Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Hoekstra optimistisch over relatie met Parijs

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. @iPlof 1 maart 2019 15:32
    "We hebben een gezamenlijke toekomst. Maar Air France-KLM is nu niet concurrerend genoeg.’’ Daarom zal een plan worden uitgewerkt om de ,,best presterende luchtvaartmaatschappij ter wereld’’ te maken."

    Serieus, deze kapitale blunder van kabinet Rutte, wordt met deze uitspraak nog gekker dan ie al was.
    Alsof de Ryanairs en Easyjets nu meer concurrentie ondervinden omdat een stel omhooggevallen ambtenaren uit Frankrijk en NL aan tafel bij AF-KLM hun eigen tegengestelde landsbelangen zitten te verdedigen.

    Wat gaat de commerciele luchtvaart straks de strijd winnen van het hopeloze AF-KLM en hun idiote blok-aan-het-been staatsinmenging..
  2. forum rang 9 josti5 1 maart 2019 15:48
    Investeren in dat noordelijk waterstofproject!
    Vliegen is oude economie.
    Van RSV heeft Den Haag dus niets geleerd.

    Wel aardig, omdat hier ook Fokker ter sprake komt:

    Het scheepsbouwbedrijf Rijn-Schelde-Verolme (RSV) was eind jaren 60 mede onder druk van de overheid door een fusie ontstaan. Aan het concern was jarenlang door de overheid forse financiële steun verleend van zo'n 2,2 miljard gulden, maar uiteindelijk ging het bedrijf in 1983 toch ter ziele.

    Onmiddellijk daarna werd een parlementaire enquête ingesteld om te onderzoeken hoe het mogelijk was dat het bedrijf ondanks overheidssteun failliet ging. De commissie onderzocht het gevoerde beleid van de opeenvolgende kabinetten met in het bijzonder de besteding van daarmee gemoeide overheidsmiddelen en de op die besteding uitgeoefende controle.

    De commissie concludeerde dat er - mede onder druk van de Tweede Kamer - te lang was doorgegaan met de steunverlening, dat de Tweede Kamer onvoldoende toezicht had gehouden en dat minister Van Aardenne in 1980 de Kamer ernstig had misleid over verliezen van een onderdeel van het concern. De Tweede Kamer stuurde Van Aardenne echter niet naar huis, omdat zij hem niet als enige verantwoordelijk wilde stellen voor het debacle.

    De enquête die werd gehouden tussen 1983 en 1984, liet een onthullend beeld zien over de teloorgang van de scheepsbouw en gemiste kansen, inschattingsfouten en gekwetste ego's. Een belangrijk gevolg van de enquête was verbetering van het toezicht op uitgaven, onder andere door een grotere rol van de Kamercommissie voor de Rijksuitgaven. In volgende jaren werd, ongetwijfeld mede onder invloed van de ervaringen van het RSV-debacle, het noodlijdende Fokker-concern niet door de overheid overeind gehouden.

    Bron: nl.wikipedia.org/wiki/Parlementaire_e...
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,484 17 apr
+0,086 +0,92%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links