Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,880 18 apr 2024 17:36
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,662 - 9,914
  • 2.158.542 Gem. (3M) 1,8M

Air France - KLM 2019

208 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Watermannetje2012 27 februari 2019 09:53
    quote:

    Pint schreef op 27 februari 2019 09:10:

    Binnenkort staan we gewoon vet onder de 10 euries. Lekker omgaan met belastinggeld en of pensioen geld van een ander. De dieven zitten in Den Haag!
    Neem nog een pint. Lekker achter je PC-scherm zeiken op het kabinet. Je begrijpt er geen drol van Pint. Het kopen van de aandelen heeft 680 miljoen euro gekost. Het heeft GEEN GEVOLGEN (lees goed Pint: GEEN GEVOLGEN) voor de begroting, omdat de Staat bezit verwerft in ruil voor geld, maar de staatsschuld gaat er wel door omhoog. Daar staat tegenover dat het aandelenpakket dividend kan opleveren.

    Verder enkele feiten:
    - De Franse regering heeft zelf een aandeel van ruim 14 procent in de holding...
    - De positie van Schiphol en KLM zijn van groot belang voor de Nederlandse economie en de werkgelegenheid. Direct en indirect zijn er duizenden banen mee gemoeid

    Ik ben klaar met die azijnzeikende en klagende Nederlanders die achter hun PC-scherm met hun amoebe verstand gebruik mogen maken van het internet. Zelf niets uitvoeren in het leven en maar zeiken op mensen die staan voor het landsbelang, werk, inkomen.... Nee, enkel een Calimero-gedrag over je pensioentje en het betalen van belastinggeld mekkeren. Ondertussen niet kijken naar de pracht, weelde, mogelijkheden en enorme rijkdom van onze samenleving. Ga lekker naar Pakistan of Rusland... daar is het een walhalla en kun je je uitleven op het kabinet alvorens je wordt gebombardeerd of opgesloten.
  2. forum rang 4 havik of duif 27 februari 2019 10:00
    De grootste veranderingen vinden binnen de komende twee jaar plaats waarbij de Nederlandse staat met haar aandeel nog geen stemrecht invloed heeft, want daarvoor moet je minimaal twee jaar in het bezit zijn van de aandelen. Ben benieuwd wat er nog allemaal gaat gebeuren.
  3. jarijn60 27 februari 2019 10:02
    En nu krijgt moedertje Staat bijna 10% korting voor de 1,32% die ze nog willen inkopen. Of zou ze, met het geld dat ervoor gereserveerd was, het belang tot 15% inkopen? Dan heeft Nederland een groter belang en een ietsje meer zeggenschap.
    Als die Franse piloten dan minder gaan staken en een gelijkwaardige brutomarge op hun bedrijfsresultaat krijgen zoals KLM wordt het een mooi jaar.
  4. forum rang 4 Pitmans 27 februari 2019 10:09
    quote:

    Dagelijkse Kost schreef op 27 februari 2019 09:30:

    Op kosten van de belastingbetaler KLM-aandelen kopen op de hoogste koers.
    Nu 12% van de koers af. Dat wordt weer extra bezuinigen. Energiebelasting zal mogelijk verdubbeld moeten worden om de schatkist aan te vullen. Nog wat prietpraat rondom het klimaat verkondigen en alle Nederlanders betalen deze extra last wel weer. Hahahahaha, wat laten Nederlanders zich toch beet nemen door onze financiële/economische dictators in Den Haag.

    Ik zie dat Pitmans een van hen is.
    Hehe, zegt de meneer die
    - fan is van PostNL, waarin de staat nog steeds een gouden aandeel heeft en het 'bedrijf' nog immer gehouden is aan de postwet
    - BAM prijst om z'n inzet voor het dierenwelzijn, maar hier de klimaatissues prietpraat noemt
    - mee wil gaan metselen aan de muur die Mexico gaat betalen
    - enz.

    Niet zo vreemd dat de staat een deel van z'n belang op de 'hoogste' koers heeft gekocht, als ze dat via open markt transakties hebben opgebouwd. Bij een grotere vraag stijgt de prijs, kwestie van basis economische theorie. 'Hoogste' is daarbij nog een vrij rekbaar begrip, een dik jaar geleden stond er €14 op de borden. En zoals al gemeld, een groot deel is ruim onder die 'hoogste' koers ingekocht. En vandaag zullen ze vast die laate 1,4% kopen, ook ruim onder de 'hoogste' koers.
    Maar die beweging van vandaag na het nieuws van gisteren zal wel als manipulatie de geschiedenis ingaan.
  5. Watermannetje2012 27 februari 2019 10:16
    quote:

    leek2018 schreef op 27 februari 2019 10:09:

    @Watermannetje2012
    Tussen Staatsschuld en Begroting(en) is wel een verband hoor. Ja, niet op de lopende begroting, maar wel op toekomstige begrotingen.
    Dat erken ik wel, echter (naast de dividend inkomsten, wat het dus sowieso oplevert voor onze Nederlandse Staat ... dat is het Nederlandse volk) is er een groter belang gediend en wel de werkgelegenheid, inkomen van werknemers (hetgeen ook weer geld oplevert middels het heffen van sociale premies en loonbelastingen).

    Indien er minder werkgelegenheid is wordt er weer een beroep gedaan op de WW-uitkeringen. Moet je dan eens sommige Nederlandse weer eens horen klagen dat het kabinet niets doet. Als het gaat om strategische keuzen en het ondernemen van acties in landsbelang ben ik trots op dit kabinet dat knopen durft door te hakken.
  6. forum rang 4 andrejes 27 februari 2019 10:21
    richting de 11 eur, gokje erin

    Beursblik: belang Staat in Air France-KLM zorgelijk

    (ABM FN-Dow Jones) Het voornemen van de Nederlandse Staat om een belang van circa 14 procent op te bouwen in Air France-KLM is zorgelijk. Dit schreven analisten van Bernstein woensdag in reactie op het nieuws.
    Dinsdagavond werd bekend dat de Staat inmiddels een belang heeft van 12,68 procent en dat wil uitbreiden tot ongeveer 14 procent. Hiermee hoopt men het publieke belang van Nederland te kunnen waarborgen. Bernstein wijst op de nationale, uiteenlopende belangen, die de broodnodige herstructurering van het Frans-Nederlandse concern in de weg kunnen staan. De recente koersstijging van het aandeel geeft ruimte tot winstnemingen, menen de analisten. Het aandeel Air France-KLM sloot dinsdag 5,4 procent hoger op 12,73 euro.
    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

  7. Blèèhhh 27 februari 2019 10:26
    quote:

    Watermannetje2012 schreef op 27 februari 2019 10:16:

    [...]

    Dat erken ik wel, echter (naast de dividend inkomsten, wat het dus sowieso oplevert voor de Nederlandse Staat) er is een groter belang gediend en wel de werkgelegenheid, inkomen van werknemers (hetgeen ook weer geld oplevert). Indien er minder werkgelegenheid is wordt er weer een beroep gedaan op de WW-uitkeringen. Hoor dan eens de Nederlanders klagen. Als het gaat om strategische keuzen en het ondernemen van acties in landsbelang ben ik trots op dit kabinet dat knopen durft door te hakken.
    AF KLM betaald geen dividend. Wat de overheid betreft is dit geen investering voor de winst, maar voor invloed op het beleid. Die aaneleen zitten nu als dood kapitaal in de portefeuille van het kabinet. koerswinst is niet echt relevant en divided zou mooi zijn, maar krijgen ze niet... invloed wel en daarmee is het nu afwachten hoe het bedrijf met deze nieuwe machtsbalans kan omgaan. als ze al polderend het eens kunnen worden dan blijft AF KLM bestaan en wellicht worden ze succesvol. Als ze er niet uitkomen, splitst het bedrijf en zal de NL overheid wel wat afbouwen tzt (afhankelijk wie eigenaar van het KLM deel wordt)
  8. forum rang 4 Pitmans 27 februari 2019 10:44
    quote:

    havik of duif schreef op 27 februari 2019 10:00:

    De grootste veranderingen vinden binnen de komende twee jaar plaats waarbij de Nederlandse staat met haar aandeel nog geen stemrecht invloed heeft, want daarvoor moet je minimaal twee jaar in het bezit zijn van de aandelen.
    En deze wijsheid hebt u van ?

    - 28-05-2019 is de volgende AVA, daar mag de staat zo bij aanschuiven, het belang is tijdig verkregen.
    - Met een 14% belang, neem ik aan dat er ook een commissaris aangevoerd mag worden, dus een vinger in het algemeen bestuur. Maar dit kan inderdaad even duren, afhankelijk van de termijn van de zittende commissarissen
    (al is de RvC structuur bij dit bedrijf weer heel anders geregeld dan 'normaal', de Franse staat heeft in ieder geval ook 2 bestuurders ingebracht : "The Board of Directors comprises 19 members: 16 Board directors appointed by the Shareholders’ Meeting, including: - 2 directors proposed by the French State")
    - vergelijk de invloed maar eens met ABNAmro, waar een 1% activistische aandeelhouder de boel liet ontploffen door 1 brief te sturen.

    Al die onzinverhalen hier.
  9. forum rang 7 leek2018 27 februari 2019 10:51
    @Watermannetje2012
    Of deze actie in het landsbelang is moet echt nog blijken. Iedereen schijnt tevreden te zijn, maar dan is het positieve resultaat vaak maar van korte duur. We krijgen meer zeggenschap beluister ik nu, maar die zeggenschap kan ook onbestuurbaarheid tot gevolg hebben, gezien de verschillende culturen..
208 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links