Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

opsplitsen aandeel ADYEN

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 april 2019 14:58
    quote:

    Pibra schreef op 1 april 2019 14:53:

    Wordt het langzamerhand geen tijd voor aandelensplit van b.v. 1 op 10 of 1 op 20 voor dit aandeel. Zou de verhandelbaarheid ten goede komen en een stuk interessanter voor de particulier belegger.
    Helaas hebben ze bij Adyen een grote hekel aan kleine beleggers.

    Dat hebben we vooral gemerkt bij de zogenaamde beursintroductie toen uitsluitend grote beleggers mochten inschrijven.
  2. forum rang 8 Leefloon 1 april 2019 17:51
    quote:

    Pibra schreef op 1 april 2019 14:53:

    Wordt het langzamerhand geen tijd voor aandelensplit van b.v. 1 op 10
    Opties gaan al per 10, omdat Euronext niet gebonden is aan merkwaardig eigenwijze en klant-van-de-klant-onvriendelijke driften van Adyen om vooral niet publieksvriendelijk te doen wat anderen wel gewoon doen. Een vorm van met de rug naar de samenleving toe staan, en dan later misschien de sobere weldoener uithangen. Daar hebben meer miljardairs last van.
  3. forum rang 7 ffff 1 april 2019 18:19
    tja, anderzijds Warren Buffett moest er ook nooit iets van weten. En toch hangen ze aan zijn lippen.

    Ik vind het wel iets hebben, die exclusiviteit.....

    Adyen houdt inderdaad niet van leeflonen, dat is wel duidelijk. Geintje hoor !

    Misschien met heel de familie of heel de zaak alle spaarpotjes bij elkaar doen en dan één aandeel samen kopen?

  4. forum rang 8 Leefloon 1 april 2019 19:28
    quote:

    ffff schreef op 1 april 2019 18:19:

    Ik vind het wel iets hebben, die exclusiviteit.....
    Exclusie, liever. Ik meen mij de treurige claim te herinneren dat ze de tijd liever aan (oplossingen voor) klanten besteden. Hooghartig en laaghartig tegelijkertijd. Als klant zou ik er niet enthousiast van worden wanneer er bij een leverancier geen leuk tussendoortje, zoals het enkele honderden meter lopen om traditiegetrouw op een gong te slaan, of dat het Chinese personeel in China tijdens werktijd soms even met elkaar mag praten, vanaf kan. Had desnoods de koffiejuffrouw even richting Beursplein gestuurd, om die een leuke werkdag te geven. Niets meer dan sociaal gedrag. Ik denk dat alle bedrijven zullen zeggen dat ze klantgericht zijn, maar dat niet uiten door nog geen minuut te willen besteden aan een niet alledaagse gebeurtenis waarbij ook derden zijn betrokken. Zoals het beleggende publiek. Geen "prioritijd" bij Adyen, blijkbaar. Sneu.

    En dan ben ik iemand die het min of meer met je eens is, en echt niet vind dat Adyen op kosten van Adyen een volksaandeel o.i.d. moet worden. Vandaar ook de verwijzing naar de 10 aandelen van de opties. Opties Adyen zijn voor particuliere beleggers geen onbereikbaar ideaal, en je hoeft niet altijd dogmatisch een op "00" eindigend aantal aandelen te kopen.

    Toch zijn ook de geuite klachten terecht. De veminderd goede verhandelbaarheid kost zelfs de grote aandeelhouders wat geld, maar ook dat zal Adyen geen zak interesseren. Vrees ik. Adyen is lang niet het duurste aandeel ooit bij Euronext Amsterdam. Tot een overname heb ikzelf ook weleens een duurder aandeel gehad (maar niet Moeara Enim). En ja, toegegeven, toen was ik dat jaar goed voor 100% van de beursomzet in dat aandeel. Door de gebrekkige verhandelbaarheid.

    De klachten zijn in essentie gegrond, maar "het mag". Doen alsof je voor je klanten doet alsof je daar alle tijd aan zou besteden, tot op de minuut, met de rug richting maatschappij. Had desnoods hetzelfde statement gemaakt door op kantoor eens niet naast de pot te piesen en daardoor de schoonmaker te kunnen sturen. Beleeft die een bijzonder avontuur, en heeft Adyen een leuker personeelsbeleid.

    Laat ik het maar bij een motie van treurnis houden, voorzitter.
  5. forum rang 8 Leefloon 1 april 2019 19:46
    Op de Veluwe zie je dit gedrag trouwens ook weleens. Een zomaar afwijkende opvatting van een klein kliekje die aan het stuur draait, waarna een heel bedrijf dezelfde opvatting zegt te hebben, de papieren rechtspersoon op wonderbaarlijke wijze gelovig blijkt te zijn, en iets doen (elke ochtend bidden) of nalaten (IPO-filmscript afwikkelen) slaafs de norm wordt. In beide gevallen met het aansluiten op klanten als slap excuus. Bekrompen bubbles.

    De loopafstand naar de beurs is precies 1,0 kilometer. Als Adyen daar echt nooit tijd voor heeft, dan zou ik me daarover als klant zorgen kunnen gaan maken. Of ze die (gesuggereerde) werkdruk nog langdurig vol kunnen blijven houden; ik vrees van niet. ;-)
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 +0,55%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links