Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,275 16 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 7,075 - 7,275
  • 227.592 Gem. (3M) 272,7K

TomTom februari 2019

3.056 Posts
Pagina: «« 1 ... 140 141 142 143 144 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 23 februari 2019 11:31
    Als Tom Tom niet het idee zou hebben, met A en E zijn we aan de winnende hand, dan hadden ze Telematics niet verkocht.

    Eerst sports stoppen kostte toch een 70 miljoen min ebitda per jaar.
    Dan Telematics verkopen, wel veel contracten buiten de 910 miljoen.
    Consumer is al opgelost, denk ik.

    Over A en E, denk dat de RVB van Tom Tom al weet, welke kant dat opgaat.

    Voor mij wijst alles op Microsoft en totaal niet op Baidu.

    Jos Versteeg, zei die niet: je gaat met TTT toch niet de kip met de gouden eieren verkopen.

    Daar heeft Jos gelijk in.

    Maar als je nog een kip hebt, met gouden eieren en je verwacht dat die eieren nog groter worden, dan is verkoop van de TTT kip, toch niet zo vreemd, he Jos.

    It's a beautiful day
    The sun is shining
    I feel good

    Dus wandelen, doei.
  2. Eva1960 23 februari 2019 11:37
    Mooi bezige Barend, hoe meer brieven en mails hoe beter. BIG tech of partneren, ze zouden dat jaarlijks reviewen en ja hoor die lipservice van ons Gordijntje Oester is ook al weer een jaar oud.

    quote:

    Bezige Barend schreef op 23 februari 2019 09:00:

    Barend wordt een beetje shaggie als hij naar deze koers kijkt. Velen zijn al aan het glimbollen met 1% erbij maar Barend niet!
    Vorige week voor het eerst in de bitcoin gestapt tegen beter weten in, voor gewoon erbij.
    30% up in een week en moest ook eens met TT gebeuren. Het zijn net sudderlappen die nimmer gaar worden.
    Zoals Eva al aanmoedigde er gaat dit weekend ook van mijn kant een brief naar TT.
    Fijn weekend en groeten uit Bangkok
    BB
  3. forum rang 6 tatje 23 februari 2019 11:46
    Gegadigden voor Tom Tom A en E, willen TTT en Consumer niet.

    Dus Tom Tom is nu wel heel erg lean en mean :-)

    Tom Tom noemt dat anders : alle ballen op de zelfrijdende auto.

    Ik noem dat lean en mean, klaar voor een overname :-)

    TomTom: alle ballen nu op de zelfrijdende auto

    Als het bestuur van navigatiebedrijf TomTom één ding niet kan worden ontzegd dan is het lef. Een week geleden leken de toekomstverwachtingen van het onderdeel dat navigatiediensten aan de auto-industrie levert nog gebaseerd op drijfzand. Maar donderdag maakte het bedrijf bekend juist alle ballen op deze divisie te zetten.

    De verkoop van de navigatiekastjes is een aflopende zaak. TomTom wil leidend worden als kaartenleverancier voor de zelfrijdende auto.

    'Duidelijker focus'

    ‘We willen een duidelijke focus aanbrengen’, zei ceo Harold Goddijn donderdag in een toelichting op het besluit. ‘Telematics is een heel solide bedrijf, maar het heeft ook een heel ander profiel dan de rest van TomTom. Dat maakt het lastig voor de buitenwereld om TomTom te plaatsen.’

    Het lijkt een risicovolle strategie van de Amsterdammers. Op het oog slachten ze de kip met de gouden eieren en zetten ze in op een product met een onzekere toekomst.

    AMEHOELA :-)
  4. forum rang 4 xof 23 februari 2019 12:14
    quote:

    VanillaSky schreef op 23 februari 2019 11:28:

    [...]

    Grotendeels eens Wies maar ik denk dat je je hier aan 7 euro tekort doet als je wilt afbouwen. Ik wacht op een rally richting de 8 euro en vermoed dat die wel weer een keer komt.
    Ik ben het met je eens en heb dezelfde frustratie als Wies, maar wacht tot afbouw na herstel boven 8.

    Ben geen TA believer, maar de bandbreedte is zo tussen 7 en 9.
  5. forum rang 6 tatje 23 februari 2019 12:15
    Telematics.

    Bij FD hadden ze het over de kip met de gouden eieren.
    Jos Versteeg had het over de kip met de gouden eieren.

    Zijn ze bij TT zo dom, of weten ze meer.

    Ik ga voor het laatste :-)

    In kanne en Kruike.

    www.in-kanne-en-kruike.com/

    Vorige exploitant Willy Brokamp, oude buurman van ons op het vrijthof.

    Willy had als voetballer altijd een grote bek, daar kon zelfs Cruijff niet tegen op, vandaar niet bij de WK selectie 1974 :-)
  6. forum rang 7 ketchup 23 februari 2019 12:23
    quote:

    VanillaSky schreef op 23 februari 2019 11:28:

    [...]

    Grotendeels eens Wies maar ik denk dat je je hier aan 7 euro tekort doet als je wilt afbouwen. Ik wacht op een rally richting de 8 euro en vermoed dat die wel weer een keer komt.
    bouw af over de komende maanden, maar voor de kapitaaluitkering
    hoop dat ook aan 8 te kunnen doen, maar lukt dat niet dan zal het zijn aan 7 of 7.50 , of waar we dan ook staan

    ga gewoon niet mee met mijn huidige positie in het HG avontuur, hou wel een restpositie aan die verder dan geen schade kan doen mocht het allemaal toch fout aflopen

    met 10% weging in mijn porto is TT voor mij niet langer een acceptabele risk/reward, ik breng het terug naar 2-3%

    heb het gewoon wat dit aandeel betreft fout gezien, had er veel en veel meer van verwacht, de opbrengst van Telematics zie ik anders dan velen hier als zeer bedroevend en laat zien dat HG gewoon moest verkopen, anders had TT nu aan 5 of 6 euro gestaan.

    dit aandeel is één grote mind-fuck
  7. forum rang 4 holenbeer 23 februari 2019 13:42
    quote:

    VanillaSky schreef op 23 februari 2019 11:28:

    [...]

    Grotendeels eens Wies maar ik denk dat je je hier aan 7 euro tekort doet als je wilt afbouwen. Ik wacht op een rally richting de 8 euro en vermoed dat die wel weer een keer komt.
    De vraag is natuurlijk ook of je met de vrijgekomen gelden elders sneller en met minder risico die 14 % stijging gaat krijgen. Genoeg afgestrafte fondsen die dat al weer terug hebben ingelopen en die wel een duidelijk toekomstperspectief hebben.
    Neem ASML, BESI, AMG, GLPG. De 1e 3 zijn in 2018 fors afgekomen en herstellen nu, GLPG is vorig jaar goed blijven liggen en staat zeer kort voor de belangrijkste onderzoeksresultaten van haar bestaan. En zo zijn er vast meer pareltjes te vinden, die meer aandeelhouderswaarde creëren. En beter communiceren.
  8. [verwijderd] 23 februari 2019 15:40
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 23 februari 2019 12:23:

    [...]

    bouw af over de komende maanden, maar voor de kapitaaluitkering
    hoop dat ook aan 8 te kunnen doen, maar lukt dat niet dan zal het zijn aan 7 of 7.50 , of waar we dan ook staan

    ga gewoon niet mee met mijn huidige positie in het HG avontuur, hou wel een restpositie aan die verder dan geen schade kan doen mocht het allemaal toch fout aflopen

    met 10% weging in mijn porto is TT voor mij niet langer een acceptabele risk/reward, ik breng het terug naar 2-3%

    heb het gewoon wat dit aandeel betreft fout gezien, had er veel en veel meer van verwacht, de opbrengst van Telematics zie ik anders dan velen hier als zeer bedroevend en laat zien dat HG gewoon moest verkopen, anders had TT nu aan 5 of 6 euro gestaan.

    dit aandeel is één grote mind-fuck

    De banken zullen blij met je zijn. Aan en verkooptransactiekosten...
  9. forum rang 7 JP Samosa 23 februari 2019 17:26
    quote:

    tatje schreef op 23 februari 2019 12:15:

    Telematics.

    Bij FD hadden ze het over de kip met de gouden eieren.
    Jos Versteeg had het over de kip met de gouden eieren.

    Zijn ze bij TT zo dom, of weten ze meer.

    Ik ga voor het laatste :-)

    In kanne en Kruike.

    www.in-kanne-en-kruike.com/

    Vorige exploitant Willy Brokamp, oude buurman van ons op het vrijthof.

    Willy had als voetballer altijd een grote bek, daar kon zelfs Cruijff niet tegen op, vandaar niet bij de WK selectie 1974 :-)
    Tatje,
    De gouden eieren zijn water-eieren geworden.
    De valse belofte om wat voor de aandeelhouders te doen, de magere ttt opbrangst, het mistige gegoogle ,pardon.gegoochel met Het terugbrengen van t aantal aandelen etc..........
    .maar goed,blijkbaar nog geen wake up call voor jou.

    Ach, het heeft soms wel iets aandoenlijks, de hondstrouwe aandeelhouder,no matter what
    Succes
  10. Benjamin G. 23 februari 2019 18:23
    Voor iedere TomTom belegger een aanrader: Tony Sheba Clean Disruption. Geeft een heldere visie op autonome voertuigen en mobility as a service. De disruptie van electrische autonome voertuigen is volgens hem enorm.

    Impact vanaf 2024 zeer goed zichtbaar en vanaf 2030 vrijwel geen individueel bezit van auto's meer. Het aantal verkochte auto's kan volgens hem terug met 80%. Ongetwijfeld met een 100% takerate op kaarten.

    www.youtube.com/watch?v=2b3ttqYDwF0

  11. Febo85 23 februari 2019 18:33
    Ik snap de huidige TT beleggers niet.
    Waarom zou je nu je geld maanden en misschien jaren in een fonds stoppen waar nagenoeg geen rendement te behalen valt ? Sterker nog, de kans op verdere daling is op dit moment veel groter dan een stijging.
    Als je bijvoorbeeld maandag je TT geld in AMG stopt dan is de kans erg groot dat je binnen een week 20% rendement gaat maken.
    AMG gaat zeer goede cijfers en idem outlook presenteren donderdag voorbeurs.
    Er zit ruim 10% hedgefunds short in dit aandeel welke er nog uit moeten...
    De staalgerelateerde aandelen (waar AMG in de mandjes ook onder valt) zijn uitgebodemd en beginnen weer aan een stijging. Zeker als Trumpie een US-China deal maakt zijn dit dé aandelen welke je nu moet hebben.
    De concurrentie van AMG (o.a. Albemarle) heeft afgelopen week al een voorproefje gegeven en flink gestegen op hun cijfers en outlook. AMG gaat volgen...
    Je kan altijd je centen weer over een paar maanden in TT steken. Er gaat voorlopig helemaal niets gebeuren bij dit al jaren dode fonds..behalve verdere kapitaalvernietiging. En ik neem aan dat jullie toch nog wat willen verdienen op de beurs..
    De keuze is aan jullie...

  12. löngterm 23 februari 2019 19:42
    quote:

    Febo85 schreef op 23 februari 2019 18:33:

    Ik snap de huidige TT beleggers niet.
    Waarom zou je nu je geld maanden en misschien jaren in een fonds stoppen waar nagenoeg geen rendement te behalen valt ? Sterker nog, de kans op verdere daling is op dit moment veel groter dan een stijging.
    Als je bijvoorbeeld maandag je TT geld in AMG stopt dan is de kans erg groot dat je binnen een week 20% rendement gaat maken.
    AMG gaat zeer goede cijfers en idem outlook presenteren donderdag voorbeurs.
    Er zit ruim 10% hedgefunds short in dit aandeel welke er nog uit moeten...
    De staalgerelateerde aandelen (waar AMG in de mandjes ook onder valt) zijn uitgebodemd en beginnen weer aan een stijging. Zeker als Trumpie een US-China deal maakt zijn dit dé aandelen welke je nu moet hebben.
    De concurrentie van AMG (o.a. Albemarle) heeft afgelopen week al een voorproefje gegeven en flink gestegen op hun cijfers en outlook. AMG gaat volgen...
    Je kan altijd je centen weer over een paar maanden in TT steken. Er gaat voorlopig helemaal niets gebeuren bij dit al jaren dode fonds..behalve verdere kapitaalvernietiging. En ik neem aan dat jullie toch nog wat willen verdienen op de beurs..
    De keuze is aan jullie...

    Hier spreekt een miljonair zo te horen. Met een rendement van 20% in een week en daar dan natuurlijk op voorsorteren met leverage kan dat gewoon niet mis gaan. Ondertussen short in dit TT fonds wat toch enkel waarde vernieteging is en kassa.

    Vooral de argumenten waarom dit aandeel dood zou zijn, zijn van erg hoge kwaliteit net als de fundering van waarom AMG goede cijfers gaat laten zien. (ik zeg niet dat dit niet zo gaat zijn)
  13. Febo85 23 februari 2019 19:48
    quote:

    löngterm schreef op 23 februari 2019 19:42:

    [...]



    Vooral de argumenten waarom dit aandeel dood zou zijn, zijn van erg hoge kwaliteit net als de fundering van waarom AMG goede cijfers gaat laten zien. (ik zeg niet dat dit niet zo gaat zijn)
    Omzetverlaging , minder winst per aandeel de aankomende jaren ,allemaal benoemd door het management zelf tijdens de jaarcijfers.
    Ik verzin dit niet zelf...
  14. Febo85 23 februari 2019 19:50
    quote:

    löngterm schreef op 23 februari 2019 19:42:

    [...]

    Hier spreekt een miljonair zo te horen. Met een rendement van 20% in een week en daar dan natuurlijk op voorsorteren met leverage kan dat gewoon niet mis gaan. Ondertussen short in dit TT fonds wat toch enkel waarde vernieteging is en kassa.

    Voor mij mag iedereen verder verlies nemen in TT , het is mijn geld niet.
    Ik garandeer ook niets tov AMG alleen dat de kans op een koerssprong omhoog vele malen groter is dan een negatieve reactie op de cijfers.
    Lees je in en concludeer zelf zou ik zeggen...
  15. forum rang 6 boem! 24 februari 2019 01:25
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 23 februari 2019 12:23:

    [...]

    bouw af over de komende maanden, maar voor de kapitaaluitkering
    hoop dat ook aan 8 te kunnen doen, maar lukt dat niet dan zal het zijn aan 7 of 7.50 , of waar we dan ook staan

    ga gewoon niet mee met mijn huidige positie in het HG avontuur, hou wel een restpositie aan die verder dan geen schade kan doen mocht het allemaal toch fout aflopen

    met 10% weging in mijn porto is TT voor mij niet langer een acceptabele risk/reward, ik breng het terug naar 2-3%

    heb het gewoon wat dit aandeel betreft fout gezien, had er veel en veel meer van verwacht, de opbrengst van Telematics zie ik anders dan velen hier als zeer bedroevend en laat zien dat HG gewoon moest verkopen, anders had TT nu aan 5 of 6 euro gestaan.

    dit aandeel is één grote mind-fuck

    De werkelijke reden dat dit aandeel een hele grote mind-fuck voor jou is geworden ligt toch echt bij jezelf.

    Indien je jouw strategie had gevolgd: niet zelf nadenken maar gebruik maken van de door analisten verwachte en bedachte koersfluctuaties op korte termijn dan was je eind 2015 gewoon met 100% winst(de run van 6 naar 12 euro) uitgestapt.
    Ook het laten vervallen van de door jou gewenste spreiding met risk-reward hoog in het defensieve vaandel is toch echt iets dat je alleen jezelf kunt verwijten.

    De door jou geplaatste opmerkingen in de quote hierboven tonen aan, dat je alle verstand hebt verloren indien het gaat over de waarde die je toekent aan TT en hoe je je hiertegen wilt wapenen.
    Vanuit de oververtegenwoordiging van TT in jouw porto heb je in gedachten besloten om de positie van 10% terug te brengen naar 2-3% voor de agio-uitkering.
    Je hoopt op 8 euro maar zegt ook met 7 of 7,50 euro te kunnen leven omdat je in geen geval het avontuur van HG met een zelfstandig A&E wil meemaken.
    Je laat je immer leiden door de koers van het moment en die koers heeft jou niet kunnen weerhouden van pertinente uitspraken waar het met de koers zal eindigen.
    Eerst 18 euro, daarna hebben we 15, 12 en 10 euro voorbij zien komen en nu krijgen we een maximaal koersdoel van 8 euro voorgeschoteld.

    Je denkt en zegt een hoop maar handelt daar niet naar.
    Indien je werkelijk meent wat je zegt waarom dan nu nog gewacht op de "mogelijke " 8 euro en waarom zou je de genormaliseerde positie van 2-3% aanhouden in het aandeel aanhouden indien jouw risk-reward analyse maar een ding aangeeft en dat is afscheid nemen.
    Je geeft aan, dat het geen verdere schade kan oplopen maar dat is natuurlijk aperte onzin.

    Om aan te geven hoe ver dat je de weg kwijt bent geef ik aan, dat je enerzijds stelt, dat TTT voor een veel te laag bedrag moest worden verkocht door HG terwijl je een alinea verder met een koers incl TTT komt van 5 a 6 euro.
    Waar is het verschil gebleven boven de 910 mio die TTT heeft opgebracht nog afgezien van de positieve kas van 400 a 500 mio.

    Wees een vent en handel naar wat JIJ vindt maar doe dat dan nadat je nog eens goed hebt nagedacht waar TT nu staat en beoordeel het aandeel op die merites.
    Onzinnige opmerkingen van koersen van 5 a 6 euro incl TTT nadat je aangeeft dat de opbrengst van 910 mio geen recht doet aan de waarde die moet worden toegekend geeft geen blijk van dat proces.

    De toekomst van een zelfstandig A&E is uiterst ongewis.
    De ongoing hoge R&D-kosten geven op de huidige omzet hoegenaamd geen rendement en kan enkel de goede richting in worden gebracht indien de omzet met minimaal 35% toeneemt.

    Ik blijf zelf in alle rust zitten als aandeelhouder omdat de groei in A&E bemoedigend en de uitgangspositie van TT zeer beloftevol is met als achtervang dat de assetwaarde van de maps bij verkoop in ieder geval meer opbrengt dan wat nu opgesloten zit in de huidige koers indien die positieve ontwikkeling qua omzet uitblijft.



  16. [verwijderd] 24 februari 2019 04:14
    Wat denken jullie wat TT waard kan zijn bij een verkoop? Tele Atlas is natuurlijk voor 2900 miljoen gekocht door TT en ze hebben nog een paar cashcows en de veelbelovende autonoom rijden tech..

    Maar wat zou TT nu doen in deze huidige markt, wat zou het de Grote Tech Broeders zoals Microsoft en Apple en Google eventueel waard kunnen zijn? Zouden ze TA veel harder kunnen laten renderen als TT het doet bijv. door er veel meer commerciële data in te verwerken waar zij al over beschikken?

    TA was in 2009 2900 miljoen waard, TT doet 675 miljoen omzet, volgens ING is het € 9,50 waard, met een TT dat wil 55 miljoen euro uitgeven aan investeringen. De aangepaste winst per aandeel halveert ten opzichte van 2018 naar 0.15 per share.. 35,5 mil. + 55 winst aan investments = eigenlijk een winstprognose van € 90.5 miljoen, tja en die wordt altijd laag aangehouden door Gorddijntjes..

    15*100 mil. = 1.5 mld. : 235= 6,38 + 3.20 divi die al gepocked is= € 9.58 per share, ex. overname premie 35%..

    Nouja, ben nieuwsgierig wat rest van het forum denkt, hoogte van een gefundeerd bod, ben benieuwd..
3.056 Posts
Pagina: «« 1 ... 140 141 142 143 144 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links