Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France - KLM 2019

208 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Pitmans 27 februari 2019 07:37
    quote:

    maci schreef op 26 februari 2019 22:21:

    Waarom komt die melding pas vandaag? Hoeft de overheid zich niet aan AFM regels te houden en had er bij 3 % belang gemeld moeten worden?
    Dat had men vorige week al binnen.
    Voor een melding van aanmerkelijk belang geldt een termijn van 40 dagen. Die melding komt er dus nog wel.

    Niet tegen jou bedoeld maci, maar shortposities meetellen bij grootaandeelhouders of door verschillende mensen roepen over voorkennis. Ik schrik wel van zoveel domheid.
    Deze mensen mogen ook stemmen....
  2. Erwin L 27 februari 2019 08:54
    Prima zet van de Nederlandse regering.

    Deze deelname is het resultaat van een goed doordachte strategische afweging. Ik had hier totaal geen rekening mee gehouden en ben blij verrast.

    Voor de continuïteit van AF/KLM is dit uitstekend nieuws. Voor de korte termijn koersontwikkeling warschijnlijk ook goed, men weet immers dat de Nederlandse staat uit is op het verder uitbreiden van het belang. Voor de lange termijn kan deze ontwikkeling de koers wel onder druk zetten daar er een grootaandeelhouder is die een andere agenda heeft dan een commerciële aandeelhouder. De wetten van de vrije markt, en bijvoorbeeld daaruit voorvloeiende technische analysemethoden, zijn daardoor nog beperkter van toepassing.

    Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Hoekstra eea met Smith heeft besproken tijdens het recente bezoek van Ben Smith aan Nederland. Dat de Franse regering zich nu mogelijk gepasseerd voelt is van ondergeschikt belang en zelfs geheel onbelangrijk. De Franse staat heeft geen enkel recht op "voorgeïnformeerd" worden over deze stap van Nederland en wordt keurig, net als elke andere aandeelhouder, op hetzelfde moment over deze ontwikkeling geïnformeerd.
  3. Nuchtertransparant 27 februari 2019 09:10
    Die 700 miljoen investeren in een van de grotere vervuilers op CO2 gebied is wel helemaal consistent met de klimaatplannen natuurlijk. Heel begrijpelijk voor mensen die straks een warmtepomp moeten installeren op eigen kosten. Wat een stel idioten bij elkaar daar in Den Haag. Meer invloed met een kleine 13% van de aandelen. Wat blijft die overheid toch zoeken in bedrijfsbelangen ?! Helemaal een luchtvaartmaatschappij ! What is next ? Ik zou zeggen een 13% belang in BMW om zeker te stellen dat de productie van de Mini en X1 niet meer uit Born verdwijnen. Een 13% belang in Thyssen om Tata in IJmuiden veilig stellen. Die KLM toestellen vliegen er dagelijks over naar de landingsbaan en beetje CO2 extra erbij moet kunnen. Zitten we gelijk helemaal groen in drie CO2 vriendelijke bedrijven ! Groot feest. Don't get me wrong ik heb niets met dat klimaatplan maar hier raakt de burger toch helemaal op los.
  4. Nuchtertransparant 27 februari 2019 09:12
    Toevoeging: de eerste dikke 60 miljoen euro is door het putje ! Twee van de Rembrandtjes erbij van een aantal jaren geleden en we zitten aardig richting 1 miljard aan totaal nutteloze uitgaven. En dan vallen die nutteloze uitgaven nog op omdat ze in de pers komen.
  5. forum rang 4 Pitmans 27 februari 2019 09:29
    quote:

    Nuchtertransparant schreef op 27 februari 2019 09:12:

    Toevoeging: de eerste dikke 60 miljoen euro is door het putje ! Twee van de Rembrandtjes erbij van een aantal jaren geleden en we zitten aardig richting 1 miljard aan totaal nutteloze uitgaven. En dan vallen die nutteloze uitgaven nog op omdat ze in de pers komen.
    Lieverd, als je nu een klein beetje verstand van zaken had, kon je afleiden dat de staat ongeveer 1/3 van de verkregen aandelen onder €11 heeft gekocht. Zelfs met die 10% daling van vandaag, spelen ze/we nog quitte bij de actuele koers €11,20.
    En dat is nog afgezien van de effecten van het hogere doel dat ze met dit belang voor ogen hebben.
    Maar dat zul jij wel nooit kunnen begrijpen.

    @Mos, thx voor de aanvulling/verbetering. Had er niet bij stilgestaan dat er bij de Franse AFM gemeld moet worden. Et je ne connais pas le reglement la.
  6. forum rang 5 Porscheknakker 27 februari 2019 09:30
    Op kosten van de belastingbetaler KLM-aandelen kopen op de hoogste koers.
    Nu 12% van de koers af. Dat wordt weer extra bezuinigen. Energiebelasting zal mogelijk verdubbeld moeten worden om de schatkist aan te vullen. Nog wat prietpraat rondom het klimaat verkondigen en alle Nederlanders betalen deze extra last wel weer. Hahahahaha, wat laten Nederlanders zich toch beet nemen door onze financiële/economische dictators in Den Haag.

    Ik zie dat Pitmans een van hen is.
208 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links