Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,855 19 apr 2024 11:46
  • -0,125 (-2,09%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 214.282 Gem. (3M) 304,1K

TomTom maart 2019

1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 82 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 marathon 11 5 maart 2019 09:20
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 5 maart 2019 09:16:

    er ligt een muur aan verkopers tegen de 8 euro van gevangen Longs die willen reduceren en dat beperkt voor nu elk serieus herstel

    toch is dit ondersteunend nieuws voor TT, maar het aandeel is doodgeknuppeld na jaar in - jaar uit van onder performen door dit bestuur.
    zelfs de verkoop van Telematics met de aangekondigde kapitaaluitkering heeft de negativiteit niet uit het aandeel weten te halen

    begin dit jaar stond TT nog @ 8 euro, nu onder 7.50 en dat bij super performende beurzen voor de eerste maanden van het nieuwe jaar, waar de dip van het derde en laatste kwartaal goed is gemaakt.

    dit aandeel moet een "boost" krijgen en dat gaat niet van een nieuwtje komen, er moet nu eens keihard een profit en omzet outlook gegeven worden waar de markt compleet van onder de indruk is, zoals bvb wpa van 1 euro voor 2019 en 1,5 euro voor 2020 onwards en terug naar 1 miljard plus voor omzet.
    Je roept altijd een muur van verkopers.
    Hoe groot is die muur dan?
  2. forum rang 4 marathon 11 5 maart 2019 09:26
    quote:

    poost schreef op 5 maart 2019 09:21:

    Echt een dievenbende
    De grote jongens hebben diepe zakken. Kunnen met hun progjes en een paar stukjes de koers zetten waar ze willen.
    Vooral bij positief nieuws zetten ze het progje op scherp want het sentiment moet negatief blijven.
    Inderdaad een dievenbende.
  3. [verwijderd] 5 maart 2019 09:32
    Toch mooi om de bevestiging te krijgen. Dit zijn electrische auto’s (met inmiddels meer dan een jaar wachtrij) met een 100% attachment rate. Het is 100% aangezien er standaard navigatie aan boord nodig is inclusief data van oplaadpunten om naar de dichtsbijzijnde vrije laadpaal te rijden.
  4. forum rang 7 ketchup 5 maart 2019 09:37
    quote:

    marathon 11 schreef op 5 maart 2019 09:20:

    [...]

    Je roept altijd een muur van verkopers.
    Hoe groot is die muur dan?
    mega voor het gevraagde volume, allemaal mensen die hoopten op de Telematics deal aan 9-10 euro te kunnen verkopen en weigerden afscheid te nemen bij een vallende koers.

    waarom denk je dat het zo onder druk staat en TT er geen rally weet uit te persen, niet iedereen heeft gelijk de beslissing genomen 1 maand geleden om het aandeel te dumpen onder de 7.50 euro

    aandeel is amper nog van de grond te tillen en dat nogmaals waar de beurzen spectaculair herstel hebben laten zien, zelfs een PostNL en KPN fundamenteel velen malen zwakker dan TT zijn van 2 naar 2.40 en van 2.35 naar 2.75 gegaan.
    neem een DSM een super performer , maar toch gezien als een defensief aandeel is van 70 euro naar 95 euro gegaan en heeft de dip van het najaar helemaal weggepoetst.

    .... en dit TT in een super gezochte en gevraagde sector, met kapitalisatie van Telematics , dat gaat godsamme gewoon onderuit.

    aandeel zit nu al 3 jaar vast in grotendeels een neerwaartse trend vanaf 12 euro ( eind 2015) en beweegt nu zijwaarts ergens tussen de 6 en 9 euro

    wacht op de herstel-rally naar 8 euro om te lichten

    verder tip voor dit jaar : buy Shell op dips/weakness voor de lange termijn, Shell over 10 jaar het grootste elektriciteitsbedrijf ter wereld ?
    betaald met haar dividend policy plenty wachtgeld uit.
  5. forum rang 4 xof 5 maart 2019 09:51
    Ketchup, zat jij ook in in Nutrien? Meer voor de off topic, maar toch. Dat vind ik nog veelbelovender dan Shell.

    Voor TT blijf ik zitten en doe mee aan de “gedwongen” verkoop van 40 van mijn stukken.

    Ik zit er te lang in met een gemiddelde van rond 6,50. Het resterende deel voor een half miljard met kaarten materiaal, een supersterk technologisch platform en 4000 techies in dienst is een lachertje.

    Dat HG en cs de waarde niet weet te ontsluiten is een schande en riekt naar bewuste manipulatie van een familie bedrijf ad beurs.

    Ik gun ze niet om de boel voor een koopje terug te nemen en verwacht toch nog een spike voor eind 2019, 8euro is te weinig.
  6. forum rang 6 NewKidInTown 5 maart 2019 09:53
    quote:

    NewKidInTown schreef op 5 maart 2019 08:04:

    AEX dreigt vlak te openen, nou dan weet je het wel...
    Tot op dit moment komt dit scenario uit. Het gelijktijdig calls en puts verkopen, waar ik jullie gisteren deelgenoot van maakte, blijft lucratief, laat de premie er maar uitlopen, op lange of korte termijn, weinig en snel of veel en langzaam. Je had er goud mee kunnen verdienen de afgelopen jaren met dit koersverloop.

    (+0,002 euro of +0,03% op dit moment)
  7. [verwijderd] 5 maart 2019 09:54
    De cijfers van 2018 zijn bekend, de deal voor Telematics is bekend.
    Wat rest er nu nog om de koers omhoog te laten bewegen? Lijkt mij alleen nog maar speculatie. Ik verwacht niet dat TT om gaat vallen, dus ik houd mijn aandelen maar vast...

    Voor de rest heb ik vrijwel geen vertrouwen meer in het aandeel en in het bedrijf. Ik word doodmoe van berichten zonder cijfers! Er wordt nul moeite gedaan om de aandeelhouder tevreden te houden of nieuwe aandeelhouders aan te trekken.

    Ik snap gewoon niet waarom het aandeel er zo slecht voor staat. En niemand binnen het bedrijf lijkt het wat te interesseren. Iedereen buiten TT die geen verstand heeft van het bedrijf denkt dat het bedrijf op omvallen staat. Wie koopt er nog een navigatiekastje? Dat krijg je ervan. Niemand buiten een kleine harde kern weet wat het bedrijf doet. En kennelijk mogelijke nieuwe aandeelhouders ook niet, vandaar dat niemand omkijkt naar het bedrijf!
  8. PentaGoNix 5 maart 2019 10:13
    Tja, ik heb het eerder gezegd. Ook op goed nieuws gaat TT omlaag, helaas.

    Het vertrouwen is zodanig aan gort gescheurd door HG, er is geen redden meer aan. Ik wacht nog steeds op een kans (hogere koers) om eruit te gaan, ik hoop dat die er nog komt, het liefst z.s.m. Met het nieuws van vandaag had ik gehoopt dat het vandaag zou zijn, helaas niet dus.

    Voor hetzelfde geld staan we over 3 weken onder de € 7.-. Bij TT is op dit moment alles mogelijk, vooral als het de koers omlaag betreft. Als Google ook maar een scheet laat staat TT op -20%, nu met dit goede nieuws op -0,2%. Niet een plus, nee, natuurlijk niet, het is per slot van rekening TT hé.
  9. forum rang 7 ketchup 5 maart 2019 10:15
    quote:

    RVV schreef op 5 maart 2019 09:47:

    [...]

    Hoe weet u dat, waar kan ik dat vinden?
    moet je met brokers praten of een market maker, niet alle posities worden getoond , die zitten bij de broker en als het aandeel het koersdoel nadert dan komen de orders via de marktzaal en dat kan op meerdere platforms.
    zelf had ik op de Telematics deal een vaste verkoop ingezet aan 9.65 tot 9.90 ( good till cancelled) om de positie te verkopen, er lagen er al in vanaf 9.20, het aandeel ging toen aan 8 euro aan de beurs.
    Nou we weten allemaal wat er na de cijferpresentatie gebeurde, aandeel zakte onderuit

    verder moet je eens kijken wat er een paar weken geleden gebeurde in de optie markt
    iemand zocht aanbieders (verkopers) voor de juni 2019 12 put en was bereid bij een koers van 7.10 euro daar 4.95 premie voor te betalen
    hij zocht 2.500 contracten ofwel het equivalent van een kwart mio aandelen, dat was een Long die gewoon zijn positie omheind zodat er verder geen downside risk meer zit , hij weet dat hij dit volume heel moeilijk kan verkopen in aandelen aan de markt of de koers stort door haar hoeven, dus zoeken ze het in derivaten, weet het want hij heeft er maar 500 gekregen ( 50.000 aandelen equivalent) waar ik de helft van heb gedaan
    toen is deze koper naar andere posities en strikes gegaan om het volume te halen, daar had ik geen interesse in, weet niet of het hem gelukt is, maar meestal lukt dat wel, want de optiehandel is groot genoeg om volume om te zetten.

    niet alle trades gebeuren hier aan de beurs, er zijn meerdere platforms waar men kan handelen, wat wel is, is dat alle posities uiteindelijk gemeld worden, dus daar kan soms wat time-delay opzitten, maar alles is door de beurs geweten.
    verder moet je ook weten dat fondsen handelen in multiple accounts en niet alle trades worden tegen elkaar weggezet.

    de beurs weet echter exact welk fonds bij welk huis hoort
    Man Group waar ik zelf werkzaam bij ben geweest hebben meerderen fonds managers in beheer, oa AHL en die runnen posities in verschillende markten soms dezelfde kant uit, soms ook niet.

    het is dan ook ongelofelijk moeilijk exact te bepalen wie wat heeft in de porto als "huis" voor exposure, wat wel geweten is wie wat wat in de porto heeft voor positie, maar hoe dat uiteindelijk net uitwerkt inclusief afgeleide produkten is heel moeilijk te bepalen, zeker als men rapporteert onder verschillende fonds beleggers.

    @ XOF Ja, die heb ik ook

  10. forum rang 6 tatje 5 maart 2019 10:22
    Het spel !

    18 september 2018 Google sluit deal met Renault N M

    - TT wij blijven samenwerken met RNM
    - naderhand bleken het 2 duurdere modellen als proef.
    - Koers gaat naar 5,97

    5 maart 2019.

    Tom Tom navigatie componenten in de Nissan Leaf en de Renault clio

    - Tom Tom zelf haalt PB Renault Clio weer weg.
    - Koers blijft rond de slotkoers van de dag ervoor.

    Allemaal heel vreemd.

    Tom Tom houdt de kaken op elkaar tijdens het nieuws.

    Google brengt 18 september 2018 het nieuws.
    Pas meer dan een maand later blijkt het om 2 duurdere modellen te gaan.
    Okt: Volvo annuleert contract met TomTom
    Niemand weet waarheen Volvo gaat, maar gerucht gaat naar Google.

    Hier is een spel aan de gang, waarin Google de hoofdrol speelt, maar miz niet de nieuwe eigenaar wordt van TT.

    Het spel, waarin TT op het moment van bekend maken zwijgt.

    Kan alleen alles een plaats geven, als ik Google Microsoft en Apple samen laat werken op gebied van de SDC.

    AMERICA FIRST !
1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 82 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links