Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Klimaatdiscussie: opwarming aarde door mens of natuur

38.978 Posts
Pagina: «« 1 ... 133 134 135 136 137 ... 1949 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 rationeel 21 februari 2019 18:38
    De belangrijkste taken van het PBL zijn:

    Het in beeld brengen van de actuele kwaliteit van milieu, natuur en ruimte en het evalueren van het gevoerde beleid;

    Het verkennen van de toekomstige maatschappelijke ontwikkelingen die van invloed zijn op de kwaliteit van milieu, natuur en ruimte, en het op voorhand evalueren van mogelijke beleidsopties;

    Het signaleren en agenderen van maatschappelijke vraagstukken die van belang zijn voor milieu, natuur en ruimte;

    Het identificeren van mogelijke strategische opties voor het bereiken van overheidsdoelen op het gebied van milieu, natuur en ruimte.

    Bij het PBL werken 240 werknemers, van wie ...200... fulltime. Meer dan 80 procent van de medewerkers heeft een academische achtergrond. Het gaat onder meer om biologen, economen, natuurkundigen, planologen, wiskundigen, sociologen, sociaal geografen, bestuurskundigen en landbouwingenieurs. De organisatie is onderverdeeld in 2 stafbureaus en 7 inhoudelijke sectoren.

    Zie afbeelding

    Tot 2008 was Dineke Mulock Houwer er interim-directeur. Zij werd in dat jaar opgevolgd door directeur Maarten Hajer, die in 2015 weer werd opgevolgd door directeur Hans Mommaas. Dr.ir. Andre van Lammeren is de huidige onderdirecteur.

    Lijkt een machtig orgaan.

    www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...
  2. forum rang 10 voda 21 februari 2019 20:30
    LOL!
    Californië wil snelwegen zonder snelheidslimiet ‘voor een beter milieu’

    ‘Snelwegen zonder snelheidslimiet zijn beter voor het milieu’, aldus de Amerikaanse senator John Moorlach. Hij diende daarom een wetsvoorstel in om op 400 kilometer snelweg tussen Los Angeles en San Francisco de snelheidsbeperking op te heffen.

    Erik Kouwenhoven 21-02-19, 20:00

    Het wetsvoorstel komt er als gevolg van een geflopt spoorwegproject. De Californische overheid probeert al jarenlang om een hogesnelheidslijn aan te leggen tussen San Francisco en Los Angeles. De wegen tussen de twee megasteden zijn namelijk dramatisch verzadigd en het hele traject is vaak één lange file. Helaas blijven de kosten voor het aanleggen van de nieuwe spoorweg verder en verder oplopen.

    Daarom wil Senator John Moorlach langs de bestaande snelwegen (Interstate 5 en Route 99) in elke richting twee extra baanvakken laten aanleggen waar geen snelheidsbeperking zou gelden. Als een percentage van de auto’s veel sneller kan reizen, zo redeneert hij, dan ontstaan er ook minder files. Zijn inspiratie heeft de republikeinse senator gehaald bij de Duitse Autobahn.

    ,,Op de Duitse autobahn zijn minder ongelukken dan op onze Interstates en ondertussen verbrand je je brandstof op hoge snelheid een stuk efficiënter dan wanneer je 20 minuten achter twee inhalende vrachtwagens hangt”, stelt hij tegenover nieuwszender CBS Sacramento. Andere medestanders benoemen een ander bijkomend voordeel: welgestelde toeristen met dure sportauto’s komen naar Californië om hun topsnelheid te ervaren en meer toerisme betekent meer inkomsten.

    www.ad.nl/auto/californie-wil-snelweg...
  3. forum rang 6 izdp 21 februari 2019 20:58
    quote:

    rationeel schreef op 21 februari 2019 18:03:

    [...]

    Je lijkt op Nijpels. Waarom zing je de lofzang op je vrij staande woning.
    Ga toch net als zovelen lekker de lucht in. Met de lift ben je zo op 12 hoog. Als de lift het doet tenminste en anders kun jij toch nog wel goed trappen lopen?

    Bij eventuele brand minder kans op redding. Maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

    Ook voor kinderen minder aangenaam. Maar die heb je niet dus voor de kleintjes hoef je het niet te laten.
    Zoals gewoonlijk kan je niet op de inhoud reageren.
    Ik noemde onweerlegbare feiten.

    Lastig hè feiten voor leden van de partij van de balkende ezel.
  4. forum rang 6 izdp 21 februari 2019 21:01
    quote:

    voda schreef op 21 februari 2019 20:30:

    LOL!
    Californië wil snelwegen zonder snelheidslimiet ‘voor een beter milieu’

    ‘Snelwegen zonder snelheidslimiet zijn beter voor het milieu’, aldus de Amerikaanse senator John Moorlach. Hij diende daarom een wetsvoorstel in om op 400 kilometer snelweg tussen Los Angeles en San Francisco de snelheidsbeperking op te heffen.

    Erik Kouwenhoven 21-02-19, 20:00

    Het wetsvoorstel komt er als gevolg van een geflopt spoorwegproject. De Californische overheid probeert al jarenlang om een hogesnelheidslijn aan te leggen tussen San Francisco en Los Angeles. De wegen tussen de twee megasteden zijn namelijk dramatisch verzadigd en het hele traject is vaak één lange file. Helaas blijven de kosten voor het aanleggen van de nieuwe spoorweg verder en verder oplopen.

    Daarom wil Senator John Moorlach langs de bestaande snelwegen (Interstate 5 en Route 99) in elke richting twee extra baanvakken laten aanleggen waar geen snelheidsbeperking zou gelden. Als een percentage van de auto’s veel sneller kan reizen, zo redeneert hij, dan ontstaan er ook minder files. Zijn inspiratie heeft de republikeinse senator gehaald bij de Duitse Autobahn.

    ,,Op de Duitse autobahn zijn minder ongelukken dan op onze Interstates en ondertussen verbrand je je brandstof op hoge snelheid een stuk efficiënter dan wanneer je 20 minuten achter twee inhalende vrachtwagens hangt”, stelt hij tegenover nieuwszender CBS Sacramento. Andere medestanders benoemen een ander bijkomend voordeel: welgestelde toeristen met dure sportauto’s komen naar Californië om hun topsnelheid te ervaren en meer toerisme betekent meer inkomsten.

    www.ad.nl/auto/californie-wil-snelweg...
    LOL inderdaad.

    De VS is echt als een bananenrepubliek.
    Waar China in zeer hoog tempo het ene na het andere hogesnelheidstraject aanlegt heeft de hele VS een paar zielige km's van dit spoor.

    Losers!
  5. [verwijderd] 21 februari 2019 21:25
    quote:

    rationeel schreef op 21 februari 2019 18:03:

    [...]
    (...)
    Ga toch net als zovelen lekker de lucht in. Met de lift ben je zo op 12 hoog. Als de lift het doet tenminste en anders kun jij toch nog wel goed trappen lopen?

    Bij eventuele brand minder kans op redding. Maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

    (...)
    Daar staat tegenover dat de voeten bij een overstroming droog blijven.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 februari 2019 23:39
    quote:

    izdp schreef op 21 februari 2019 17:21:

    We kunnen met gemak het vijfvoudige aan voedsel produceren.
    Vervuiling is een keuze en niet meer dan dat.
    De verstedelijking wereldwijd laat steeds meer ruimte over voor de andere natuur.

    Kortom kortzichtigheid is vooral troef bij de stellingnemers van te veel mensen.
    Ongelooflijk stupide en gemakzuchtig commentaar. Aanhanger van die enge professor Louise Fresco zeker?
    Waar dacht je dat alle producten die in de metropolen gebruikt/verspild worden vandaan komen?

    Ik neem alle voorgestelde klimaatmaatregelen en op de burger gerichte oproepen om minder vlees te eten met een flinke korrel zout zolang er niet bij gezegd wordt dat de enige echte lange-termijnoplossing is: beperking van de bevolkingsgroei!
    Zelfs de PvdD durft dit niet in hun programma te zeggen. Vind ik dom en laf, valt me zwaar van ze tegen.

    P.S. Ik ben géén klimaatscepticus!

  7. forum rang 6 izdp 21 februari 2019 23:54
    Je zegt het al goed: er is een enorme verspilling van reeds geproduceerd voedsel in de ontwikkelde landen.
    Maar ook in de onderontwikkelde en dat heeft te maken met logistiek en geld.
    Net zo met de daadwerkelijke productie en productiemogelijkheden.
    Die zijn gigantisch en worden nu niet benut want onrendabel.

    Het is puur geld en kiezen en niets meer dan dat.
    Ik ben er heilig van overtuigd.

    Het niet willen delen, het aanpassen, de angst dat velen hongerigen op de deur kloppen is totaal iets anders.
  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 februari 2019 00:06
    quote:

    voda schreef op 21 februari 2019 20:30:

    ...
    ‘Snelwegen zonder snelheidslimiet zijn beter voor het milieu’, aldus de Amerikaanse senator John Moorlach. Hij diende daarom een wetsvoorstel in om op 400 kilometer snelweg tussen Los Angeles en San Francisco de snelheidsbeperking op te heffen.

    Het wetsvoorstel komt er als gevolg van een geflopt spoorwegproject. De Californische overheid probeert al jarenlang om een hogesnelheidslijn aan te leggen tussen San Francisco en Los Angeles. De wegen tussen de twee megasteden zijn namelijk dramatisch verzadigd en het hele traject is vaak één lange file. Helaas blijven de kosten voor het aanleggen van de nieuwe spoorweg verder en verder oplopen.

    Daarom wil Senator John Moorlach langs de bestaande snelwegen (Interstate 5 en Route 99) in elke richting twee extra baanvakken laten aanleggen waar geen snelheidsbeperking zou gelden. Als een percentage van de auto’s veel sneller kan reizen, zo redeneert hij, dan ontstaan er ook minder files.
    ...
    Hogere maximumsnelheden lossen de files niet op. Een maximale doorstroming (intensiteit) wordt namelijk behaald bij snelheden rond 110 km/uur. Dat komt omdat bij hogere snelheden de volgafstand toeneemt (anders krijg je teveel kop/staartbotsingen).

    En baanvak is een stuk weg tussen twee aansluitingen, of meer in het algemeen: tussen twee hectometerposities. Het gaat dus om iets in de lengterichting, ongeacht de breedte van de rijbaan of het aantal stroken. Dus de senator wil die weg verlengen(?!?). Of heeft het AD het verkeerd vertaald?

    Als de man bedoelt dat het aanleggen van extra rijstroken de files zal reduceren heeft hij natuurlijk gelijk. Althans tijdelijk, namelijk tot het latente verkeersaanbod de weg weer dicht zal doen slibben.

  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 februari 2019 00:17
    quote:

    izdp schreef op 21 februari 2019 23:54:

    Je zegt het al goed: er is een enorme verspilling van reeds geproduceerd voedsel in de ontwikkelde landen.
    Maar ook in de onderontwikkelde en dat heeft te maken met logistiek en geld.
    Net zo met de daadwerkelijke productie en productiemogelijkheden.
    Die zijn gigantisch en worden nu niet benut want onrendabel.

    Het is puur geld en kiezen en niets meer dan dat.
    ...
    Inderdaad heeft honger vaak met dat soort dingen te maken.

    Voedselproductie is dan ook het minst belangrijke argument om overbevolking tegen te gaan. Algemeen welzijn, vrede en veiligheid, milieuvervuiling (plastic soep etc.), ruimte voor de natuur, uitsterven van soorten, gebrek aan bepaalde grondstoffen etc. zijn veel belangrijkere argumenten.

  10. forum rang 6 izdp 22 februari 2019 00:54
    Eens.
    Ik waardeer ook je discussie rond klimaat.
    Hier hetzelfde: niet het voedsel, maar alles wat de mens teweeg kan brengen -en doet- is de eigenlijke discussie.
    En die is overduidelijk veel te lastig voor veel mensen.
    En sorry hoor, door jouw pleidooi voor 10 miljoen vermijd je ook de discussie.
    En ik vind dat niet verstandig want de groei van de wereldbevolking is er nu eenmaal.
    En wij westen groeien allang niet meer.
    Ik zie dat niet als bedreiging maar als een uitdaging.
    Net zoals ooit onze scheepjes een onbekende wereld tegemoet gingen.
    Als ik denk aan de volkerenbond tot en met de UN: help?
    Zie dan de EU van paar landjes tot wat het nu is.
    Niet makkelijk, veel kabaal maar wel samen.
    Vallen en opstaan, maar alleen samen kan de wereldbevolking de aarde aan.
    Anders ja, dan zal de aarde steeds onbarmhartiger zijn als de zeven plagen.
  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 februari 2019 02:29
    quote:

    izdp schreef op 22 februari 2019 00:54:

    Hier hetzelfde: niet het voedsel, maar alles wat de mens teweeg kan brengen -en doet- is de eigenlijke discussie.
    En die is overduidelijk veel te lastig voor veel mensen.
    En sorry hoor, door jouw pleidooi voor 10 miljoen vermijd je ook de discussie.
    En ik vind dat niet verstandig want de groei van de wereldbevolking is er nu eenmaal.
    ...
    Ik vermijd discussie over het menselijk gedrag niet. Maar hoge bevolkingsdichtheden zijn ook een probleem. Voor mij is het daarom én én.

    Die Tien Miljoen voor NL is natuurlijk symbolisch.

  12. forum rang 6 izdp 22 februari 2019 03:01
    Gevaarlijk BDB.
    Zo ben je zieltje en win je zieltjes voor pvv en fvd.
    Dat wil je ook niet en waar dan wel?
    Ik stem al vele jaren blanco bv en ik zou echt graag anders willen.
    Symbolen?
    Jij en oorlog en ouders die gedaan hebben moeten je waarschuwen: wijs ze af.
    Verwar ze niet met tradities die grond hebben.
    Die gaan niet om geld, kleur, ras, geloof of sekse.

  13. forum rang 10 rationeel 22 februari 2019 10:10
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 22 februari 2019 02:29:

    [...]
    Ik vermijd discussie over het menselijk gedrag niet. Maar hoge bevolkingsdichtheden zijn ook een probleem. Voor mij is het daarom én én.

    Die Tien Miljoen voor NL is natuurlijk symbolisch.

    De 10 miloen was het keerpunt.

    Net zo'n ijkpunt als de Tweede Wereldoorlog.

    Stop:)

    Er zou een monument voor opgericht moeten worden.

    Verstand komt met de jaren, maar sommig verstand gaat blijkbaar WEG met de jaren.
  14. forum rang 10 rationeel 22 februari 2019 10:14
    quote:

    izdp schreef op 22 februari 2019 03:01:

    Gevaarlijk BDB.
    Zo ben je zieltje en win je zieltjes voor pvv en fvd.
    Dat wil je ook niet en waar dan wel?
    Ik stem al vele jaren blanco bv en ik zou echt graag anders willen.
    Symbolen?
    Jij en oorlog en ouders die gedaan hebben moeten je waarschuwen: wijs ze af.
    Verwar ze niet met tradities die grond hebben.
    Die gaan niet om geld, kleur, ras, geloof of sekse.

    Jij weet niet wat je wilt. Een dolende ziel.

    Anderen weten het wel. Gelukkig maar.

    Jij weet niets anders te doen dan destuctief, negatief te zijn.

  15. forum rang 10 rationeel 22 februari 2019 10:52
    Rekenfouten als gevolg van klimaatreligie

    Politici die als evangelisten de klimaatreligie belijden, dragen niet bij aan het door henzelf noodzakelijk geachte maatschappelijke draagvlak voor maatregelen, schrijft ...Carla Joosten... Zeker niet als ze zich op verkeerde cijfers baseren.

    Dat het kabinet bij de voorspelling van de energiekosten is uitgegaan van verouderde cijfers, is een rechtstreeks gevolg van het gehaast met het ontwerp-Klimaatakkoord. Het Planbureau voor de Leefomgeving was daar zo druk mee dat er geen tijd was voor een Nationale Energieverkenning 2018. En daarom ging het kabinet bij de berekening van de nieuwe tarieven en belastingen uit van de verkenning van 2017.

    Energienota zou niet oplopen

    Het hele kabinet suste eind vorig jaar de ophef over het nieuws dat de energierekening in 2019 fors zou oplopen. Van premier... Mark Rutte (VVD)... tot vicepremier... Kajsa Ollongren (D66)..., allen zeiden dat de gestegen kosten (lees: vooral belastingen) zouden worden gecompenseerd door fiscale maatregelen.

    Van een prijsstijging van honderden euro’s zou überhaupt geen sprake zijn. Staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat... Mona Keijzer (CDA...) sprak in debat met... PVV-Kamerlid Alexander Kops... ronduit van bangmakerij.

    En zie: de prijsvergelijkers... Pricewise.nl... en ...Gaslicht.com... die voorspelden dat de energierekening in 2019 met gemiddeld ruim... 300 euro... zou stijgen, krijgen gelijk, bleek afgelopen weekeinde uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. De oorzaak van alle onenigheid blijkt een misrekening door het kabinet.

    www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...
  16. forum rang 10 rationeel 22 februari 2019 10:54
    www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...

    Nog voor de transitie is begonnen, betalen huishoudens het gelag

    Nog voordat de energietransitie is begonnen, betalen de huishoudens het gelag door de hogere energiebelasting en hogere leveringstarieven. Die belasting is het gevolg van het principe in het Regeerakkoord dat de vervuiler betaalt en dat minder verbruik wordt gestimuleerd.

    De verduurzaming slaat al een gat in de portemonnee, blijkt nog voordat er ook maar één van de zeshonderd maatregelen uit het concept-Klimaatakkoord is ingegaan.

    Politici lijden aan klimaatkoorts

    De blunder van het kabinet illustreert nog eens hoezeer politici lijden aan klimaatkoorts. Ze hollen amechtig achter (streef)cijfers aan, en dat draagt niet bij aan evenwichtig beleid. Iets wat heel politiek Den Haag zich moet aantrekken.
  17. forum rang 10 rationeel 22 februari 2019 11:00
    T.K. Krijgsman:

    Deze fouten komen zeker niet voort uit overhaasten. U volgt de politiek ook wat langer en het is vast patroon dat premier... Rutte als MP... liegt alsof het gedrukt staat als hij moeilijke besluiten moet verkopen. Het kabinet verhoogd alle belastingen, in het bijzonder de energie belastingen en vind het dan gek dan de burger erop achteruit gaat ! Ze zijn toch wel bij hun volle verstand ? Nee, mevrouw ...Joosten..., niet overhaast, maar welbewust is dit met leugens aan de volksvertegenwoordiging verkocht. En als de volksvertegenwoordiging dit pikt ,dan verkopen zij op dezelfde manier een krankzinnig klimaatakkoord. En dat zal me niet verbazen want het gezond verstand in de 2e kamer is al geruime tijd geleden buitenspel gezet.

    www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...
  18. forum rang 10 rationeel 22 februari 2019 11:05
    Frits W. van Dijk:

    Het eçhte, diepe probleem is dat deze mensen het niet kunnen. Neem nou... Wiebes... Die molt eerst de Belastingdienst door een krankzinnige vertrekbonus in te stellen. En hup, door naar het volgende project: de energietransitie. Deze gang van zaken nekt ons land. Ze worden weer gespaard! "Op verkeerde cijfers gebaseerd". ZE ZIJN INCAPABEL. Een zinnig mens komt niet met een decreet als "NL van het gas af". Dat is een overhaaste conclusie en beslist een brug te ver voor de... 8.000.000... bestaande panden die daarvoor vaak ingrijpend omgebouwd moeten worden. Onbetaalbaar (tig honderd miljard), onuitvoerbaar (nooit voldoende vaklui, veel panden ongeschikt) onzinnig (NL draagt minder dan... 0,4% ...aan de opwarming bij, als de theorie al mocht kloppen) en onpraktisch (uit de pas met andere landen, kapitaalvernietiging). Er is genoeg gas tegen concurrerendeprijzen op de wereldmarkt: we kunnen ‘Groningen’ sluiten en hangen ons niet op aan Rusland. Ook logistiek kunnen we het aan. Het zou de aanpak al heel wat realistischer maken als dit ‘geen-gas-plan’ voor bestaande bouw vantafel gaat. Misschien dat het nu tanende draagvlak zich dan zal herstellen. Maar van deze zittende incapabelen mogen we dit heil niet verwachten. Die kunnen alleen een lesje op blijven zeggen.

    www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...
38.978 Posts
Pagina: «« 1 ... 133 134 135 136 137 ... 1949 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 +0,00%
EUR/USD 1,0613 -0,28%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.751,90 -0,48%
Gold spot 2.410,51 +1,31%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

VIVORY...
+11,51%
JUST E...
+5,71%
Air Fr...
+4,18%
FASTNED
+3,00%
RANDST...
+2,65%

Dalers

Pharming
-9,63%
ASMI
-6,10%
Avantium
-6,01%
PostNL
-5,84%
TomTom
-3,31%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links