Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Pharming Group AEX:PHARM.NL, NL0010391025

  • 0,876 19 apr 2024 09:24
  • +0,007 (+0,86%) Dagrange 0,870 - 0,884
  • 816.989 Gem. (3M) 6,9M

Radio Pharming !

43.702 Posts
Pagina: «« 1 ... 392 393 394 395 396 ... 2186 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 17 maart 2019 15:35
    quote:

    Ferry 1960 schreef op 16 maart 2019 20:21:

    [...]
    Ja Hans, de jaren vliegen voorbij! Ben blij je weer te lezen man!
    Eigenlijk kan ik er qua uren rustig 20 jaar aan toevoegen.Zeker 25 jaar lang werkdagen van minstens 13 uur, ook zaterdags en zondags. In januari was het nog erger, heb hier nog oude urenlijsten met dagen van 15 tot 17 uur per dag,achteraf gezien absurd, maar deed het zelf.Was zelfs toen nog ( op papier) in loondienst,en bleef in januari ook bij mijn "baas" slapen.......hoor hem nog om half zes 's morgen op mijn slaapkamerdeur kloppen met de woorden "Jos, ben je wakker??" En dan gingen we weer!
    Gelukkig hoeft dat nu niet meer,heb nu werkweken van 20/30 uur,lekker afbouwen!
    Zou kunnen stoppen....maar heb er nog lol in,en ken sommige klanten al meer dan 40 jaar,die laat je zo maar niet in de steek.Zie mijn klanten vaak als een kleuterklas( niet oneerbiedig bedoeld trouwens), die ik bij het handje moet houden,de één wat meer dan de ander.Voel me er gewoon verantwoordelijk voor.
    Net als in deze tijd van het jaar....dan komen ook de particuliere klantjes langs,vaak ex-ondernemers en inmiddels stokoud.En dan neem ik gewoon de tijd voor een praatje en halen we herinneringen op.

    Ach...zaterdagavondmijmeringen....en een beetje het gevoel van when I was Seventeen......( toen was ik vandaag ws mijn nieuwe Zundapp aan het poetsen....)

    www.youtube.com/watch?v=VHJ3iZpfBRI

    Jeetje, wat een verhaal Ferry. Hartelijk dank voor dit epistel. Hoe heb je dat kunnen volhouden?
    Ik las nog je laatste zin overde Zundapp.De tijd van de Puchs, opgevoerde (verchroomde) Mobilettes etc. Het vreemde was dat ik vroeger weinig interesse in brommers had. Ik had maar 1 idee in mijn hoofd, en dat was om zo snel mogelijk een auto te hebben. Na het behalen van mijn rijbewijs (ik was nog 18 jaar) was ik in staat om een oude Opel Ascona voor 2.000 gulden te kopen. Heel veel geld voor een scholier van die leeftijd. (Ik had al vanaf mijn 14e jaar bijbaantjes).
    Later kocht ik (ik zat nog op school) een 2e hands Ford Mustang Turbo (14.500 gulden).
    Weer een jaar later met veel verlies weggedaan. Op mijn 23 e jaar een nieuwe BMW 316i gekocht (27.000 gulden). Mijn collega's op mijn werk vielen bijna van hun stoel. De junior kracht die met een nieuwe auto op het werk kwam. Een paar jaar later kocht ik een nieuwe BMW 325i (58.000 gulden). Hele gave versie met een M-techniek pakket. Weer een aantal jaar later, de laatste nieuwe auto, een BMW 328i coupé (93.000 gulden). De beste auto tot die tijd. Ik heb die ruim 18 jaar gehad.
    Daarna de auto verkocht en een elektrische scooter gekocht. Reed heel erg fijn tot de reparaties begonnen. Wat een drama zeg. Na 3 en een half jaar weggedaan (met 12.500 km op de teller). De scooter was 6.000 euro en na 4.500 euro reparaties verder was de scooter 0 waard.
    Toen de huidige Honda gekocht (4-takt, injectie, 49 cc) voor maar 2800 euro.
    Ik heb hem nu bijna 2 jaar, waarvan een aantal maanden niet kunnen gebruiken vanwege mijn linker schouder). Geen reparaties, alleen onderhoud. In 1 en een half jaar tijd ruim 12.500 km op de teller. Ik rij meer met de scooter dan met de auto. In de laatste jaren met de auto reed ik minder dan 5000 km per jaar.

    Ik zag je link naar Frank Sinatra.

    Deze lijkt mij ook wel toepasselijk.

    www.youtube.com/watch?v=onWf4_yl-pY
  2. [verwijderd] 17 maart 2019 16:49
    quote:

    voda schreef op 17 maart 2019 15:35:

    [...]
    Jeetje, wat een verhaal Ferry. Hartelijk dank voor dit epistel. Hoe heb je dat kunnen volhouden?
    Ik las nog je laatste zin overde Zundapp.De tijd van de Puchs, opgevoerde (verchroomde) Mobilettes etc. Het vreemde was dat ik vroeger weinig interesse in brommers had. Ik had maar 1 idee in mijn hoofd, en dat was om zo snel mogelijk een auto te hebben. Na het behalen van mijn rijbewijs (ik was nog 18 jaar) was ik in staat om een oude Opel Ascona voor 2.000 gulden te kopen. Heel veel geld voor een scholier van die leeftijd. (Ik had al vanaf mijn 14e jaar bijbaantjes).
    Later kocht ik (ik zat nog op school) een 2e hands Ford Mustang Turbo (14.500 gulden).
    Weer een jaar later met veel verlies weggedaan. Op mijn 23 e jaar een nieuwe BMW 316i gekocht (27.000 gulden). Mijn collega's op mijn werk vielen bijna van hun stoel. De junior kracht die met een nieuwe auto op het werk kwam. Een paar jaar later kocht ik een nieuwe BMW 325i (58.000 gulden). Hele gave versie met een M-techniek pakket. Weer een aantal jaar later, de laatste nieuwe auto, een BMW 328i coupé (93.000 gulden). De beste auto tot die tijd. Ik heb die ruim 18 jaar gehad.
    Daarna de auto verkocht en een elektrische scooter gekocht. Reed heel erg fijn tot de reparaties begonnen. Wat een drama zeg. Na 3 en een half jaar weggedaan (met 12.500 km op de teller). De scooter was 6.000 euro en na 4.500 euro reparaties verder was de scooter 0 waard.
    Toen de huidige Honda gekocht (4-takt, injectie, 49 cc) voor maar 2800 euro.
    Ik heb hem nu bijna 2 jaar, waarvan een aantal maanden niet kunnen gebruiken vanwege mijn linker schouder). Geen reparaties, alleen onderhoud. In 1 en een half jaar tijd ruim 12.500 km op de teller. Ik rij meer met de scooter dan met de auto. In de laatste jaren met de auto reed ik minder dan 5000 km per jaar.

    Ik zag je link naar Frank Sinatra.

    Deze lijkt mij ook wel toepasselijk.

    www.youtube.com/watch?v=onWf4_yl-pY
    Jeetjemina, Hans, wat voor een baan had jij? Zo jong een BMW van bijna een ton?
    Ik begon met een mobylette ;-) daarna een tweedehands Fiat 127 of 750 weet ik niet meer, toen een Ford Taunus, toen die door z'n as zakte midden in een dorp, een nieuwe Panda, en toen weer een nieuwe Panda, toen kwamen de auto's van de zaak, Volvo V60 of S60 toen Mazda 626 toen Volvo V70 en tja nu een Suzuki celerio ;-))) maar nooit een auto van 1 ton nou ja die Volvo was ook pittig. Weet je dat Volvo rijders langzame rijders zijn? Behalve ik toen en mannen met een pet of hoed op, let maar op, rijden zoooooooo sloom Hahaha. Zou ook wel eens in een BMW willen rijden, maar ik ben meer voor de Franse auto's behalve Renault, maar Citroën en Peugeot ja hoor die vind ik mooi! En Jos jij werkt te hard misschien kan ik een tip gebruiken ivm overwaarde, schrijf je wel een brief! Fijne avond!
  3. forum rang 10 voda 17 maart 2019 17:03
    Loes, die baan heb ik nog steeds hoor. Moet er wel bij zeggen dat ik vaak geld er bij leende. Daarnaast heb ik een nogal zuinige levenstijl. Ik rook niet, en sinds een maand of 9 drink ik ook niet meer. Ga zelden op vakantie (de laatste was al weer 7 jaar geleden), heb geen mobiel, geen flatscreen tv of andere digitale spullen behalve een pc. Kleding koop ik alleen als het noodzakelijk is.
    Huis is afbetaald, en door investeringen in het huis zijn de energie kosten ook nog maar zo'n 70 euro per maand. Verder bijna alle vasten lasten geminimaliseerd.

    En ja, dan hou je iedere maand veel geld over, zeker met een goed salaris.

    Fijne dag verder.
  4. forum rang 4 torro 17 maart 2019 17:38
    Ha Ferry en Voda, ik herken dat lange en harde werken van vroeger wel. Maakte vaak ook meer uren als 14 per dag. en dat soms 7 dagen in de week. Ja je was jong en wilde je bewijzen. Als ik nu terug kijk wel stom natuurlijk heb er een verrotte rug aan over gehouden, mar kijk toch terug op een mooie tijd. Daarom snap ik die jonge lui met hun tussen jaar en bucketlijsten niet altijd even goed.En gaan vaak pas werken als z2 25 jaar oud zijn met een zak vol eïssen.
  5. [verwijderd] 17 maart 2019 18:02
    quote:

    torro schreef op 17 maart 2019 17:38:

    Ha Ferry en Voda, ik herken dat lange en harde werken van vroeger wel. Maakte vaak ook meer uren als 14 per dag. en dat soms 7 dagen in de week. Ja je was jong en wilde je bewijzen. Als ik nu terug kijk wel stom natuurlijk heb er een verrotte rug aan over gehouden, mar kijk toch terug op een mooie tijd. Daarom snap ik die jonge lui met hun tussen jaar en bucketlijsten niet altijd even goed.En gaan vaak pas werken als z2 25 jaar oud zijn met een zak vol eïssen.
    Klopt Torro, gelukkig heb ik n kleinzoon die buiten z'n studie om bij n aannemer werkte en daardoor mij hier kon helpen. Nu is hij leraar.
    Zelf stond ik zaterdags bij Huf in de Kalverstraat toen ik nog op school zat, verdiende 7,50 per zaterdag. Kocht m'n eerste rode hakjes en een zwarte caban (soort jack met dubbele rij knopen) ach en zomers in de vakantie werken bij de Hema, nooit te beroerd geweest om te werken, vond het zelfs leuk, maar jij hebt een zwaar beroep gehad, met nu een rug die niet meer wil! Zo hebben we allemaal ons verhaal! Ik geloof dat ik niet verwend ben, de jeugd tegenwoordig is een ander verhaal. Ik kijk tevreden op m'n werk en daarna m'n leuke banen terug, vooral de sociale contacten die ik had!
  6. [verwijderd] 17 maart 2019 18:05
    quote:

    voda schreef op 17 maart 2019 17:03:

    Loes, die baan heb ik nog steeds hoor. Moet er wel bij zeggen dat ik vaak geld er bij leende. Daarnaast heb ik een nogal zuinige levenstijl. Ik rook niet, en sinds een maand of 9 drink ik ook niet meer. Ga zelden op vakantie (de laatste was al weer 7 jaar geleden), heb geen mobiel, geen flatscreen tv of andere digitale spullen behalve een pc. Kleding koop ik alleen als het noodzakelijk is.
    Huis is afbetaald, en door investeringen in het huis zijn de energie kosten ook nog maar zo'n 70 euro per maand. Verder bijna alle vasten lasten geminimaliseerd.

    En ja, dan hou je iedere maand veel geld over, zeker met een goed salaris.

    Fijne dag verder.
    Dan Hans, zou ik als ik jou was, eens met je vrouw heerlijk er tussenuit gaan als je weer opgeknapt bent, je kan t doen en een beetje meer genieten is goed voor een mens!
  7. [verwijderd] 17 maart 2019 18:24
    quote:

    Loisje schreef op 17 maart 2019 16:49:

    [...]

    Jeetjemina, Hans, wat voor een baan had jij? Zo jong een BMW van bijna een ton?
    Ik begon met een mobylette ;-) daarna een tweedehands Fiat 127 of 750 weet ik niet meer, toen een Ford Taunus, toen die door z'n as zakte midden in een dorp, een nieuwe Panda, en toen weer een nieuwe Panda, toen kwamen de auto's van de zaak, Volvo V60 of S60 toen Mazda 626 toen Volvo V70 en tja nu een Suzuki celerio ;-))) maar nooit een auto van 1 ton nou ja die Volvo was ook pittig. Weet je dat Volvo rijders langzame rijders zijn? Behalve ik toen en mannen met een pet of hoed op, let maar op, rijden zoooooooo sloom Hahaha. Zou ook wel eens in een BMW willen rijden, maar ik ben meer voor de Franse auto's behalve Renault, maar Citroën en Peugeot ja hoor die vind ik mooi! En Jos jij werkt te hard misschien kan ik een tip gebruiken ivm overwaarde, schrijf je wel een brief! Fijne avond!
    Rij al 12 jaar in mijn Peugeot 407 2,2 liter 16V. Geweldig fijne comfortabele wagen om mee te rijden. In tegenstelling tot Cody, laat ik hem een of twee keer per week uit. Eigenlijk niet meer nodig, maar hij mag blijven.
  8. [verwijderd] 17 maart 2019 20:15
    quote:

    The Pigeonman schreef op 17 maart 2019 20:04:

    Dan gas er op! :-)
    Zal mijn best doen!
    Hoewel het wat mij betreft om de kwaliteit gaat...en niet om kwantiteit....en op het maanddraadje is het eerste zeer schaars!

    Over kwaliteit gesproken....of beter gezegd gezongen....met een grote K wat kwaliteit betreft!!!

    www.youtube.com/watch?v=ojCikI9npJQ
43.702 Posts
Pagina: «« 1 ... 392 393 394 395 396 ... 2186 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Logische herfinanciering Pharming

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links