Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 4,012 25 apr 2024 09:02
  • -0,008 (-0,20%) Dagrange 4,012 - 4,032
  • 6.851 Gem. (3M) 1,4M

BAM februari 2019

2.458 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 123 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Tartessos 18 februari 2019 15:51
    Los van de gunning is het een belangrijke prestige opdracht. Het hoogwaardige OV komt er aan en wordt met medewerking van provincie en gemeentes in opdracht gegeven. Uiteindelijk door ProRail. Winstmarges zijn in deze sector hoog (+10%) in rustige tijden. Laat staan deze overspannen tijden....

    Daar wil je als aannemer tussen zitten. Dat zitten ze nu. Prachtige opdracht.
  2. Cementwagen 18 februari 2019 15:53
    Aanleg ov-lijn moet van rechter toch naar BAM
    Gepubliceerd op 18 feb 2019 om 15:44 | Views: 0
    Artikel
    Reacties
    Gerelateerde instrumenten
    BAM 15:28
    3,20 +0,08 (+2,63%)

    ARNHEM (AFN) - ProRail moet de opdracht voor de aanleg van een ov-lijn tussen Hilversum en Huizen alsnog aan bouwbedrijf BAM geven. De spoorbeheerder gunde de klus na een openbare aanbesteding aan een bouwcombinatie met VolkerWessels. Na hoger beroep van BAM oordeelde het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden dat die beslissing op basis van een verkeerde beoordelingsmethode is genomen.
    Het gaat om een speciale snelle busverbinding om de regio 't Gooi beter aan te sluiten op het spoorwegnet. De kwestie draait om de scores die BAM en de concurrerende bouwcombinatie behaalden voor het beperken van overlast. Dit kan op twee manieren worden bepaald.
    Bij de ene methode komt een team van experts tot een consensus. Daarbij zou de bouwcombinatie van VolkerWessels als winnaar uit de bus komen. Maar het is ook mogelijk de score puur rekenkundig te bepalen. Dan zou BAM de meest geschikte bouwer voor de lijn zijn.
    Het hof oordeelt nu dat de rekenkundige manier de juiste is, omdat dit zou volgen uit de zogeheten inschrijvingsleidraad. Dat is het document waarin ProRail zijn eisen voor de aanleg van de ov-lijn uit de doeken heeft gedaan.
  3. forum rang 7 boldie 18 februari 2019 15:56
    quote:

    Tartessos schreef op 18 februari 2019 15:51:

    Los van de gunning is het een belangrijke prestige opdracht. Het hoogwaardige OV komt er aan en wordt met medewerking van provincie en gemeentes in opdracht gegeven. Uiteindelijk door ProRail. Winstmarges zijn in deze sector hoog (+10%) in rustige tijden. Laat staan deze overspannen tijden....

    Daar wil je als aannemer tussen zitten. Dat zitten ze nu. Prachtige opdracht.
    zekers maar koers doet er niet veel op zo vlak voor de cijfers zo te zien.
2.458 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 123 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links