Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

off-topic

23.309 Posts
Pagina: «« 1 ... 126 127 128 129 130 ... 1166 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 10 april 2019 14:33
    quote:

    howdy schreef op 10 april 2019 14:27:

    [...]
    Ik denk dat hoe meer je hebt, hoe lang het duurt. ik heb bijvoorbeeld al in januari ontvangen
    lijkt me stug dat het moment van uitkering afhankelijk is van de hoeveelheid, lijkt me eerder een proces van wie het eerst komt het eerst maalt.
    Wanneer een aanvraag wordt opgepakt zal die ook worden afgehandeld en in de eerstvolgende betaling's run meelopen.

    Ik had indertijd met 40K stuks wel een redelijk grote positie gezien de crises bij de financiële partijen..
  2. forum rang 7 sniklaas 10 april 2019 16:59
    quote:

    witchy schreef op 10 april 2019 16:49:

    Hallo Peter,
    Bedankt voor je reactie m.b.t. Plus500. Behoorlijk volatiel aandeel blijkt ook vandaag.
    Heb je het verhaal over fraude en de koersval van Indivior nog gevolgd?
    Misschien rond de 25 als gokje op te pakken.
    Hallo Witchy,
    Nee, Indivior is niet bekend bij mij..

    @PLUS500, vandaag weer diep door het stof en heb m'n target nagenoeg gevuld, de laatste pluk neem ik rond de 700P..

    Succes.........Peter
  3. forum rang 7 sniklaas 10 april 2019 17:19
    @GE, gaan we de grens van $9 slechten, zojuist positie weer teruggebracht naar 4 maal target aan $9,267 het effect van de downgrade van $6 naar $5 blijft aanhouden! Inmiddels uitgegroeid naar m'n op @CENTRICA na grootste positie en neem onder de $9 nog maximaal 20% stukken bij..

    Nogmaals, de som van de delen is in vergelijking tot de peers rond de $25 waard maar ja de turbines en de balans zorgen voor grijze haren!
  4. forum rang 7 JP Samosa 10 april 2019 17:35
    @Saga,
    Gehalveerd in n maand tijd.
    komt maar geen bodem.
    55p morgen, en ik stap in
    levert alweer een aardig (procentueel) dividend op....

    Cna staat inderdaad niet fraai in de porto.....

    Je zou willen toeschreeuwen " pak nou ns n keer door met die Brexit".
    Hopelijk geen jaar uitstel want dan duurt het ook weer minstens een jaar

    Kleine lichtpuntjes,Nicb en Kiadis......en dat was t wel weer voor vandaag
  5. forum rang 6 boem! 11 april 2019 05:58
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 4 april 2019 17:38:

    Martin, natuurlijk 'verdiepen in' je lijfspreuk
    je denkt het allemaal zo goed te lezen

    wel Morgan geeft echt geen koersdoel af van 200$ voor Tesla met een "opportunity to buy" omdat het bedrijf dan failliet gaat

    velen vinden Tesla al jaren overpriced and overhyped, maar velen zien zeker op een meer modest price , ondanks de schulden Tesla als een zeer innovatief en inventief bedrijf dat veel waarde heeft
    a game changer

    goed, mocht Tesla aan 200$ staan dan zal ik even op je bericht wachten of de curator langs komt, voordat ik het ga kopen

    toch straf vd man die TT kocht aan 35 euro met een berg schuld en zogezegd groots bijkocht toen het naar 4 ging.
    Er is een groot verschil in onze benadering.
    Ik "denk" het goed te lezen en jij "weet" dat jouw "analisten" het bij het juiste eind hebben.

    Ook ik vertrouwde tot aan 2009 volledig op de externe kennis maar gezien het uiteindelijk jaarlijkse resultaat van nog geen 4% besloot ik te stoppen met "beleggen".
    Dat ik een beperkt bedrag van de genoten winst besteedde om aandeel"houder" te worden van TT was omdat ik vertrouwen had in de toekomstmogelijkheden van het bedrijf en haar management.
    Ik erken dat ik op dat moment de toekomstmogelijkheden van het bedrijf volledig verkeerd heb ingeschat. Er bleek geen toekomst voor indash-navigatie en geen toekomst voor Consumer.
    Daar staat echter tegenover dat het management een uitzonderlijke prestatie heeft geleverd door al zeer vroeg de lange termijn mogelijkheden van maps te onderkennen en daar alles op heeft ingezet.

    Vanaf de 4 euro uit 2009 hebben we 2,50 euro en 12 euro op de borden gezien.
    Er was daardoor voor de belegger/handelaar voldoende te winnen cq te verliezen met het aandeel.
    Ik ben tevreden met het jaarlijkse rendement van 7% dat ik tot op heden heb behaald met TT.

    Dat men nu een product in huis heeft dat onmisbaar lijkt voor ADAS/SDC en voor Location-based toepassingen is duidelijk.
    Of men dit product ook kan vermarkten ligt in de toekomst beschreven.
    De concurrentie is moordend en bestaat niet uit de kleinste jongetjes van de klas.
    De marktverwachtingen overtreffen de stoutste verwachtingen evenals de uitgangspositie waarin TT zich heeft gemanouvreerd.

    Elk substantieel aandeel in de te verdelen koek levert op termijn miljarden euro's omzet op en hoe je het ook wendt of keert de koers zal op termijn altijd een reflectie zijn van wat er verdiend kan worden.
    Mijn koersdoel van 60 euro komt sterk geholpen door de agiouitkering en aandeelconsolidatie binnen bereik.

    Uitgaande van een consolidatie tegen 9 euro resteren er 150 mio aandelen.
    Na aftrek van de te ontvangen 3,20 agio is 56,80 de volgende target.

    Indien de markt zich inderdaad ontwikkeld zoals de kenners ons willen doen geloven is een kw van 30* een redelijke aanname en om aan de koers van 56,80 euro te geraken hoort daar een netto winst bij van 285 mio.

    Een in mijn ogen alleszins redelijk scenario.
    Voor mensen die alleen in handelen denken is een koers van 56,80 tov de huidige 8 euro aperte onzin omdat zij ervan uitgaan dat de huidige koers altijd een goede referentie biedt op basis van het principe "de markt heeft altijd gelijk".
    Ik zou zeggen kijk eens naar de koersontwikkeling van Alphabet en Google die ook aan de wieg stonden van een veranderende wereld.

    Ook nu maakt de wereld zich weer op voor een radicale verandering.
    Weg met fossiele brandstoffen en de mobiliteit wordt volledig anders ingericht.

    TT "kan" hierin een oplossing bieden op het deelgebied van HD-maps.
    Daarnaast is TT momenteel een risicoloze belegging omdat de assetwaarde van de HD-maps de ondernemerswaarde verre overtreft.

    Anders ligt dat bij de grote disruptor Tesla.
    Vanuit het niets heeft hij de volledige auto-industrie te kakken gezet.
    Het is een voldongen feit, dat electrificatie de toekomst is voor mobiliteit.
    Met halfslachtige oplossingen via Hybride producten slaan de OEM's de plank volledig mis. De kostenefficientie die electrisch rijden biedt wordt niet behaald terwijl ook het bereik uiterst beperkt blijft.
    Naast de elecrificatie heeft Tesla een tweede mogelijk nog groter voordeel te pakken tov de traditionele OEM's en dat zijn haar over the air updates waardoor haar auto's veel minder aan veroudering onderhevig zijn.

    Het aldoor verlieslatende Tesla heeft de funding tot op heden kunnen realiseren doordat investeerders vertrouwen hebben in de strategische visie van Ellon Musk.
    Het tonen van een positieve operationele cash-flow in Q3 en Q4 2018 zal de investeerders enigszins geruststellen.
    De cash-burn vanuit Capex is echter nog niet gestopt.
    Tesla is pas in rustiger water indien zij in staat is een positieve FCF te presenteren.
    De car-maker is perfect op weg om een dominante positie in te nemen en heeft goede kansen om een positieve FCF te realiseren.
    Na gereedkomen van Giga3 zal het volume groot genoeg blijken te zijn om verdere uitbreiding van de productiecapaciteit vanuit de cash-flow te financieren.

    Naast de Tesla-car bestaat echter ook SpaceX met haar toerenhoge ambities en daaraan gekoppelde schulden.

    De achilleshiel bij Tesla is haar schuldpositie die gekoppeld is aan haar koers.
    De OEM's zullen er alles aan doen om Tesla in ieder geval af te remmen waarbij zij op steun mogen rekenen van Big-oil die er ook sterk bij gebaat is om zolang als mogelijk olie aan de pomp af te kunnen blijven leveren.

    Gemiddeld koersdoel 330 dollar, huidige koers 275 dollar terwijl ik ben ingestapt op 335 dollar.







  6. forum rang 7 ketchup 11 april 2019 14:40
    Louis Vuitton ( LVHM) Group blijft het ongelofelijk doen voor aandelenkoers
    in 2015 nog aan 125 euro, thans aan ATH @ 345 euro
    12 mnd high-low 345 om 245 euro
    beurswaarde 175 miljard euro
    dividend wel karig aan 1.50%
    redelijk vol geprijsd aan een kw multiple van x 28

    Morgan ziet ze ook aan deze niveaus nog steeds zitten met een ADD advies voor buy dips koersdoel 375 euro

    Man Group ( hedge fund and investment Managers): FUM = funds under Management blijft positief , meer inflow dan outflow, thans 112 miljard $ in beheer
    veel vraag voor mixed products short and long strategie

    Brexit gedoe trekt wel de handrem aan voor velen Britse Fondsen, thans noteert het aandeel aan 140 pence
    intrinsiek eerder een 2 pond aandeel dan 1 pond, maar Brexit gezeur heeft zeker een impact
    12 mnd high-low, 195 om 125 pence
    beurswaarde 2.5 miljard Pond

    Man Grp is wel een aandeelhoudersgericht bedrijf en geeft surplus cash above requirements terug aan de aandeelhouders in een mix van dividend en aankoop eigen aandelen.

    voor nu krijgen Britse Fondsen een hoger dan normaal risk ratio, vanwege politiek onkunde over hoe Brexit succesvol af te handelen, dat doet vooral buitenlandse investeerders eerder een hold dan buy aanbevelingen geven voor de meeste FTSE genoteerde fondsen.

    Fugro, het is dat ABN de beleggerswereld herhaaldelijk waarschuwen voor een mogelijk opkomende emissie, welke een verwatering zal geven voor de aandeelhouders dat de handrem aantrekt voor Fugro, maar het aandeel is hier rond de 9 euro serieus aan het bodemen
    Schuldreductie zal na de pijn van verwatering het bedrijf op de rails zetten voor een gezonder herstel

    BUY weakness, maar hou geld achter de hand indien Fugro mocht verwateren voor schuldafbouw.

    AMG : ondanks de goede vooruitzichten gedraagt het aandeel zich zwak, geeft een beetje het gevoel van dat er te veel hype in het aandeel heeft gezeten wat nu leegloopt
    melding van aandelen inkoop programma gaf een kortstondige positieve vibe, maar dat verpietert alweer
    aandeel kan mogelijk toch nog terugzakken naar 23-25 euro, zou wel teleurstellend zijn, aandeel had op recente positiviteit eerder in de 30 moeten noteren - toch oppassen aandelen die op redelijk positief nieuws niet stijgen , heeft vaak een reden.

  7. forum rang 4 Rider 11 april 2019 16:38
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 11 april 2019 14:40:

    Louis Vuitton ( LVHM) Group blijft het ongelofelijk doen voor aandelenkoers
    in 2015 nog aan 125 euro, thans aan ATH @ 345 euro
    12 mnd high-low 345 om 245 euro
    beurswaarde 175 miljard euro
    dividend wel karig aan 1.50%
    redelijk vol geprijsd aan een kw multiple van x 28

    Morgan ziet ze ook aan deze niveaus nog steeds zitten met een ADD advies voor buy dips koersdoel 375 euro

    Man Group ( hedge fund and investment Managers): FUM = funds under Management blijft positief , meer inflow dan outflow, thans 112 miljard $ in beheer
    veel vraag voor mixed products short and long strategie

    Brexit gedoe trekt wel de handrem aan voor velen Britse Fondsen, thans noteert het aandeel aan 140 pence
    intrinsiek eerder een 2 pond aandeel dan 1 pond, maar Brexit gezeur heeft zeker een impact
    12 mnd high-low, 195 om 125 pence
    beurswaarde 2.5 miljard Pond

    Man Grp is wel een aandeelhoudersgericht bedrijf en geeft surplus cash above requirements terug aan de aandeelhouders in een mix van dividend en aankoop eigen aandelen.

    voor nu krijgen Britse Fondsen een hoger dan normaal risk ratio, vanwege politiek onkunde over hoe Brexit succesvol af te handelen, dat doet vooral buitenlandse investeerders eerder een hold dan buy aanbevelingen geven voor de meeste FTSE genoteerde fondsen.

    Fugro, het is dat ABN de beleggerswereld herhaaldelijk waarschuwen voor een mogelijk opkomende emissie, welke een verwatering zal geven voor de aandeelhouders dat de handrem aantrekt voor Fugro, maar het aandeel is hier rond de 9 euro serieus aan het bodemen
    Schuldreductie zal na de pijn van verwatering het bedrijf op de rails zetten voor een gezonder herstel

    BUY weakness, maar hou geld achter de hand indien Fugro mocht verwateren voor schuldafbouw.

    AMG : ondanks de goede vooruitzichten gedraagt het aandeel zich zwak, geeft een beetje het gevoel van dat er te veel hype in het aandeel heeft gezeten wat nu leegloopt
    melding van aandelen inkoop programma gaf een kortstondige positieve vibe, maar dat verpietert alweer
    aandeel kan mogelijk toch nog terugzakken naar 23-25 euro, zou wel teleurstellend zijn, aandeel had op recente positiviteit eerder in de 30 moeten noteren - toch oppassen aandelen die op redelijk positief nieuws niet stijgen , heeft vaak een reden.

    Gisteren ingestapt in AMG. Resultaten waren goed plus eigen aandeleninkoop. Eentje voor de lange termijn.
  8. Blacky 2 12 april 2019 11:19
    quote:

    witchy schreef op 12 april 2019 11:04:

    Weet iemand wat er met het aandeel Plus500 aan de hand is?
    Schrijf ik een paar dagen geleden dat de koers m.i. redelijk aan het consolideren is en dan staat er ineens een koersverlies van zo'n 40% (inmiddels nog zo'n 25%) op de borden.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    www.google.com/search?q=Plus500&s...
  9. Navigatix 12 april 2019 11:59
    quote:

    Rider schreef op 11 april 2019 16:38:

    [...]

    Gisteren ingestapt in AMG. Resultaten waren goed plus eigen aandeleninkoop. Eentje voor de lange termijn.
    Ik ben ook ingestapt en heb de laatste tijd gebruikt om mijn positie verder uit te breiden. Ik ben er klaar voor! 1 mei cijfers, dus het kan nog leuk worden de komende weken. Verwacht goede cijfers.
  10. [verwijderd] 12 april 2019 15:24
    quote:

    witchy schreef op 12 april 2019 11:04:

    Weet iemand wat er met het aandeel Plus500 aan de hand is?
    Schrijf ik een paar dagen geleden dat de koers m.i. redelijk aan het consolideren is en dan staat er ineens een koersverlies van zo'n 40% (inmiddels nog zo'n 25%) op de borden.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    @PLUS500, het ellende nieuws is zelfs in het Nederlands verwerkt;
    www.beurs.nl/nieuws/buitenland/704047...
  11. forum rang 7 JP Samosa 15 april 2019 17:33
    Peter,
    @saga, bijft maar klappen krijgen. mn aankoop steeds maar uitgesteld
    @@@cna,fugro,vk, ook al geen bewging in te krijgen
    @wyg plc....nog 14 pennies to go

    @Asml: Tweemaal posities ingenomen vlak voor de cijfers en tweemaal raak,
    Maar deze keer blijf ik er vanaf

    Overigens , heb je soms een 'ban' ontvangen?
  12. [verwijderd] 15 april 2019 17:57
    quote:

    Señor Acero schreef op 15 april 2019 17:33:

    Peter,
    @saga, bijft maar klappen krijgen. mn aankoop steeds maar uitgesteld
    @@@cna,fugro,vk, ook al geen bewging in te krijgen
    @wyg plc....nog 14 pennies to go

    @Asml: Tweemaal posities ingenomen vlak voor de cijfers en tweemaal raak,
    Maar deze keer blijf ik er vanaf

    Overigens , heb je soms een 'ban' ontvangen?

    Ja Sinterklaas bij zwarte piet in de zak.
    LOL.
  13. [verwijderd] 15 april 2019 21:09
    quote:

    Señor Acero schreef op 15 april 2019 17:33:

    Peter,
    @saga, bijft maar klappen krijgen. mn aankoop steeds maar uitgesteld
    @@@cna,fugro,vk, ook al geen bewging in te krijgen
    @wyg plc....nog 14 pennies to go

    @Asml: Tweemaal posities ingenomen vlak voor de cijfers en tweemaal raak,
    Maar deze keer blijf ik er vanaf

    Overigens , heb je soms een 'ban' ontvangen?

    zoals ook in december het geval is zijn er altijd openingen beschikbaar om de cadeautjes te bezorgen!

    Inmiddels m'n jute zak volgestopt met stukken @GE aan gemiddeld $9,077 en ik ga ervan uit dat de $25 waarde voor de onderliggende assets de koers van dit aandeel eerder naar de 11...12 US$ brengen dat 11....12 euro voor een aandeel @TT maar heb ik het mis is ook goed!!
23.309 Posts
Pagina: «« 1 ... 126 127 128 129 130 ... 1166 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links