Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TomTom maart 2019

1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 82 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Erik9400 20 maart 2019 08:15
    Mooi hoor:"tt gokt op toekomst"

    Onder tussen zie ik liefdevol artikel over 2getthere met omzet 10 miljoen.

    Waarom is tt nog steeds de kastjesmaker en zijn we niet trots op mooi bedrijf en bijbehorende koers?

    Waarom neemt zf wel belang in 2getthere en ms niet in tt... Dat is uitermate verdacht en gaat in tegen elke logica
  2. forum rang 7 ketchup 20 maart 2019 08:16

    we weten niet of er een geheime agenda is binnen TT en hoe die zou kunnen uitpakken, maar indien zo zal het meest logische zijn een constructie te vinden waarbij de free-float uitgekocht kan worden met uiteindelijk doel deze te vervangen door een strategische koper (bvb MSFT) en dat de Founders dan de nieuwe partner een optie geven basis earn-out en ontwikkelingen binnen het bedrijf de Founders over tijd uit te kopen aan a fat premium

    wij eruit aan 10 of 12, partner erin basis gunning, en dan uiteindelijk de FFF eruit aan 25 euro.

    voor de rest is het iedereen duidelijk, de beurswaarde verkleint, het aantal uitstaande aandelen reduceert, de risico-weging gaat omhoog dat zal investment fondsen hun weging doen veranderen en dan hebben de FFF het excuus te zeggen, de beurs werkt niet voor TT, we krijgen geen waardering voor onze inspanningen, we halen het eraf.
  3. forum rang 6 tatje 20 maart 2019 09:42
    Wakkie na 18 april 2019 helemaal stoppen bij Tom Tom.

    Had natuurlijk gedacht, ik klaar de klus voor 18 april 2019.

    Je kunt op veel manieren verbonden blijven, uurtje factuurtje en veel andere manieren.

    Wat een cowboys.

    Het PB van Tom Tom naar aanleiding van het Reuters nieuws maart 2018.

    Amsterdam, 28 March 2018 – In reaction to market rumours, TomTom (TOM2) denies it has engaged a financial advisor to look for potential buyers.

    Tom Tom ontkent, dat het een financieel adviseur heeft ingeschakeld, om te zoeken naar potentiele kopers.

    tatje:
    Er is een financiele adviseur ingeschakeld, maar die hoeft niet te zoeken naar een potentiele koper, die potentiele koper is er al :-) :-).

    BNR: voor eens en altijd, Reuters zuigt het uit zijn duim.
    Harold : dat wil ik ook niet zeggen, ha ha ha ha .

    Wat kreeg Tom Tom van Volvo omdat ze het contract annuleerden.

    Ik dacht 40 miljoen.

    Half procent aandelen is 1,175 miljoen aandelen maal ( 40 min 8 ) is al bijna 40 miljoen namelijk 37,6 miljoen.

    Blijf erbij !

    Microsoft mag kopen en apple google Volvo en anderen, krijgen via goede contracten hun aandeel in het spel.

  4. forum rang 7 ketchup 20 maart 2019 09:54
    quote:

    Agatan schreef op 20 maart 2019 09:26:

    Goedemorgen. Ja Wies die verborgen agenda is er op zeker. Niets loopt er via normale kanalen. Jouw exit strategie is datgene wat ook bij mij speelt. Tja die 12 he. Of dat er met deze financiele aandelen constructie gaat lukken blijft de vraag!!

    denk als TT na de kapitaaluitkering en de share adjustment aan 8-9 euro ,bij 2e helft 2019 noteert en daar ga ik vanuit, dan is 12 euro haalbaar, dan heb je het uiteindelijk over ongeveer 50% premie voor ongeveer de helft vd aandelen bij een beurswaarde die voor 1/3e uit cash bestaat

    dat zijn geen mega bedragen voor "gunning" iemand erin te laten en de free-float te vervangen als aandeelhouder

    waar hebben we het dan over bij 140 mio uitstaande aandelen, de helft is 70 mio aandelen en die geef je 12 euro = 840 mio euro, dat is een prikkie voor bvb een MSFT om 50% van Maps Plus te bezitten en dan later geven ze de FFF voor hun 70 mio aandelen een 100% premie over 12 euro = 24 euro
    ofwel 1.7 miljard euro, hebben ze de hele toko voor 2.5 miljard euro in handen

    free float denk ik best tevreden met 12 euro en de FFF blij met 24 euro en MSFT blij met 2.5 miljard voor Maps Plus

    iedereen blij, toch ?
  5. forum rang 7 sniklaas 20 maart 2019 10:05
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 20 maart 2019 09:54:

    [...]

    denk als TT na de kapitaaluitkering en de share adjustment aan 8-9 euro ,bij 2e helft 2019 noteert en daar ga ik vanuit, dan is 12 euro haalbaar, dan heb je het uiteindelijk over ongeveer 50% premie voor ongeveer de helft vd aandelen bij een beurswaarde die voor 1/3e uit cash bestaat

    dat zijn geen mega bedragen voor "gunning" iemand erin te laten en de free-float te vervangen als aandeelhouder

    waar hebben we het dan over bij 140 mio uitstaande aandelen, de helft is 70 mio aandelen en die geef je 12 euro = 840 mio euro, dat is een prikkie voor bvb een MSFT om 50% van Maps Plus te bezitten en dan later geven ze de FFF voor hun 70 mio aandelen een 100% premie over 12 euro = 24 euro
    ofwel 1.7 miljard euro, hebben ze de hele toko voor 2.5 miljard euro in handen

    free float denk ik best tevreden met 12 euro en de FFF blij met 24 euro en MSFT blij met 2.5 miljard voor Maps Plus

    iedereen blij, toch ?
    Ik ben tevreden met dezelfde 12 euro die in 2015 ook op de borden stond maar ik kan me voorstellen dat een heel aantal daar niet tevreden mee is.

    12 euro is absoluut geen vetpot wanneer je dat aflegt tegen de gedane investeringen maar ja wanneer de markt het aandeel om bepaalde redenen niet wil hebben is het urineren tegen de wind in en dan wordt je nat!

    Kijk nu zo'n aandeel als @BPOST, heb ze aan 10,10 in portefeuille en al lange tijd flink rood in de portefeuille, komt vandaag weer iets terug maar nog steeds rood.
    Maar deze stukken geven dividend, voor afgelopen jaar 1,31 en wellicht voor 2019 max 1 euro gezien de winstverwachting van 300 mio..
    En dan is het leed van een rode positie heel wat beter te verdragen met een dikke 10% aan bruto wachtgeld op jaarbasis..
  6. forum rang 6 tatje 20 maart 2019 10:10
    Dat worden toch recht zaken.

    Het volgende zei Harold bij Anita Nussbaum bij BLOOMBERG.

    “Can we go back to 1.7 billion euros? I think we can,” he said. “We are OK. We aren’t forced to do anything stupid. We’re not in a hurry.”

    Als je denkt en laat noteren, dat je terug kunt gaan naar een omzet van 1,7 miljard per jaar, flinke vent als je dan dirty durft.

    Maar, in de financiele wereld kan veel.

  7. Banks 20 maart 2019 10:19
    quote:

    sniklaas schreef op 19 maart 2019 20:57:

    [...]Hallo Jakkie, is uitvoerig over gediscussieerd in het januari draadje en je kunt het daar teruglezen...
    Kan iemand aangeven waar ongeveer in het draadje van januari wordt gediscussieerd over de turbo's? Deze heeft "maar" 239 pagina's ...
    Alvast bedankt !
  8. forum rang 7 ketchup 20 maart 2019 10:21

    @ sniklaas , is ook geen vetpot 12 euro, maar de omstandigheden zijn niet meer dezelfde als 3 jaar geleden, TT vuurt niet uit al haar cilinders
    de 18-20 euro van 3 jaar geleden op de HERE hype is een gepasseerd station
    de Fleetmatics multiple was niet haalbaar voor Telematics
    Sports was een ontgoocheling
    PND vervaagt
    de kosten zijn gewoon ongoing, ondanks al dat gezwam van alle kosten zijn genomen, dit blijft geld kosten
    en bovenal de koers kwijnt weg aan de beurs

    TT is nu alles op Maps Plus, dat is een compleet ander risico voor belegging
    12 euro is prima, de rest is een koe in zijn reet kijken.

    en geloof me als om wat voor reden nu compleet ondenkbaar er straks weer een Google akkefietje uit de hoge hoed komt, omdat bvb een Peugeot beslist om ook maar overstag te gaan, of HERE trekt een AMZN binnen, dan gaan we nog wat meemaken met dit aandeel.
  9. forum rang 7 sniklaas 20 maart 2019 10:36
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 20 maart 2019 10:21:

    @ sniklaas , is ook geen vetpot 12 euro, maar de omstandigheden zijn niet meer dezelfde als 3 jaar geleden, TT vuurt niet uit al haar cilinders
    de 18-20 euro van 3 jaar geleden op de HERE hype is een gepasseerd station
    de Fleetmatics multiple was niet haalbaar voor Telematics
    Sports was een ontgoocheling
    PND vervaagt
    de kosten zijn gewoon ongoing, ondanks al dat gezwam van alle kosten zijn genomen, dit blijft geld kosten
    en bovenal de koers kwijnt weg aan de beurs

    TT is nu alles op Maps Plus, dat is een compleet ander risico voor belegging
    12 euro is prima, de rest is een koe in zijn reet kijken.

    en geloof me als om wat voor reden nu compleet ondenkbaar er straks weer een Google akkefietje uit de hoge hoed komt, omdat bvb een Peugeot beslist om ook maar overstag te gaan, of HERE trekt een AMZN binnen, dan gaan we nog wat meemaken met dit aandeel.
    De CASH in de company biedt normaliter een goed fundament maar inderdaad op een negatief uit te leggen bericht kan dit illiquide @TT aandeel behoorlijk volatiel reageren waardoor er situaties in de beurskoers kunnen optreden dat de 'moment' waardering voor MAPS nog verder verdampt!
  10. forum rang 6 tatje 20 maart 2019 10:45
    Kan altijd een nieuw Google akkefietje.

    4 juli 2018 Apple nieuws laag 6,73
    19 sept 2018 RNM Google nieuws laag 5,72
    16 okt 2018 Volvo nieuws laag 6,00.

    Zijn het akkefietjes of onderdeel van een spel.

    Als Microsoft nu naar aanleiding van die 3 gebeurtenissen een belang in Tom Tom heeft opgebouwd, via via.

    Dan zouden Google en apple door hun nieuws, dus microsoft in de kaart hebben gespeeld.

    Dat doen Google en Apple niet, als ze er zelf niet beter van worden.

    Moeten we nog wel in bedrijven denken, of in landen die samenspannen.

    Dan is het martina stukje erg interessant.

    www.telegraaf.nl/financieel/3312874/c...
  11. forum rang 7 sniklaas 20 maart 2019 10:45
    quote:

    Banks schreef op 20 maart 2019 10:19:

    [...]

    Kan iemand aangeven waar ongeveer in het draadje van januari wordt gediscussieerd over de turbo's? Deze heeft "maar" 239 pagina's ...
    Alvast bedankt !
    Hallo Banks, is besproken na de 22 jan en ook nog rond de q4 cijfers.
    Maar wil je het uit eerste hand neem contact op met de bank die de turbo's heeft uitgegeven en vraag hoe de cash uitkering wordt verwerkt, staat wellicht al op hun site en in de voorwaarden. Was voor een paar maanden terug ook van toepassing bij AKZO..
    Uiteindelijk is er voor de houder geen financieel waarde verlies of winst, idem als voor de aandeel en optie houder.
    Succes........Peter
  12. forum rang 6 tatje 20 maart 2019 11:17
    quote:

    Johan8 schreef op 20 maart 2019 11:05:

    Tja, ziet er goed uit
    Klasse Johan8.

    Lijkt op de deal van VW met Microsoft.

    Zal nog even Justin citeren nav de Bava.

    Microsoft is een belangrijke partner ook in Automotive, omdat zij een grote deal met oa Volkswagen hebben gesloten en onze samenwerking ( dus met Microsoft ) is er op gericht dat we GEZAMENLIJK de markt bedienen.
    Onze diensten vullen elkaar aan.

    Volkswagen en nu weer RNM in de cloud van Microsoft.

    Normaal moeten we dan toch 20% stijgen.

  13. forum rang 4 marathon 11 20 maart 2019 11:36
    quote:

    minofmeer2 schreef op 20 maart 2019 11:24:

    Het verdienmodel is niet duidelijk. Daarom geen grote stijging.
    Maar is een daling dan wel normaal?
    Ik blijf erbij dat er partijen zijn die bij goed nieuws alles uit de kast halen om de koers omlaag te schuiven en zodoende verwarring en twijfel te zaaien zodat de laatste believers toch maar op de verkoopknop drukken.
    Het zijn criminelen waar het hele financiele wereldje blijkbaar vol mee zit. Rechtzaak op rechtzaak en veel te lage straffen want het is nog steeds lucratief om het risico te nemen.
1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 82 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links