Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

Tomtom in april, doet wat het wilt.

1.418 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 71 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 9 april 2019 09:20
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 9 april 2019 08:08:

    alles wijst op een transfer rond de 8 euro voor kapitaaluitkering met aangepaste aandelen consolidatie

    dat laat dan een restwaarde aan de beurs van ongeveer 140 mio aandelen @ 8 euro ofwel rond de 1.2 miljard euro, dan is het niet zo'n ongelofelijke inspanning dat de komende 2 jaar naar 2 miljard te tillen om de reguliere aandeelhouder in de free float te vervangen door een strategische
    hebben wij in totaal 2.750 miljard ontvangen ( ca 12 euro basis oude calculatie/235 mio aandelen)
    men zal dit onder de omstandigheden bij meer risico en minder spreiding en met het afgrijselijk koersverloop van de laatste jaren en eigenlijk al vanaf de beursgang van 14 jaar geleden, buiten een kortstondige hype , als genereus beoordelen, aangezien de meeste toch gemiddeld wel ergens tussen de 7 en 8 euro long zitten, omgerekend een 1.7-1.8 miljard beurswaarde, gaat 1 miljard winst , dik 50% premie acceptabel gevonden worden en alle institutionele beheerders tekenen hier op af, wellicht dat een 5% zich verzet.

    komt goed, duurt enkel langer en geeft minder dan waar velen op hopen
    geloof niet dat HG zelfstandig doorgaat, hij moet partneren en dat met kapitaalbelang, niet enkel basis gunning met een leuk contract dat weinig geeft voor de ongoing hoge kosten van R&D voor TT, dat is voor TT LT niet op te hoesten met een steeds meer concurrentie van groot kapitaal.
    morgen Wies, In ieders geval is de reactie op dit forum een stuk gematigder dan voor een aantal jaren terug bij voorstellen dat @TT aansluiting moet zoeken bij een wereldspeler van naam en faam met diepe zakken..
    Die 10....12 euro p/a ergens in 2020 geloof ik wel en de aanwas van CASH zorgt voor een fundament in het geval de beurzen tussentijds in elkaar donderen...
    Desalniettemin voor de jarenlange BUY & HOLD belegger een verlieslatend eindresultaat en idem voor het bedrijf @TT gezien het geldelijke verlies op de gedane investeringen had voor nu een koers van pak em beet van minstens 50 euro op de borden moeten staan!!!
    Succes...........Peter
  2. forum rang 7 ketchup 9 april 2019 09:50

    Peter, het heeft geen zin een koe in zijn reet te kijken, 3 - 4 jaar geleden op de HERE en Fleetmatics hype was 18-20 euro mogelijk geweest bij verkoop, dat hebben sommige analisten ook geopperd voor TT daar serieus over na te denken.
    de feel good factor die toen heerste van last available en de enorme hype op verwachtingen binnen de sector waren ongelofelijk verleidelijk om te kapitaliseren

    HG wenste dit niet, hij geloofde vol in het vuren uit alle cilinders, had de volle overtuiging dat het kroonjuweel ( Maps) veel gunning ging krijgen en schroomde niet om lip-service te verkopen zodat iedereen onboard zou blijven.
    nu een paar jaar later, compleet verandering van koers, kapitaliseren daar waar de hype nu uit de vraag is, maar de sector blijft wel nog vol gezocht, hence de discount versus Fleetmatics en een lagere multiple/prijs voor Telematics

    HG is gewoon overal te laat mee, hij laat marktomstandigheden dicteren ipv zelf het initiatief te nemen, zo ging het ook toen Google TT wegvaagde met PND
    het is niet omdat HG het bijzonder goed voor zichzelf heeft gedaan dit ook betekend dat hij het bijzonder goed voor TT heeft gedaan
    zijn persoonlijk track-record om kapitaal te vergaren outperfomed by far zijn track-record voor peformance met TT
    de dure TeleAtlas acquisitie en investeringen zijn niet terug te vinden in de beurswaarde van het aandeel, is allemaal gekocht met vreemd geld, door kapitaal op te halen bij institutionele beleggers en bij de aandeelhouder, niks van dit hebben we allemaal uit winsten aangekocht, wat sommigen je hier doen geloven

    de echte keiharde winsten bij TT zijn verwaarloosbaar , dat is iets anders als cash-flow.
    daarom koopt men ook geen eigen aandelen in, men heeft dat slechts één X gedaan en dat was voor bonusdoelen en om een bevriende relatie een exit te verschaffen.
    wat men nu doet is puur synthetisch ( cosmetisch) , want men GUNT gewoon de reguliere aandeelhouder geen exit aan een premie
    moet je eens nagaan waar het aandeel had gestaan als de FFF niet zouden verkopen en men voor 750 mio eigen aandelen zou inkopen aan de beurs, ipv van een kapitaaluitkering met aandelen reductie
    dan had TT nu aan 17 euro gestaan, maar Neen - dat gunt HG niemand, want nu kunnen ze zelf kapitaliseren zonder gezichtsverlies ipv dat de reguliere aandeelhouder aan een fikse premie eruit loopt en zij zitten dan met al het risico en niet verkocht.

    Ja, hij is gek, wij kapitaliseren en hij blijven zitten.

  3. forum rang 7 sniklaas 9 april 2019 10:14
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 9 april 2019 09:50:

    Peter, het heeft geen zin een koe in zijn reet te kijken, 3 - 4 jaar geleden op de HERE en Fleetmatics hype was 18-20 euro mogelijk geweest bij verkoop, dat hebben sommige analisten ook geopperd voor TT daar serieus over na te denken.
    de feel good factor die toen heerste van last available en de enorme hype op verwachtingen binnen de sector waren ongelofelijk verleidelijk om te kapitaliseren

    HG wenste dit niet, hij geloofde vol in het vuren uit alle cilinders, had de volle overtuiging dat het kroonjuweel ( Maps) veel gunning ging krijgen en schroomde niet om lip-service te verkopen zodat iedereen onboard zou blijven.
    nu een paar jaar later, compleet verandering van koers, kapitaliseren daar waar de hype nu uit de vraag is, maar de sector blijft wel nog vol gezocht, hence de discount versus Fleetmatics en een lagere multiple/prijs voor Telematics

    HG is gewoon overal te laat mee, hij laat marktomstandigheden dicteren ipv zelf het initiatief te nemen, zo ging het ook toen Google TT wegvaagde met PND
    het is niet omdat HG het bijzonder goed voor zichzelf heeft gedaan dit ook betekend dat hij het bijzonder goed voor TT heeft gedaan
    zijn persoonlijk track-record om kapitaal te vergaren outperfomed by far zijn track-record voor peformance met TT
    de dure TeleAtlas acquisitie en investeringen zijn niet terug te vinden in de beurswaarde van het aandeel, is allemaal gekocht met vreemd geld, door kapitaal op te halen bij institutionele beleggers en bij de aandeelhouder, niks van dit hebben we allemaal uit winsten aangekocht, wat sommigen je hier doen geloven

    de echte keiharde winsten bij TT zijn verwaarloosbaar , dat is iets anders als cash-flow.
    daarom koopt men ook geen eigen aandelen in, men heeft dat slechts één X gedaan en dat was voor bonusdoelen en om een bevriende relatie een exit te verschaffen.
    wat men nu doet is puur synthetisch ( cosmetisch) , want men GUNT gewoon de reguliere aandeelhouder geen exit aan een premie
    moet je eens nagaan waar het aandeel had gestaan als de FFF niet zouden verkopen en men voor 750 mio eigen aandelen zou inkopen aan de beurs, ipv van een kapitaaluitkering met aandelen reductie
    dan had TT nu aan 17 euro gestaan, maar Neen - dat gunt HG niemand, want nu kunnen ze zelf kapitaliseren zonder gezichtsverlies ipv dat de reguliere aandeelhouder aan een fikse premie eruit loopt en zij zitten dan met al het risico en niet verkocht.

    Ja, hij is gek, wij kapitaliseren en hij blijven zitten.
    Inderdaad Wies, voor ons uit is het te doen, wat geweest is en blijven liggen zijn we kwijt.
    Maar zo af en toe even terugkijken kan geen kwaad en zeker niet wanneer een aantal andere posters een veel rooskleurigere toekomst voor @TT zien liggen, maar vooralsnog is dat niet af te zien aan de koers!

    Wat zegt Buffett, wanneer iets te mooi lijkt om waar te zijn is het meestal niet waar!

    Succes en we maken er het beste van en ieder op zijn manier.........Peter
  4. [verwijderd] 9 april 2019 10:48
    Ik heb het overzicht van Topper eens doorgelezen. Mooi overzicht overigens!
    Opvallend dat er bij een deal nooit financiele details bekend worden gemaakt. Of de opmerking geen impact op het resultaat in het lopende jaar.
    Je vraagt je af wanneer er dan wel resultaten voortvloeien uit die deals.....
    Een HaGee Rookgordijn.
  5. forum rang 7 tatje 9 april 2019 11:24
    quote:

    Kopjethee schreef op 9 april 2019 10:48:

    Ik heb het overzicht van Topper eens doorgelezen. Mooi overzicht overigens!
    Opvallend dat er bij een deal nooit financiele details bekend worden gemaakt. Of de opmerking geen impact op het resultaat in het lopende jaar.
    Je vraagt je af wanneer er dan wel resultaten voortvloeien uit die deals.....
    Een HaGee Rookgordijn.
    Baidu
    Cisco
    Daimler
    Leaseplan
    nog 1

    Allemaal met de toevoeging:

    This announcement will not have a material financial impact on the current fiscal year.

    Allemaal PBs uit 2017.

    In 2019 zullen ze toch wel material financial impact hebben, lijkt me.

    Omslag bij Consumer zal miz tussen de 200 en 300 miljoen omzet liggen.

    Lekker hapje voor HG om met de nieuwe niche markten produkten te gaan knallen.

    Lees maar eens alle PBs vanaf 2015 hoeveel nieuwe niche produkten consumer heeft.

    De veren zullen wel uitverkocht zijn :-)
  6. ohoh 9 april 2019 11:26
    „Vooral voor mensen die niet meer werken, is actief beleggen een manier om verbonden te blijven met de wereld”, zegt oud-journalist Henk Hoklang (66), alias ‘Modbreak Henk’. Op beleggingsplatform IEX.nl is hij moderator van fora over bedrijven als Galapagos, ING, TomTom en Pharming. Volgens hem moeten we ook het sociale aspect van beleggen niet onderschatten. „Vooral voor ouderen zijn de fora een manier om te delen wat ze weten over bedrijven, en tips te geven over de fouten die je als belegger niet moet maken.”

    Zelf bezit Hoklang onder andere aandelen Heijmans. Hij merkt hoe intensief hij het nieuws daardoor volgt. Regelmatig tikt hij zelfs de naam van Heijmans in op Google, om te checken of hij niets gemist heeft. „Onderschat niet hoeveel kennis je daardoor opbouwt. Als ik tijdens een lange autorit wil dat mijn kinderen gaan slapen, zeg ik altijd: ‘Zal ik over Heijmans vertellen?’ Daar kan ik gerust een half uur over doorpraten.”

    www.nrc.nl/nieuws/2019/04/08/hoe-meer...
  7. forum rang 6 boem! 9 april 2019 12:43
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 9 april 2019 09:50:

    Peter, het heeft geen zin een koe in zijn reet te kijken, 3 - 4 jaar geleden op de HERE en Fleetmatics hype was 18-20 euro mogelijk geweest bij verkoop, dat hebben sommige analisten ook geopperd voor TT daar serieus over na te denken.
    de feel good factor die toen heerste van last available en de enorme hype op verwachtingen binnen de sector waren ongelofelijk verleidelijk om te kapitaliseren

    HG wenste dit niet, hij geloofde vol in het vuren uit alle cilinders, had de volle overtuiging dat het kroonjuweel ( Maps) veel gunning ging krijgen en schroomde niet om lip-service te verkopen zodat iedereen onboard zou blijven.
    nu een paar jaar later, compleet verandering van koers, kapitaliseren daar waar de hype nu uit de vraag is, maar de sector blijft wel nog vol gezocht, hence de discount versus Fleetmatics en een lagere multiple/prijs voor Telematics

    HG is gewoon overal te laat mee, hij laat marktomstandigheden dicteren ipv zelf het initiatief te nemen, zo ging het ook toen Google TT wegvaagde met PND
    het is niet omdat HG het bijzonder goed voor zichzelf heeft gedaan dit ook betekend dat hij het bijzonder goed voor TT heeft gedaan
    zijn persoonlijk track-record om kapitaal te vergaren outperfomed by far zijn track-record voor peformance met TT
    de dure TeleAtlas acquisitie en investeringen zijn niet terug te vinden in de beurswaarde van het aandeel, is allemaal gekocht met vreemd geld, door kapitaal op te halen bij institutionele beleggers en bij de aandeelhouder, niks van dit hebben we allemaal uit winsten aangekocht, wat sommigen je hier doen geloven

    de echte keiharde winsten bij TT zijn verwaarloosbaar , dat is iets anders als cash-flow.
    daarom koopt men ook geen eigen aandelen in, men heeft dat slechts één X gedaan en dat was voor bonusdoelen en om een bevriende relatie een exit te verschaffen.
    wat men nu doet is puur synthetisch ( cosmetisch) , want men GUNT gewoon de reguliere aandeelhouder geen exit aan een premie
    moet je eens nagaan waar het aandeel had gestaan als de FFF niet zouden verkopen en men voor 750 mio eigen aandelen zou inkopen aan de beurs, ipv van een kapitaaluitkering met aandelen reductie
    dan had TT nu aan 17 euro gestaan, maar Neen - dat gunt HG niemand, want nu kunnen ze zelf kapitaliseren zonder gezichtsverlies ipv dat de reguliere aandeelhouder aan een fikse premie eruit loopt en zij zitten dan met al het risico en niet verkocht.

    Ja, hij is gek, wij kapitaliseren en hij blijven zitten.

    Enige nuance lijkt op zijn plaats.

    TT heeft Tele-Atlas verworven voor 2,9 miljard in 2008.
    De aankoop is geboekt als impairment ad 1.050 met daarnaast Goodwill and Intangible assets ad 1.850.

    Doordat Google haar maps gratis ter beschikking stelde kon TT niets anders doen dan een emissie uit te schrijven ad 400 mio om aan een faillisement te ontkomen.
    Anders dan door @Wies gesuggereerd hebben FFF daar de helft van opgehoest de andere 200 mio kwam van particuliere aandeelhouders en institutionele beleggers.

    De schuldpositie ult 2008 bedroeg 1.100 miljoen de kaspositie ult 2018 bedraagt 250 mio.

    Het eigen vermogen bedroeg ult 2008 515 mio terwijl dat na de verkoop van TTT ult 2018 1.685 mio bedraagt.

    Het verschil in winst tussen kas van 1.350 mio of eigen vermogen van 1.170 mio wordt veroorzaakt door deferred revenue.

    Indien we nu kijken naar de Goodwil and Intangible assets ad 1.850 mio uit 2008 zien we daarvan nog slechts 350 mio terug in de boeken van 2018.

    Ik ben het eens met @Wies dat er in 2015 makkelijk 18-20 euro voor de assets bedongen kon worden.
    De opbrengst van TTT ad 910 mio ( 3,90 euro pa) voldoet bijna aan mijn verwachtingen; de gesloten deals mbt Enterprise, Consumer en de kosten voor de probes zullen bepalen of ik daar(on)gelukkig van wordt.
    Consumer heeft sinds die tijd waarde ingeleverd maar kan zo weer de weg omhoog terugvinden.

    Blijft over de werkelijke waarde van A&E; iedereen begrijpt dat indien HG deze asset nu in de etalage zet dat er minimaal 3 a 4 miljard wordt neergelegd.

    Met een huidige koerswaarde van 600 a 700 mio lijkt dat een zeer aantrekkelijk voorstel echter met zicht op een substantieel aandeel in de te vergeven HD-markt die groeit naar 20-30 miljard kan ik me goed voorstellen dat FFF nog even de kat uit de boom kijken en gaan voor een zelfstandig scenario.

  8. forum rang 7 sniklaas 9 april 2019 13:10
    quote:

    martinmartin schreef op 9 april 2019 12:43:

    [...]

    Enige nuance lijkt op zijn plaats.

    TT heeft Tele-Atlas verworven voor 2,9 miljard in 2008.
    De aankoop is geboekt als impairment ad 1.050 met daarnaast Goodwill and Intangible assets ad 1.850.

    Doordat Google haar maps gratis ter beschikking stelde kon TT niets anders doen dan een emissie uit te schrijven ad 400 mio om aan een faillisement te ontkomen.
    Anders dan door @Wies gesuggereerd hebben FFF daar de helft van opgehoest de andere 200 mio kwam van particuliere aandeelhouders en institutionele beleggers.

    De schuldpositie ult 2008 bedroeg 1.100 miljoen de kaspositie ult 2018 bedraagt 250 mio.

    Het eigen vermogen bedroeg ult 2008 515 mio terwijl dat na de verkoop van TTT ult 2018 1.685 mio bedraagt.

    Het verschil in winst tussen kas van 1.350 mio of eigen vermogen van 1.170 mio wordt veroorzaakt door deferred revenue.

    Indien we nu kijken naar de Goodwil and Intangible assets ad 1.850 mio uit 2008 zien we daarvan nog slechts 350 mio terug in de boeken van 2018.

    Ik ben het eens met @Wies dat er in 2015 makkelijk 18-20 euro voor de assets bedongen kon worden.
    De opbrengst van TTT ad 910 mio ( 3,90 euro pa) voldoet bijna aan mijn verwachtingen; de gesloten deals mbt Enterprise, Consumer en de kosten voor de probes zullen bepalen of ik daar(on)gelukkig van wordt.
    Consumer heeft sinds die tijd waarde ingeleverd maar kan zo weer de weg omhoog terugvinden.

    Blijft over de werkelijke waarde van A&E; iedereen begrijpt dat indien HG deze asset nu in de etalage zet dat er minimaal 3 a 4 miljard wordt neergelegd.

    Met een huidige koerswaarde van 600 a 700 mio lijkt dat een zeer aantrekkelijk voorstel echter met zicht op een substantieel aandeel in de te vergeven HD-markt die groeit naar 20-30 miljard kan ik me goed voorstellen dat FFF nog even de kat uit de boom kijken en gaan voor een zelfstandig scenario.
    de FFF hebben in 2009 samen 169 mio afgenomen van de totale emissie van 457 mio = 37%..

    Op zijn vroegst volgende maand incasseren de dame en heren 44% van de 750 mio maakt 330 mio, een mooie verdubbeling van hun investering uit 2009..

    Heden ten dage 3 'a 4 miljard voor A&E wanneer deze te koop wordt aangeboden, 25 euro p/a en dan nog duppies voor het consumenten deel en ruim 3 euro voor de CASH maakt 300% op de huidige koers en daar komt geen piraat op af!
  9. forum rang 6 boem! 9 april 2019 13:48
    quote:

    sniklaas schreef op 9 april 2019 13:10:

    [...]de FFF hebben in 2009 samen 169 mio afgenomen van de totale emissie van 457 mio = 37%..

    Op zijn vroegst volgende maand incasseren de dame en heren 44% van de 750 mio maakt 330 mio, een mooie verdubbeling van hun investering uit 2009..

    Heden ten dage 3 'a 4 miljard voor A&E wanneer deze te koop wordt aangeboden, 25 euro p/a en dan nog duppies voor het consumenten deel en ruim 3 euro voor de CASH maakt 300% op de huidige koers en daar komt geen piraat op af!
    Zoals gewoonlijk leuter je weer uit je nek.

    Dit is echt mijn laatste reactie naar jou.
    Je begint met 10,71 en weet dat aankoopbedrag terwijl de koers van TT zakt van 12 naar 6 euro terug te brengen naar 6,72. Daarnaast schrijf je nog eens 30-50 cent winst op zonder je longpositie te verminderen.
    Vorige week maak je het nog bonter door trots te vertellen dat je door in feb te handelen tegen 7,25 euro je gemiddelde aankoopkoers nog steeds 6,72 bedraagt maar dat je nu ipv 30-50 cent plotsklaps 2,20 hebt verdiend met als sluitstuk dat jij zelfs weer 1 euro winst winst maakt bij de agio-uitkering.
    Anders dan je zou mogen verwachten bij zulk een goed beleggingsresultaat heb je geen goed woord over voor het bedrijf dat jou die papieren winst verstrekt.
    Ook de ander posities die je inneemt en waarbij je denkt dat wij daarvan op de hoogte moeten worden gehouden met targets en aankoopbedragen geven een diffuus beeld.

    Om jou echt niet meer serieus te nemen was jouw analyse van GE.
    Jij gaf aan dat een boete van 52 mio (nog geen 1/2 % van de omzet ) een van de redenen was waardoor GE voorbeurs een belangrijke douw opliep qua koers.
    De berichtgeving mbt Tesla over een bate van 500 mio laat je nu onbesproken terwijl je daarvoor als haantje de voorste actief bent om de SEC ten tonele te voeren om de kwetsbaarheid van Tesla te benadrukken.

    Veel succes toegewenst met je spreadsheet beleggingen.
  10. forum rang 7 sniklaas 9 april 2019 14:25
    quote:

    martinmartin schreef op 9 april 2019 13:48:

    [...]

    Zoals gewoonlijk leuter je weer uit je nek.

    Dit is echt mijn laatste reactie naar jou.
    Je begint met 10,71 en weet dat aankoopbedrag terwijl de koers van TT zakt van 12 naar 6 euro terug te brengen naar 6,72. Daarnaast schrijf je nog eens 30-50 cent winst op zonder je longpositie te verminderen.
    Vorige week maak je het nog bonter door trots te vertellen dat je door in feb te handelen tegen 7,25 euro je gemiddelde aankoopkoers nog steeds 6,72 bedraagt maar dat je nu ipv 30-50 cent plotsklaps 2,20 hebt verdiend met als sluitstuk dat jij zelfs weer 1 euro winst winst maakt bij de agio-uitkering.
    Anders dan je zou mogen verwachten bij zulk een goed beleggingsresultaat heb je geen goed woord over voor het bedrijf dat jou die papieren winst verstrekt.
    Ook de ander posities die je inneemt en waarbij je denkt dat wij daarvan op de hoogte moeten worden gehouden met targets en aankoopbedragen geven een diffuus beeld.

    Om jou echt niet meer serieus te nemen was jouw analyse van GE.
    Jij gaf aan dat een boete van 52 mio (nog geen 1/2 % van de omzet ) een van de redenen was waardoor GE voorbeurs een belangrijke douw opliep qua koers.
    De berichtgeving mbt Tesla over een bate van 500 mio laat je nu onbesproken terwijl je daarvoor als haantje de voorste actief bent om de SEC ten tonele te voeren om de kwetsbaarheid van Tesla te benadrukken.

    Veel succes toegewenst met je spreadsheet beleggingen.
    de afgunst druipt ervan af en maar selectief shoppen uit mijn posts..
    Het zijn toch echt jouw eigen verdienste wanneer je niet in staat bent om rendement te behalen en terwijl je nog wel leeft in een land waar een kinderhand snel is gevuld!
  11. [verwijderd] 9 april 2019 14:32
    quote:

    Kopjethee schreef op 9 april 2019 13:47:

    Nu ben ik geen top rekenaar dat even vooropgesteld.
    Martin2 stelt dat T2 A&E een 5-voud aan werkelijke waarde vertegenwoordigd.
    Poei...
    Dan zou de koers naar €40 moeten oplopen. Zie ik niet gebeuren als T2 verder struggeld met deze omzetten.
    De omzet gaat omhoog de komende jaren. Cagr ADAS en SDC maps gaat vele tientallen zo niet tot honderd procent zijn.

    1,4 miljard omzet pj rond 2023-2024 is heel wel denkbaar.
    In 2019 en zeker 2020 krijgen we daar de voortekenen van.

    Onderbouwing; rapporten marktontwikkelingen en de twee beschikbare HD orders die T2 beide heeft binnen gehaald

    No more questions!
  12. forum rang 7 tatje 9 april 2019 14:34
    quote:

    martinmartin schreef op 9 april 2019 12:43:

    [...]

    Enige nuance lijkt op zijn plaats.

    TT heeft Tele-Atlas verworven voor 2,9 miljard in 2008.
    De aankoop is geboekt als impairment ad 1.050 met daarnaast Goodwill and Intangible assets ad 1.850.

    Doordat Google haar maps gratis ter beschikking stelde kon TT niets anders doen dan een emissie uit te schrijven ad 400 mio om aan een faillisement te ontkomen.
    Anders dan door @Wies gesuggereerd hebben FFF daar de helft van opgehoest de andere 200 mio kwam van particuliere aandeelhouders en institutionele beleggers.

    De schuldpositie ult 2008 bedroeg 1.100 miljoen de kaspositie ult 2018 bedraagt 250 mio.

    Het eigen vermogen bedroeg ult 2008 515 mio terwijl dat na de verkoop van TTT ult 2018 1.685 mio bedraagt.

    Het verschil in winst tussen kas van 1.350 mio of eigen vermogen van 1.170 mio wordt veroorzaakt door deferred revenue.

    Indien we nu kijken naar de Goodwil and Intangible assets ad 1.850 mio uit 2008 zien we daarvan nog slechts 350 mio terug in de boeken van 2018.

    Ik ben het eens met @Wies dat er in 2015 makkelijk 18-20 euro voor de assets bedongen kon worden.
    De opbrengst van TTT ad 910 mio ( 3,90 euro pa) voldoet bijna aan mijn verwachtingen; de gesloten deals mbt Enterprise, Consumer en de kosten voor de probes zullen bepalen of ik daar(on)gelukkig van wordt.
    Consumer heeft sinds die tijd waarde ingeleverd maar kan zo weer de weg omhoog terugvinden.

    Blijft over de werkelijke waarde van A&E; iedereen begrijpt dat indien HG deze asset nu in de etalage zet dat er minimaal 3 a 4 miljard wordt neergelegd.

    Met een huidige koerswaarde van 600 a 700 mio lijkt dat een zeer aantrekkelijk voorstel echter met zicht op een substantieel aandeel in de te vergeven HD-markt die groeit naar 20-30 miljard kan ik me goed voorstellen dat FFF nog even de kat uit de boom kijken en gaan voor een zelfstandig scenario.

    Als forumlid, dat het met Martinmartin eens is, gaat het bovenstaande artikel in de klapper.

    Gewoon duidelijk :-):-)
  13. [verwijderd] 9 april 2019 15:04
    quote:

    Sunshine Band schreef op 9 april 2019 14:32:

    [...]
    De omzet gaat omhoog de komende jaren. Cagr ADAS en SDC maps gaat vele tientallen zo niet tot honderd procent zijn.

    1,4 miljard omzet pj rond 2023-2024 is heel wel denkbaar.
    In 2019 en zeker 2020 krijgen we daar de voortekenen van.

    Onderbouwing; rapporten marktontwikkelingen en de twee beschikbare HD orders die T2 beide heeft binnen gehaald

    No more questions!
    Ik ga het in de gaten houden vanaf juli 2019.
  14. forum rang 7 ketchup 9 april 2019 15:06

    onzin, TT staat 14 jaar aan de beurs, heeft nooit één cent uitgekeerd aan haar aandeelhouders , ze hebben voor 4.5 miljard euro uitgegeven aan acquisities en investeringen en TT heeft een restwaarde aan de beurs van nog geen 2 miljard

    dat is de realiteit, al de rest hier is gelul.
1.418 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 71 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links