Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,040 24 apr 2024 17:35
  • -0,240 (-1,03%) Dagrange 23,000 - 23,560
  • 200.737 Gem. (3M) 242,8K

AMG mei 2019

2.354 Posts
Pagina: «« 1 ... 101 102 103 104 105 ... 118 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 mei 2019 09:24
    Koopjestijd??? Wellicht op papier, maar in de toenemende onzekerheden en de en de toenemende volatiliteit van de markten zou ik nog even voorzichtig zijn. Het kan nog veel verder naar beneden.

    Ik neem nu een paar kleine posities in en volg de ontwikkelingen. maar ik vermoed dat e.e.a. nog wel wat verder naar beneden gaat. Het mag dan op papier niet realistisch zijn en bedrijven kunnen dan ondergewaardeerd zijn, maar voor mij gaat het uiteindelijk om de koers. Voorwaarde is wel natuurlijk dat er een solide bedrijf aan ten grondslag ligt. Maar dat zegt dan nog niet dat een onderwaardering ook automatisch een koopkans is. Wanneer ik nu groot inkoop en de boel daalt nog even onder de 20, mogelijk richting ...., dan is het voor mij toch geen koopkans geweest.

    Beleggen is over het algemeen geen get rich quick gebeuren. Ik ga nu even niet teruglezen hoeveel koopmansvoorspellingen er al wel niet gedaan zijn op dit forum, bij koersen van 27+, kijk waar we nu staan. Wanneer ik toen vol was ingestapt, dan lijkt die koopkansvoorspelling toen toch een beetje een wassenneus.

    Nee, eerst maar even de shortersontwikkeling afwachten en kijken of de koers nog een flinke dip maakt. Die shortsqueez zie ik ook niet al te snel gebeuren, het zijn geen amateurs en wat er bij VW gebeurde was uitzonderlijk.

    Ik zit er een beetje in, mocht er iets gebeuren dat extreem is, dan pak ik een graantje mee, maar verder blijf ik terughoudend. In mijn ogen is het nu niet echt een koopkansklimaat, te veel onzekerheid. Wel een klimaat om afgewogen risico's te nemen en dan mogelijk een leuk extraatje mee te pikken, maar met in het achterhoofd dat het flink naar beneden kan gaan nog en daarop anticiperen door cash te hebben om dan ook weer iets bij te kopen.

    Spreiden.
  2. herbie bell 24 mei 2019 09:29
    bodem in zicht?

    FeV sinks further
    On May 23, 2019 By Alice AgoosIn Uncategorized
    So much for European FeV prices bottoming out at $35 per kg. Prices this week fell as low as $31. 40 per kg compared to $35-36 the previous week.
    With some traders believing prices had finally stabilized, inter-trade buying was reported at $33.50 per kg.
    Prior to several consumer sales yesterday, suppliers pegged the market at $33.50-35.00.
    Two mills were out, each for a truckload, and prices fell to $32-33 per kg, with indications that the market was going lower. A consumer sale of 7 mt for nearby delivery was reported at just under $31.50.
    Many suppliers say that prices are close to the floor. They point out that a major producer, believed to have been the cheap seller, appears to have drawn down excess stocks. Even so, they caution that much depends on demand from European steel makers.
    With auto production dropping and steel producers such as Arcelor announcing plans to renegotiate contract prices, demand from the steel sector does not look robust.
    Also, FeV prices in China slipped this week to $36-37 per kg, causing some concern among Western sellers.
    US FeV prices were unchanged with one consumer business done at $18.50 per lb. “US consumers are watching Europe,” said a trader, “and now they will expect to buy for $15.50.”
    V2O5 traded in a narrow range of $7-7.20 per lb.
  3. lero 24 mei 2019 09:31
    quote:

    Tom3 schreef op 24 mei 2019 09:10:

    Nou ik vind Tesla nog steeds geen koopje. Bij AMG twijfelt menigeenaan de houdbaarheid van die Euro 150 mio Ebitda. Bij 8x de ebitda had dit bedrijf toch rond de 1,2 miljard waard moeten zijn?
    Ik denk dat er twijfel is over die 350 mio ebitda dus zullen ze er nog lang short in blijven.

    Althans weet niet precies hoe het werkt... maar hoelang mogen ze die aandelen lenen?
  4. dutchman2020 24 mei 2019 09:36
    beste Fluitende Vogels voor ieder is de situatie anders, bijv ik zit overwogen te veel in AMG. Dat is mijn fout maar als ik ze nu geheel of gedeeltelijk verkoop heb ik een groot gerealiseerd verlies en met dat geld kan ik dan AEX aandelen kopen die nu harder wegzakken als AMG. Voor mij is in de huidige situatie de beste oplossing houden. Spreiden kan ik dus niet
  5. Joshua 24 mei 2019 09:38
    quote:

    Big Elephant schreef op 24 mei 2019 09:25:

    Susquehanna op 23 Mei 2019 alles verkocht 3.03 % en op 24 mei 2019 3.03 % alles weer gekocht. Dit begrijp ik niet , jullie wel ?
    Nee dat heeft te maken met dat hun aandeel net boven of onder de 3% komt. Dan dient hiervan een melding gemaakt te worden. Ze zouden dus bij het verkopen bijvoorbeeld op 2.95% kunnen zitten.
  6. forum rang 4 moneypocket 24 mei 2019 09:44
    quote:

    Joshua schreef op 24 mei 2019 09:38:

    [...]

    Nee dat heeft te maken met dat hun aandeel net boven of onder de 3% komt. Dan dient hiervan een melding gemaakt te worden. Ze zouden dus bij het verkopen bijvoorbeeld op 2.95% kunnen zitten.
    Wat wel duidelijk is dat deze aandeelhouder zit te "rommelen" met zijn aantal stukken AMG. Kopen/verkopen. Ofwel...een stabiele aandeelhouder is het niet lijkt mij.
  7. [verwijderd] 24 mei 2019 09:47
    quote:

    Tom3 schreef op 24 mei 2019 09:10:

    Nou ik vind Tesla nog steeds geen koopje. Bij AMG twijfelt menigeenaan de houdbaarheid van die Euro 150 mio Ebitda. Bij 8x de ebitda had dit bedrijf toch rond de 1,2 miljard waard moeten zijn?
    Heinz heeft een doel van $350mil opgesteld voor 2023.
    Heinz staat bekend om zijn conservatieve uitspraken.
    Heinz heeft zijn vorige lange termijn doel 4 jaar vroeger gehaald.
    Heinz heeft duidelijk meegedeeld hoe hij die $350mil gaat halen: sterke groei AMG Technologies, Ohio 2 dat voor nieuwe en vooral hogere fees zorgt, uitbreiding lithium...

    Geen idee hoe het kan dat de markt verwacht dat $150mil niet houdbaar is, als het duidelijk is dat $350mil op termijn moet lukken.
  8. [verwijderd] 24 mei 2019 09:48
    quote:

    Raasgier schreef op 24 mei 2019 09:08:

    [...]

    Waarbij wel aangetekend dat Tesla een CEO heeft die de stabiliteit van het aandeel geen goed doet. Hoe zeer ik hem als enfant terrible van de innovatiewereld ook waardeer. Dan dus nog liever een AMG waar je niet zo veel van het bestuur merkt qua roeptoeterij.
    Geen stabiliteit, wel een immens potentieel.
    Kijk eens naar hun investor autonomy day.
    Een markt van > 1 triljard dollar, welke Tesla hoogstwaarschijnlijk als enige op middellange termijn zal kunnen betreden.
  9. Bull and Bear 24 mei 2019 10:14
    Binnen een paar jaar zullen de autofabrikanten minstens 30% van hun wagens elektrisch willen laten rijden. In dit segment alleen al zal er heel veel lithium nodig zijn. Voor grotere opslag zal er vanadium nodig zijn 2 grondstoffen waar veel vraag naar zal zijn. Het lijkt me dat de Lithium en Vanadium prijs gemanipuleerd wordt. Dit is niet vol te houden. Om precies op het laagste punt Lithium of Vanadium aandelen te kopen is moeilijk zo niet onmogelijk te voorspellen. Maar dat AMG veel geld gaat verdienen met deze grondstoffen lijkt me evident, afwachten een kwestie van geduld dus. Dit stukje over elektrisch rijden vond ik nog eens op internet, beschouw dit stukje als een hart onder riem voor de long AMGers onder ons.

    Na jaren van beloftes komt de productie van elektrische auto's eindelijk echt op gang. Mooi natuurlijk, maar waar komen straks de batterijen vandaan voor al deze auto’s?

    De grootste uitdaging voor de auto-industrie de komende jaren, is om te zorgen voor voldoende productiecapaciteit om aan de vraag naar batterijen te kunnen voldoen. Bijna alle grote autofabrikanten brengen binnen 3 jaar elektrische auto’s met een groot rijbereik op de markt. Auto’s die krachtige lithium-ion accu’s nodig hebben, maar waar gaan die geproduceerd worden?

    Het is de vraag die autofabrikanten samen met toeleveranciers moeten beantwoorden. Tesla bouwt in samenwerking met Panasonic op dit moment de grootste batterijfabriek ter wereld, die jaarlijks 35 gigawattuur (1 GWh is 1 miljoen kWh) aan batterijcapaciteit gaat produceren. Dat zal in 2020 zijn. Een gigantisch project, maar om dat in perspectief te zetten: alleen al Volkswagen verwacht in 2025 jaarlijks 200 GWh capaciteit aan accu’s nodig te hebben. Oftewel: bijna 6 megafabrieken. Technici van Volkswagen hebben uitgerekend dat als bij alle autofabrikanten in 2025 ongeveer een kwart van de auto’s elektrisch is aangedreven, dat er veertig megafabrieken zoals die van Tesla nodig zijn.

    Dat betekent dat autofabrikanten en batterijleveranciers nu moeten beginnen met bouwen van nieuwe fabrieken. Bij Tesla zit er tussen het moment dat de eerste paal de grond in ging tot aan het benutten van de volledige productiecapaciteit 6 jaar. Grote accuproducenten, zoals A123 Systems, AESC, LG en Samsung, gaan de komende jaren hun productie opschalen, maar niet genoeg om aan alle vraag te kunnen voldoen. Sommige automerken, zoals Toyota en Mitsubishi, zijn een joint venture gestart met een accufabrikant om de productie veilig te stellen. Maar ook bij die samenwerkingsverbanden geldt: er moet (nog) meer geïnvesteerd gaan worden.

    Als de opschaling van de batterijproductie de komende jaren de vraag niet enigszins bijhoudt, dan kunnen alle goede bedoelingen van autofabrikanten om elektrische auto’s op de markt te brengen nog wel eens afgeremd worden. Zonder batterijen geen elektrische auto.
  10. forum rang 4 moneypocket 24 mei 2019 10:46
    quote:

    Topperke schreef op 24 mei 2019 09:47:

    [...]
    Heinz heeft een doel van $350mil opgesteld voor 2023.
    Heinz staat bekend om zijn conservatieve uitspraken.
    Heinz heeft zijn vorige lange termijn doel 4 jaar vroeger gehaald.
    Heinz heeft duidelijk meegedeeld hoe hij die $350mil gaat halen: sterke groei AMG Technologies, Ohio 2 dat voor nieuwe en vooral hogere fees zorgt, uitbreiding lithium...

    Geen idee hoe het kan dat de markt verwacht dat $150mil niet houdbaar is, als het duidelijk is dat $350mil op termijn moet lukken.
    Topperke...ik begrijp de markt ook niet voor wat betreft de houdbaarheid van 150 miljoen dollar, maar op de korte termijn zal de winst wel onder druk staan vanwege de lagere grondstoffenprijzen. De shorters maken hier gebruik van; op de lange termijn zal de winst zeker stijgen vanwege de vraag.
  11. [verwijderd] 24 mei 2019 11:19
    Beste BE, klopt, ieders situatie is weer anders, maar waar ik vooral op doelde was het idee dat het nu koopjestijd zou zijn, dit werd in een eerdere post gesuggereerd. Ik wilde daar mijn licht even op laten schijnen.... Wanneer mensen nu worden gelokt met dergelijke uitspraken dan kunnen ze best van een koude koffie thuiskomen.

    Blijf mij trouwens ook verbazen over het koopadvies van IEX. Voor de LT wellicht wel iets, maar het blijft toch ook een risicovol aandeel momenteel.

    Sterkte met je positie, ik hoop echt dat er verbetering optreedt!
  12. forum rang 6 Raasgier 24 mei 2019 11:19
    quote:

    Topperke schreef op 24 mei 2019 09:48:

    [...]
    Geen stabiliteit, wel een immens potentieel.
    Kijk eens naar hun investor autonomy day.
    Een markt van > 1 triljard dollar, welke Tesla hoogstwaarschijnlijk als enige op middellange termijn zal kunnen betreden.
    Eens, vandaar ook mijn waardering voor Tesla als innovator (al geloof ik niet dat de rest van de autoindustrie nou integraal de boot gaat missen met de elektrische mobiliteit). Maar ik stop mijn geld niet (meer; na geleerd te hebben...) in een aandeel dat keldert als de CEO weer een scheet laat op Twitter.
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 24 mei 2019 11:34
    Prijs nikkel schiet omhoog

    Door ANP Producties
    25 min geleden in FINANCIEEL

    Londen - De prijs voor nikkel is vrijdag in een paar minuten sterk omhoog gesprongen zonder een duidelijke reden. Beleggers merkten dat er plotseling veel hogere volumes rondgingen op de grondstoffenmarkt. Mogelijk zitten algoritmes die automatisch handelen achter de prijsschommeling.

    De prijs voor nikkel steeg met bijna 5 procent in Londen. Dat was een stijging van 500 dollar per ton. De contracten voor nikkel-futures reageerden eveneens sterk en wonnen 6 procent in Shanghai. Dat is de grootste dagelijkse beweging sinds januari. Vervolgens liep de prijs enigszins terug en schommelde rond de 12.245 dollar.
  14. forum rang 4 moneypocket 24 mei 2019 11:37
    quote:

    MGCR schreef op 24 mei 2019 11:02:

    Shorters zijn in 2 min weer in staat geweest om 1% stijging te coveren door “verkoop” van 50K.
    Op dit volume was dat voldoende.

    Dagvolume tot op heden ook zeer laag; aspirant kopers wachten af. Kan mij ook wel voorstellen met het weekend voor de deur en een Trump, die plots weer een tweet de ether inslingert.

2.354 Posts
Pagina: «« 1 ... 101 102 103 104 105 ... 118 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links