Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Grootaandeelhouder Tesla wil van Musk af Door Redactie DFT 43 min geleden in FINANCIEEL Amsterdam - Vermogensbeheerder Baillie Gifford & Co., een van de grootste aandeelhouders van automaker Tesla, lijkt van topman Elon Musk af te willen. De Tesla-oprichter is al geen bestuursvoorzitter meer, maar wat Baillie Gifford hoeft hij ook geen ceo meer te zijn. „Ik denk niet dat hij ceo hoeft te zijn”, zegt James Anderson, partner bij Baillie Gifford, tegen het tijdschrift Barron’s. Tegen persbureau Bloomberg voegt hij daaraan toe dat Musk „in staat gesteld moeten worden om terug te treden, zodat hij wat minder de behoefte voelt om commentaar te leveren”. Musk ligt al een tijdje overhoop met onder meer de Amerikaanse beurswaakhond SEC, omdat hij het niet zo nauw lijkt te nemen met de Amerikaanse beursregels. Baillie Gifford is met een belang van ruim 7% de grootste institutionele aandeelhouder van Tesla. Musk zelf heeft ongeveer 20% van het bedrijf in handen. Als hij zijn ceo-schap zou neerleggen, kost dat hem persoonlijk miljarden. Musk zou dan namelijk niet meer voldoen aan de voorwaarden van een bonuspakket ter waarde van $2,6 miljard.
Zijn ze ten einde raad. Gaat de handdoek definitief in de ring? Hadden de "shorts" toch gelijk. Velen zullen in hun vuistje lachen maar dit is wel de toekomst van de duurzame droom. Een harde dreun als Tesla straks in Q2 zijn deuren moet sluiten. Of hopelijk voor de Tesla fans overgenomen wordt door Mercedes maar de aandeelhouders bloeden. Uiteraard bijna alle Nederlanders wegens hun slimme pensioenfondsen die Elon op zijn blauwe ogen wilden geloven. Dit is toch een teken van zwakte of is het totale paniek? Niet bestemd voor beleggers long Tesla met een zwakke maag. www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ne...
"Zijn ze ten einde raad. Gaat de handdoek definitief in de ring? Hadden de "shorts" toch gelijk. Velen zullen in hun vuistje lachen maar dit is wel de toekomst van de duurzame droom." Het klopt dat ze ten einde raad zijn. Maar de toekomst van de duurzame droom? Aan een auto is sowieso weinig duurzaams.Ga liever fietsen! En de Teslas hebben zijn zwaar en hebben accus. die accus zijn echt niet duurzaam. en de energie die ze verbruiken is vaak ook niet duurzaam opgewekt
Ik vraag me serieus af wat het gemiddelde IQ hier is, van bovenstaande reacties kan ik niet anders dan mijn hoofd laten zakken en bedroefd zijn over mijn medemens :(
Nu zal de koerst wel omhoog klappen: "Tesla says new Superchargers let drivers fill up faster, 75 miles of charge in 5 minutes Tesla debuts its new V3 Superchargers. It says its new systems could enable drivers to add up to 75 miles of charge to a long-range Model 3 in just five minutes. The company says the faster chargers will roll out to drivers in North America in the second quarter. Tesla also says 90 percent of drivers in China now have access to Tesla charging infrastructure.www.cnbc.com/2019/03/07/tesla-debuts-...
Het maffe is dat met die nieuwe laadpalen de wagens gebouwd vanaf juni 2017 ineens een pieklaadsnelheid van 256 kW en 1609 km/u krijgen. Ruim het dubbele van totnutoe en dat was al marktleidend in km/u. Plots heeft die Model 3 laadsnelheid in Porsche Taycan regionen. Model Y krijgt hetzelfde skateboard dus die zal ook amper tijd verliezen op een benzinewagen bij een ritje van van Amsterdam naar Tirol. Zeker niet als de dieselchauffeur onderweg af en toe wijselijk de benen strekt. Als je je laadpalen onderweg goed kiest krijg je steeds 200kW gemiddeld. Dat is best een big deal.
Is mooi balen, kan ik niet eens mijn koffie rustig opdrinken :( voor de oude S gaat de laadsnelheid blijkbaar ook naar 145kW Waarom verpest de massa het altijd voor de early adapters!
En de volgende die vertrekt. Ja, je kon erop wachten. De vorige die opstapte was alweer 2 weken geleden... Tesla's engineering VP departs Tesla's VP of engineering, Michael Schwekutsch, is leaving the electric-vehicle maker, he announced in a LinkedIn post. "After almost 3.5 years, yesterday I have decided to leave Tesla," he wrote. "Now for me it is time to try something new. I did not decide yet what's next but I am eager to explore and find out."
Mooi signaal, een groeiend bedrijf verlaten voor je iets nieuws hebt...
ja slimme zet van Michael, alle grote merken zijn op zoek naar de efficientie van de M3 die Tesla met engineers als hij behaald heeft. Gelukkig schetst hij zelf al het beeld van zijn vertrek: “After almost 3.5 years, yesterday I have decided to leave Tesla. I had an incredible time with a team that is by far the most talented that I ever worked with. Tesla’s products are hands down the most efficient and exciting EVs in the world. And I’ve enjoyed working at a company with such a great passion, with such incredible customers and with a mission that is so “electrifying.” All the best, Tesla!”
Leest inderdaad als iets dat een Tesla advocaat hem voor zou schotelen met een lijntje eronder voor zijn krabbel. Over drie dagen lanceren ze Model Y. Niet raar opkijken als de reserveringen voor die tijd al geopend worden. Ook niet raar opkijken als ze er heel veel reserveringen voor scoren. De markt nijgt naar hogere reserveringsbedragen, het zou me niet verbazen als de prijs voor een loterij lootje van $1000 naar $2500 gaat. Weer 400.000 reserveringen (ze moeten echt iets bedenken om die het vertrouwen waard te maken, misschien een korting of Founders Edition badge) zou dan een miljard aan cashflow zijn. Niet in escrow, gewoon erbij op de rekening. Veel echt nieuws op technich vlak gewoon zó de wereld in geduwd de laatste tijd. Tijdens de Semi presentatie was er ineens een werkende New Roadster. Het is echt hoogste tijd dat ze een dikke refresh lanceren voor Model S en Model X. Productie is geplafoneerd, zeer winstgevende auto met specs die al 3 jaar niet veranderd zijn. Ergens roken ze R&D geld mee op. Laat het ajb een goede update zijn voor deze oude dames. Zuinigere motoren, ze hebben die in Model 3. Betere accu, als in Model 3. Minder massa per km actieradius. Sneller laden. Als dezelfde tech als in Model 3, kunnen ze mee met Porsche Taycan (350kW of meer) Goedkoper te maken, met die accu als Model 3. En motoren. Meer automatisering van de productie. Hoeveel moeilijker moet het zijn een S te assembleren dan een 3? Een extra schermpje achter het stuur, de rest kan hetzelfde aantal onderdelen zijn, alleen net wat groter en mooier.
Tja het is afwachten wat er gaat gebeuren. De fans zullen vast in de rij staan voor een reservering. Maar de fans met verstand zullen ook gezien hebben dat je er niets aan hebt. Dus waarom ver vooruit gaan betalen voor een auto die je misschien pas over 5jaar kan bestellen. Bij Tesla geld wie het meest betaald krijgt zijn auto het snelst. En acht die mensen die gereserveerd hebben die wachten nog maar even...
Mr sponge schreef op 11 maart 2019 22:46 :
Dus waarom ver vooruit gaan betalen voor een auto die je misschien pas over 5jaar kan bestellen.
De Model Y wordt op het Model 3 platform gebouwd en heeft +/- 70% dezelfde onderdelen. Er hoeft voor dit model dus geen aparte lijn gebouwd worden. Dit Model zal dus eerder aan de klanten geleverd kunnen worden.
tomansky schreef op 12 maart 2019 13:07 :
[...]
De Model Y wordt op het Model 3 platform gebouwd en heeft +/- 70% dezelfde onderdelen. Er hoeft voor dit model dus geen aparte lijn gebouwd worden. Dit Model zal dus eerder aan de klanten geleverd kunnen worden.
Ja en? Krijg je dan wel als eerste je auto als je een goedkope uitvoering wil? De Model 3 heeft laten zien dat het niet nodig is om te reserveren. Veel reservering houders wachten nog steeds tot ze de goedkope uitvoering kunnen bestellen. Maar als je een iets duurdere wil kan je hem vandaag bestellen en heb je hem binnen 2 maanden in huis. (bedankt voor het financieren van de productielijn. Verder kan je wachten tot je een ons weegt als reserveringhouder) Of ze bouwen een nieuwe lijn voor de Model Y of ze gaan minder Model 3 auto's produceren. Ik verwacht dat ze minder Model 3 auto's gaan maken. Mochten ze minder Model 3 gaan maken, dan krijg je de vraag: Welke groei? Ok de Fabriek in China zal de productie verhogen. Maar als je vervolgens andere modellen gaat maken op dezelfde lijn brengt dat weinig groei. Alleen de omzet zal dan stijgen.
Tesla met Model Y in jaar naar 1 miljoen auto’s Door Theo Besteman Updated 3 uur geleden Vandaag, 05:30 in FINANCIEEL LOS ANGELES - Tesla zal binnen een jaar van de 515.000 geproduceerde auto’s nu naar een miljoen stuks doorgroeien. Dat meldde topman Elon Musk donderdag bij de lancering van de Model Y, de nieuwste SUV. Musk zei in een emotioneel bewogen presentatie (’Ik ben in een jaar vijf jaar ouder geworden’) de verdubbeling momenteel aan te kunnen en op de grote vraag te reageren. Het breidde productiefaciliteiten in China uit. De productieproblemen rond zijn Model 3 afgelopen jaren hadden het bedrijf „bijna” op het randje gebracht, erkende hij, tegelijkertijd duizenden fans in zijn Design Studio in Los Angeles dankend voor hun steun. Bekijk ook: Model Y maakt Tesla-reeks ’sexy’ Vijf jaar geleden werd de Y, een sterkere batterijauto, al aangekondigd. De Y is zijn tweede SUV. „Elektrisch rijden werd toen als afwijkend gezien, nu is het heel normaal geworden”, zo verwees Musk naar de reacties van alle grote autobouwers achter VW en Ford. ,,De Y zal beter gaan verkopen dan de voorgangers S, X en M3 bij elkaar”, voorspelde Musk. Musk zei in een emotioneel bewogen presentatie (’Ik ben in een jaar vijf jaar ouder geworden’) de verdubbeling momenteel aan te kunnen en op de grote vraag te reageren. Het breidde productiefaciliteiten in China uit. De productieproblemen rond zijn Model 3 afgelopen jaren hadden het bedrijf „bijna” op het randje gebracht, erkende hij, tegelijkertijd duizenden fans in zijn Design Studio in Los Angeles dankend voor hun steun. Bekijk ook: Model Y maakt Tesla-reeks ’sexy’ Vijf jaar geleden werd de Y, een sterkere batterijauto, al aangekondigd. De Y is zijn tweede SUV. „Elektrisch rijden werd toen als afwijkend gezien, nu is het heel normaal geworden”, zo verwees Musk naar de reacties van alle grote autobouwers achter VW en Ford. ,,De Y zal beter gaan verkopen dan de voorgangers S, X en M3 bij elkaar”, voorspelde Musk. Vijf vragen en antwoorden over de ’gewone’ gezinsauto uit de Tesla-stal. *Wat is de Tesla Y en wat kost die? Het nieuwe, met veel aplomb gepresenteerde model dat elektrisch rijden nog breder helpt invoeren. Voor 75% bestaat de batterijauto Y uit dezelfde onderdelen van de Model 3. Dat scheelt productiekosten, waarmee de prijs van de goedkoopste variant in 2021 gaat naar $39.000 per stuk, rond €34.500, redelijk volgens verwachting. Modellen met autopilot en andere extra’s worden duurder, tot $60.000. De startprijs is momenteel $47.000, omgerekend €41.500. Het is een zogeheten cross-over tussen een terrein- en standaard sedan. Tesla denkt dat meer gezinnen nu de overstap maken van benzine en diesel naar batterij. De Y staat aanzienlijk hoger op zijn assen en kan met de ronde vorm een aanval op de SUV-markt, de grove terreinauto’s, worden. De Y kent drie rijen met zeven stoelen in totaal. Binnen 3,5 seconden schiet de duurste variant van de auto naar honderd kilometer per uur. Het troeft daarmee veel benzineauto’s af. Het maximum-bereik van de batterij van de Y ligt op omgerekend 480 kilometer. *Kan ik de Tesla Y overal opladen? Op steeds meer plekken. Tesla breidt in Nederland het aantal officiële oplaadpunten uit. De koper krijgt zijn eigen oplaadpunt, dat bovendien steeds krachtiger wordt: in tientallen minuten laadt de batterij zich er op. Uit onderzoek blijkt dat gewone automobilisten voor hun dagelijkse gebruik in 95% van alle gevallen af kunnen met de batterijcapaciteit. Een enkeling zal dus vaker moeten opladen. Bedrijven als Fastned en Shell breidden hun investeringen in universele laadplekken uit, in heel Europa groeit het aantal oplaadpunten. Tesla telt wereldwijd 12.000 ’superchargers’ en breidt dat aantal doorlopend uit. Die charger heeft nu 250 kilowattuur capaciteit. *Tesla kende dodelijke ongelukken, is deze Tesla wel veilig? De Y wordt getest door Amerikaanse autoriteiten. Topman Elon Musk stelde dat de auto ruim door de minimumeisen komt. Hij klaagde eerder wel over de ’production hell’ met oponthoud, fouten en terughaalacties. De Amerikaanse consumentenbelangenvereniging is nog altijd kritisch, maar het aantal klachten en fouten zou sinds vorig jaar zijn gedaald. Musk vertelde donderdag alle mankracht die nodig was om Model 3 te redden, nu wordt ingezet voor de Y en andere projecten. Bekijk ook: Chinese kredieten voor Tesla-fabriek Shanghai *Waarom weer een nieuwe Tesla? De eerste, dure Tesla S stamde al uit 2012. Het was de eerste grote, massaal geproduceerde batterijauto. Concurrenten als Jaguar, Audi en Mercedes volgden snel. Tesla bracht in 2015 de Tesla X, het dure SUV-broertje, als antwoord. Sindsdien kwam Tesla met goedkopere modellen om de meer mensen aan elektrisch rijden te krijgen en uitstoot te verminderen, een voor topman Elon Musk belangrijk doel. Model 3 werd tegen $35.000 de ’gewone’ gezinsauto, de Y speelt in op de behoefte aan SUV’s in de VS. Van alle verkochte auto’s is 49% nu zo’n terreinauto. De bovengrens ligt dan bij $60.000. *Is het een zelfrijdende auto? Nee. Maar Tesla maakt daar - net als alle grote autoproducenten - wel haast mee. Bekijk ook: Tesla-baas weer in de fout met tweet Bekijk ook: Tesla-baas moet uitleg geven over gedrag op Twitter Voor meer zie link:www.telegraaf.nl/financieel/3294237/t...
Zoals verwacht gisteren een hoop bla bla maar geen echt schokkend nieuws. Binnenkort zullen ze nog wel een keer de publiciteit zoeken om het aantal reserveringen te melden maar dat is het dan wel weer. Op naar de volgende hel. Wat komt er na de production hel en de logistieke hel? De China hel??? De supply chain zal daar wel een uitdaging worden vermoed ik zo. (wie gaat de accu's leveren bijvoorbeeld?) En en het opstarten van de productie natuurlijk. Dat ze in no-time een pand uit de grond kunnen stampen geloof ik meteen. Maar dat ze daar ook een goed werkende productielijn in kunnen zetten binnen een korte tijd. Ik geloof er helemaal niets van. Er zullen best een paar auto's symbolisch van de band rollen (maar die zijn dan grotendeels buiten de lijn om opgebouwd. Goed om te zien dat de markt nu ook door heeft dat ze niet blind moeten geloven wat Musk zegt. Nog even en de markt gaat Tesla waarderen als een normale autobouwer met een bijbehorende k/w verhouding. Op naar de $100...
Nou wat een rust hier na zo'n mega onthulling. En de bijbehorende koersexplosie. Maar goed dat ik niet short zat... Maar even zonder dollen. Musk gaf een rare indruk. Ik zie daar een bevestiging in dat hij langzaam aan gaat terug treden. Misschien weet hij al dat hij verplicht gaat worden om terug te treden. Wie zal het zeggen. Misschien is dat maar beter ook voor Musk. Dan kan hij straks niet meer aansprakelijk gesteld worden voor het manipuleren van de cijfers en de koers van het aandeel.
Je kunt nu ook een gewone (zonder aanhalingstekens!) waterstofauto kopen: www.hyundai.nl/hyundai-nexo#prices Dan hoef je niet om de haverklap aan het stekkerinfuus: Tesla lijkt in dit opzicht wel wat op een nierpatient... Waterstof tank tank je net zo vlug als benzine. De Hyundai Nexo h-static.nl/downloads/139/Brochure-Hy... Voor een gewone prijs ~€70.000,- Wel tamelijk zwaar beestje: zo'n 1800 kg. Maar het is dan ook een echte SUV. Test:www.adac.de/der-adac/motorwelt/report... Dit zit er onder de motorkap: www.youtube.com/watch?v=Fe9jBrDtCFw
Bowski schreef op 18 maart 2019 13:35 :
Je kunt nu ook een gewone (zonder aanhalingstekens!) waterstofauto kopen:
www.hyundai.nl/hyundai-nexo#prices Dan hoef je niet om de haverklap aan het stekkerinfuus: Tesla lijkt in dit opzicht wel wat op een nierpatient...
Waterstof tank tank je net zo vlug als benzine.
De
Hyundai Nexo h-static.nl/downloads/139/Brochure-Hy... Voor een gewone prijs ~€70.000,-
Wel tamelijk zwaar beestje: zo'n 1800 kg. Maar het is dan ook een echte SUV.
Test:
www.adac.de/der-adac/motorwelt/report... Dit zit er onder de motorkap:
www.youtube.com/watch?v=Fe9jBrDtCFw En elke onwetende denkt meteen dat dit milieuvriendelijker is als een echte EV... Wist je dat bij de productie van Waterstof ook Platinum en Iridum gebruikt word, naast zeer veel stroom! Ja je hebt een dubbele actieradius, maar je verbruikt daarvoor ongeveer 11 keer zoveel energie (ja je hebt zeer hoge verliezen, bij productie van waterstof, vervoer van waterstof en zelfs het afkoelen naar -253 gr. C om de 10kg waterstof in korte tijd op overdruk te kunnen tanken, kost al 25% van de energie die dezelfde 10kg water bevat.... Dat de accu van een tesla niet veel groter is heeft niet alleen met fysieke beperking te maken... 300km actieradius is meer dan genoeg. De gemiddelde Europeaan kan hiermee 2-4 dagen mee rijden. Alle onwetenden roepen nogsteeds om mega actieradius van de electrische auto. ervaringsdeskundigen zullen beseffen dat 250-400km meer dan voldoende is. De markt bevestigd deze ontwikkeling door verschillende varianten van accu's te leveren. Zo gaat het VW concern ook 3 variaties van accupakketten leveren!
Iedereen die in dit draadje iets durft te roepen over waterstof, raad ik aan zich even de meest basale kennis over waterstof op te doen aan de hand van dit recente artikel door Tweakers opgesteld:tweakers.net/reviews/6449/de-grote-be...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)