Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,830 18 apr 2024 17:35
  • +0,008 (+0,21%) Dagrange 3,782 - 3,868
  • 705.352 Gem. (3M) 1,4M

BAM APRIL 2019

2.464 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 april 2019 11:58
    quote:

    HenkdeV schreef op 29 april 2019 20:21:

    [...]

    Nee, de winst moet over veel meer aandelen worden verdeeld dan in 2007. Dat brengt een veel lagere winst per aandeel en een lagere koers met zich mee. Bij een marge van 3% (dat moet nog maar lukken) komt de nettowinst per aandeel uit op 0,60 euro.
    En wie wil er 17 tot 18 keer de winst per aandeel voor een bouwer betalen? Ik niet.
    Dat was niet de gedachtegang die ik maakte, for the record. ;-)

    Maar PS: wat doe jij nog in het aandeel BAM als je een K/W van 17 a 18 niet acceptabel acht voor jezelf? ;-)
    K ultimo 2018 was 2,51
    W over 2018 was 0,09
    Dat maakt een K/W van....? En dan heb ik het nog niet eens over 2017... ;-)

    Met andere woorden: wat zegt de K/W verhouding voor de gemiddelde (mn particuliere) belegger?
    Niet veel, zo lijkt het.... Of nie dan?
  2. [verwijderd] 30 april 2019 12:29
    quote:

    amice schreef op 30 april 2019 12:16:

    De k/w van een aandeel is voor mij wel terdege , een van de factoren om tot de waarde indicatie van het aandeel te komen
    Voor mij ook alleen wijst de praktijk vaak anders uit en speelt, zeker bij een "herstellend" bedrijf de verwachtingswaarde een rol.
  3. forum rang 8 HenkdeV 30 april 2019 14:29
    quote:

    Next... schreef op 30 april 2019 11:58:

    [...]

    Dat was niet de gedachtegang die ik maakte, for the record. ;-)

    Maar PS: wat doe jij nog in het aandeel BAM als je een K/W van 17 a 18 niet acceptabel acht voor jezelf? ;-)
    K ultimo 2018 was 2,51
    W over 2018 was 0,09
    Dat maakt een K/W van....? En dan heb ik het nog niet eens over 2017... ;-)

    Met andere woorden: wat zegt de K/W verhouding voor de gemiddelde (mn particuliere) belegger?
    Niet veel, zo lijkt het.... Of nie dan?
    Voor jou maakt de K/W verhouding blijkbaar niets uit maar voor mij wel. Maar een K/W verhouding is niet alleen bepalend. Nu BAM (eindelijk) in betere doen komt (winst maakt) kijk ik er zeker naar en ik sta daar niet alleen in:-). Maar ieder zijn eigen manier van doen, ik vind het prima.
  4. forum rang 8 HenkdeV 30 april 2019 14:51
    ABN Amro: bouwkosten nemen hard toe
    bouwbreed 1000

    De bouwkosten blijven toenemen. Dat gaat ten koste van de marges van bouwers.

    Dat constateert ABN Amro. De stijgende bouwkosten zijn het gevolg van de toenemende cao-lonen en materiaalkosten. In het eerste kwartaal van 2019 namen deze kosten met 2 procent toe in vergelijking met een jaar eerder. Verder zorgt de hoogconjunctuur in de bouw voor veel vraag en dat heeft een prijsopdrijvend effect. In 2018 zorgde dit voor een prijsopslag van 5,1 procent. De bouwkosten namen daardoor in totaal met 7,8 procent toe in 2018.

    ABN Amro verwacht dat de prijzen in 2019 en 2020 minder hard stijgen doordat de bouwproductie minder hard stijgt. “De stijgende bouwkosten hebben een negatief effect op de marges van bouwers, omdat de sterk stijgende kosten vaak niet zijn ingecalculeerd in de aanneemsom. Daardoor stijgt het aantal faillissementen in de bouw weer.”

    Arbeidsmarkt in iets rustiger vaarwater
    Terwijl de bouwkosten nog stijgen lijken de personeelstekorten te stabiliseren. 24 procent van de bouwondernemers geeft aan dat zij het tekort aan arbeidskrachten als een belemmering ervaren. In het derde kwartaal van 2018 zag bijna 40 procent van de bouwondernemers de arbeidsmarkt nog als een belemmering. Het aantal openstaande vacatures stagneert op een hoog niveau.

    In het vierde kwartaal van 2018 stonden er 16.600 vacatures in de bouw open. Een stijging van 17 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het aantal banen in de bouw neemt nog gestaag toe. In november 2018 waren er 321.000 banen in de bouw, een stijging van 3,5 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

    Doordat de bouwproductie hard toenam, terwijl het aantal banen in de bouw maar beperkt steeg, nam de arbeidsproductiviteit sterk toe. “De bouw werd niet efficiënter, het werk wordt tijdelijk door minder mensen gedaan. Inmiddels neemt het aantal banen en dus het aantal gewerkte uren harder toe, wat resulteert in een minder hard toenemende arbeidsproductiviteit.”
  5. forum rang 4 Tartessos 30 april 2019 15:03
    Het zal vast dat de salarissen en bouwkosten toenemen.
    Om aan te nemen dat daardoor de winstmarge van een aannemer onder druk komt te staan vindt ik voorbarig.

    Immers de prijzen van huizen zijn ook gigantisch gestegen.
    De stijging van kosten valt in het niet hij stijging van huizenprijs.
  6. forum rang 6 OnoMatopee 30 april 2019 15:16

    Provincie vernieuwt regionale tramlijn Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein
    30 april 2019 Martin Reijmerink

    De regionale tramlijn Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein (SUNIJ-lijn) wordt volgend jaar zomer gemoderniseerd. Er komen nieuwe trams waarmee meer reizigers kunnen worden vervoerd, de haltes worden verlengd en verlaagd, en het merendeel van het spoor in Nieuwegein-Zuid en IJsselstein wordt vernieuwd. Door de tramlijn te koppelen aan de nieuwe Uithoflijn, kunnen reizigers vanaf eind 2020 bij de start van de winterdienstregeling zonder overstappen reizen tussen IJsselstein/Nieuwegein en P+R Science Park Utrecht.

    De werkzaamheden worden uitgevoerd door BAM Infra Rail bv. BAM kwam als beste uit de bus bij een Europese aanbesteding door de Provincie Utrecht, eigenaar van de regionale tramlijn. Met de modernisering is inclusief de aanschaf van de nieuwe trams een investering gemoeid van ruim € 150 miljoen.

    Bij de aanbestedingsprocedure keek de provincie niet alleen naar de prijs, maar ook naar de bereidheid van bedrijven tot gezamenlijke risicobeheersing. Van alle inschrijvers werd gevraagd aan te geven hoe zij die risico’s – vooral ook in financiële zin – en de hinder voor de reiziger zo goed mogelijk kunnen beperken. Afspraken daarover met betrekking tot onder meer de ondergrond, waterberging en spoorconstructie maken deel uit van het contract met de aannemer.

    Bussen
    Volgend jaar april begint al het ombouwen van twee tramhaltes in Nieuwegein en IJsselstein. De wisselaansturing wordt voordat de trambaan op de schop gaat getest in een proefopstelling. Tussen 1 juni en 21 augustus 2020 vinden de werkzaamheden aan de tramlijn zelf plaats. Gedurende die twaalf weken is geen tramverkeer mogelijk en worden de reizigers vervoerd met bussen.

    Om de overlast voor omwonenden zoveel mogelijk te beperken, wordt zo min mogelijk ‘s nachts gewerkt. De geluidsoverlast wordt beperkt doordat BAM speciale lastechnieken toepast en funderingswerk zo uitvoert dat trillingen beperkt blijven. Om het verkeer te ontlasten, maakt het bouwtransport gebruik van een transporthub en doorgaande wegen. Bijzondere locaties zoals het St. Antonius-ziekenhuis blijven vanzelfsprekend bereikbaar.

    Ondertekening
    Op donderdag 9 mei ondertekenen gedeputeerde Straat en BAM Infra Rail-directeur Jet de Boer-Lasseur op de tramhalte IJsselstein-Zuid het contract, in het bijzijn van wethouder Peter Bekker van de gemeente IJsselstein. “Utrecht krijgt hiermee een comfortabele regionale tram die veilig, betrouwbaar en voor alle reizigers goed toegankelijk is”, aldus de gedeputeerde. BAM-directeur De Boer-Lasseur noemt de realisatie in twaalf weken een uitdaging: “De sleutel ligt in een goede voorbereiding en een organisatie die gericht is op samenwerking.”
  7. forum rang 6 OnoMatopee 30 april 2019 15:18

    N34 voorlopig terrein van archeologen: BAM moet wachten

    infra 119
    N34 voorlopig terrein van archeologen: BAM moet wachten
    Opgraving langs de N34. Fototo's: Provincie Drenthe

    De verdubbeling van de N34 levert een schat aan archeologische vondsten op. Bij het dorp Dalen bij Coevorden zijn resten van boerderijen uit de Romeinse tijd en middeleeuwen gevonden. Bouwer BAM moet voorlopig wachten.

    De gemeente Coevorden meldt dat de vondsten op het tracé van de N34 worden onderzocht om een beter beeld te krijgen van de wijze waarop de mensen vroeger leefden in de buurt van het huidige Dalen. Dat ligt ten noorden van de stad Coevorden.
    Paalsporen

    BAM gaat de provinciale weg verdubbelen

    De archeologische resten zijn gevonden langs de provinciale weg. De N34 tussen Coevorden en Emmen wordt verdubbeld. Archeologen denken dat er nog meer waardevolle resten liggen langs het wegtracé. Daarom gaat het archeologisch onderzoek voorlopig door.

    Tot nog toe zijn sporen uit de prehistorie en middeleeuwen gevonden. Het gaat vooral om paalsporen van onder andere boerderijen, opslagschuurtjes, (erf)greppels, aardewerk scherven en vuursteen van vele honderden jaren oud.
    Gunning N34 aangevochten

    De bouwers zullen nog even moeten wachten voordat zij aan de slag mogen met de verdubbeling van de provinciale weg. BAM Infra heeft de opdracht van ruim 40 miljoen euro gekregen van de provincie Drenthe. Begin dit jaar vocht KWS Infra en Van Hattum en Blankevoort de gunning aan. Zonder succes. De rechter zag geen enkele reden om in te grijpen en BAM houdt de klus.
    Eerste publicatie door Ingrid Koenen op 30 apr 2019
    Laatste update: 30 apr 2019
  8. Tradewatcher 30 april 2019 15:56
    quote:

    Tartessos schreef op 30 april 2019 15:03:

    .....Immers de prijzen van huizen zijn ook gigantisch gestegen.
    De stijging van kosten valt in het niet hij stijging van huizenprijs......

    Daar heeft BAM niet veel aan. Veel productie is niet aan woningbouw gerelateerd. De belangrijkste omzet zit in utiliteitsbouw: wegenbouw, bruggen, ziekenhuizen, musea enz.. En daar valt op langere termijn weinig op te corrigeren.
  9. forum rang 4 amice 30 april 2019 16:08
    stijging van de kosten : als voor aangenomen werk geen risico verrekening is opgenomen betekent de stijging van de kosten , een verlaging van de winst.
    Ook bij woningbouw is vaak de koopprijs al bekend gemaakt voor dat het werk in uitvoering is genomen en kan de kostenstijging niet worden doorberekend.
  10. Tradewatcher 30 april 2019 16:51
    30-4-2019 15:52:49

    BAM werkt aan vernieuwing regionale tramlijn Utrecht
    (ABM FN-Dow Jones) BAM Groep werkt mee aan de vernieuwing van de regionale tramlijn tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein. Dit meldde de bouwer dinsdag.

    BAM is uitgekozen door de provincie Utrecht en de werkzaamheden zullen worden verricht door BAM Infra Rail. De opdracht heeft een contractsom van "ruim 65 miljoen euro", zei BAM tegen ABM Financial News.

    De werkzaamheden omvatten het vernieuwen van ongeveer 10 kilometer tramspoor en bovenleiding, plus het vernieuwen van 23 haltes en het verzorgen van de aansluitende infrastructuur, zoals overwegen en overpaden. De vernieuwingsproject start in april 2020.

    Het aandeel BAM Groep daalde dinsdag 0,8 procent tot 4,35 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  11. forum rang 7 innicksname 30 april 2019 16:56
    quote:

    Next... schreef op 30 april 2019 11:58:

    [...]

    Dat was niet de gedachtegang die ik maakte, for the record. ;-)

    Maar PS: wat doe jij nog in het aandeel BAM als je een K/W van 17 a 18 niet acceptabel acht voor jezelf? ;-)
    K ultimo 2018 was 2,51
    W over 2018 was 0,09
    Dat maakt een K/W van....? En dan heb ik het nog niet eens over 2017... ;-)

    Met andere woorden: wat zegt de K/W verhouding voor de gemiddelde (mn particuliere) belegger?
    Niet veel, zo lijkt het.... Of nie dan?
    K/w zegt veel, enerzijds over de potentie, anderzijds over de gevaren. Tel daarbij op wat je weet over een bedrijf (wel of niet 100 mln dokken) en je weet heel wat over het wel of niet moeten instappen om een leuke rit te maken. Als ik nu bij een ander bedrijf dan een techbedrijf een k/w zie staan van 17 of 18, ga ik er niet zomaar in. Dat is waarom ik destijds in BAM durfde te stappen, hoewel ik niet zoveel narigheid voorzag... :-(
  12. forum rang 7 innicksname 30 april 2019 16:57
    quote:

    Tradewatcher schreef op 30 april 2019 16:51:

    30-4-2019 15:52:49

    BAM werkt aan vernieuwing regionale tramlijn Utrecht
    (ABM FN-Dow Jones) BAM Groep werkt mee aan de vernieuwing van de regionale tramlijn tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein. Dit meldde de bouwer dinsdag.

    BAM is uitgekozen door de provincie Utrecht en de werkzaamheden zullen worden verricht door BAM Infra Rail. De opdracht heeft een contractsom van "ruim 65 miljoen euro", zei BAM tegen ABM Financial News.

    De werkzaamheden omvatten het vernieuwen van ongeveer 10 kilometer tramspoor en bovenleiding, plus het vernieuwen van 23 haltes en het verzorgen van de aansluitende infrastructuur, zoals overwegen en overpaden. De vernieuwingsproject start in april 2020.

    Het aandeel BAM Groep daalde dinsdag 0,8 procent tot 4,35 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Dat ze daar nog met BAM in zee durven te gaan haha. Kunnen ze maar beter een goede projectmanager aanstellen vanuit de overheid.
2.464 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links