Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Sif Holding AEX:SIFG.NL, NL0011660485

  • 10,020 19 apr 2024 10:55
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,990 - 10,060
  • 2.523 Gem. (3M) 14,5K

Sif Holding 2019

528 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 27 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. gilygil 26 februari 2019 08:19
    ROERMOND (AFN) - Funderingsspecialist Sif heeft een herfinancieringsovereenkomst gesloten ter waarde van in totaal 350 miljoen euro. Deze vervangt een oude regeling van 250 miljoen euro die medio dit jaar zou verlopen.

    De herfinancieringsdeal werd gesloten met Rabobank, ING, ABN AMRO, Euler Hermes en Tokio Marine en heeft een looptijd tot 22 februari 2022, met twee keer een optie voor verlenging met een jaar.

    Iemand enig idee of dit goed neiuws is?

    Groet Frank
  2. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 26 februari 2019 09:31
    quote:

    gilygil schreef op 26 februari 2019 08:19:

    ROERMOND (AFN) - Funderingsspecialist Sif heeft een herfinancieringsovereenkomst gesloten ter waarde van in totaal 350 miljoen euro. Deze vervangt een oude regeling van 250 miljoen euro die medio dit jaar zou verlopen.

    De herfinancieringsdeal werd gesloten met Rabobank, ING, ABN AMRO, Euler Hermes en Tokio Marine en heeft een looptijd tot 22 februari 2022, met twee keer een optie voor verlenging met een jaar.

    Iemand enig idee of dit goed neiuws is?

    Groet Frank
    Goede Morgen Frank, Wat denk je zelf?
  3. Boort 26 februari 2019 12:30
    quote:

    dot100 schreef op 24 februari 2019 23:30:

    Ik kwam een taai stukje tekst tegen over Sif. Maar misschien doe ik er toch iemand een plezier mee?

    vassarnews.com/taking-aim-at-shares-o...

    Dit zijn van die automatisch gegenereerde berichten. Niet veel meer dan een rits (bekende) ratio's. Ik zou hier niet te zwaar aan tillen, maar een eigen idee proberen te vormen over hoe SIF en haar markt de komende jaren evolueren.
  4. Boort 26 februari 2019 12:37
    quote:

    gilygil schreef op 26 februari 2019 08:19:

    ROERMOND (AFN) - Funderingsspecialist Sif heeft een herfinancieringsovereenkomst gesloten ter waarde van in totaal 350 miljoen euro. Deze vervangt een oude regeling van 250 miljoen euro die medio dit jaar zou verlopen.

    De herfinancieringsdeal werd gesloten met Rabobank, ING, ABN AMRO, Euler Hermes en Tokio Marine en heeft een looptijd tot 22 februari 2022, met twee keer een optie voor verlenging met een jaar.

    Iemand enig idee of dit goed neiuws is?

    Groet Frank
    Ja, dat is goed nieuws. Dat blijkt niet alleen uit de koers, maar ook uit de nieuwe convenanten die gesloten zijn. Deze zijn ruimer dan dat ze waren.

    Margins and commitment fees remain unchanged at Euribor plus a surcharge that depends on the leverage and solvency on a quarterly basis. The new leverage (net debt/EBITDA) should be equal to or less than 2.5 (was 1.5 under the expiring facility) and the solvency should be equal to or more than 30% in 2019 and 35% during the years beyond 2019.

    Gezien het volle orderboek voor 2019 zit SIF er op korte termijn aardig warmpjes bij met deze herfinanciering.
  5. veelprocentrendement 6 maart 2019 15:30
    Koers bijna -3%, dit lijkt het enige nieuws te zijn

    Sif bouwt aan de toekomst

    06 maart 2019
    Voortkomend uit ontwikkelingen in de windindustrie om diepere wateren te trotseren, de kostprijs te verlagen en meer energie op te wekken worden er hogere eisen gesteld aan coating en bepalen de nieuwe design standaard en dat diameters groter zullen worden en wanddiktes van monopiles zullen afnemen. Op basis van die nieuwe designtrend heeft Sif besloten haar productiefaciliteiten in Roermond en de Tweede Maasvlakte - Rotterdam aan te passen.

    Futureproof coating- en productiefaciliteiten

    Daarom investeert Sif de komende jaren in haar productielocatie in Roermond en in haar assemblage en coatingfaciliteiten op de Tweede Maasvlakte. Een deel van de hallen in Roermond wordt voorbereid op grotere diameters en daardoor zwaardere rompen. Tegelijkertijd worden rolstellingen en andere equipment vernieuwd of aangepast om dunwandige rompen te kunnen hanteren.

    In Rotterdam wordt op dit moment al gebouwd aan twee extra coatinghallen die begin juli operationeel moeten zijn. Daarna wordt er 106 meter aangebouwd bij een hal die nu 54 meter lang is. Deze aanbouw dient eind 2019 klaar te zijn, zodat machines in de eerste helft van 2020 kunnen worden geïnstalleerd.

    Investeren in Roermond en Rotterdam

    Op dit moment worden alle rompen in Roermond gewalst en gelast en op de Tweede Maasvlakte geassembleerd tot monopiles. Vanaf 2020 zullen we in Rotterdam ook rompen gaan walsen en lassen. ‘Dat is noodzakelijk om de toekomstige vraag naar grotere diameters aan te kunnen. Die vraag krijgen we in Roermond niet gedekt’, vertelt Operationeel Manager Monopiles Bart Overbeek. ‘Dit betekent niet dat er in Roermond minder werk zal zijn. Over de hele lijn zien we dat de variatie in wensen toeneemt. Ook de vraag naar kleinere diameters groeit. Nederland heeft op internationaal niveau afspraken gemaakt om haar doelstellingen op het gebied van duurzaamheid te halen. Daaraan kan windenergie – en dus Sif - een grote bijdrage leveren.’

    De monopile groeit :

    De maximale diameter van monopiles is nu 8,3 meter (Borssele 1-2) en groeit naar 11 meter;
    De zwaarste monopile tot nu toe woog 1234 ton en stijgt naar meer dan 2000 ton.
    Het coatingoppervlak verdubbelt van 1500 naar 3000 vierkante meter (in- en uitwendig).
  6. [verwijderd] 7 maart 2019 09:41
    Begin november gaf SIF HOLDING de cijfers over Q3.
    Ook de vooruitzichten over Q4 zijn positief in dat PB.

    **Toch is de koers nu 30% lager.

    "
    Highlights Q3 2018:

    High sales activity in closing and pursuing monopile projects for 2019-2021 timeframe
    Appointment and start of CEO Fred van Beers
    Production resumed in August after 4-month black-out period
    Successful testing of blue piling innovation
    Material supplies and load-outs delayed beyond Sif's control

    Key figures:

    Year-to-Date contribution decreased to €57.0 million (€104.7 million YTD 2017)
    Adjusted EBITDA Year to Date fell to €13.0 million (€44.9 million YTD 2017)
    Operating Working Capital at end of Q3 2018 €28.4 million (€32.7 million at end of Q2 2018)
    Net Debt at end of Q3 2018 €43.1 million (€52.5 million at end of Q2 2018)

    Throughput of 19 Kton brings Year to Date production to 100 Kton (167 Kton YTD Q3 2018)
    74% for offshore wind
    26% for offshore oil & gas & other
    Order book 45 Kton for Q4 2018, 200 Kton for 2019 and 90 Kton for 2020 "
  7. John Malawau 9 maart 2019 13:37
    Beursblik: NL leveranciers profiteren van Britse plannen offshore windparken

    donderdag 7 maart 2019 15:53

    Positief voor SIF, Boskalis, Fugro en TKH.

    (ABM FN-Dow Jones)De Britse plannen voor het opwekken van offshore windenergie zijn gunstig voor de hele sector en dienst toeleveranciers, waaronder de Nederlandse en Belgische bedrijven Sif, Boskalis, CFE, Fugro en in mindere mate TKH. Dit zei analist Martijn den Drijver donderdag.

    De Britse regering kondigde woensdag plannen aan voor de aanleg van offshore windparken met een totale capaciteit van 30 GW. Dit moet in 2030 zijn gerealiseerd, waardoor het Verenigd Koninkrijk verreweg de grootste offshore windmarkt wordt in Europa en jaarlijks meerdere projecten zullen moeten worden opgestart. "Dit is welkom nieuws voor de sector die geteisterd wordt door vertragingen en hoge volatiliteit in projectvolumes en dus in inkomsten en vrije kasstroom", aldus Den Drijver.

    Hoewel het Britse besluit in overeenstemming is met eerdere aankondigingen, biedt de bevestiging van de Britse regering een stabielere basis voor de sector, wat zal leiden tot hogere investeringen, denkt NIBC.

    "Zoals gezegd is dit zeer gunstig voor de aanbieders van offshore-windenergie", aangezien de huidige capaciteit van de sector hoger is dan de huidige projecten als gevolg van bijvoorbeeld vertragingen in Frankrijk. "Een constante stroom van [nieuwe] projecten kan de problemen in de sector verlichten", voegde de analist toe.

    Het aandeel Sif noteerde op een rood Damrak 2,1 procent lager op 9,60 euro, Boskalis verloor 7,4 procent tot 23,00 euro en Fugro daalde 1,6 procent tot 9,82 euro. TKH noteerde 3,2 procent lager op 43,58 euro en het Belgische CFE verloor 2,5 procent tot 85,20 euro.

    NIBC heeft een koopadvies op Boskalis, Fugro en TKH. Het advies voor Sif en CFE is Houden.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires

    March 07, 2019 09:53 ET (14:53 GMT)

    Copyright (c) 2019 ABM Financial News. All rights reserved.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 11 maart 2019 10:39
    'Offshore windenergie niet rendabel'

    Gepubliceerd op 11 mrt 2019 om 08:31 | Views: 3.701

    AMSTERDAM (AFN) - Offshore windenergie is geen rendabele markt. Dat zegt topman Peter Berdowski van baggeraar en maritiem dienstverlener Boskalis in een interview met Het Financieele Dagblad. ,,De risico's en het rendement zijn onverantwoord uit balans.''

    Volgens Berdowski wordt de infrastructuur voor windparken op zee steeds complexer. Die parken worden namelijk steeds verder op zee gebouwd, waar het water vaak dieper is. Ook worden de parken groter. Tegelijkertijd loopt de subsidie terug waardoor de beloning snel terugloopt.

    Verder is er veel tijdsdruk en zijn onderdelen in de windenergie minder gestandaardiseerd dan in de oliesector. Dat komt volgens Berdowski omdat de sector nog minder volwassen is. Als het beoogde tijdsplan gemist wordt, loopt de schade al snel in de tientallen miljoenen. De risico's daarvan komen volgens de Boskalis-topman steeds meer bij de toeleveranciers te liggen.
  9. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 13 maart 2019 19:47
    kopie, zoals geplaatst op Heijmans forum. Staat iets in over SIF, al eerder ooit op SIF forum over nieuwe markten/producten gesproken !! Ook met ze gemaild. Echter wel jammer dat ze in NL samen met Bouwers, Tennet, Sif die wintrack palen niet konden/wilden maken. Maar wie weet, kan er gezamenlijk nog iets bedacht worden?

    Heb i.i.g. vaker iets gemeld i.z. hyperloop, deze palen, maar ook palen voor geluidsschermen voor ook opwekken stroom langs wegen en sporen.

    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 13 maart 2019 18:47:

    Het zit hem veel minder in dat beetje dividend lijkt mij. Maar des te meer in angst v. claim/arbitrage wat nog open staat enz. 10 mio staat in boeken 2018 ;-)

    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Heijmans veel te verwijten valt. Funderingen aanleggen voor Wintrack 11 palen zouden ze wel moeten kunnen lijkt me.

    Het zit hem dus volgens mij in die palen van Europoles, die zelf betrokken waren bij overnames en waar ook hun aandeelhouder/financier VTC ineens meer dan stil was.

    Er is maar bar weinig terug te vinden, maar ik denk dat het zowel voor Tennet als Heijmans wel eens heel verstandig zou kunnen zijn, om gezamelijk snel orde op zaken te stellen, i.p.v.
    elkaar gaan bevechten via juridische procedures (arbitrage). Snelheid is voor beiden geboden, daar uitstel/onzekerheid voor beiden niet gunstig is.

    En waarom kunnen ze beiden dan niet optrekken (met nieuwe andere leverancier) en elkaar juist zeker naar de toekomst toe elkaar verder op weg helpen i.p.v. te beschuldigen/bevechten.
    Zo te zien, is er bij Europoles niet zo 1,2,3 wat te halen?

    in 2010 zag je al een filmpje over een Wintrack mast. Ik snap niet waarom bv. Tennet niet met een Nederlands bedrijf als Sif Holding 10 jr terug zoiets heeft ontwikkeld.
    Lijkt me prima bij ze passen ! Het zou voor de BV NL goed zijn als er eens meer aan NL bedrijven werd gegunt en gedacht.
    Door de slecht bij kas zittende Europoles in 2018 is de BV NL incl. Heijmans maar net zo goed de belastingbetaler (Tennet is via aandelen in handen van de NL staat) uiteindelijk weer
    duurder/slechter af. Ik snap goed dat Tennet met namen zoals Amprion GMBH en helaas Europoles enz. zaken doet. Maar het gaat hier over een stroomnetwerk in NL door Tennet een bedrijf in
    staats handen en 2 NL bedrijven (Heimans/Tennet) zie ik nu straks vechten om geld, terwijl het probleem mijns inziens bij Europoles lag.

    www.youtube.com/watch?v=ryIQIfcKtm8

    www.amprion.net/Amprion/Finanzen/Gesc...

    www.amprion.net/Presse/Presse-Details...

    www.amprion.net/Dokumente/Projekte/We...

    www.europoles.com/de.html

    www.vtc.de/en/

    is het geldtekort bij Eropoles hier mee begonnen? Overname Franke Industrie GmbH 2018?

    "Installation der neuen Schleuderbank im Betonmastenwerk Neumarkt. Der maximal prodzuzierbare Bauteildurchmesser liegt bei einer Länge von 24 Metern und - weltweit einzigartig -
    einem Durchmesser von 3 Metern.
    Übernahme der Franke Industrie GmbH durch die Europoles-Gruppe."

    (zie ook eerdere link/linkjes).

    Ik heb getracht wat duidelijkheid te vinden? Niet makkelijk ;-) Als er anderen zijn die inhoudelijk meer weten van de Tennet Wintrack 11 claim, lees ik graag.

    Je zou bijna zeggen moeten we bij dit soort aanbestedingen niet iets opnemen voor "de Rijks Coördinatie Regeling" die er op toe ziet, dat NL bedrijven elkaar omarmen ipv .... ;-)
  10. veelprocentrendement 14 maart 2019 10:40
    DEME Offshore, previously GeoSea, has selected tier 1 suppliers for the foundations of the Moray East offshore wind project in the UK.

    According to DEME, Smulders will carry out a major part of the fabrication works on 55 of 100 jackets in Newcastle, including all final assembly, with Lamprell producing the remaining 45.

    The balance of the jackets will be conducted by the Dubai-based Rig Metals, part of the Lamprell Group, and then shipped and offloaded to northern Scottish ports.

    BiFab will manufacture 150 pin piles, with the remaining set to be produced by EEW. Granada will supply more than 100 offshore cranes for the 950MW project.

    The offshore installation work will be carried out from northern Scottish ports, including the Port of Invergordon, which will act as a staging facility under a multi-million-pound contract. PSG Marine & Logistics Ltd will manage the onshore handling works at the Invergordon marshaling harbor.

    As reported earlier, the Port of Cromarty Firth will be used as an intermediate one during the project construction.

    “We are pleased to announce that after a long and carefully executed procurement process we have been able to award a significant amount of work to both the Scottish and English supply chain,” said Jan Klaassen, DEME’s Business Unit Manager Offshore Renewables.

    “This major project achievement will also help us to expand our footprint in the UK, particularly in Scotland. We are very thankful for the support provided by the UK and Scottish government departments while conducting this procurement process.”

    DEME Offshore and Smulders will organize tier 2 local supply chain workshops in the coming months to identify and contract other work packages with local suppliers.

    Back in October 2017, DEME won the EPCI contract for the project’s turbine foundations and three offshore substation foundations. The company will also transport and install the three OSS topsides at the offshore site.

    The developer, Moray Offshore Windfarm East, plans to have the project’s 100 MHI Vestas 9.5MW wind turbines commissioned in 2022.
528 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 27 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Sif houdt vertrouwen in de toekomst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links