Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Tesla klopt toch bij beleggers aan voor geld

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

18 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boem! 2 mei 2019 16:10
    Verwatering met 1,5%.

    Musk stopt er 10 mio in.

    Waarom is er een sterk negatief sentiment richting Musk.

    Het is toch voor iedereen duidelijk dat EV's het gaan winnen van ICE's.

    Het gaat niet om Tesla bij Musk het gaat om de aarde een kans te geven te overleven.

    De gevestigde orde doet er alles aan om Musk te stoppen.
    Big-Car en Big-Oil doen het in hun broek voor Tesla en maken graag gebruik van Big-Bank om Tesla op de knieen te krijgen op basis van hun torenhoge schuldenlast.
    De overrompelingstactiek die Tesla heeft ingezet vereist veel Capex.
    Frappant in dat geheel is dat Morgan een van de banken is die Tesla aan het extra kapitaal moet helpen.
    Naast het gesjoemel door ICE carmakers en de lip-service die Shell toepast indien zij het hebben over vergroening laat nu ook Big-bank in de vorm van Morgan haar ware aard zien; eerst een negatief afgeven op Tesla om daarna zonder gene het bedrijf aan te prijzen als potentiele winnaar.
  2. forum rang 4 Red_ 2 mei 2019 16:51
    quote:

    martinmartin schreef op 2 mei 2019 16:10:

    Verwatering met 1,5%.

    Musk stopt er 10 mio in.

    Waarom is er een sterk negatief sentiment richting Musk.

    Het is toch voor iedereen duidelijk dat EV's het gaan winnen van ICE's.

    Het gaat niet om Tesla bij Musk het gaat om de aarde een kans te geven te overleven.

    De gevestigde orde doet er alles aan om Musk te stoppen.
    Big-Car en Big-Oil doen het in hun broek voor Tesla en maken graag gebruik van Big-Bank om Tesla op de knieen te krijgen op basis van hun torenhoge schuldenlast.
    De overrompelingstactiek die Tesla heeft ingezet vereist veel Capex.
    Frappant in dat geheel is dat Morgan een van de banken is die Tesla aan het extra kapitaal moet helpen.
    Naast het gesjoemel door ICE carmakers en de lip-service die Shell toepast indien zij het hebben over vergroening laat nu ook Big-bank in de vorm van Morgan haar ware aard zien; eerst een negatief afgeven op Tesla om daarna zonder gene het bedrijf aan te prijzen als potentiele winnaar.
    Ja want het produceren van de accu's en het winnen van de delftstoffen daarvan is zo lekker CO2 neutraal.
    Daarnaast moet er keer potentie op winst draaien zijn en niet net als Tesla voortdurend een zwart gat met loze productiebeloftes.
  3. Benjamin G. 2 mei 2019 17:00
    MartinMartin vaak kan ik mij vinden in je redeneerlijn. De wenselijke redeneerlijn is helder. Het is plezierig dat we hetzelfde denken over het behoud van de aarde.

    Ja, elektrische auto´s gaan het ´winnen´ van ICE. Alternatief is de fuel cell (electric) vehicle. Hoe dan ook de ICE auto wordt uitgefaseerd. De impact van fossiele brandstoffen op onze energiemix zal in de komende 30 jaar drastisch naar beneden gaan. Overigens onvoldoende om opwarming tegen te gaan. Maar dat voor nu terzijde.

    De bestaande industrie wegzetten als een niet serieus alternatief en aangeven dat ze het in hun broek doen is mij tekort door de bocht. Daarmee is geen enkele investering te rechtvaardigen. Ook niet vanuit milieuperspectief. De gesubsidieerde euro per ton CO2 besparing via een elektrische auto blijkt hoog te zijn.

    Wat is op dit moment een economisch rendabele prijs voor een Tesla? En kan Tesla haar productiedoelen duurzaam waarmaken om duurzaam winst te halen? En wat als waterstof aangedreven motoren binnen nu en vijf jaar een beter (economisch en milieu) alternatief blijken te zijn?

    De belangen van de gevestigde orde liggen wellicht meer bij waterstof dan bij elektrisch. Het enige wat dan overblijft is welke technologie het meest economisch en milieuvriendelijk naar de markt toe is te brengen.

  4. [verwijderd] 2 mei 2019 17:14
    @nuchtere belg ; idd tijdelijk naar beneden, maximaal naar nul. Net zo tijdelijk als uw verblijf op deze kloot..?
    Musk vertoont narcistische trekjes en ernstig megalomaan gedrag. Aandeel zwaar over de top gewaardeerd. Zal uiteindelijk terugvallen naar PE's die horen bij branchegenoten. Ik blijf lekker short.
  5. forum rang 6 boem! 2 mei 2019 17:26
    Benjamin voor mij is het niet belangrijk of Tesla wint, Indien waterstof de oplossing kan bieden ook goed of mogelijk beter.
    Waar het mij om gaat is dat het lijkt dat we gebombardeert worden met berichten die wijzen op de overhype veroorzaakt door Musk terwijl als je nuchter redeneert je slechts een underhype constateert van ICE naar EV.
  6. Benjamin G. 2 mei 2019 17:37
    quote:

    martinmartin schreef op 2 mei 2019 17:26:

    Benjamin voor mij is het niet belangrijk of Tesla wint, Indien waterstof de oplossing kan bieden ook goed of mogelijk beter.
    Waar het mij om gaat is dat het lijkt dat we gebombardeert worden met berichten die wijzen op de overhype veroorzaakt door Musk terwijl als je nuchter redeneert je slechts een underhype constateert van ICE naar EV.
    Helemaal mee eens! Kantelpunt total cost of ownership wordt verwacht rond 2022/2023. Dat is alleen vanuit financieel perspectief nog niet eens vanuit de baten die een schone lucht opleveren.

    Overigens gaat een elektrisch aangedreven voertuig niet direct zorgen voor een hoger aandeel hernieuwbare energie of CO2 reductie. Als de elektriciteit nog steeds wordt opgewekt door gas, kolen of olie gestookte centrales dan wordt nog steeds fossiele brandstof gebruikt. Wellicht zelfs nog meer vanwege conversie verliezen.

    Als elektriciteit via hernieuwbare bronnen of nuclair wordt opgewekt dan leidt dat tot CO2 reductie. Om die elektriciteit te kunnen gebruiken in auto's zijn elektrische auto's nodig. Deze volgorde gaat wel op. De bovenstaande volgorde is een indirecte benadering: Elektrische auto´s stimuleren de vraag naar elektriciteit uit hernieuwbare bronnen...

    Het aardige van elektrische auto's is dat ze decentrale energienetwerken kunnen stimuleren. Bijvoorbeeld als het gaat om PV panelen op daken en opslag via de accu van de auto. Probleem nu is dat deze elektrische auto´s (en PV panelen) zorgen voor piekbelasting en piekvraag op een centraal georganiseerd elektriciteitnet. Kortom ook hier zijn investeringen nodig.
  7. Mr sponge 2 mei 2019 19:38
    quote:

    Mr sponge schreef op 2 mei 2019 15:41:

    Lees pagina 6 van de 8k filing maar eens.
    De opbrengst van de verkoop van die aandelen is niet voor Tesla! Met andere woorden, een of meerder bestaande aandeelhouders stappen uit. Mogelijk insiders???
    Heel raar in ander documenten staat weer dat er wel nieuwe aandelen bijnkomen. Heel vreemd.
18 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links