Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

VW gaat de strijd aan met Tesla

Lees over dit aandeel ook

  1. 21 mrt ACEA: Europese autoverkoop verder omhoog
  2. 19 mrt Betere tijden in het verschiet voor Volkswagen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Mathijs80 8 mei 2019 19:33
    Ik denk dat in de toekomst deelauto's veel belangrijker gaan worden. Dus als je op vakantie naar Frankrijk gaat boek je eerst een vlucht naar het zuiden en aldaar boek je een (deel)auto.
    Veel mensen die nu een auto bezitten, hebben dat niet altijd nodig en zouden ook nu al beter af zijn met een deelauto (mits beschikbaar in de buurt).
  2. [verwijderd] 8 mei 2019 20:52
    "Ik rijd zuinig" zegt UpAnddown; Niks zuinig, goedkoop zal je bedoelen. Milieutechnische en gebruiksaspecten worden genegeerd. Als je de kosten van opwekken elektriciteit en productie van de accu (etc,etc) meeweegt om een onnodig aantal kilo's auto in gang te zetten blijft weinig over van je zuinige concept. De inkoop van elektriciteit kost alleen niks in vergelijking tot fossiel. De uitstoot is rond de auto zelf idd nul dat dan weer wel.
    En dat Amsterdamse plan voor volledig elektrisch. Wie gaat het aanpassen van het stroomnet regelen-betalen-uitvoeren?
    Ik blijf short Tesla, en nu Ajax kijken
  3. forum rang 5 DNFTT 8 mei 2019 20:57
    quote:

    eldee99 schreef op 8 mei 2019 16:44:

    [...]
    Exact dat!
    Electrische auto's in huidige vorm zijn totaal onrealistisch. Waterstof is een veel realistischer alternatief. Er moet zo ontzettend veel geïnvesteerd worden in laadinfra, en dan gaat iedereen ook nog zijn eigen netwerken bouwen. Daarnaast verspil je zo veel energie door het meeslepen van een ton aan accu's. Ik durf te stellen dat de Electrische auto's in huidige vorm viezer zijn dan moderne diesels of benzine modellen. Ik zou echt huilen als ik mijn huidge wagen moest inruilen voor een Tesla. En ja ik heb er wel eens in gereden. Het ergste is dat mensen gedwongen worden om zo'n kansloze EV te kopen voor te veel geld. Deze zijn over 5 tot 10 jaar compleet nutteloos. Een goed alternatief ga ik zeker in mee. Maar dit is echt rotzooi.
    De ziel.

    Een volgende keer even iets hoger vliegen, dan raak je wat minder lantarenpalen.
  4. [verwijderd] 8 mei 2019 22:09
    quote:

    Hetkannog schreef op 8 mei 2019 17:30:

    We hebben nog wel een paar uitdagingen:
    - Hoe gaan we 8 miljoen personenauto's 's nachts laden?
    waarom 's nachts laden, kan overdag ook als de werkgever zonnestroom genereert
    Dat kan op dit moment niet op een duurzame manier.
    - Elektrische auto's met geïntegreerde zonnecellen in het dak, motorkap e.d. lossen dat probleem gedeeltelijk op en hebben daarom meer kans op succes. Nog even doorontwikkelen dus.
    Dat helpt maar weinig, wat kun je op een auto plakken 300Wpiek? daar ga je geen 40KW accu mee vullen. ook zonde van de panelen als de accu vol is


    - Aan het einde van de levensduur moeten ook elektrische auto's gedemonteerd en gerecycled worden. Waar gaan we met al die accu's heen?
    De accus kunnen waarschijnlijk langer mee dan de gemiddelde auto nu. Daarna kunnen de accu's waarschijnlijk nog vele jaren zeer functioneel zijn als buffer voor het net (wat hopelijk het wagenpark over een paar jaar ook is)

    - Bij een ongeval zijn hulpverleners nog zeer terughoudend met elektrische auto's i.v.m. het risico van kortsluiting en op elektrocutie.
    Er huist hier op het forum ook nog een zwarte ridder die vies is van EV en autonoom rijden. Het heeft voor een deel van de bevolking altijd wat tijd nodig voor vernieuwingen; daar mag je gerust boven staan
    disclaimer; ik rij al drie jaar met heel veel vreugde een 100%EV op nagenoeg 100% zon. Voor de caravan en wat speciaal vervoer heb ik nog een fossiel, maar die gaat er op den duur ook uit
  5. forum rang 8 het zwaard 10 mei 2019 08:05
    Een dieselauto van de nieuwe generatie dieselmotoren is schoner dan een gemiddelde benzinemotor. Beide zijn echter en blijven vervuilers en zullen vroeg of laat verboden worden. De vraag is echter; moet dit nu al. We hebben nog geen goed alternatief hiervoor.En wat wanneer grote landen zoals Afrika, Indie,Zuid-Amerika en Rusland niet hieraan mee doen?
28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Volkswagen AG Vz

121,050 17 apr
+0,400 +0,33%
Premium

Betere tijden in het verschiet voor Volkswagen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links