Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 16:15
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 282.739 Gem. (3M) 321,3K

TomTom maart 2019

1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 82 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 tatje 14 maart 2019 10:25
    Baidu heeft de HD maps in China zelf.

    Zenrin heeft de HD maps in Japan zelf.

    En toch werken ze allebei met Tom Tom, die in de rest van de vrije wereld de HD maps heeft gemaakt.

    Zou Tom Tom met Road dna en het ReelTime platform en autostream, de ontbrekende schakel zijn voor Baidu en Zenrin.

    Beursgenoten schreef over overnames.

    Ordina kan net als kasbank, als donderslag bij heldere hemel worden overgenomen.

    Ik weet nog wel een bedrijf.

    Vrijdag expiratie op 7,50 of 8 .

    Of is het tuig nog aan het bellen, in conclaaf :-)

    Zoals bij libor rente, recent obligaties in Mexico.

    Als we alle telefoontjes appjes of mails die ons belazeren, alleen al van vandaag konden lezen, dan waren we jaren bezig.

    Koers, reden zoeken om de koers naar 6 te drukken.
    Google Apple Volvo.

    Zo is het recent ook gebeurd bij Post.nl en Accell.

    Daar gaat het ook niet lang meer duren.

    Denk dat ze al om de tafel zitten.

    Helma van de post, heeft ook al een nieuw baantje, commissaris bij ING.

    Tja !
  2. forum rang 7 sniklaas 14 maart 2019 10:46
    quote:

    tatje schreef op 14 maart 2019 10:25:

    Baidu heeft de HD maps in China zelf.

    Zenrin heeft de HD maps in Japan zelf.

    En toch werken ze allebei met Tom Tom, die in de rest van de vrije wereld de HD maps heeft gemaakt.

    Zou Tom Tom met Road dna en het ReelTime platform en autostream, de ontbrekende schakel zijn voor Baidu en Zenrin.

    Beursgenoten schreef over overnames.

    Ordina kan net als kasbank, als donderslag bij heldere hemel worden overgenomen.

    Ik weet nog wel een bedrijf.

    Vrijdag expiratie op 7,50 of 8 .

    Of is het tuig nog aan het bellen, in conclaaf :-)

    Zoals bij libor rente, recent obligaties in Mexico.

    Als we alle telefoontjes appjes of mails die ons belazeren, alleen al van vandaag konden lezen, dan waren we jaren bezig.

    Koers, reden zoeken om de koers naar 6 te drukken.
    Google Apple Volvo.

    Zo is het recent ook gebeurd bij Post.nl en Accell.

    Daar gaat het ook niet lang meer duren.

    Denk dat ze al om de tafel zitten.

    Helma van de post, heeft ook al een nieuw baantje, commissaris bij ING.

    Tja !
    @POSTNL en @ACCELL zijn gedaald op prestaties en dan heeft @ACCELL nog de mazzel dat @PON een fundament heeft gelegd van 19 euro.
    Het is slechts een kwestie van tijd totdat @PON de hele tent gaat overnemen en is een zegen voor beide om op te boksen tegen de Aziatische fietsen discounters.
    Samengevoegd vormen @PON en @ACCELL de grootste fietsen producent van de wereld en kunnen daaruit voordelen behalen.

    @POSTNL heeft de koersmalaise volledig met Herna voorop en hulp van Henk Kamp aan zichzelf te danken en zolang postzegeltjes maar jaarlijks flink in prijs kunnen worden verhoogd wordt er nog iets aan winst gemaakt..
    Consolidatie met de bedrijven in de omringende landen is noodzakelijk en de politiek had al lang de regelgeving daarop moeten aanpassen om grensoverschrijdend postverkeer mogelijk te maken.

    @TT, moet er niet aan denken dat over een aantal jaren wanneer (haantje de voorste) in Nederland zelfrijdende auto's met behulp van @TT technologie rondrijden de overheid een eventuele overname van @TT blokkeert..
  3. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 14 maart 2019 12:38
    Gisteren een apart draadje door een zekere "Goldking" aangemaakt onder de noemer: "Waarom mag TomTom niets waard zijn"?
    Ondertekend door ABM financial news!!!!!!!!!
    Toch zeer interessant om even te lezen vandaar dat ik het hier ook even heb geplaatst.

    Tomtom onder de loep nemende is het toch vreemd dat als we van de activa uitgaan, het hele bedrijf TomTom naar 0 is afgewaardeerd en dus niets waard is..

    Tele Atlas, de kaartenbouwer die in 2008 voor 2.9 miljard, 2900 miljoen euro is overgenomen is een van de assets bijvoorbeeld.

    Laten we zeggen, superstreng(zonder geldige reden want ze hebben daar alleen maar door geïnnoveerd oa nu met HD-maps) slechts een schamele 45% zou opbrengen voor TomTom(clausule dat TT de aankomende 20 jaar de kaarten kan blijven gebruiken voor een zeer lage vergoeding of voor niets..) = 1305 miljoen

    Dan heb je al 1305 miljoen euro, men heeft 255 miljoen euro in kas, daar komt nog eens 910-750= 160 miljoen opbrengst Tele Matics bij aan cash.

    Zit je bij elkaar op zo'n 7,50 per aandeel, uitgaande van 235 miljoen aandelen.
    De koers staat hier zo ongeveer op op 10 centjes na..
    (ik laat bewust de € 3.25 nu al compleet weg die tele matics heeft opgebracht per aandeel)

    Dan zeg ik: Als u nu een aandeel TomTom koopt, koopt u het voor niets!!
    Onderstaand kunt U zien welk bedrijf U voor niets koopt en hoeveel winst TomTom per aandeel genereert (en dit is zéér conservatief) aangehouden door Bestuur TomTom. Ik laat dan nog de € 3,25 gratis geld nog weg die U zo kado krijgt van TomTom omdat zij het onderdeel Tele Matics verkocht hebben..(!!)
    Ben ik nou zo dom of..

    Ik kan de huidige lage koers dan ook met de beste wil van de wereld niet verklaren, anders dat er of een overnemende partij bewust via professionele handelaren de koers aan het drukken is.. of dat shorters de boel aan het verstieren zijn, of dat er partijen er grote partijen zoals pensioenfondsen die niet tot einde Q2-2019(afronding verkoop tele matics Bridgestone en super divident uitkering € 3,25) wilden wachten en gedumpt hebben. Of shorters en hedgers in de markt het wel leuk vinden om met TT aan de gang te gaan. Maar dat lijkt me voor hen een gevaarlijke sinecure, zie Kasbank...(!!!!) Zit je daar zometeen caught on the toilet met je shorts down op € 12 of meer te kijken.. ;-)

    *Uit abn amro Tradebox)
    (ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft in 2018 aan de eigen verwachtingen voldaan, zoals analisten ook hadden verwacht. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de jaarcijfers van de navigatiespecialist.
    CEO Harold Goddijn sprak van een "sterk vierde kwartaal, vooral voor Automotive". De topman wil de investeringen versnellen.

    In het vierde kwartaal behaalde TomTom een omzet van 218 miljoen euro, waaraan de divisie Automotive & Enterprise 107 miljoen euro bijdroeg, Telematics 44 miljoen en de consumententak 67 miljoen euro.
    Daarmee deed TomTom het beter dan analisten vooraf hadden voorspeld. Zij mikten op een omzet van 209 miljoen euro, waaraan Automotive & Enterprise 98 miljoen, Telematics 45 miljoen en de consumententak 66 miljoen euro zouden bijdragen.
    Met een brutomarge van 70 procent restte er een nettowinst van 1,4 miljoen euro. Analisten hadden een verlies van 2 miljoen euro voorzien.

    Per aandeel behaalde TomTom een resultaat van 0,01 euro. Aangepast voor bijzondere posten kwam de winst per aandeel uit op 0,10 euro, [i]waar de consensus vooraf op 0,08 euro lag.
    De netto kaspositie stond per eind 2018 op 252 miljoen euro. Dat was ultimo 2017 nog 121 miljoen euro.
    In het vierde kwartaal van 2017 kwam TomTom uit op een omzet van 220 miljoen euro. Netto werd er toen een verlies geleden van 34,5 miljoen euro, maar aangepast restte er een winst van iets meer dan 14 miljoen euro, ofwel 0,06 euro per aandeel.

    Jaarcijfers
    In heel 2018 was er een omzet van 861 miljoen euro met een brutomarge van 71 procent en een aangepaste winst per aandeel van 0,36 euro.
    De resultaten voldeden daarmee aan de positievere verwachtingen voor het boekjaar die TomTom bij de derdekwartaalcijfers afgaf. De navigatiespecialist zei toen te mikken op een omzet van 850 miljoen euro met een brutomarge van ten minste 70 procent. TomTom dacht een aangepaste winst per aandeel te kunnen behalen van ongeveer 0,35 euro.

    Analisten waren vooraf nog iets positiever. De consensus lag op een jaaromzet van 852 miljoen euro met een marge van 71 procent. Dit zou bij 554 miljoen euro aan operationele kosten een nettowinst van 42 miljoen euro moeten opleveren, of 0,35 euro per aandeel aangepast voor bijzondere posten.
    TomTom merkte nog op dat de orderinstroom voor Automotive afgelopen jaar de 250 miljoen euro oversteeg.

    Telematics verkocht
    Eind januari meldde TomTom dat het de tak Telematics heeft verkocht aan Bridgestone voor 910 miljoen euro.
    "Met deze transactie kan Telematics sneller groeien en wordt TomTom een meer gefocust en gestroomlijnder bedrijf", aldus de Nederlandse navigatiespecialist. TomTom wil het grootste deel van de opbrengst, 750 miljoen euro, laten terugvloeien naar aandeelhouders.
    Deze verkoopopbrengst was minder dan waarop de markt had gerekend. Er werd toch wel gemikt op een opbrengst van tenminste een miljard euro. "Het had wel wat meer kunnen zijn, zeker gezien de belangstelling", aldus analist Jos Versteeg van InsingerGilissen.

    Outlook 2019
    Voor het lopende boekjaar mikt TomTom op een omzet van 675 miljoen euro met een brutomarge van meer dan 70 procent. Bij 555 miljoen euro aan operationele kosten en 55 miljoen euro aan investeringen voorziet de onderneming een aangepaste winst per aandeel van 0,15 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Copyright ABM Financial News. All rights reserved
    (END) Dow Jones Newswires
    February 06, 2019 01:48 ET (06:48 GMT)
    © 2019 ABM Financial News. All rights reserved.

    AAND TOMTOM @ EUR 0.20
    NL0000387058

  4. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 14 maart 2019 12:44
    Worden wij de geduldige, trouwe doch door de belachelijk lage koers gefrustreerde particuliere beleggers volgende week eindelijk beloond met een koerssprong die met Euro's tegelijk kan gaan?! Volgens mij is er nog maar weinig neerwaarts risico maar wel heel veel opwaarts potentieel.

    Uiteraard moet iedereen zelf bepalen wat hij/zij doet maar voor mij persoonlijk is TomTom momenteel: Strong buy met een koersdoel van > €17,50.
    Nu inslaan kan volgens mij op korte termijn mooie opbrengsten geven.
  5. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 14 maart 2019 12:55
    "Een pessimist ziet in elke kans de moeilijkheden. Een optimist ziet in elke moeilijkheid de kansen."

    Ik persoonlijk ben een positivo en zie het opvallende drukken van de koers als een kans om straks flink te kunnen cashen. Op dit forum is een duidelijk onderscheid tussen de pessimisten en optimisten, ieder met haar eigen beweegredenen en doelstellingen.

    Het wordt weer eens tijd voor een rumour zodat de stelling "buy on the rumour, sell on the fact" uit de kast kan worden gehaald.

    Tatje zou zeggen: "hij kan zomaar vallen"! dat hebben we eerder bij o.a. Versatel, USG en Delta LLoyd gezien.
  6. Crash Bandicoot 14 maart 2019 13:05
    Een optimist ziet jaren geleden de koers van 12 naar 11 gaan, en koopt bij omdat hij blijkbaar een optimist is.
    Dan gaat de koers van 11 naar 10 en koopt bij omdat hij blijkbaar een optimist is.
    Dan gaat de koers van 10 naar 9 en koopt bij omdat hij blijkbaar een optimist is.
    Dan gaat de koers van 9 naar 8 en koopt bij omdat hij blijkbaar een optimist is.
    Enz, enz.

    Zou het kunnen dat de optimist van jaren geleden een in jouw woorden pessimist is geworden? Of is het een realist?
  7. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 14 maart 2019 13:26
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 14 maart 2019 13:05:

    Een optimist ziet jaren geleden de koers van 12 naar 11 gaan, en koopt bij omdat hij blijkbaar een optimist is.
    Dan gaat de koers van 11 naar 10 en koopt bij omdat hij blijkbaar een optimist is.
    Dan gaat de koers van 10 naar 9 en koopt bij omdat hij blijkbaar een optimist is.
    Dan gaat de koers van 9 naar 8 en koopt bij omdat hij blijkbaar een optimist is.
    Enz, enz.

    Zou het kunnen dat de optimist van jaren geleden een in jouw woorden pessimist is geworden? Of is het een realist?
    Dat kan ik mij heel goed voorstellen en zelfs begrijpen!
    Maar wat goes down must go up, de vraag is alleen wanneer?!
  8. forum rang 7 tatje 14 maart 2019 13:26
    Die Peter.

    Er zijn mensen op dit forum die vertrouwen Peter voor geen meter.

    Eind 2014, begin 2015 zou worden bepaald of aan de voorwaarden van een beursgang was voldaan.[29] Als dit het geval zou zijn, zou de beursgang mogelijk ook begin 2015 kunnen plaatsvinden.[30] Nadat echter in maart 2015 grote maatschappelijke commotie was ontstaan over de voorgenomen salarisverhoging van zes leden van de raad van bestuur van ABN AMRO,[31] besloot minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem op 27 maart 2015 om de beursgang uit te stellen.[32] ABN AMRO draaide de voorgenomen salarisverhoging uiteindelijk terug,[33] Peter Wakkie, het lid van de raad van commissarissen van ABN AMRO die verantwoordelijk was voor het beloningsbesluit stapte op.[34] en voorzitter van de raad van bestuur Gerrit Zalm getuigde zijn spijt voor het voorgenomen salarisverhoging.[35]

    Peter wakkie stapt op als commissaris bij Tom Tom bij de AVA 17 april 2019.

    Mijn mening, komt er nog een overname onder Wakkie.

    24 april 2017 kon men stemmen over de herbenoeming van Peter wakkie als lid van de raad van commissarissen voor een termijn van 2 jaar.

    Als er al een overname zou komen, dan zou peter Wakkie die toch graag hebben gezien in die 2 jaar.

    Reuters maart 2018 : Tom Tom heeft de hulp ingeroepen van de DB om te helpen bij een overname van het hele bedrijf of een minderheidsaandeel.

    Zo stond het in het FD.

    Het persbericht waar TomTom woensdagavond laat mee kwam, bestond uit één zin. 'Als reactie op marktgeruchten ontkent TomTom (TOM2:€7,64-0,42%) dat het een financieel adviseur heeft aangesteld om mogelijke kopers te zoeken.'

    Dus TT had geen financieel adviseur aangesteld om te zoeken naar mogelijke kopers.

    Mijn mening: dat zegt reuters ook niet, jullie hoeven niet te zoeken, de eventuele koper is er al, dus er is niets te zoeken.

    Het spel is nog steeds op de wagen.

    Wat een kat ontkenning van Tom Tom.

    De rechter zou zeggen, Uw antwoord is geen antwoord op de stelling van Reuters.

    BNR: Meneer Goddijn, dus Reuters zuigt het uit zijn duim.
    Harold : Nou dat wil ik ook niet zeggen, ha ha ha ha.
  9. forum rang 6 boem! 14 maart 2019 13:56
    Het zou kunnen dat de "optimist" zoals jij hem beschrijft nu een pessimist is geworden.

    Ik zal je het verhaal van de optimist martinmartin vertellen waardoor je misschien een ander beeld krijgt van de optimist/pessimist.

    In 2009 grote ommezwaai gemaakt in mijn leven waarbij ik mijn effectenporto heb geliquideerd met uitzondering van TT.
    Dat het aandeel een duikvlucht had genomen van 35 euro bij aankoop in 2008 naar 4 euro ten tijde van liquidatie portefeuille in 2009 speelde slechts op de achtergrond mee. Het verlies was al geleden en zoals we allen weten soms zit het mee en soms zit het tegen.
    Dat het aandeel kort daarna herstelde tot boven de 10 euro inspireerde mij om nog meer te weten zien te komen van TT.
    Als optimist bezag ik alles eerder met een roze dan de zwarte bril en heb daarvan de klappen mee gekregen.
    De klap het jaar daarop naar 2,50 euro was en is volgens mij de overreactie naar een aandeel dat aangeschoten wild was door de Google-move.

    Vandaar uit is het aandeel langzaam aan de executie ontsnapt en herstelde qua koers naar +6 euro maar werd in 2015 qua koers weer extra de hoogte ingebracht doordat Nokia HERE verkocht.

    Ik heb in 2009 de overweging gemaakt of TT met 4 euro juist gewaardeerd was en ik kwam tot de slotsom dat TT ondergewaardeerd was.
    Incl tegenvallende prestaties bij indashnavigatie en later met sports kan ik nu zeggen dat ik toen goed heb gegokt.

    Je kan mij niet vergelijken met een normale belegger omdat hij voor mij echt hobby is. Naast jaren alleen TT als belegging te bezitten heb ik kortgeleden ook een positie in Tesla ingenomen wat evenals TT jaren geleden ook de belofte in zich heeft alles of niets te worden.

    Bij TT ligt dat nu heel anders de asset HD-maps vertegenwoordigd een waarde die vele malen de huidige koers overstijgt bij vrije verkoop.
    FFF hebben besloten zelfstandig door te gaan waardoor het gevaar van disruptie op de loer blijft liggen met als gevolg dat de investeringen ad 5 a 6 miljard volledig verdampen.
    De berichten vanuit de markt en TT zelf geven mij het vertrouwen dat zij wel degelijk in staat zijn om een substantieel deel van de toekomstige HD-koek tot zich te nemen waardoor een EPS van meerdere euros zichtbaar wordt.

  10. forum rang 7 JP Samosa 14 maart 2019 15:27
    @Martin,
    Zo te lezen heb je in totaal op tomtom een megaverlies (procentueel)
    ( en mocht je in t begin van 2009 je hele porto geliquideerd hebben,dan heb je daar ook een megaverlies geleden)

    Je hebt dus nu slechts 2 aandelen , in porto die ook op verlies staan.......
    Na Verkoop ttt , ging de koers naar slechts 7 euro. had je ook niet verwacht.
    Maar goed, ieder zijn lol en ik gun je natuurlijk een verdubbeling v d koers

    Wat mij betreft verdient je strategie nu al een prijs voor 'de perfecte contra-strategie'
    Van harte gefeliciteerd!

  11. forum rang 7 ketchup 14 maart 2019 15:57

    @ Eva - neen, was al klaar op de dag van de grote volume spike naar 7.75
    heb geliquideerd rekening houdende met een opkomende aandelen reductie van 40%,
    ben nu dus een heel eind terug
    heb dan nog 1/3e rest positie over in aandelen en mijn interesse is nu verder puur in opties om de positie weer te toppen door het schrijven van puts en het kopen van calls, liefst zover mogelijk uit en ik ga voor de 6 put en de 9 call.

    succes

  12. forum rang 6 boem! 14 maart 2019 16:03
    quote:

    Señor Acero schreef op 14 maart 2019 15:27:

    @Martin,
    Zo te lezen heb je in totaal op tomtom een megaverlies (procentueel)
    ( en mocht je in t begin van 2009 je hele porto geliquideerd hebben,dan heb je daar ook een megaverlies geleden)

    Je hebt dus nu slechts 2 aandelen , in porto die ook op verlies staan.......
    Na Verkoop ttt , ging de koers naar slechts 7 euro. had je ook niet verwacht.
    Maar goed, ieder zijn lol en ik gun je natuurlijk een verdubbeling v d koers

    Wat mij betreft verdient je strategie nu al een prijs voor 'de perfecte contra-strategie'
    Van harte gefeliciteerd!

    Ik ben misschien een van de weinigen hier die altijd heeft aangegeven zwaar verlies te hebben geleden met mijn participatie in TT.

    Tot op heden bedraagt mijn procentueel verlies over de hele looptijd nog steeds ca 30%.
    Indien je mij goed had gelezen zie ik dat een beetje anders ik had een verlies van 90% en heb daarna een goed besluit genomen om van daaruit dat verlies terug te brengen naar 30%.

    Je kunt de terugkeer naar 7,60 euro vanaf 4 euro als winst beschouwen.
    Alhoewel terecht wil ik niet zover gaan, de uitgangspositie die met Hd-maps is opgebouwd geeft mij het vertrouwen dat ik minimaal een redelijke vergoeding krijg van mijn investering op het eind van de rit.
1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 82 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links