Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom mei 2019 - EUR3,20 uitkering per aandeel

1.792 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 90 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 mei 2019 11:55
    quote:

    NewKidInTown schreef op 23 mei 2019 11:53:

    [...]
    Metoo :-(

    - Als je ze nou geschreven had, zou het wel gunstig zijn ;-)
    - Als de volatiliteit toeneemt, worden de nieuwe dan ook meer waard ?

    Ik zag ze (in verhouding gezien) qua waarde wel toenemen de laatste week, mijn verwachting is ook wel dat dit doorzet eigenlijk.
    Maar zekerheden en TT... gaat slecht samen heeft de ervaring geleerd.
  2. forum rang 6 tatje 23 mei 2019 12:08
    Misschien al geplaatst !

    Barclays Capital* Andrew Gardiner 17-Oct-18 € 6.25 Underweight » History

    Toelichting op het sterretje.

    *Rating suspended as Barclays acted as exclusive financial advisor for the divestment of Telematics

    Dus Barclays doet helemaal niet meer mee.

    Geen bevestiging, geen verhoging en geen verlaging.

  3. forum rang 7 ketchup 23 mei 2019 12:08

    Kepler doet het correct
    wat ik verleden week al aan Tatje schreef ING en ABN staan nu te laag voor koersdoel, aangezien hun advies was voor herhaling, doch wel basis na aandelen consolidatie en kapitaaluitkering

    je kan dan ook veel beter voor nu naar beurswaarde kijken en uitstaande aandelen en dan hebben we het over 1 miljard euro, waarvan 400mio cash
    consumer waardeert men aan nul aan de beurs, doch wel met een rest-waarde van 100mio bij een eventuele buy-out of verkoop, blijft over A & L voor zeg even 600mio euro

    en dan gaat men rekenen vs peers ( branchegenoten) en dan kom je weer bij HERE terecht , die kunnen voor nu ook even niemand lekker maken basis 3 miljard, wellicht wel aan 2-2.5 miljard , die hebben voor nu nog 70% marktaandeel, tegen TT 20% en anderen 10%
    en aangezien gebleken is dat Telematics-sale basis vergelijking Fleetmatics slechts 45% van Fleetmatics opbracht, wat in ieder geval ABN met 1.3 miljard teleurstellend vond

    als je dan kijkt naar TT's 20% marktaandeel kan je dat niet waarderen basis de 70% van HERE
    nu kan je het hiermee eens zijn of niet, maakt verder ook niet uit, maar zo kom je dus voor NU aan een beperkte, upside voor TT ... tot het moment dat TT het in de winst kan laten zien, of dat er een Koper komt voor TT's kaarten, maar dan nog gaan die hoogst waarschijnlijk geen premie over HERE neertellen
    TT zal nu echt winsten en omzet met die kaartenbak moeten gaan draaien, dan gaat het aandeel vanzelf omhoog.

    voor nu is die 6-9 euro range van voorheen basis de aanpassingen 7 - 10 geworden en dat wijzigt eigenlijk niets aan de waardering qua calculatie.
  4. VanillaSky 23 mei 2019 12:22
    quote:

    snowhmr schreef op 23 mei 2019 11:36:

    [...]
    Even naar mijn eigen portemonnee praten wat zou het weergaloos zijn als de koers maandag beneden de 7.4 zou staan. Dan koop ik met het uitgekeerde € aandelen bij en heb ik dezelfde hoeveelheid aandelen als op 22 mei alleen nu niet TOV 220m maar 130 m. Dus doe mij een plezier en dumpen maar.
    Als je wilt terugkopen dan zou dat inderdaad mooi zijn.
    Als we nu op 8 of hoger blijven dan ben je er dus wederom alleen maar slechter van geworden want mocht je hetzelfde aantal aandelen willen houden mag je dus even 60 centen meer aftikken per aandeel.

    We gaan het wel zien, mochten we dalen naar onder die 7,40 ben ik wel koper anders met het restant wacht ik het wel af. We zijn van deceptie in deceptie gevallen het afgelopen decennium waar het management enkel waarde heeft weten te vernietigen. Het zal dus zo'n vaart wel niet lopen met een exploderende koers. Zeker gezien A) de toekomst zeer onzeker is en B) in ieder geval 2019 en 2020 er nog niet sprake zal zijn van noemenswaardige winsten.
  5. forum rang 6 tatje 23 mei 2019 12:24
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 23 mei 2019 12:08:

    Kepler doet het correct
    wat ik verleden week al aan Tatje schreef ING en ABN staan nu te laag voor koersdoel, aangezien hun advies was voor herhaling, doch wel basis na aandelen consolidatie en kapitaaluitkering

    je kan dan ook veel beter voor nu naar beurswaarde kijken en uitstaande aandelen en dan hebben we het over 1 miljard euro, waarvan 400mio cash
    consumer waardeert men aan nul aan de beurs, doch wel met een rest-waarde van 100mio bij een eventuele buy-out of verkoop, blijft over A & L voor zeg even 600mio euro

    en dan gaat men rekenen vs peers ( branchegenoten) en dan kom je weer bij HERE terecht , die kunnen voor nu ook even niemand lekker maken basis 3 miljard, wellicht wel aan 2-2.5 miljard , die hebben voor nu nog 70% marktaandeel, tegen TT 20% en anderen 10%
    en aangezien gebleken is dat Telematics-sale basis vergelijking Fleetmatics slechts 45% van Fleetmatics opbracht, wat in ieder geval ABN met 1.3 miljard teleurstellend vond

    als je dan kijkt naar TT's 20% marktaandeel kan je dat niet waarderen basis de 70% van HERE
    nu kan je het hiermee eens zijn of niet, maakt verder ook niet uit, maar zo kom je dus voor NU aan een beperkte, upside voor TT ... tot het moment dat TT het in de winst kan laten zien, of dat er een Koper komt voor TT's kaarten, maar dan nog gaan die hoogst waarschijnlijk geen premie over HERE neertellen
    TT zal nu echt winsten en omzet met die kaartenbak moeten gaan draaien, dan gaat het aandeel vanzelf omhoog.

    voor nu is die 6-9 euro range van voorheen basis de aanpassingen 7 - 10 geworden en dat wijzigt eigenlijk niets aan de waardering qua calculatie.
    Kepler verhoogde van 9 naar 10,25

    Zeg een 14%, het wachten is nu op de rest!!

    Vreemd bij TT investor staat bij analisten

    23 mei kepler 10,25 buy

    Kijk je bij kepler naar History

    Daar staat 23 mei 2019 Kepler 9 euro buy
  6. [verwijderd] 23 mei 2019 12:25
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 23 mei 2019 12:08:

    Kepler doet het correct
    wat ik verleden week al aan Tatje schreef ING en ABN staan nu te laag voor koersdoel, aangezien hun advies was voor herhaling, doch wel basis na aandelen consolidatie en kapitaaluitkering

    je kan dan ook veel beter voor nu naar beurswaarde kijken en uitstaande aandelen en dan hebben we het over 1 miljard euro, waarvan 400mio cash
    consumer waardeert men aan nul aan de beurs, doch wel met een rest-waarde van 100mio bij een eventuele buy-out of verkoop, blijft over A & L voor zeg even 600mio euro

    en dan gaat men rekenen vs peers ( branchegenoten) en dan kom je weer bij HERE terecht , die kunnen voor nu ook even niemand lekker maken basis 3 miljard, wellicht wel aan 2-2.5 miljard , die hebben voor nu nog 70% marktaandeel, tegen TT 20% en anderen 10%
    en aangezien gebleken is dat Telematics-sale basis vergelijking Fleetmatics slechts 45% van Fleetmatics opbracht, wat in ieder geval ABN met 1.3 miljard teleurstellend vond

    als je dan kijkt naar TT's 20% marktaandeel kan je dat niet waarderen basis de 70% van HERE
    nu kan je het hiermee eens zijn of niet, maakt verder ook niet uit, maar zo kom je dus voor NU aan een beperkte, upside voor TT ... tot het moment dat TT het in de winst kan laten zien, of dat er een Koper komt voor TT's kaarten, maar dan nog gaan die hoogst waarschijnlijk geen premie over HERE neertellen
    TT zal nu echt winsten en omzet met die kaartenbak moeten gaan draaien, dan gaat het aandeel vanzelf omhoog.

    voor nu is die 6-9 euro range van voorheen basis de aanpassingen 7 - 10 geworden en dat wijzigt eigenlijk niets aan de waardering qua calculatie.
    Waar komt die 20% marktaandeel vandaan?
    Wat is dat bij Automotive?
    En wat bij Enterprise?

    Ergens tussen de 30% en 40% voor Automotive lijkt mij reëler.
    Goddijn verwacht hier in 2020 ca 50% marktaandeel te bereiken.

    Bij Enterprise zit je met klanten als Apple, Baidu en Microsoft ook wel redelijk in de markt, maar Automotive moet het gaan doen de komende jaren met de nieuwe miljardenmarkt van rela-time HD-maps.
  7. forum rang 7 ketchup 23 mei 2019 13:00

    @ GB er zijn voor zover ik weet geen Nielsen-cijfers bekend, dus we moeten uitgaan van HERE en TT zelf
    HERE zegt dat ze 70% marktaandeel hebben voor NU ( komende van 80% ), als TT zegt dat ze bij 2020 50% hebben, dan kan dat enkele betekenen dat HERE te hoog zit, of HG uit zijn nek lult.

    maar ik kan me niet voorstellen dat je een Intel de wol over de kop trekt als HERE zijnde door hen basis 3 miljard equity te laten nemen, als TT op weg is hun marktaandeel te halveren.

    het zal jou toch ook vies zijn tegengevallen dat Telematics slechts 45% van Fleetmatics opbrengt, zijnde de Europese marktleider en qua aantallen deden ze niet veel onder voor Fleetmatics ?

    en wat Enterprise samenwerkingen met Baidu betreft, denk dat je dit voorlopig op ijs kan zetten de US en China gaan keihard tegen elkaar aan
    verwacht wel dat er later dit jaar een oplossing gevonden gaat worden, hier zijn geen winnaars en het begint er knap lelijk uit te zien voor de beurzen.
    dit kunnen nog wel eens pijnlijke zomermaanden worden, sommigen houden rekening met 15% terugval als er geen oplossing komt.

  8. [verwijderd] 23 mei 2019 13:08
    Kan het zijn dat HG 50% marktaandeel van de nieuwe contracten bedoeld heeft? Dan kunnen beide partijen gelijk hebben.
    Ik ken de uitspraak omdat die hier herhaald wordt, maar heeft iemand een bron?

    als je zo eens telt welke contracten T2 heeft en met de natte vinger take rate aan koppelt en extrapoleert (heb ik in december eens geprobeerd) kom je ruim boven de 30% voor T2
1.792 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 90 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links