken, want de raad van toezicht is slechts voor de bühne.

    en dit gaat niet veranderen, dat komt pas als TT van eigenaar wisselt voor controle

    neemt niet weg dat TT zo gruwelijk ondergewaardeerd staat dat je het aandeel wel als loterij-ticket kan zien wat eens gaat uitbetalen, maar als je denkt dat ze uit het bedrijf iets met je gaan delen, kan je nog jaren wachten
    het zal komen vanwege een wisseling van de wacht en die komt pas als de Founders het genoeg vinden genoteerd te staan aan de beurs of het te willen blijven runnen.

    bij TT is dit helemaal niet aan de orde, bij TT is de verloning en beloning van de bestuurders/founders helemaal niet performance related
    daar gaat het om het halen van bepaalde doelstellingen en daarom is het voor deze Founders/Bestuurders helemaal niet van belang winsten en dividend uit te keren
    het hele belang hier draait om waarde te creëren om op een bepaald moment te kunnen cashen en dit liefst zo belasting gunstig mogelijk

    en dat is hun drive
    dit bedrijf is daarom compleet rot op het bot als beursgenoteerd bedrijf, het is veelbelovend als private groei onderneming tot op het moment dat er ge-cashed kan worden

    de band of brothers is hier niet te breken, en juist zou je bij TT verwachten dat de toezichthoudende raad van commissarissen hier extra aandacht aan zou geven, maar dat zijn allemaal uitgekozen muppets die helemaal niet het belang van alle aandeelhouders ter harte nemen, ze verdedigen de belangen van the happy few en die halen prima rendement uit de toko

    wat heeft het in godsnaam voor zin als je reeds schuldenvrij bent je assets en de gedane investeringen continue af te boeken zodat je nooit iets hoeft uit te keren , behalve bij een kapitaaluitkering
    dit is allemaal 100% gepland door de Founders, dit is hun hele opzet en ze zullen niet schromen het bedrijf via een front te delisten als ze denken dat er gevaar dreigt van een vijandige overname of een strategische koper die aan de markt een belang probeert op te bouwen die ze niet lusten.

    deze mensen bij TT zijn compleet in-control en niemand maakt ze wat, ook geen activistische aandeelhouder, die kan of met ze meelopen of anders rot hij maar op.
  3. [verwijderd] 6 juni 2019 16:56
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 6 juni 2019 16:37:

    het hele OPEX/CAPEX-verhaal heeft te doen met dat de Bestuurders bij TT ook de Founders zijn en dat hun remuneratie niet gebonden is aan performance van het bedrijf

    dit is typisch bij het runnen van privaat gestuurde ondernemingen

    bij bijna alle beursondernemingen zijn verloning en bonuspakket van bestuurders afhankelijk van de performance van het bedrijf, maw winsten zodat de aandeelhouders dividend uitgekeerd kunnen krijgen en dat is uiteindelijk de drive voor veel investeerders om hun geld in een bedrijf te steken ( het aandeelhouder zijn) en deze aandeelhouders willen juist dat commissarissen erop letten dat de bestuurders maximaal gedreven worden te performen voor winsten en uitkering van gelden aan de aandeelhouders en daar mogen bestuurders dan ook rijkelijk voor beloond worden.

    maar als de aandeelhouder nooit wat ziet enkel bij de verkoop van een onderdeel krijgt hij kapitaal terug waar hij jaren daarvoor al via emissies aan heeft bijgedragen dat is niet de essentie om aandeelhouder te zijn

    TT staat 13 jaar plus aan de beurs ging ooit aan 17 euro naar de beurs en hebben kapitaalophaling gedaan bij institutionele beleggers, hebben emissie gedaan waar iedereen aan kon meedoen, zijn uiteindelijk schuldenvrij gekomen en hebben nu kapitaal teruggegeven na verkoop Telematics
    maar ze hebben nooit , ook die paar jaar toen het goed ging iets aan de aandeelhouder uitgekeerd, want die drive was er niet, de inner-circle van bestuurders/eigenaren wist zich ruim te bedruipen uit de toko en nog erger niemand heeft ze hier ooit op aangesproken, want de raad van toezicht is slechts voor de bühne.

    en dit gaat niet veranderen, dat komt pas als TT van eigenaar wisselt voor controle

    neemt niet weg dat TT zo gruwelijk ondergewaardeerd staat dat je het aandeel wel als loterij-ticket kan zien wat eens gaat uitbetalen, maar als je denkt dat ze uit het bedrijf iets met je gaan delen, kan je nog jaren wachten
    het zal komen vanwege een wisseling van de wacht en die komt pas als de Founders het genoeg vinden genoteerd te staan aan de beurs of het te willen blijven runnen.

    bij TT is dit helemaal niet aan de orde, bij TT is de verloning en beloning van de bestuurders/founders helemaal niet performance related
    daar gaat het om het halen van bepaalde doelstellingen en daarom is het voor deze Founders/Bestuurders helemaal niet van belang winsten en dividend uit te keren
    het hele belang hier draait om waarde te creëren om op een bepaald moment te kunnen cashen en dit liefst zo belasting gunstig mogelijk

    en dat is hun drive
    dit bedrijf is daarom compleet rot op het bot als beursgenoteerd bedrijf, het is veelbelovend als private groei onderneming tot op het moment dat er ge-cashed kan worden

    de band of brothers is hier niet te breken, en juist zou je bij TT verwachten dat de toezichthoudende raad van commissarissen hier extra aandacht aan zou geven, maar dat zijn allemaal uitgekozen muppets die helemaal niet het belang van alle aandeelhouders ter harte nemen, ze verdedigen de belangen van the happy few en die halen prima rendement uit de toko

    wat heeft het in godsnaam voor zin als je reeds schuldenvrij bent je assets en de gedane investeringen continue af te boeken zodat je nooit iets hoeft uit te keren , behalve bij een kapitaaluitkering
    dit is allemaal 100% gepland door de Founders, dit is hun hele opzet en ze zullen niet schromen het bedrijf via een front te delisten als ze denken dat er gevaar dreigt van een vijandige overname of een strategische koper die aan de markt een belang probeert op te bouwen die ze niet lusten.

    deze mensen bij TT zijn compleet in-control en niemand maakt ze wat, ook geen activistische aandeelhouder, die kan of met ze meelopen of anders rot hij maar op.
    Allemachtig wat een goed verhaal, ik wou dat ik zo kon schrijven. Het is de Wakkies en Tammenomsen idd kwalijk te nemen dat ze hun functies niet naar behoren hebben uitgevoert en alleen de belangen van de onverzadigbare Goddijn, Vigreux, Pauwels en Geelen hebben gediend bij hun jacht naar méér.

    Dat ze een lintje hebben gekregen slaat alles, maar ja, ze hebben veel vrindjes in de High Society en voor dat soort lui hebben ze het uitstekend gedaan. Quoot500 gehaald"...........
  4. forum rang 6 pwijsneus 6 juni 2019 17:46
    quote:

    Kuiken schreef op 6 juni 2019 10:11:

    bron FD

    Apple wil start-up in zelfrijdende auto's kopen
    Apple wil Drive.ai overnemen. Deze start-up werkt aan software voor zelfrijdende auto's. Apple zou met name geïnteresseerd zijn in het inlijven van de ingenieurs van het bedrijf.
    Apple's project voor het ontwikkelen van zelfrijdende auto's, Titan, zou de afgelopen jaren goede vorderingen hebben gemaakt.
    Apple's project voor het ontwikkelen van zelfrijdende auto's, Titan, zou de afgelopen jaren goede vorderingen hebben gemaakt.Foto: Reuters
    Dit meldt de doorgaans goed geïnformeerde Amerikaanse tech-website The Information. Apple heeft tot op heden weinig gemeld over de plannen om software en wellicht ook hardware voor zelfrijdende auto's te ontwikkelen, maar het is in Silicon Valley al tijden een publiek geheim dat het bedrijf hiermee bezig is.
    Het Apple-project draagt de naam Titan, waarvoor Apple soms veel mensen aanneemt, om ze vervolgens enige tijd later weer allemaal te ontslaan. De afgelopen jaren zou Apple goede vooruitgang hebben geboekt, volgens documenten die het moest invullen om in Californië te mogen testen. Het gebruikt voor zijn test auto's van het Japanse Lexus.
    Geldgebrek
    De verkoop van Drive.ai komt niet uit de lucht vallen. Het bedrijf, met meer dan honderd ingenieurs, staat al enkele maanden in de etalage. Drive.ai heeft al een beperkt aantal prototypes van zelfrijdende busjes op vaste routes in Texas rijden. Zoals de naam al aangeeft, werkt het vooral aan artificial intelligence, of kunstmatige intelligentie.
    Volgens het nieuwsbericht zou Drive.ai twee jaar geleden nog op een waarde van $200 mln zijn geschat, maar inmiddels zou het niet meer op eigen kracht verder kunnen. Zelfs de kapitaalkrachtige bedrijven in deze sector, zoals Waymo, Uber en Cruise, melden dat het ontwikkelen van zelfrijdende auto's ingewikkelder is dan ze dachten en dat het daarom ook meer tijd en geld gaat vergen.
    Drive.ai is in 2015 opgezet door onderzoekers van Stanford University en haalde bij beleggers, waaronder chipmaker Nvidia, $77 mln op. Eind vorig jaar werd een nieuwe ceo aangesteld.

    Drive.ai is dus een zinkend schip.

    Slim van Apple om het enige van waarde eruit te halen, en deze werknemers hebben nu weer een toekomst. Win-win

    Dat zelfsturende functies nog wel even gaan duren geloof ik ook wel. De HD- deals die tomtom heeft binnengehaald gaan ook pas vanaf 2021 lopen.

    Tijd zat.

  5. Ellyot 6 juni 2019 17:48
    Ketchup of Wies,

    Dit is de beste post van dit jaar! Dit is de essentie van het TT verhaal; verleden, heden en toekomst. Alle berekeningen, commentaren, discussies en vergezichten doen er niet toe. We doen mee met de fa Goddijn en Co, handelend onder de naam TOMTOM. Ik heb geen illusie anders dan overgenomen worden en exit gaan. Premie incasseren en niet meer omkijken. Vertrouwen in integer bestuur heb ik allang niet meer.
  6. [verwijderd] 6 juni 2019 19:25
    quote:

    Pieterkels schreef op 6 juni 2019 15:45:

    [...]Martin, jij hebt mij niet horen zeggen om de post intangible assets is zijn volledigheid af te schrijven, dat maak jij ervan!

    Software is slechts 1 onderdeel van intangible assets en deze post software behoort als OpEx te worden geboekt dat was mijn enige opmerking!
    Pieter je bent er zo stellig van overtuigd dat als ik niet beter zou weten het voor waarheid aan zou nemen. Echter, zijn er voor software verschillende verwerkingsmethodieken. Software is namelijk een ruim begrip. Dat het geboekt moet worden als OpEx is derhalve onjuist.
  7. [verwijderd] 6 juni 2019 20:00
    quote:

    Der K. schreef op 6 juni 2019 19:25:

    [...]

    Pieter je bent er zo stellig van overtuigd dat als ik niet beter zou weten het voor waarheid aan zou nemen. Echter, zijn er voor software verschillende verwerkingsmethodieken. Software is namelijk een ruim begrip. Dat het geboekt moet worden als OpEx is derhalve onjuist.
    Pieter, doe maar Peter, heb je helemaal gelijk in maar zo af en toe moet je wel stellig worden om van die fantasten af te komen.

    Het relaas begon een aantal posts eerder waar een van onze opper optimisten aangaf dat het een keuze was van @TT om ditmaal meer aan OpEx op te nemen dan aan CapEx waarop ik simpelweg aangaf dat normaliter software als operationele kosten worden afgeboekt ipv als kapitaal investeringen worden opgenomen.

    Maar dat hoeft natuurlijk helemaal er zijn zelfs bedrijven die operationeel gerelateerde software kapitaliseren om het in tijd af te kunnen schrijven, zijn in de meeste gevallen wel 'mislukte' projecten waarbij de financiële situatie van dat betreffende bedrijf van dien aard is dat een eenmalige afschrijving de balans teveel zou verstoren als je begrijpt van ik bedoel.

    Is bij @TT absoluut niet van toepassing, daar is eerder het tegenovergestelde aan de hand (zoals Wies af zo mooi heeft aangegeven) zoveel als mogelijk afschrijven zonder pecunia op te schrijven.
    Harold is al vaker de kampioen geldverbrander genoemd maar had ook de titel kampioen afschrijver kunnen zijn, komen beide uit dezelfde bron!!!

    Op deze post zal wellicht weer een reactie komen hoe ik het in mijn hoofd haal om dergelijke uitspraken te doen van een aandeel dat dit jaar een top positie inneemt van best renderende aandelen in mijn portefeuille.
    Dan vergeten ze simpelweg dat dit enkel en alleen persoonlijke verdiensten zijn en dat geen van de mensen aan het roer bij @TT daaraan heeft meegeholpen, of het moet zijn in het verder naar beneden drukken van de koers van het aandeel bij negatieve berichtgeving!!!
  8. DerksVisie 6 juni 2019 20:39
    Stukje ask me anything van TomTom op Reddit.

    www.reddit.com/r/MachineLearning/comm...

    Emppulis
    2 points
    ·
    6 hours ago
    What are your thoughts on Elon Musk saying that Anyone who relies on Lidar is doomed, Do you agree?

    Share
    Report
    Save

    level 2
    kmhofmann
    3 points
    ·
    5 hours ago
    I don't want to comment too much on Elon Musk's specific statement, since that's very contentious. Personally, I don't think that in a driving scenario, strongly relying on any single sensor type is a wise idea. Redundancy provides safety.

    But do note that he has been talking about the driving scenario, not the large-scale mapping scenario. We find that for HD map making, both camera and LiDAR provide extremely useful input data, and we would not want to miss either.

    In particular, the two data sources provide very complementary kinds of data and insights. For example, you cannot (directly) measure structure with a camera sensor (yes, I know about multi-view geometry...), and you also cannot directly measure e.g. reflectivity.

    --------------

    Is volgens mij de eerste die zegt dat Elon Musk dus eigenlijk ook vertelt dat HD-maps noodzakelijk zijn.
  9. forum rang 6 benbelegger 7 juni 2019

    Was dit al geplaatst ?

    Daimler start Europees samenwerkingsproject
    Samen optrekken voor meer veiligheid op de weg: Daimler, BMW, Ford en Volvo werken samen met HERE Technologies, TomTom en verkeersinstanties uit zes Europese landen aan een systeem waarmee gevaarlijke situaties in realtime kunnen worden gedeeld via Car-to-X-technologie. De projectpartners hebben vandaag in Eindhoven een Memorandum of Understanding (MoU) getekend. De onderzoeksfase gaat twaalf maanden duren en start in Nederland.

    Hoe kan informatie over een plotseling ontstane gevaarlijke situatie – bijvoorbeeld gladheid of een ongeval – zo snel mogelijk worden doorgegeven aan tegemoetkomend en achteropkomend verkeer? Daimler maakt al sinds 2013 standaard gebruik van mobiele connectiviteitstechnologie om waarschuwingen van auto naar auto (‘Car-to-Car’) over te dragen. Nu werken autofabrikanten en navigatieservices voor het eerst samen aan een gemeenschappelijke, overkoepelende en EU-brede oplossing. De verkeers- en transportministeries van Duitsland, Spanje, Finland, Luxemburg, Nederland en Zweden ondersteunen het project. Het pilotproject dat vandaag is opgestart, heeft als doel om verder onderzoek te doen naar technische, economische en wettelijke vragen over ‘Car-to-X’. Car-to-X verwijst naar de communicatie van auto’s onderling en met de verkeersinfrastructuur.

    Plaats op:
    Datum: 6 juni 2019
    Bron: Daimler


    www.autoleasewereld.nl/nieuws/1/10573...
1.563 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links