Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom maart 2019

1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 82 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. jessebrown 6 maart 2019 21:40
    Business
    Garmin partners with luxury automaker for in-car entertainment

    Lily Lieberman
    ,American City Business Journals•March 5, 2019

    Garmin partners with luxury automaker for in-car entertainment
    More
    Garmin Ltd. announced that its automotive OEM (original equipment manufacturer) group has been selected as the lead design and production partner of infotainment modules for a luxury carmaker. Olathe-based Garmin (Nasdaq: GRMN) will work with the BMW Group on its infotainment, or in-car entertainment — a collection of hardware and software in vehicles that uses automotive navigation systems, video players, Wi-Fi and Bluetooth connectivity. “The Garmin automotive OEM group leverages the company's long-standing experience in user interface, hardware design and complex system integration from its automotive, avionics and marine segments to develop comprehensive, integrated infotainment and cockpit solutions,” according to a news release.
  2. [verwijderd] 6 maart 2019 22:27
    quote:

    ~Justin~ schreef op 6 maart 2019 19:06:

    [...]

    Ik heb vertrouwen in tomtom en dat ze die HD maps business naar zich toe gaan trekken. Je moet ook soms een beetje vertrouwen hebben ook als je de merken niet exact weet. Er zijn nu meerdere van de top 10 autofabrikanten getekend en ik neem aan dat nog niet alle autofabrikanten hun keuze hebben gemaakt en er nog tenders in de markt liggen. Dus een score van 5 op 10 klinkt niet als ver weg. Afgaande op het nieuws en waar tomtom al zit denk ik dat PSA, Renault, Volkswagen en één grote Amerikaan getekend hebben (GM/Ford).
    volgens mij testen ze met 82% van de fabrikanten dus er is nog meer te behalen.....
  3. VanillaSky 6 maart 2019 23:34
    quote:

    Makita schreef op 6 maart 2019 17:37:

    [...]
    Verkopen maar Vanilla.

    We zullen je een kaartje sturen vanaf Hawaï als het zover is;-)
    Hele positie ga ik niet sluiten zoals hier al aangegeven. Ik wacht op de hand uit de hemel (hopelijk de komende maanden) om @ 8,00 flink te reduceren.
    Dan nogmaals 45% terug na de uitkering en wat er dan nog in zit laat ik vooralsnog staan dan zien we wel wat er over een paar jaar van terecht komt.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 maart 2019 06:07
    quote:

    kusadasi schreef op 6 maart 2019 21:40:

    Garmin Ltd. announced that its automotive OEM (original equipment manufacturer) group has been selected as the lead design and production partner of infotainment modules for a luxury carmaker. Olathe-based Garmin (Nasdaq: GRMN) will work with the BMW Group on its infotainment, or in-car entertainment — a collection of hardware and software in vehicles that uses automotive navigation systems, video players, Wi-Fi and Bluetooth connectivity. “The Garmin automotive OEM group leverages the company's long-standing experience in user interface, hardware design and complex system integration from its automotive, avionics and marine segments to develop comprehensive, integrated infotainment and cockpit solutions,” according to a news release.
    Olathe-based? Schaffhausen, zal je bedoelen. Dat is Garmins juridische en fiscale hoofdkwartier. Aan de Duitse kant van de D-Zw. grens, net boven de watervallen.
    De vorige winter reed ik daar nog rond, met een gehuurde BMW. De navigatie was naadje, vooral de traffic. Het leek wel RDS-TMC, van die kwaliteit en traagheid.

    RDS-TMC was 10-20 jaar geleden prima, Renault is er i.s.m. Tomtom groot mee geworden. Ik heb recht van spreken, want ik ben een van de geestelijke vaders van het RDS-TMC protocol, en was betrokken bij de invoering ervan in NL. TomTom's 'vindingen' als OpenLR kennen geen geheimen voor mij, die hebben Geelen en Pauwels van ons overgenomen en wat opgeleukt (lees: gepikt). Idem dito Datex en TPEG, als je wat verder zoekt in de krochten van de TT-site kom je het wel tegen.

    De icoontjes en de grafische presentatie op TT's pnd's en andere producten zijn wat veranderd, maar in de classificatie van files en incidenten, en in de omschrijvingen, herken ik nog altijd de RDS-TMC termininologie. Sterker nog: mijn eigen hand.
    Nogmaals, ik heb recht van spreken, met deze materie ben ik 15 jaar van mijn werkzame leven bezig geweest.

    Maar RDS is passé. We gebruiken RDS (een zijband op FM radio) steeds minder, en RDS-TMC is niet meer van deze tijd. Nu hebben we het over G3 en G4, en binnenkort G5, en over ingebouwde simcards.
    Dan vraag ik me af: wat wil BMW in godsnaam met Garmin? OK, ze gebruiken beiden de maps van Here. En kennelijk ook de traffic van Here, de arme zielen. Dat is en blijft dus naadje, TMC kwaliteit. Niet voor niks kiest VW in Europa, en Audi in Azië voor TT's traffic van de onvolprezen R-P. Schaefer, TT's VP traffic.
    (Ja, die ken ik ook uit mijn TMC tijd).

    Los van traffic en de navigatiesoftware, vinden jullie het ook niet zielig dat BMW voor de "infotainment, or in-car entertainment — a collection of hardware and software in vehicles that uses automotive navigation systems" een beroep moet doen op Garmin? Dus ook op hun hardware?
    Onbegrijpelijk. De Duitse autoindustrie zit idd in zwaar weer.

    Enfin, dat is hun pakkie an, en van Here. TT gokt op OEM's die hw en sw zaken functioneel weten te scheiden, de hw voor eigen rekening nemen maar voor navigatiesoftware en content bij TT shoppen. En dat geldt volgens mij zowel voor de conventionele SD dingen, als voor HD maps.

    Here en BMW voeren een achterhoedegevecht.

  5. forum rang 7 ketchup 7 maart 2019 06:29

    je moet de outlook voor de komende 10 jaar eens lezen van gerenommeerde investmentuizen/analisten voor wat men verwacht dat er staat te gebeuren in de auto industrie, de kosten gaan door het dak en de omzetten door het putje
    geen wonder dat ze allemaal met elkaar proberen samen te werken en dat sommigen smeken om te worden overgenomen door Big Tech

    als je dat zo allemaal leest durf je geen autoaandeel meer in de porto te hebben, je moet investeren in tech on wheels en dan kom je toch bij Alphabet of Apple , Samsung, wellicht MSFT terecht, maar Google heeft de beste kaarten straks, letterlijk en figuurlijk

    de auto industrie is wel aan een ommezwaai bezig en kunnen alle hulp gebruiken, zowel van elkaar, als van de sterke financiële toeleveranciers zoals een Bosch en Conti en zelfs een Intel.

    yday news van TT in ieder geval door iedereen goed ontvangen en positief voor de toko.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 maart 2019 06:57
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 7 maart 2019 06:29:

    je moet de outlook voor de komende 10 jaar eens lezen van gerenommeerde investmentuizen/analisten voor wat men verwacht dat er staat te gebeuren in de auto industrie, de kosten gaan door het dak en de omzetten door het putje
    geen wonder dat ze allemaal met elkaar proberen samen te werken en dat sommigen smeken om te worden overgenomen door Big Tech

    als je dat zo allemaal leest durf je geen autoaandeel meer in de porto te hebben, je moet investeren in tech on wheels en dan kom je toch bij Alphabet of Apple , Samsung, wellicht MSFT terecht, maar Google heeft de beste kaarten straks, letterlijk en figuurlijk

    de auto industrie is wel aan een ommezwaai bezig en kunnen alle hulp gebruiken, zowel van elkaar, als van de sterke financiële toeleveranciers zoals een Bosch en Conti en zelfs een Intel.
    yday news van TT in ieder geval door iedereen goed ontvangen en positief voor de toko.
    Ja, de auto-industrie heeft het moeilijk. Maar bij 'tech on wheels' moet je ook TT noemen. Rechtstreeks of via Microsoft.

    Google de beste kaarten? Is dat zo qua verkeer?
    Hun 'traffic' of wat daar voor doorgaat is niet de beste, ondanks Waze.
    Noem mij één OEM die gebruik maakt van Google's 'traffic'?

    Nee, ook Renault niet. Bijna iedereen las dat Renault-Google bericht verkeerd.

  7. Eva1960 7 maart 2019 07:21
    BDB: bmw koos in okt 2018 voor traffic en routing voor TomTom. Dus die kiezen net als vw gisteren voor Schaeffer kwaliteit. Dat miste il in je analyse bdb.

    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 7 maart 2019 06:07:

    [...]
    Olathe-based? Schaffhausen, zal je bedoelen. Dat is Garmins juridische en fiscale hoofdkwartier. Aan de Duitse kant van de D-Zw. grens, net boven de watervallen.
    De vorige winter reed ik daar nog rond, met een gehuurde BMW. De navigatie was naadje, vooral de traffic. Het leek wel RDS-TMC, van die kwaliteit en traagheid.

    RDS-TMC was 10-20 jaar geleden prima, Renault is er i.s.m. Tomtom groot mee geworden. Ik heb recht van spreken, want ik ben een van de geestelijke vaders van het RDS-TMC protocol, en was betrokken bij de invoering ervan in NL. TomTom's 'vindingen' als OpenLR kennen geen geheimen voor mij, die hebben Geelen en Pauwels van ons overgenomen en wat opgeleukt (lees: gepikt). Idem dito Datex en TPEG, als je wat verder zoekt in de krochten van de TT-site kom je het wel tegen.

    De icoontjes en de grafische presentatie op TT's pnd's en andere producten zijn wat veranderd, maar in de classificatie van files en incidenten, en in de omschrijvingen, herken ik nog altijd de RDS-TMC termininologie. Sterker nog: mijn eigen hand.
    Nogmaals, ik heb recht van spreken, met deze materie ben ik 15 jaar van mijn werkzame leven bezig geweest.

    Maar RDS is passé. We gebruiken RDS (een zijband op FM radio) steeds minder, en RDS-TMC is niet meer van deze tijd. Nu hebben we het over G3 en G4, en binnenkort G5, en over ingebouwde simcards.
    Dan vraag ik me af: wat wil BMW in godsnaam met Garmin? OK, ze gebruiken beiden de maps van Here. En kennelijk ook de traffic van Here, de arme zielen. Dat is en blijft dus naadje, TMC kwaliteit. Niet voor niks kiest VW in Europa, en Audi in Azië voor TT's traffic van de onvolprezen R-P. Schaefer, TT's VP traffic.
    (Ja, die ken ik ook uit mijn TMC tijd).

    Los van traffic en de navigatiesoftware, vinden jullie het ook niet zielig dat BMW voor de "infotainment, or in-car entertainment — a collection of hardware and software in vehicles that uses automotive navigation systems" een beroep moet doen op Garmin? Dus ook op hun hardware?
    Onbegrijpelijk. De Duitse autoindustrie zit idd in zwaar weer.

    Enfin, dat is hun pakkie an, en van Here. TT gokt op OEM's die hw en sw zaken functioneel weten te scheiden, de hw voor eigen rekening nemen maar voor navigatiesoftware en content bij TT shoppen. En dat geldt volgens mij zowel voor de conventionele SD dingen, als voor HD maps.

    Here en BMW voeren een achterhoedegevecht.

  8. VanillaSky 7 maart 2019 07:24
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 7 maart 2019 06:29:

    je moet de outlook voor de komende 10 jaar eens lezen van gerenommeerde investmentuizen/analisten voor wat men verwacht dat er staat te gebeuren in de auto industrie, de kosten gaan door het dak en de omzetten door het putje
    geen wonder dat ze allemaal met elkaar proberen samen te werken en dat sommigen smeken om te worden overgenomen door Big Tech

    als je dat zo allemaal leest durf je geen autoaandeel meer in de porto te hebben, je moet investeren in tech on wheels en dan kom je toch bij Alphabet of Apple , Samsung, wellicht MSFT terecht, maar Google heeft de beste kaarten straks, letterlijk en figuurlijk

    de auto industrie is wel aan een ommezwaai bezig en kunnen alle hulp gebruiken, zowel van elkaar, als van de sterke financiële toeleveranciers zoals een Bosch en Conti en zelfs een Intel.

    yday news van TT in ieder geval door iedereen goed ontvangen en positief voor de toko.
    Het is inderdaad zeer de vraag hoe de auto industrie zich gaat ontwikkelen. Denk dat er verplicht uitgedund word en enkele merken samen gaan aangezien aantallen verkochte autos op de wat langere termijn scherp zullen dalen. Daarbij bij volledig autonome auto's is merk onderscheiding minder van belang cq de consument zal het minder uit gaan maken of het nou een bmw of mercedes is. Hij kan/mag toch niet zelf rijden. Maargoed dat zal zich wel vormen in enkele fusies.

    Voor TT is dat ook zeer van belang. Immers veel minder autos is veel minder inkomsten, tenminste of ze moeten de bedragen per auto jaarlijks fors gaan verhogen om de omzet op pijl te houden. Daar waar nu bij een markt die volwassener word er onvermijdelijk druk op de prijzen en marges komt. Of dat bij de HD map markt zo zal gaan dat is afwachten, zal er ook aan liggen hoeveel spelers er zijn. Ook daar als de markt krimpt zullen er spelers samen kunnen gaan of omvallen.

    Overigens is dit voor zowel TT als de auto industrie nog een tijd weg. Denk dan toch eerder aan 10 jaar. Ook voor de auto industrie zal het nog wel een jaar of 5 duren voordat die omzetten echt omlaag gaan.
  9. Grovert 7 maart 2019 07:35
    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

    TOMTOM AND ELEKTROBIT REVEAL FIRST HD MAP HORIZON FOR AUTOMATED DRIVINGGeneva Motor Show, Switzerland, 7 March 2019 TomTom (TOM2), the leading independent location technology specialist, and Elektrobit (EB), an award-winning global supplier of embedded and connected software products for the automotive industry, today announced the release of an industry-first High Definition (HD) map horizon for automated driving. An HD map horizon helps vehicles to build a highly accurate virtual picture of the road ahead, enhancing driver safety and comfort.

    By streaming the latest TomTom HD Maps via TomTom AutoStream through Elektrobit’s “EB robinos Predictor” onboard software, the HD map horizon targets vehicles with a Society of Automotive Engineers (SAE) Automation Level of 2 and higher. It is compliant with the automotive industry’s Advanced Driver Assistance Systems Interface Specification (ADASIS) v3 protocol.

    Willem Strijbosch, TomTom’s Head of Autonomous Driving, said: “Just one year ago, we, together with Elektrobit, announced our intention to develop an easy-to-implement HD map horizon for vehicles with driver assistance, and higher levels of automation. We’re now delivering on this, making the product available to car manufacturers and their technology partners.”

    “EB robinos Predictor provides highly accurate and up-to-date information about the road ahead,” said Michael Reichel, Head of Product Management Automated Driving at Elektrobit. “Vehicles and drivers greatly benefit from information beyond the sensor horizon for a safer and more comfortable ride.”

    -ENDS-
  10. Grovert 7 maart 2019 07:51
    TomTom lanceert HD horizon-systeem voor autonoom rijden
    (ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft samen met Elektrobit het HD horizon-systeem voor autonoom rijden gelanceerd. Dit maakte de Nederlandse navigatiespecialist donderdag voorbeurs bekend.

    Met de nieuwe HD-kaarten zien automobilisten op hun scherm de actuele verkeerssituatie op de weg, hetgeen de veiligheid en het comfort van het autorijden zou moeten verbeteren.

    Het aandeel TomTom sloot woensdag 2,3 procent hoger op 7,55 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 82 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links