Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

BeursVandaag: Verpletterend!

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. Nuchtertransparant 27 februari 2019 09:04
    Die 700 miljoen investeren in een van de grotere vervuilers op CO2 gebied is wel helemaal consistent met de klimaatplannen natuurlijk. Heel begrijpelijk voor mensen die straks een warmtepomp moeten installeren op eigen kosten. Wat een stel idioten bij elkaar daar in Den Haag. Meer invloed met een kleine 13% van de aandelen. Wat blijft die overheid toch zoeken in bedrijfsbelangen ?! Helemaal een luchtvaartmaatschappij ! What is next ? Ik zou zeggen een 13% belang in BMW om zeker te stellen dat de productie van de Mini en X1 niet meer uit Born verdwijnen. Een 13% belang in Thyssen om Tata in IJmuiden veilig stellen. Die KLM toestellen vliegen er dagelijks over naar de landingsbaan en beetje CO2 extra erbij moet kunnen. Zitten we gelijk helemaal groen in drie CO2 vriendelijke bedrijven ! Groot feest. Don't get me wrong ik heb niets met dat klimaatplan maar hier raakt de burger toch helemaal op los.
  2. [verwijderd] 27 februari 2019 12:42
    quote:

    Nuchtertransparant schreef op 27 februari 2019 09:04:

    Die 700 miljoen investeren in een van de grotere vervuilers op CO2 gebied is wel helemaal consistent met de klimaatplannen natuurlijk. Heel begrijpelijk voor mensen die straks een warmtepomp moeten installeren op eigen kosten. Wat een stel idioten bij elkaar daar in Den Haag. Meer invloed met een kleine 13% van de aandelen. Wat blijft die overheid toch zoeken in bedrijfsbelangen ?! Helemaal een luchtvaartmaatschappij ! What is next ? Ik zou zeggen een 13% belang in BMW om zeker te stellen dat de productie van de Mini en X1 niet meer uit Born verdwijnen. Een 13% belang in Thyssen om Tata in IJmuiden veilig stellen. Die KLM toestellen vliegen er dagelijks over naar de landingsbaan en beetje CO2 extra erbij moet kunnen. Zitten we gelijk helemaal groen in drie CO2 vriendelijke bedrijven ! Groot feest. Don't get me wrong ik heb niets met dat klimaatplan maar hier raakt de burger toch helemaal op los.
    Aan het klimaatplan valt geen touw vast te knopen. Aardgas, wat relatief weinig vervuilt, wordt verboden. Electrische auto's, waarvan bij de productie van de batterij alleen al net zoveel CO2 wordt uitgestoten als een benzineauto gedurende diens hele levensduur, worden verplicht. En de enige groene energie wat in de Nederlandse electriciteit zit komt vrijwel geheel uit het buitenland, en zelfs daarmee lukt het niet om Nederlandse stroom "groen" te maken. Dan dieselauto's, die minder CO2 uitstoten dan benzine en hybrideauto's, worden verboden. Pure geldvernietiging en geldverspilling met volstrekt contraproductieve maatregelen die de CO2-uitstoot exponentieel doen stijgen.

    En dan, wat KLM betreft, die hadden ze nooit moeten laten gaan. Ik snap wel dat Schiphol een internationale hub moet blijven en je dus een sterke vliegmaatschappij daar nodig hebt. Zonder internationaal vliegveld heb je geen internationale bedrijven die zich hier komen vestigen.
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links