Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 155,470 17 apr 2024 22:00
  • -1,640 (-1,04%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 100.790 Gem. (3M) 101,1M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 107 108 109 110 111 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. tomansky 28 februari 2019 08:49
    quote:

    voda schreef op 28 februari 2019 06:32:

    Dit is Volvo's antwoord op de Tesla Model 3

    Volvo wil met de elektrische Polestar 2 de Tesla Model 3 te lijf gaan. De afmetingen en prestaties zijn vergelijkbaar en hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de prijs, die rond de 50.000 euro zal liggen. Dit is het tweede model van Polestar, een naam die vroeger alleen werd gebruikt voor sportieve versies van Volvo's, maar tegenwoordig als apart merk voor (semi-) elektrische auto's in de markt wordt gezet.

    Als ik het dus goed begrijp, komen ze met een auto met dezelfde (of slechtere) spec's, tegen dezelfde prijs, maar dan 2 jaar later.... Nee daar ga je de concurrentie flink mee te lijf ja.
  2. [verwijderd] 28 februari 2019 14:25
    quote:

    tomansky schreef op 28 februari 2019 08:49:

    [...]

    Als ik het dus goed begrijp, komen ze met een auto met dezelfde (of slechtere) spec's, tegen dezelfde prijs, maar dan 2 jaar later.... Nee daar ga je de concurrentie flink mee te lijf ja.
    Nee.
    €40K voor de in het 2e jaar beschikbare versie is vooralsnog minder dan een Model 3 die nog steeds niet te koop is.
    Deze Polestar zal luxer ervaren worden, Tesla is er een schaars gewatteerde panic room bij.
    Er is geen merk dat zo kaal opgeleverd wordt qua driving aids. Traffic aware cruise control zit gebundeld met Enhanced Autopilot en kost je dus €5500. Je mag je voeten gebruiken om de afstand tot je voorganger nominaal te houden, of dokken.
    Een kale Polestar 2 zal heel sterk staan tegenover de Model 3 in beloofde basisvorm.

    Zitcomfort zal een stuk beter zijn in de Polestar omdat de battery slimmer geplaatst is. Niet onder de voeten. In Model 3 zit je op de achterbank een beetje als op een stevig kussen op de vloer met beperkte beenruimte en nog net een rugsteun. Accu onder de voeten maakt dat een stoel 10cm lager lijkt.
    Aan lange actieradius heb je weinig als je op de achterbank met je hoofd tussen je kniën zit.

    Model 3 is ook een ramp voor bagage. Brievenbus achterklepje.

    Volledige Android integratie gaat Polestar 2 een hoop helpen. Tesla pocht met hun eigen architectuur maar laat dan na er iets nuttigs mee te doen.

    Zou deze goede BEV onder Polestar verkopen Volvo meer tijd en ruimte geven om de noodzakelijke overgang te maken zonder teveel bloedverlies?
  3. Mr sponge 1 maart 2019 09:26
    Kijk zo kennen we ze weer.
    Eerst met veel bombarie presenteren dat ze de Model 3 voor 35K gaan leveren. En dan even wachten tot iedereen overschakelt op allerlei fora om te roepen dat het zo geweldig is. En dan vervolgens komt Tesla nog even stilletjes melden dat ze Q1 en Q2 toch geen winst gaan maken.
    Hoe ver kijk je dan vooruit als management? Dan kon een blind paard nog zien aankomen tenzij je een grote rose bril op had.
    En dan nog het plan om een groot deel van de winkels om te bouwen naar service centers. Zijn A locaties niet wat duur en klein voor een service center?
    Los van het huurcontract en het naambordje zou ik niet weten waarom dat je op dezelfde locatie blijft zitten. Ook je personeelsbestand moet helemaal veranderen. Je moet (over het algemeen)een verkoper niet laten sleutelen..
  4. Mr sponge 1 maart 2019 10:00
    Maar je kan zeggen wat je wil.
    Door het van te voren zo op te kloppen ging de koers ca 6% omhoog. Stel dat de koers nu weer 4% zakt door het toch wel slechte nieuws dat er een winstwaarschuwing is gegeven. Dan staan ze toch nog mooi in de plus.

    Want je kan zeggen wat je wil. De lancering van een Model 3 van 35K is niet echt positief voor de aandeelhouders, want die konden ze een half jaar terug alleen leveren met dik verlies. Mogelijk kan dat nu break-even. Maar echt winstgevend zal het niet zijn. Bijkomend probleem is de productmix. De dure winstgevende modellen zijn uitgeleverd. Nu komen de goedkopere versies met lage marges(misschien wel negatief).
    Het verlies wordt onder andere veroorzaakt door eenmalige posten. Maar waardoor nog meer dan?
  5. Mr sponge 1 maart 2019 10:14
    Verder zie ik de afgelopen dagen veel witte Tesla's bij Tesla Tilburg rijden met Tesla reclame er op.
    Dat zouden wel eens Model 3 auto's kunnen zijn voor een testrit vermoed ik. Ik heb er gisteren 3 gezien toen ik er voorbij reed. Helaas kon ik van op afstand niet zien of het inderdaad de Model 3 was.
    Het blijven wel mooie auto's, eerlijk is eerlijk. Al zijn ze net iets te gestroomlijnd waardoor het wat saai wordt en ze allemaal op elkaar lijken (maar dat is een kwestie van smaak).
  6. [verwijderd] 1 maart 2019 10:21
    Zouden ze nu echt die A locaties met alleen een winkel gaan behouden? Ik betwijfel het. Korte termijn de kosten van het wegdoen nemen, lange termijn de verkoop door fans laten doen bij events en verder gewoon in 1 minuut online.

    Nu lees ik dat er in China toch tot 2 miljard geleend wordt voor de bouw. Zo kan ik ook nieuwbouw betalen uit cashflow :-)

    Overall zien we een flinke prijsdaling voor Model 3 en de echte bodemversie zal amper verkocht worden want voor $2000 extra krijg je 32 km extra actieradius, hogere topsnelheid en een beter interieur. Je moet wel een heel erg overtuigde sloeber zijn om die deal te laten liggen als je 3 jaar geleden zo snel mogelijk $35K wilde betalen voor hoe dat kreng er ook uit ging zien.

    Autopilot was gewoon te duur, die prijs gaat omlaag en de extra full self driving optie die ook goedkoper worden gaat blijkbaar dit jaar voordelen bieden. Maar geen full autonomy. En ik moet dat nog ooit zien gebeuren. Maar ze doen hun best het te maken.

    Ik vermoed eerlijk gezegd dat de productie nu echt goed loopt en ze dus gewoon heel veel auto's willen douwen, daar niet teveel moeite mee hebben. Noord Amerika kan er al 5.000 per week uitleveren als het moet, Europa komt daar nu bij met 2-3.000. De marge per auto zal wel onder druk komen te staan, maar ze gaan nu (zolang het nog kan) flink markt aandeel pakken voor de concurrentie een beetje op gang komt met behoorlijke aanbiedingen.
  7. Mr sponge 1 maart 2019 10:37
    Ik kom nu nog een heel goede vraag tegen ivm het online sales model dat ze nu gaan hanteren:

    "Remember, this is what was said in the Q4 investor letter:

    We are still in the process of transitioning our sales channel from former partners to our Tesla stores and training our sales team to sell solar systems in addition to vehicles.

    If Tesla is moving to an online only model, what does that mean for the already mostly gutted solar business?"

    Ik heb al een idee wat die eenmalige kosten zijn. Afschrijvingen van op het solar gebeuren... Dat is/wordt steeds meer de molensteen om de nek van Tesla.
  8. [verwijderd] 1 maart 2019 10:58
    Nog geen 2/3 in het kwartaal ziet Bloomberg al ruim 57.000 Model 3 gebouwd.
    18Q4 waren dat er officeel 61,394.
    Nu ze de el cheapo beschikbaar maken zullen er daar de komende maand veel van gebouwd gaan worden voor de thuismarkten terwijl, ik vermoed, er minder voor export gebouwd wordt tot begin april. Zo zou ik het althans plannen.
    Met de nog te bouwen wagens relatief lager van waarde en marge lopen ze met de laatste 2 weken productie weinig cashflow mis.
    Toch een kwartaal met veel eenmalige posten, als ik het goed begrijp zelfs al van het opdoeken van winkels.
    Na super verkopen Q4, onverklaarbaar goed zelfs vs productie en daaraan lage winst, niet raar als ze weer het rood in gaan. Misschien valt het wel mee. Toch een slechte zaak, zo kort na aangegeven te hebben voortaan winstgevend te zijn en expansie van cashflow te gaan betalen. What changed this month?
    Er wordt uiteraard (zoals alle dagen) geroepen dat de vraag achterblijft. Mij zou dat verbazen, dat ding is knap onhandig maar verkoopt zichzelf. Een luxe VW Kever.
    Misschien "gewoon" weer eens een frisse wind, bijgestelde visie?
    Als je je auto's verkoopt zonder behoefte aan winkels, is dat een mooie besparing. Altijd doen, zeker omdat je niet de ambitie hebt mensen aan te nemen voor iets wat technologie (misschien ook) kan doen.

    Ook is dit misschien een poging om zo veel mogelijk Model 3 te douwen voor de amper duurdere veel handigere en beter uitziende Model Y volgt. Dat zal hoger zijn en meer ruimte bieden. Mensen willen dat. De massa riep nooit "geef ons een electrische sedan!", eerder "geef ons een auto die we ook zouden willen kopen als er benzine in moest".
    Model Y heeft gelukkig veel dezelfde parts want de 3 wordt lastig te verkopen als Y te koop is. Naar verluid maar $5K verschil voor een auto die niet onhandig en oncomfortabel is achterin.
  9. Mr sponge 1 maart 2019 11:44
    En stop nu aub eens met dat FULL self driving! Maak er maar self driving van. Want volledig zal het de komende jaren niet worden.

    Even van de Tesla site gehaald:
    “Volledig zelfrijdende besturing
    Navigeren met Autopilot: automatisch rijden van oprit tot afrit op de snelweg, inclusief knooppunten en het inhalen van andere voertuigen.
    Autopark: zowel fileparkeren als haaks parkeren.
    Summon: uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar.
    Later dit jaar verwacht:
    Herkennen van, en reageren op verkeerslichten en stopborden.
    Automatisch rijden binnen de bebouwde kom.”

    Wat denk je hiervan: ‘uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar”

    Dus de auto start zelf en rijd dan naar je toe op een parkeerplaats. Volgens mij moet er toch iemand achter het stuur zitten. Anders heb je een probleem met de verzekering als er iemand voor de auto springt (tussen twee geparkeerde auto’s vandaan).
    Later dit jaar verwachten ze zelf rijden binnen de bebouwde kom. Dus nu alleen te gebruiken op een parkeerplaats buiten de bebouwde kom? …. haha

    Je betaalt dus een kapitaal voor een optie die je niet mag gebruiken. Je moet immers je handen aan het stuur houden. Het blijft een dure gadget. Dit kan je een beetje vergelijken met de eerste breedbeeld tv’s. De eerste breedbeeld uitzendingen werden uitgezonden toen veel mensen al hun 2de of 3de breedbeeld tv hadden.

    Dit zegt het eigenlijk al “De huidige functies vereisen actief toezicht van de bestuurder en maken de auto niet zelfrijdend. Of deze functies in de toekomst zonder toezicht kunnen worden gebruik, is afhankelijk van het bereiken van een betrouwbaarheid die menselijke bestuurders ruimschoots overtreft. Dit zal blijken uit miljarden gereden kilometers en wettelijke goedkeuring, dat in sommige landen langer kan duren. Naarmate deze functies voor een zelfrijdende auto zich ontwikkelen, wordt uw auto voortdurend verbeterd en vernieuwd door middel van draadloze software-updates.”
  10. [verwijderd] 1 maart 2019 14:23
    Ze maken vorderingen met summon. De auto is dan ook te traag om iets te raken. We zullen zien.

    Een nieuwe dag, een nieuw prijzenfestijn. S en X goedkoper, alles weer anders t.o.v. een maand geleden.

    Van een forum poster:

    Old
    Model S: $85 / 93 / 112 / 132k
    Model X: $88 / 96 / 117 / 137k

    Now they are, for standard / long / P / PL:
    Model S: $79 / 83 / 99 / 114k
    Model X: $--- / 88 / 104 / 119k

    All prices above are before the $1.2k destination fee

    Their EPA range, before this change were for regular / extended / P (&PL)
    Model S: 310 / 335 / 315 miles
    Model X: 270 / 295 / 289 miles

    Now they are, for standard / long / P (&PL):
    Model S: 270 / 335 / 315 miles
    Model X: --- / 295 / 289 miles
  11. Mr sponge 1 maart 2019 14:54
    Ja wel bizar eigenlijk.
    Maken ze eindelijk een beetje winst, gooien ze alle prijzen omlaag.
    Heel gek, dan is de winst weer verdwenen.
    Of er is niet voldoende vraag meer. Tesla had in de tijd dat ze de enige waren gewoon 5K extra moeten vragen per auto. Dan hadden ze er nu een stuk beter voorgestaan.
    Nu kunnen de prijzen niet meer omhoog omdat er concurrentie komt. En de eerste jaren geldt dan ook nog, koop je iets van de concurrent dan koop je iets unieks. Koop je een Tesla S of X dan val je niet eens meer op. Die rijden er al zoveel... Ze hadden de afgelopen jaren echt veel meer uit hun monopoliepositie moeten halen.
  12. [verwijderd] 1 maart 2019 15:07
    Tja, als je te weinig vraag hebt, stuur je dan je verkoopteam naar huis?
    Ze kunnen best een wat gebalanceerdere marketingstrategie aanmeten. Iets meer sponsorship, TV commercials, etc. Maarja, als ze echt zo snel produceren als ze kunnen en niet met auto's blijven zitten...waarom zouden ze?

    Ik zou de prijzen meer melken.

    Dit kan vanalles betekenen. De verwachte refresh met groter/nieuw pack komt er elk moment aan, dit is de uitverkoop tot ze die echt kunnen produceren (maar aankondiging kotm snel) of ze gaan nog een paar jaar deze oude auto's proberen te blijven maken aan 100.000 per jaar voor ze een dual refresh op een geheel nieuwe productielijn zetten. Veel lagere kosten, echt heel veel lager, voor een betere auto. Het kán, maar kan Tesla het en hebben ze de visie voor zoiets?

    Model 3 verhuist mogelijk naar GF1 in Nevada. Of een deel van de capaciteit valt weg door kannibalisatie vanuit Model Y. Model S op die 3 lijn zetten? X vergroten naar 100.000 op de oude lijn (wat gewoon kan)?
  13. forum rang 10 voda 1 maart 2019 15:58
    Tesla wil zich storten op onlineverkopen

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Tesla Inc
    $ 301,18 -18,70 -5,85 % NASDAQ
    Tesla Inc
    264,03 -14,09 -5,07 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

    (ABM FN) Tesla gaat diverse filialen sluiten om zich volledig te richten op het verkopen van auto's online, waardoor het voor de autobouwer mogelijk wordt om de Model 3 tegen een aantrekkelijkere prijs te kunnen aanbieden. Dit maakte Tesla donderdagavond laat bekend.

    Door deze stap wil Tesla de Model 3 aan kunnen bieden vanaf een prijs van 35.000 dollar. De autobouwer heeft al jaren aangegeven dat het de prijzen omlaag wil brengen, om Tesla-auto's voor een breder publiek toegankelijk te maken.

    De keuze voor een volledige focus op online, kwam evenwel als een verrassing. Tesla gaat enkele winkels sluiten, hetgeen de personeelskosten flink moet terugbrengen. Topman Elon Musk wilde niet op verdere details ingaan. Eind 2018 had Tesla nog 378 winkels wereldwijd. Andere filialen zullen evenwel nog openblijven en daar kunnen consumenten meer informatie krijgen over de auto's die Tesla verkoopt. Toch zullen alle consumenten uiteindelijk hun bestelling online moeten doen.

    Tesla probeert al tijdenlang de productiekosten van de Model 3 terug te brengen, om de prijs van de auto onder het niveau van 49.000 dollar te krijgen. De aankondiging van donderdag betekent de derde prijsverlaging voor de auto sinds de start van dit jaar. De laatste prijs voor de Model 3 was 42.900 dollar.

    Door: ABM Financial News.
    pers@abmfn.be
    Redactie: +32(0)78 486 481

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  14. Mr sponge 1 maart 2019 18:34
    quote:

    Skater schreef op 1 maart 2019 15:07:

    Model 3 verhuist mogelijk naar GF1 in Nevada. Of een deel van de capaciteit valt weg door kannibalisatie vanuit Model Y. Model S op die 3 lijn zetten? X vergroten naar 100.000 op de oude lijn (wat gewoon kan)?
    De productie van X vergroten gaat volgens mij niet. Er is een tekort aan het type accu dat daar is gebruikt. Ze hebben volgens mij onlangs de werkdag verkort omdat ze de productiesnelheid hadden opgeschroefd maar de output hetzelfde moest blijven...
    Nu is het de vraag of er niet gewoon te weinig vraag is en er daarom is besloten om de productie terug te schroeven.
    De huidige acties geven mij niet het idee dat er een duidelijke strategie is. Dit lijkt meer op paniekvoetbal.
    Waarom 3x de prijsverlagen in korte tijd en niet 1x een forse verlaging?
  15. forum rang 10 voda 1 maart 2019 20:23
    Polestar reveals new Polestar 2

    Polestar has taken the next step in its development as the electric performance brand with the reveal of the new Polestar 2. Polestar 2 is the new all-electric fastback that brings electric performance cars to a broader and increasingly progressive audience. It offers avant-garde design and a unique customer experience in the premium compact electric segment. Polestar 2 is the first electric car to compete in the marketplace around the Tesla Model 3, with the range starting at a guide price of 39,900 euros. For the first 12 months of production, guide price of the launch edition is 59,900 euros1.

    Mr Thomas Ingenlath, Chief Executive Officer of Polestar said that “Polestar 2 is our first fully electric car and first volume model. Everything about it has been designed and engineered with passion and dedication. As an electric performance brand, and through the forthcoming launch of a portfolio of fully electric cars, Polestar is determined to address the world’s air quality challenges. Polestar delivers electric performance cars that are great to own and drive.”

    Polestar 2 is a premium five-door fastback with two electric motors and a 78 kWh battery capacity2 that will enable a targeted range of 500 km3, based on Volvo Car Group’s adaptable Compact Modular Architecture platform. The 27-module battery pack is integrated into the floor and contributes to the rigidity of the chassis as well as improves the car’s noise, vibration and harshness levels road noise has been reduced by 3.7 dB compared to a traditional chassis.

    Polestar will answer the important question of charging Polestar 2 with a smart, convenient and extensive approach. With a connected digital solution available both in-car and on mobile devices, Polestar is setting up strategic collaborations to give Polestar 2 owners easy and hassle-free access to the world’s largest public charging networks.

    For Polestar, performance underlies the entire driving experience. The all-wheel drive electric powertrain in Polestar 2 produces 300 kW (408 hp) and 660 Nm (487 lb-ft). This translates to a 0-100 km/h acceleration time of less than 5 seconds.

    Mr Maximilian Missoni, head of Design at Polestar, commented that “We decided to bring something different to the segment. Our avant-garde design has evolved from Polestar 1 into an edgier, bolder statement. We have also designed a standard vegan interior with progressive textiles that will appeal to the forward-thinking audience who will subscribe to Polestar 2.”

    Source : Strategic Research Institute
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 107 108 109 110 111 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links