Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,780 19 apr 2024 17:37
  • -0,720 (-2,94%) Dagrange 23,540 - 24,160
  • 191.650 Gem. (3M) 245,7K

AMG maart 2019: Lente!

1.448 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 73 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 inbetween 20 maart 2019 09:42
    quote:

    Dicall69 schreef op 19 maart 2019 18:36:

    [...]

    Zeker, AMG nadert het kantelpunt, kopers dienen zich aan en het lager zetten van de koers nadert zijn einde, opwaarts gaat op dit niveau uiteindelijk meer opbrengen, dus geduld bewaren !!!
    Ik begrijp werkelijk niet dat op basis van de feiten dit nog geloofd wordt door velen. De AEX staat weer bijna op zijn all time high en aandelen zijn weer duur (AMG niet natuurlijk vlgs de believers). Het is niet de vraag OF maar WANNEER de AEX weer serieus gaat corrigeren (alleen al het feit dat de meeste economieën op hun top zijn en beginnen af te koelen....Europees opkoopprogramma gaat aflopen na inmiddels voor net geen 3 BILJOEN te hebben opgekocht). Gaat AMG dan richting 40-50 of richting 15-20? Zet die roze bril af en wees realistisch.
  2. forum rang 7 Just lucky 20 maart 2019 09:47
    quote:

    inbetween schreef op 20 maart 2019 09:42:

    [...]Ik begrijp werkelijk niet dat op basis van de feiten dit nog geloofd wordt door velen. De AEX staat weer bijna op zijn all time high en aandelen zijn weer duur (AMG niet natuurlijk vlgs de believers). Het is niet de vraag OF maar WANNEER de AEX weer serieus gaat corrigeren (alleen al het feit dat de meeste economieën op hun top zijn en beginnen af te koelen....Europees opkoopprogramma gaat aflopen na inmiddels voor net geen 3 BILJOEN te hebben opgekocht). Gaat AMG dan richting 40-50 of richting 15-20? Zet die roze bril af en wees realistisch.
    De beursen stijgen omdat de verwachting is dat de economie in de loop van het jaar aantrekt, de beurs loopt meestal 6-9 mnd vooruit. En de beurzen zijn niet hoog gewaardeerd, zeker niet gezien de rente.
  3. forum rang 4 lanciared 20 maart 2019 09:56
    quote:

    inbetween schreef op 20 maart 2019 09:42:

    [...]Ik begrijp werkelijk niet dat op basis van de feiten dit nog geloofd wordt door velen. De AEX staat weer bijna op zijn all time high en aandelen zijn weer duur (AMG niet natuurlijk vlgs de believers). Het is niet de vraag OF maar WANNEER de AEX weer serieus gaat corrigeren (alleen al het feit dat de meeste economieën op hun top zijn en beginnen af te koelen....Europees opkoopprogramma gaat aflopen na inmiddels voor net geen 3 BILJOEN te hebben opgekocht). Gaat AMG dan richting 40-50 of richting 15-20? Zet die roze bril af en wees realistisch.
    Ben je al dronken, al van zo vroeg s'morgens ?
    Ik wil en kan op Uw vraag niet antwoorden. Ze lijkt me te dom.
    Toch ga ik uit van een EBIDTA van rond de 255 miloen euro voor dit jaar, en van een 350 miljoen euro tegen 2022, na alle samenwerkingsverbanden, en uitbreidingen die komen gaan, en waar ik wel vanuit ga.

    Vul dan jij zelf maar in, welke koers hier tegen kan staan, en vergeleken met andere aanverwante bedrijven / groeibedrijven.
    Want dit is AMG ook beslist.
    Trouwens de sector van energie-opslag/ energie transitie / é-mobiliteit / leveringen aan vliegtuigindustrie groeit en blijft groeien met 30 / 50 % jaarlijks (minimum).
    Groeibedrijven doen bij ons gemakkelijk 12 tot 15 x EBIDTA , vele anderen ook nog wel 8 tot 10 x.
    LR
  4. rendement_zoeker 20 maart 2019 10:07
    quote:

    lanciared schreef op 20 maart 2019 09:56:

    [...]

    ...
    Toch ga ik uit van een EBIDTA van rond de 255 miloen euro voor dit jaar, en van een 350 miljoen euro tegen 2022, na alle samenwerkingsverbanden, en uitbreidingen die komen gaan, en waar ik wel vanuit ga.

    ...
    Optimistich. Zelf ga ik uit van 225 miljoen dollar voor dit jaar. Max 300 mil dollar tegen 2022. Maar dat is van veel factoren afhankelijk die niet zo lang van te voren zijn in te schatten.

    Desondanks, zal ook hier een hogere waardering tegenover moeten staan.
  5. forum rang 7 Just lucky 20 maart 2019 10:21
    quote:

    rendement_zoeker schreef op 20 maart 2019 10:07:

    [...]

    Optimistich. Zelf ga ik uit van 225 miljoen dollar voor dit jaar. Max 300 mil dollar tegen 2022. Maar dat is van veel factoren afhankelijk die niet zo lang van te voren zijn in te schatten.

    Desondanks, zal ook hier een hogere waardering tegenover moeten staan.
    Ik ben vrij positief over FV, het verschil tussen vraag en aanbod wordt de kom ende jaren alleen maar groter en in 2022 draait Ohio2, waardoor de winstbijdrage vanuit FV verdubbeld. Alleen al vanuit FV verwacht ik in 2022 een ebitda van minimaal 200 miljoen
  6. forum rang 4 inbetween 20 maart 2019 10:26
    quote:

    lanciared schreef op 20 maart 2019 09:56:

    [...]

    Ben je al dronken, al van zo vroeg s'morgens ?
    Ik wil en kan op Uw vraag niet antwoorden. Ze lijkt me te dom.
    Toch ga ik uit van een EBIDTA van rond de 255 miloen euro voor dit jaar, en van een 350 miljoen euro tegen 2022, na alle samenwerkingsverbanden, en uitbreidingen die komen gaan, en waar ik wel vanuit ga.

    Vul dan jij zelf maar in, welke koers hier tegen kan staan, en vergeleken met andere aanverwante bedrijven / groeibedrijven.
    Want dit is AMG ook beslist.
    Trouwens de sector van energie-opslag/ energie transitie / é-mobiliteit / leveringen aan vliegtuigindustrie groeit en blijft groeien met 30 / 50 % jaarlijks (minimum).
    Groeibedrijven doen bij ons gemakkelijk 12 tot 15 x EBIDTA , vele anderen ook nog wel 8 tot 10 x.
    LR
    "Te dom..." Zo zet jij mensen kennelijk weg. Ik geef alleen aan: kijk naar de realiteit. Alle mooie cijfers en potentie dat weten we nu wel. AEX afgelopen weken 6% gestegen, AMG 30% gedaald. Vul zelf in.
  7. forum rang 5 Blanco rolling 20 maart 2019 10:33
    vanochtend hoorde ik op BNR radio een nieuw fenomeen, namelijk een negatieve elektriciteitsprijs. In Duitsland al vrij normaal, gaat ook in Nederland gebeuren. Nu nog alleen voor grootverbruikers. In de toekomst ook voor de particulier. Bij veel wind is er een overproductie op het net en stroom moet men kwijt. (energiebalans heet het)
    De negatieve prijs bedroeg vorige week 150 euro per mwh.

    Ik denk dat het verdienmodel van opslagsystemen daarmee ook op de schop gaat en de terugverdientijd aanzienlijk korter wordt.

    En dan stond dit in de Volkskrant:

    270.000 vaten olie zijn er dagelijks minder nodig dankzij de inzet van electrische bussen, voornamlijk in China. De besparing van alle e-bussen is 3 keer zo groot als van alle electrische auto's ter wereld (aldus Bloomberg)
  8. forum rang 9 objectief 20 maart 2019 10:36
    quote:

    Blanco rolling schreef op 20 maart 2019 10:33:

    vanochtend hoorde ik op BNR radio een nieuw fenomeen, namelijk een negatieve elektriciteitsprijs. In Duitsland al vrij normaal, gaat ook in Nederland gebeuren. Nu nog alle
    Je hebt per ongeluk je verhaal op het verkeerde draadje gezet.!!! (dit is AMG)
  9. forum rang 5 Blanco rolling 20 maart 2019 10:44
    quote:

    objectief schreef op 20 maart 2019 10:36:

    [...]

    Je hebt per ongeluk je verhaal op het verkeerde draadje gezet.!!! (dit is AMG)
    Nee hoor. Juist bewust heer ivm de Vanadium Redox Flow Batteries en Lithium voor de accu's
    Vanaf 2025, meen ik, mogen er helemaal geen openbaar vervoer bussen meer verkocht worden in Nederland, Misschien is dat zelfs een paar jaar eerder. Moet ik opzoeken.
  10. forum rang 4 lanciared 20 maart 2019 11:17
    quote:

    inbetween schreef op 20 maart 2019 10:26:

    [...]"Te dom..." Zo zet jij mensen kennelijk weg. Ik geef alleen aan: kijk naar de realiteit. Alle mooie cijfers en potentie dat weten we nu wel. AEX afgelopen weken 6% gestegen, AMG 30% gedaald. Vul zelf in.
    Neen, neen, kleine correctie, Ik heb nooit geschreven of gesuggereeerd dat jij dom zou zijn. (leek me eerder al goed dronken)
    Geheel niet. Wel dat Uw vraag dom was.

    AEX + 30 % erbij (of iets minder) , AMG 30 % naar omlaag (of iets minder)
    Ja, we weten wel hoe het komt.

    Maar suggereren dat bij een EBIDTA van rond de 300-350 miljoen euro binnen een paar jaren , een marktkapitalisatie zou hoeven te horen van 450 miljoen.....
    Ja, laat een ander maar invullen wat ze hier van zouden vinden.
    Mij lijkt het eerder een screaming buy.
    LR
  11. forum rang 4 inbetween 20 maart 2019 11:28
    quote:

    alexnr75 schreef op 20 maart 2019 10:35:

    @inbetween,

    Jij schrijft over de waan van de dag. Lanciared over het bedrijf AMG.

    Kwaliteit bewijst zich altijd. Ik heb de tijd om hierop te wachten. Jij blijkbaar niet.

    Waarin beleg jij nog meer?
    "De waan van de dag" is dat de AEX van 570 was teruggelopen naar 470. Nu weer op 550. AMG en meer fondsen zijn niet hersteld. Mijn motto al 15-18 jaar: go with the flow. Ik ben geen lange termijn belegger, vaak korte ritten. Volg vele fondsen, wie niet zou ik bijna zeggen. Heb in periode 1 januari tot eind februari heel mooi resultaat gemaakt. Nu weer even niets. Heb ook al aangegeven: ik begrijp dat als je er gem. voor 40 of hoger in zit dat je hoopt dat de koers daar weer terug komt. Ik gun een ieder alles. Maar onthoud: van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden (WB). Ik loop liever iets mis dan het onderste uit de kan te willen hebben en naar een "virtueel" negatieve portefeuille moet kijken. En geduld heb ik zeker, daarom stap ik nog niet in.
  12. forum rang 4 alexnr75 20 maart 2019 11:32
    @inbetween,

    Als ik jouw verhaal hierboven lees. Wat is nu eigenlijk jouw probleem?

    Blijkbaar heb jij geen positie in AMG, maar je wil wel anderen "in de put" praten terwijl Lanciared aangeeft dat, gebaseerd op feiten dat helemaal niet hoeft.

    Het bedrijf AMG draait prima, het aandeel AMG sucks, op dit moment.
1.448 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 73 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links