rationeel schreef op 27 maart 2019 19:14:
[...]
Het vroegere onderwijs was prima. Gemeenschappelijk naar de LS. In heel Nederland werd de zelfde kennis over gebacht, en daar was controle op. Leekrachten goed opgeleid op de kweek school.
Nadeel, de katholieke en Christelijke scholen. De indoctrinatie OOK nog op school.
Is dus nu weer aan de orde met de Islam. Nog weer schadelijker, omdat de kinderen ook geen ABN te horen krijgen. Zo lopen ze sowieso een achterstand op.
Daarna speelt de hierarchie van de middelbare school. Die is nu genivelleerd door minder vakken.
Juist voor de intelligente kinderen is een BREDE ontwikkeling van belang. Ze kunnen dat aan, en het is noodzakelijk om de beschaving in stand te houden. Je hebt de intelligente goed opgeleiden nodig.
Wat de beta's betreft, daar zal het bedrijfsleven wensen hebben. Zowel voor de hoog opgeleiden als voor de lager opgeleiden.
Wat de lager opgeleiden betreft voor velen zal alsnog de opvoeding ter hand genomen moeten worden. Discipline, manieren. Is dat dan een taak voor de school? Zijn leerkrachten er toe in staat?
Moeten dit soort zaken niet veel vroeger aandacht krijgen. Er wordt natuurlijk nu ook wel hap snap iets geprobeerd maar dat zal toch veel professioneler moeten worden aangepakt, wil wat krom is recht gebogen worden.
Hoe zit het met het draagvlak. Wij zijn geen dictatuur. Al die afspraken die de confessionelen hebben gemaakt om het onderwijs mee te mogen vormgeven naar eigen inzicht. Zijn daar uitzonderingen op mogelijk. En op een eerlijke manier. Verbieden met motivering;)
Nederland staat voor een taak, waar niet veel meer taken bij moeten komen. Wat er te doen staat is meer dan voldoende.
En dat als je niet eens alle kinderen ingeent krijgt, of besnijden kunt verbieden en controleren.