Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Post Fyra periode bij de NL spoorwegen

65 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 haas 31 oktober 2018 19:13
    Aanhoudende vertragingen van Beneluxtrein door softwareprobleem
    Vandaag om 18:54 door pvm | Bron: BELGA

    De aanhoudende vertragingen op de hogesnelheidslijn tussen Antwerpen en Amsterdam worden veroorzaakt door softwareproblemen. De softwareproblemen worden pas ‘voor kerst’ opgelost.

    Tussen mei en oktober installeerden de Nederlandse Spoorwegen (NS) nieuwe software op de 78 locomotieven die ingezet worden op de hogesnelheidslijn. Ondanks uitgebreide testen, zit in de software een fout, die ervoor zorgt dat de trein soms stopt tijdens de rit. In sommige gevallen kan de machinist dat herstellen en verder rijden. Maar soms lukt dat niet, en staat de trein langdurig stil.
  2. forum rang 6 haas 6 november 2018 08:09
    De NS doet volgend jaar een proef met
    een extra snelle intercitytrein op het
    traject Amsterdam-Groningen.Bij succes
    worden de extra snelle treinen mogelijk
    in 2021 in de dienstregeling opgenomen,
    naast de bestaande intercity's.

    De testtrein rijdt tussen Lelystad en
    Zwolle 160 km/u,waar nu nog 140 wordt
    gereden.De stations Assen en Lelystad
    worden overgeslagen.De reis van ruim
    twee uur wordt zo een kwartier korter.
    =====================================
    PS: sneller door stations over te slaan?:):)
    Dus niet in Assen en Lelystad
  3. forum rang 6 haas 8 november 2018 07:26
    druppel op gloeiende rails:
    meer toeristen: meer naar/van Schiphol
    Meer werk in Randstad: meer treinen uit buitengebieden
    Minder huizen in Randstad
    Meer arbeiders uit buitengebieden
    etc.etc.

    Onhoudbare situatie met ongewijzigd beleid
    ==========================

    DEN HAAG - Spoorreizigers kunnen vanaf volgend jaar rekenen op langere treinen tussen Nijmegen en Schiphol. Dat maakt staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur) vandaag bekend.

    Het is staan geblazen op drukke trajecten.
    Het is staan geblazen op drukke trajecten.
    Op dit moment kunnen er op dit traject treinen rijden met maximaal tien rijtuigen. Door een verbouwing bij station Nijmegen kunnen er vanaf volgend najaar langere treinen stoppen. De NS kan daardoor op de drukste momenten 1200 zitplaatsen aanbieden in plaats van de huidige duizend.

    De aanpassingen in Nijmegen waren al gepland door spoorbeheerder ProRail, maar zijn op verzoek van de staatssecretaris en de provincie Gelderland met drie jaar vervroegd.

    Broodnodig
    De langere treinen zijn vooral tussen Utrecht en Amsterdam broodnodig. Reizigers moeten op dit drukke traject in de spits vechten voor een plaatsje.
  4. forum rang 6 haas 10 november 2018 18:47
    samenwerken in grensgebieden in EU?
    ======================================
    Is dit de nieuwe Fyra? België weigert Nederlandse treinen wegens onveilig

    10-11-18, 06.40u - Ann De Boeck
    Vijf jaar na de Fyra dreigt er opnieuw een spoorclash tussen België en Nederland. Inzet is de nieuwe treinverbinding tussen Aken, Maastricht en Luik. Spoorbedrijf Arriva wil die op 9 december lanceren, maar België weigert de vergunning.

    SHARE
    Het probleem is dat Arriva bij zijn aankoop van acht peperdure treinen geen rekening hield met de veiligheidsnormen in België

    Ze zouden het Belgische spoor wel snel even veroveren. De Brits-Duitse spoorwegmaatschappij Arriva maakte begin oktober bekend dat ze nog voor nieuwjaar een internationale treinverbinding Aken-Maastricht-Luik zou lanceren. De aankondiging kwam er nadat aandachtige spoorlui een treinstel van Arriva hadden opgemerkt in de stelplaats van Schaarbeek. De testritten bleken al volop aan de gang.
  5. forum rang 6 haas 17 november 2018 15:13
    Overheden etc komen er wat laat achter dat de economie/burgers wat meer eu-wijd denkne/werken/leven ?
    =====================================================================
    ussen Eindhoven en Düsseldorf gaat
    een directe trein rijden.Dat plan is
    door staatssecretaris Van Veldhoven
    aan de Tweede Kamer voorgelegd.

    Nu duurt de reis,met een overstap in
    Venlo,nog 2 uur.Met een directe trein
    zou dat 1 uur en 40 minuten worden.De
    verwachting is dat de verandering zo'n
    250.000 extra reizigers per jaar zal
    opleveren,een stijging van 40 procent.
    Van Veldhoven verwacht dat de directe
    verbinding in 2025 een feit kan zijn.
  6. forum rang 6 haas 29 november 2018 20:12
    Druppels op de plaat: lijkt wat op van 120 naar 130km/uur voor autos
    Dat heeft 200 miljoen aan aanpassingen gekost zonder resultaat/vooruitgang
    ====================================================================
    De NS heeft Assen toegezegd dat er
    een extra proef komt met een snelle
    intercity tussen de stad Groningen en
    de Randstad,met een stop in Assen.In de
    oorspronkelijke proefritten zou de
    snelle lijn niet stoppen in Drenthe.Nu
    worden er dus twee proeven gedaan,met
    en zonder Assen.Daarna kijkt de NS
    welke variant het beste beva
  7. forum rang 6 haas 29 november 2018 20:39
    WEGGEGOOID GELD: STATION STADSHAGEN:kosten 26 miljoen !
    =======================================================================
    In de nieuwbouwwijk Stadshagen ligt een gloednieuw station. Het is van álle gemakken voorzien: een spikspan incheckpaaltje, fietsenrekken en natuurlijk zo'n grote klok. Maar... het station wordt helemaal niet gebruikt.

    Kanniewaarzijn zoekt uit hoe het zit

    programma.bnnvara.nl/kanniewaarzijn/m...
  8. forum rang 6 haas 9 december 2018 08:55
    Ellende op Veluwelijn: ‘Treinen lijken van de stort te komen’
    nieuws van mensen uut het oosten:)

    Staan in de trein, om de haverklap uitval van materieel, te veel stops en vertragingen. Het treintraject Zwolle-Amersfoort drijft reizigers op de Veluwelijn tot wanhoop. Nu ook nog verloederde dubbeldekkers op één van de langste stoptreintracés van Nederland zijn ingezet is de maat vol. ,,Het is gewoon oude zooi en altijd gezeik.”

    Stefan Keukenkamp 09-12-18, 07:16 Laatste update: 08:19

    meer info/video met reizigers-gesprekken:
    www.destentor.nl/veluwe/ellende-op-ve...
  9. forum rang 6 haas 22 december 2018 07:06
    Wéér miljoenenblunder voor ProRail
    ProRail blijkt door een tweede grondblunder nog eens 15 miljoen euro te zijn kwijtgeraakt. De spoorbeheerder moest gronden overnemen, die de NS drie jaar eerder voor één euro had verkocht aan een ondernemer. Prorail kreeg die grond destijds als eerste aangeboden.

    Peter Groenendijk en Marcia Nieuwenhuis 22-12-18, 04:10 Laatste update: 04:13
    18
    Het gaat om een pakket van 645 hectare grond, bestaande uit vele honderden percelen langs het spoor, overal in Nederland. De zakenman kocht de gronden in 2014 voor één euro van NS Vastgoed. Hij kreeg er zelfs 6,7 miljoen euro bij, omdat de grond onderhouden moest worden, en mogelijk gesaneerd.

    Lees ook
    Verbazing over grondblunder ProRail: ‘Dit is niet uit te leggen’
    Verbazing over grondblunder ProRail: ‘Dit is niet uit te leggen’
    Lees meer
    23 miljoen euro
    De vele stukjes grond langs het spoor, waar een Rotterdamse zakenman 18 miljoen mee incasseerde, waren soms maar 30 centimeter breed.
    De vele stukjes grond langs het spoor, waar een Rotterdamse zakenman 18 miljoen mee incasseerde, waren soms maar 30 centimeter breed. © reyer boxem
    Drie jaar later besloot ProRail dat het de gronden toch nodig had. Deze zomer betaalde de spoorbeheerder 15 miljoen euro aan de vastgoedhandelaar, die daarmee in totaal zo’n 23 miljoen euro incasseerde van de overheid.

    www.ad.nl/binnenland/weer-miljoenenbl...
  10. forum rang 6 haas 27 december 2018 05:52
    Van Boxtel komt straks nog spoorlijnen te kort ?:)
    ===============================================
    De NS bestelt 88 extra sprinters met
    een totale waarde van 400 miljoen euro.
    Dat zegt topman Van Boxtel tegen De
    Telegraaf.In totaal worden er in Spanje
    ruim 200 nieuwe treinen voor de NS
    gebouwd,goed voor 35.000 zitplaatsen.

    In 2020 komen er 79 nieuwe intercity's
    op het spoor.Die kunnen ook rijden op
    de hogesnelheidslijn.Er ligt een optie
    voor nog eens tientallen van deze
    treinen.

    De nieuwe aankopen en het opknappen van
    bestaande treinen zijn volgens Van
    Boxtel niet genoeg om het toenemende
    aantal reizigers op te vangen."Beter
  11. forum rang 6 haas 29 december 2018 10:27
    quote:

    haas schreef op 29 december 2018 08:16:

    Radi 1: het gaat nog slecht met de benelux(belangrijkste buitenlandlijn) trein: ondanks toename van gebruik

    PS: benelux : de randstad van EU:)
    De intercitytrein naar Brussel,die
    sinds april grotendeels over het hsl-
    traject rijdt,is nog geen succes.Bijna
    20 procent van de treinen komt te laat
    aan,in de spits zelfs 38 procent.Ook
    vallen er veel treinen uit.

    Dat komt onder meer doordat de trein
    geregeld van spoortype en voltage moet
    wisselen.De Intercity Brussel is de
    opvolger van de Fyra,die in 2013 van
    het spoor werd gehaald.De nieuwe trein
    doet over het traject Amsterdam-Brussel
    een uur langer dan de Fyra.
  12. forum rang 6 haas 1 februari 2019 11:14
    wonen we in dromenland /;)
    ============================
    Met 250 kilometer per uur in de trein naar de Randstad en terug naar het Oosten

    Het kabinet moet veel meer oog hebben voor het spoor in de provincie. ProRail-topman Pier Eringa wil dat alle windrichtingen - Noorden, Oosten en Zuiden - een half uur snellere treinverbinding met de Randstad krijgen.

    David Bremmer 01-02-19, 06:00 Laatste update: 07:06
    In politieke discussies over het spoor gaat het nu vooral over extra treinen in de Randstad en spoorboekjesloos rijden. ,,Voor het Noorden, Zuiden en Oosten is frequentie echter veel minder van belang,” stelt Eringa, woonachtig in Hoog-Soeren, vlakbij Apeldoorn. ,,Daar heeft men veel liever een snelle verbinding met het Westen.”
  13. forum rang 6 haas 2 februari 2019 06:43
    kwartier winst ?
    =======================
    De proefrit met de snellere intercity
    tussen Groningen en Den Haag is zonder
    problemen verlopen.Volgens plan kwam de
    trein om 02.23 uur in Den Haag aan na
    een rit van 2 uur en 21 minuten.Dat is
    een kwartier korter dan normaal.

    Om sneller te kunnen rijden,werden de
    stations Assen,Lelystad Centrum en
    Leiden Centraal overgeslagen.Ongeveer
    honderd mensen reisden mee.Volgens de
    NS was het een feest bij aankomst in
    Den Haag.
  14. forum rang 6 haas 2 februari 2019 10:18
    dIE TREIN BOVEN REED WEL SNACHT'S !:)
    =======================================
    Treinreiziger.nl
    ?

    @treinreiziger
    29 jan.
    Meer
    20% minder treinen? Da's bij de treindienst Hengelo - Bielefeld heel normaal. Afgelopen 12 mnd gemiddeld 18% uitval. Nu valt zelfs alles uit. Flirt treinstellen terug geroepen
  15. forum rang 6 haas 3 februari 2019 09:34
    Provincies op ramkoers: geen cent meer naar het spoor

    Provinciebestuurders willen niet langer betalen voor beheer van en onderhoud aan het spoor. Ze vinden de situatie volledig scheefgegroeid. Er dreigt hierover een conflict met staatssecretaris Stientje van Veldhoven, van Infrastructuur en Waterstaat. Die vindt wel dat de provincie moet blijven bijdragen.

    Marco van den Berg en Stefan Keukenkamp 03-02-19, 07:00 Laatste update: 07:42
    Gelders gedeputeerde Conny Bieze: ,,Er bestaat niet zoiets als een regionaal spoor, we hebben één spoor en dat is een rijksverantwoordelijkheid, dus ook de kosten van beheer en onderhoud. Wij investeren in de treinen en de bussen.’’

    Katalysator
    Het overleg is nog gaande, maar de partijen staan recht tegenover elkaar. Het debacle rond het Kamperlijntje is een katalysator geweest. Daar bleek dat de provincie Overijssel, als opdrachtgever, nauwelijks controle kon uitoefenen op het werk van spoorbeheerder ProRail. Maar het was allemaal wel voor rekening en risico van de opdrachtgever. Gedeputeerde Bert Boerman vraagt dan ook nieuwe spelregels.
  16. forum rang 6 haas 3 februari 2019 12:48
    quote:

    haas schreef op 3 februari 2019 09:34:

    Provincies op ramkoers: geen cent meer naar het spoor

    Provinciebestuurders willen niet langer betalen voor beheer van en onderhoud aan het spoor. Ze vinden de situatie volledig scheefgegroeid. Er dreigt hierover een conflict met staatssecretaris Stientje van Veldhoven, van Infrastructuur en Waterstaat. Die vindt wel dat de provincie moet blijven bijdragen.

    antwoord van gedupeerde prov Overijssel vandaag:
    Dag,

    De problemen met de Kamperlijn zijn juist één van de aanleidingen geweest voor de provincies om de gesprekken met het Rijk over decentrale sporen opnieuw te bespreken. Tot nu toe stond in alle contracten en van alle gemeenten en provincies het zogenaamde “voor rekening en risico van de opdrachtgever” citaat. Met de huidige problemen is de maat echter vol en zien we dat dit niet meer past bij de onderscheiden rollen. Dit alles ter info.
  17. forum rang 6 haas 8 februari 2019 10:10
    De grote negen steden in Nederland moeten onderling iedere tien minuten per trein te bereizen zijn.

    Dat is de ambitie van de minister van verkeer. Dus niet binnen tien minuten te bereiken, maar iedere tien minuten moet er een trein naar toe vertrekken.
    Wanneer moet die enorme ambitie gerealiseerd zijn?
    In 2040!
  18. forum rang 6 haas 14 maart 2019 08:06
    quote:

    haas schreef op 29 december 2018 10:27:

    [...]

    De intercitytrein naar Brussel,die
    sinds april grotendeels over het hsl-
    traject rijdt,is nog geen succes.Bijna
    20 procent van de treinen komt te laat
    aan,in de spits zelfs 38 procent.Ook
    vallen er veel treinen uit.

    Dat komt onder meer doordat de trein
    geregeld van spoortype en voltage moet
    wisselen.De Intercity Brussel is de
    opvolger van de Fyra,die in 2013 van
    het spoor werd gehaald.De nieuwe trein
    doet over het traject Amsterdam-Brussel
    een uur langer dan de Fyra.
    Machinisten van de NS klagen dat ze
    onvoldoende opgeleid zijn om de hsl te
    besturen.Doordat ze te vroeg in het
    diepe worden gegooid,zouden treinen op
    het hsl-traject onnodig uitvallen.In
    het AD doen de machinisten hun beklag.
    Ze eisen verbeteringen.

    FNV Spoor onderschrijft de klachten van
    de machinisten.De opleiding duurt te
    kort en eenmaal op de trein krijgen de
    machinisten volgens de bond te weinig
    ondersteuning.

    De hogesnelheidslijn naar Antwerpen
    valt zo'n tien keer per week stil.Met
    steun van de FNV dienen de machinisten
    een verbeterplan van 12 punten in.

65 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,02 -0,09%
EUR/USD 1,0689 -0,12%
FTSE 100 8.040,38 -0,06%
Germany40^ 18.086,70 -0,28%
Gold spot 2.319,08 -0,13%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

VIVORY...
+24,31%
ASMI
+10,99%
BESI
+4,08%
NX FIL...
+3,85%
TomTom
+3,80%

Dalers

ALLFUN...
-11,00%
ING
-5,96%
Flow T...
-2,94%
WDP
-2,89%
RELX
-2,04%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links