Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Dutcheon schreef op 18 maart 2019 16:24 :
Iedereen die in dit draadje iets durft te roepen over waterstof, raad ik aan zich even de meest basale kennis over waterstof op te doen aan de hand van dit recente artikel door Tweakers opgesteld:
tweakers.net/reviews/6449/de-grote-be... Ik ben op de hoogte van dat artikel. Alsof de technische aspecten van waterstof-brandstofcel-electrisch niet opgelost zouden zijn. Ik ben zelf erg verrast dat Hyundai nu zo'n auto gewoon in productie heeft genomen. Technisch kan het dus prima! De stroom van Tesla's wordt gemaakt uit kolen, aardgas en af en toe uit zon/wind. Waterstof wordt nu vaak gemaakt mbv aardgas. Dat kan redelijk efficiënt. De uitdaging is om waterstof uit water te halen: het simpele electrolyse-proces is inderdaad niet zo efficiënt. Als we dat onder de knie krijgen heb je een voldoende aan een waterstofopslag om overtollige wind/zon nuttig te gebruiken. Een Tesla vraagt dan dat je er eerst weer stroom van maakt voor zijn batterijen. De waterstofauto van Hyundai Xeno loopt er direct op. P.S.: Als men CO2 kan afvangen en in de grond kan opslaan, dan zou dat toch ook met waterstof moeten kunnen: de opslagruimte is er dus al.
Bowski schreef op 19 maart 2019 08:59 :
[...]
Ik ben op de hoogte van dat artikel. Alsof de technische aspecten van waterstof-brandstofcel-electrisch niet opgelost zouden zijn.
Ik ben dus zelf erg verrast dat Hyundai nu een zo'n auto gewoon in productie heeft genomen. Technisch kan het dus prima!
De stroom van Tesla's wordt gemaakt uit kolen, aardgas en af en toe uit zon/wind.
Waterstof wordt nu vaak gemaakt mbv aardgas. Dat kan redelijk efficiënt.
De uitdaging is om waterstof uit
water te halen: het simpele electrolyse-proces is inderdaad niet zo efficiënt. Als we dat onder de knie krijgen heb je een voldoende aan een waterstofopslag om overtollige wind/zon nuttig te gebruiken. Een Tesla vraagt dan dat je er eerst weer stroom van maakt voor zijn batterijen. De waterstofauto van Hyundai loopt er direct op.
P.S.: Als men CO2 kan afvangen en in de grond kan opslaan, dan zou dat toch ook met waterstof moeten kunnen: de opslagruimte is er dus al.
Fout, de waterstofauto's hebben elektromotoren, de stroom is dus eerst nodig om waterstof te maken en vervolgens weer omgezet worden naar Stroom. Technisch is het allemaal mogelijk ja, maar het gaat om efficiëntie... Met car to grid toepassen op grote schaal en de technische vooruitgang wbt snelladen kunnen op zichzelf al de oplossing bieden voor de overschotten en in balans brengen bij tekorten van het net! Als je op grote schaal waterstof gaat gebruik als opslag medium is dat in de overgang naar volledig duurzaam prima, maar waterstof is geen handige toepassing voor de auto. Kijk alleen naar een paar dagen niet rijden met de auto, de moleculen van Waterstof zijn zo klein dat vrijwel de volledige range in een paar dagen verdwijnt!
Bowski schreef op 19 maart 2019 08:59 :
[...]
De uitdaging is om waterstof uit
water te halen: het simpele electrolyse-proces is inderdaad niet zo efficiënt. Als we dat onder de knie krijgen heb je een voldoende aan een waterstofopslag om overtollige wind/zon nuttig te gebruiken. Een Tesla vraagt dan dat je er eerst weer stroom van maakt voor zijn batterijen. De waterstofauto van
Hyundai Xeno loopt er direct op.
P.S.: Als men CO2 kan afvangen en in de grond kan opslaan, dan zou dat toch ook met waterstof moeten kunnen: de opslagruimte is er dus al.
P.S. laatste post hierover, maar lees het artikel nog eens, dit staat hier ook allemaal in: Wellicht heb je het gemist, maar de Nexo heeft naast de Fuel cell ook nog een Batterij van 40kWh, die is dus meer als de helft zo groot als de accu van een Tesla Model3! en dat is nodig, want de fuel cell kan geen hoge piek stroom leveren, slechts een steady generatie van stroom. Verder wil je de overcapaciteit van de waterstof cell kunnen opslaan, op moment dat je niet veel stroom gebruikt voor de aandrijving, maar tevens energie terugwinnen bij snelheid minderen.... En wat betreft het opslaan van de waterstof, ja je kunt het in kleine cilindrische tanks opslaan, maar om het vervolgens te gebruiken moet je het afkoelen tot enorm lage temperatuur om het vervolgens op overdruk uit de opslag te kunnen halen! Oja het rijden op waterstof kost nu ongeveer 1/3e meer als het rijden op diesel. "Momenteel kost een kilogram waterstof 10 euro. Dat is exclusief btw en voorlopig zonder toevoeging van accijns. Door het werken met overschotten zouden de kosten kunnen dalen naar circa 7,50 euro, maar dat is nog steeds zonder accijns. Nog los van de kosten voor de aanschaf en het onderhoud is het moeilijk denkbaar dat de kostprijs per kilowattuur ooit lager uitkomt dan de reguliere stroomprijs, simpelweg omdat de kosten voor elektrolyse en de exploitatie van tankstations veel hoger zijn." Eclectisch rijden kost ongeveer de helft per kilometer tov. rijden op diesel. Daar heb je meteen de reden dat de waterstof lobby zo groot is.... de huidige brandstof keten wil heel graag een rol blijven spelen in de toekomst, echter niemand van deze partijen is in het gat gesprongen van productie van waterstof... dat zegt genoeg!
Dutcheon schreef op 19 maart 2019 10:32 :
[...]
Eclectisch rijden kost ongeveer de helft per kilometer tov. rijden op diesel. Daar heb je meteen de reden dat de waterstof lobby zo groot is.... de huidige brandstof keten wil heel graag een rol blijven spelen in de toekomst, echter niemand van deze partijen is in het gat gesprongen van productie van waterstof... dat zegt genoeg!
Ik wil geenszins betogen dat we alles via waterstof moeten doen. Het punt is dat je overtollige electrische energie ('szomers uit PV, stroom uit stormwind) kunt omzetten in iets wat je later kan gebruiken. Omdat het overtollige stroom is doet efficientie er minder toe. Je krijgt er langetermijnopslag voor terug! Zo'n noodpakket mag wat extra's kosten. Stroom naar waterstof kan dan van pas komen. Dat niemand in het gat duikt is gewoon niet waar: bij windenergie wordt er momenteel serieus gekeken om overtollige stroom naar waterstof om te zetten.
Terug naar TSLA: Tesla is not everyones favourite stock due their questionable "profits". But play it right, you can make good money! In my opinion, its too risky of a trade if we don't enter at the main support. We can't control the direction of the stock but we can definitely reduce our loss. What to watch: - Watch for a bounce around the 250~ support. - Watch for a reversal candle in the 4 hr and 1 day before entry. -Tight stop loss if breaks through! Trade at your own risk. Deze week begin ik weer met kopen, mits hij nog wat onder de 265 duikt. Targets heb ik op $263 -- 259 -- 251
China customs lifts suspension on Tesla Model 3 imports Reuters reported that China's customs authority has lifted its suspension on imports of Tesla's Model 3. An official in the authority's news department told Reuters that "We can confirm that the warning notice on Tesla has been cancelled.” Tesla declined to comment. Two sources familiar with the matter told Reuters earlier that the suspension had been lifted after Tesla made the necessary rectifications. China's General Administration of Customs stopped clearing Tesla Model 3 imports last week, saying they did not have the required Chinese language warning signs and had missing or incorrect nameplate labels. Tesla said at the time that the company had reached a solution with the authorities. Source : Reuters
Leuk toeval, dat de koers een mooie piek doet, maar dat heeft volgens mij meer te maken met de leveringen van 3000 model-3's in de afgelopen 2 dagen en de Tesla tweet over deprijsverlaging die een dag is uitgesteld
Het is totale larie dat een BEV op kolen loopt. Het allergrootste deel van de energie stop je er thuis in en de goedkoopste stroom die ik kan bestellen is groene stroom. Klopt ook wel, want het is goedkoper op te wekken. Als je eens een (hele) lange rit hebt en onderweg laadt, heb je keuzen uit verschillende laadboeren. Welke zijn er groener of grijzer? Kun je makkelijk uitzoeken. Ik kan me niet voorstellen dat er toekomst is voor een hele grijze. Voor je 1km gereden hebt op waterstof is er gruwelijk veel energie verloren gegaan. Zijn met een zonnedak en powerwall laden hun wagen met bijna geen verlies. In de wagen zelf zit er ook heel weinig verlies. Waterstof is leuk voor opslag als je geen katrol en tegengewicht bij de hand hebt, maar als je er een 40kWh batterij bij moet hebben, is het wel een héél vergezocht voordeel. Op 60kWh kun je al meer dan prima rijden. Basis Model 3 heeft iets minder vermoed ik, maar zal zodra de nieuwe Superchargers uitgerold zijn sneller reizen dan een 2-3x zo dure Audi of Jag.
Van Electrek: JeffySessions • 17 hours ago One of the things that I heard this week on the EnergyGang podcast was that Elon’s “500,000” tweet killed negotiations with their bondholders to payoff half of it in stock costing Tesla $450 Million in extra cash. Has anyone heard the same story.
In Noorwegen is een nieuw levering record gebroken. Tesla heeft meer als 2500 model-3's weten af te leveren in 1 maand tijd met een totaal van meer als 3000 Tesla's in maart. Dit is alleen door de aflevering van de 3's een toename van 10% in elektrische auto'selectrek.co/2019/03/20/tesla-model-3-... Dat is voor een land als Noorwegen, wat al voorop loopt een knappe ontwikkeling!
Dutcheon schreef op 21 maart 2019 10:45 :
In Noorwegen is een nieuw levering record gebroken. Tesla heeft meer als 2500 model-3's weten af te leveren in 1 maand tijd met een totaal van meer als 3000 Tesla's in maart.
Dit is alleen door de aflevering van de 3's een toename van 10% in elektrische auto's
electrek.co/2019/03/20/tesla-model-3-... Dat is voor een land als Noorwegen, wat al voorop loopt een knappe ontwikkeling!
Dat zijn inderdaad mooie cijfers. Maar om er echt iets over te kunnen zeggen moeten we even kijken hoeveel er de komende kwartalen geleverd gaan worden. In de afgelopen jaren is er natuurlijk een rij met wachtende gecreëerd. En die worden nu in korte tijd uitgeleverd. Maar de vraag is eigenlijk wat ze per maand zouden kunnen blijven verkopen (na het wegwerken van de reserveringen/de wachtlijst).
VW is begonnen met openlijk lobbyen ten faveure van hun I.D. platform. waarop uiteraard ook de SEAT AUDI en SKODA equivalenten gebaseerd zijn. Ze stellen een EU subsidie voor van 5000euro, mits de auto minimaal 200km actieradius heeft en niet de langer is dan 4.65m. Even voor de duidelijkheid, de I.D. valt daar net binnen, maar de Model-3 meet 4,69mwww.electrive.net/2019/03/21/autobaue...
Grappig he, zelfs de grootste groene hippies roepen om meer subsidie bij een wagen met meer actieradius. Terwijl die accu zelf juist zo'n sucker punch is qua CO2 uitstoot waar ze oh zo zenuwachtig van worden. En 200km met een hele dikke 4x4 is natuurlijk een flink accu weer. Knettergek iedereen. Als je kunt aantonen dat je een wagen nodig hebt niet gewoon omdat je niet van regen houdt en je hebt geen garage vol staan maar alleen de autos die je bruut nodig hebt, dan zou je subsidie moeten krijgen voor het kiezen van de kleinere accu. Meer ilieu subsidie voor de grootste vervuilers onder de groenen. Schiet mij maar lek.
Tesla schaft de reguliere service intervallen af.www.teslarati.com/tesla-car-maintenan...
Ze zouden subsidie moeten geven op kleine elektrische auto's ipv de grote auto's. Als je kijkt wat een gemiddelde Tesla rijder in Nederland aan subsidie kreeg in de afgelopen jaren. Dat was niet normaal. Zorg eerst eens dat de kleine boodschappenauto's elektrisch gaan rijden. De huidige subsidieregeling is puur gericht op het spekken van het bedrijfsleven/ de zakelijke rijder. In de steden is de lucht het meest vervuild door het grote aantal auto's en het vele optrekken en afremmen. Doe daar eerst eens iets aan.
Die kleine boodschappenauto’s hoeft geen subsidie op er zijn al genoeg tweedehands kleine auto’s beschikbaar rond en zelfs onder de 10000 euro. Nissan leaf Renault Zoë Kia soul dat soort spul.... ik kan zo tien mensen noemen uit Mn kennissen kring waarvoor zon auto prima zou werken als tweede auto en ze houden nog wat geld in de zak... maar ze wachten liever als ik het er serieus met ze over heb.....
Dutcheon schreef op 22 maart 2019 22:30 :
Die kleine boodschappenauto’s hoeft geen subsidie op er zijn al genoeg tweedehands kleine auto’s beschikbaar rond en zelfs onder de 10000 euro. Nissan leaf Renault Zoë Kia soul dat soort spul.... ik kan zo tien mensen noemen uit Mn kennissen kring waarvoor zon auto prima zou werken als tweede auto en ze houden nog wat geld in de zak... maar ze wachten liever als ik het er serieus met ze over heb.....
Als die auto van 10k straks slechts 7.5k kost dan zal men nog sneller overstappen. Dan is de subsidie per auto ook te overzien. Ik ken ook een paar mensen die een Tesla van 100K rijden. Die hadden ze ook best zonder sybsidie kunnen kopen. Ok dat hadden ze niet gedaan als er geen subsidie op zat.
De Tesla slurpte geen benzine maar subsidie.www.telegraaf.nl/nieuws/2735628/dure-... Gezlukkig hebbben ze daar ondertussen iets aan gedaan.
Afgelopen donderdag short gegaan in Tesla, verwacht binnenkort een liquiditeits probleem.
Ja beetje late to the party, zelf straks een liquiditeitsprobleem.... doe maar niet te lang misschien tikt ie nog ff 248 aan komende week maar daarna zal hij weer richting de 320 pieken
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)