Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Koffiepraatjes

3.401 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 171 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 7 februari 2019 18:35
    Plan bedenktijd oogst kritiek AFM en Euronext

    Gepubliceerd op 7 feb 2019 om 18:31 | Views: 0

    Euronext 17:35
    52,80 -0,60 (-1,12%)

    DEN HAAG (ANP) - Toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) en beursuitbater Euronext hebben forse kritiek op het voorstel om een wettelijke bedenktijd in te voeren bij onder meer bedrijfsovernames. Minister Sander Dekker van Rechtsbescherming wil met de wet bedrijven de mogelijkheid geven een pauze van 250 dagen in te lassen, waarin ze alle voors en tegens van bijvoorbeeld een overnamebod kunnen wegen.

    De organisaties wijzen er in een openbare consultatie op dat de bedenktijd de aantrekkelijkheid van het Nederlandse bedrijfsleven voor buitenlandse investeerders teniet kan doen. Zo schrijft de AFM dat de maatregel topbestuurders tijdens de bedenktermijn impliciet beschermt, terwijl de rechten van aandeelhouders in dezelfde tijd worden beknot.

    Euronext, dat onder andere de beurs in Amsterdam uitbaat, is bang dat de bedenktijd het imago van Nederland als open economie schaadt. Dat terwijl investeringen vanuit het buitenland in Nederlandse bedrijven belangrijk zijn voor de economie.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 8 februari 2019 18:08
    Windmolens staan in de weg voor D66-droom
    ’Schiphol in zee kost tientallen miljarden’

    Door Alexander Bakker
    Updated 12 min geleden
    15 min geleden in BINNENLAND

    Den Haag - De bouw van een luchthaven in de Noordzee kost naar schatting tussen de 33 tot 46 miljard euro. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Uit het rapport blijkt dat er tal van nadelen kleven aan een verhuizing van Schiphol naar een nog te bouwen luchthaveneiland.

    Het idee om de luchthaven te verplaatsen naar de Noordzee popt regelmatig op. Nu het debat over toekomstige groei van Schiphol speelt is het thema weer actueel. D66-Kamerlid Paternotte vroeg minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) vorig jaar om opnieuw een ‘quickscan’ te doen naar de kosten en haalbaarheid. D66 droomt al jaren van een luchthaven in zee.

    Windmolens

    Uit het rapport blijkt dat de kosten nu fors hoger zijn dan de schattingen die eind jaren negentig zijn gemaakt door onder meer Schiphol (22,5 miljard) en Rijkswaterstaat (28 miljard). Een ander struikelblok is de Noordzee zelf. Door de bouw van gigantische windmolenparken, natuurgebieden, scheepvaartroutes en visserijgronden is zo’n beetje alles volgepland.

    De luchthaven in zee zou direct naast zo’n nieuw windmolenpark komen én dat is in de praktijk niet mogelijk. Dat betekent dat de bouw van een vliegveld ten koste zou gaan van windmolens.

    Hoewel uit het rapport blijkt dat het nog steeds niet onmogelijk is om een luchthaven in zee te bouwen, staat wel al vast dat het tientallen jaren zou duren voor het vliegveld kan openen. Het jaar 2050 wordt zelfs onhaalbaar geacht.

    Voordelen

    Er zijn ook voordelen. De luchthaven zou bijvoorbeeld makkelijker kunnen groeien, de geluidsoverlast op het vasteland kan afnemen, in Amsterdam kan hoger worden gebouwd en op de plek van Schiphol zelf ontstaat ruimte voor woningbouw en natuur.

    Tegelijkertijd blijkt uit de quickscan dat er op andere plekken juist de situatie slechter kan worden. De aan- en uitvliegroutes zullen opnieuw deels over land lopen. Vooral de kustregio’s krijgen daardoor te maken met herrie. Verder schetst het rapport minpunten voor de natuur in zee, de gevolgen voor het klimaat en langere reistijden voor werknemers op de luchthaven.

    Meer onderzoek

    Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) geeft in een brief aan de Tweede Kamer niet een duidelijk oordeel over de toekomstdroom voor een luchthaven in zee, maar in haar samenvatting van het rapport staan meer nadelen dan voordelen. Ook stelt ze dat de bouw van windmolenparken onderdeel is om de doelen van het klimaatakkoord van Parijs te halen.

    Tegelijkertijd erkent de VVD-bewindsvrouw dat er met name in de regio rond Schiphol veel enthousiasme is voor het idee van een luchthaven in zee.

    „Ik ben me er van bewust dat de quickscan nog geen antwoord geeft op alle vragen die er liggen rond de luchthaven in zee”, geeft de VVD-bewindsvrouw toe aan de Kamer. „Nader onderzoek kan hier meer duidelijkheid over verschaffen. Ik ga hierover graag het gesprek met de Kamer aan.”
  3. forum rang 10 voda 8 februari 2019 20:10
    Te land, niet ter zee, wel in de lucht

    Vliegende auto's sciencefiction? Niet bepaald. Analisten van Morgan Stanley zien personenvoertuigen in de lucht als een markt waarin over 20 jaar ten minste $615 mrd en misschien zelfs $2900 mrd omgaat. De eerste luchtauto’s zijn de testfase al voorbij. Zien we binnenkort vanuit de file bemande drones overvliegen?

    Er is in Nederland nogal wat ophef over Uber-chauffeurs die hun werk als een soort game zouden ervaren en - aangespoord door hun Uber-app - almaar doorrijden om extra beloning te krijgen. Zo raken ze oververmoeid en veroorzaken ze ongevallen. Op dit moment vindt onderzoek plaats naar enkele ernstige ongelukken in en rond Amsterdam waarbij Uber-chauffeurs waren betrokken.

    Het is de vraag of er in de nabije toekomst überhaupt nog menselijke chauffeurs nodig zijn voor diensten als die van Uber.
    Mede door nieuwe technologie als 5G en het Europese satellietnavigatieprogramma Galileo, zullen zelfsturende voertuigen beter, veiliger en sneller manoeuvreren, is de verwachting. En raakt de mens steeds verder verwijderd van het stuurwiel of de stuurknuppel.

    Vliegende auto's sciencefiction?
    Niet bepaald. Analisten van Morgan Stanley zien personenvoertuigen in de lucht als een markt waarin over 20 jaar ten minste $615 mrd en misschien zelfs $2900 mrd omgaat. De eerste luchtauto’s zijn de testfase al voorbij. Zien we binnenkort vanuit de file bemande drones overvliegen?

    Motorloze rotor
    Want niet alleen op de weg, ook in de lucht wordt het druk met autonoom bewegende voertuigen, afgaand op de vele projecten met vliegende auto's of andere toestellen. Veel producenten experimenteren met voertuigen die elk op hun eigen manier de lucht in kunnen. Op benzine of elektriciteit. Of hybride, met beide energiebronnen. Met propellers en/of motorloze rotor. Verticaal startend of horizontaal.

    Uit onderzoek van adviesbureau Roland Berger dat in mei vorig jaar verscheen, bleek dat er op dat moment wereldwijd 134 projecten waren op het gebied van elektrische vliegtoestellen. De meeste zijn er in de VS en Europa en ongeveer de helft van alle projecten betreft stedelijke luchttaxi's.

    Dat is niet zo verrassend want met volledige elektrische voortstuwing komt het gemiddelde toestel op dit moment nog niet ver genoeg om de reguliere luchtvaart te verzorgen. In zijn rubriek 'Vooruit' schetst Maarten Steinbuch deze week een toekomstbeeld van gewone vliegtuigen op batterijen.

    Korte afstanden
    Vooralsnog dus vooral initiatieven voor de korte afstanden. Op 23 januari 2019 was de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing zo ver: een prototype van zijn eerste vliegende auto slaagde erin een gecontroleerde start te maken, te vliegen en te landen tijdens een testvlucht in de staat Virginia.

    Het voertuig werkt met propellers zoals die op een drone, is elektrisch en ontworpen om passagiers over verstopte wegen in stedelijk gebied te transporteren. De actieradius is met slechts 80 kilometer bescheiden, maar moet toch ruim voldoende zijn in stedelijk gebied.

    Met deze eerste testvlucht sluit Boeing aan in een rij van fabrikanten die snuffelen aan het stedelijk personenvervoer in de lucht. Want Boeing is bepaald niet de enige fabrikant die zich een deel van de markt voor vliegende auto's wil toe-eigenen. Ook het Nederlandse PAL-V, het Britse Aston Martin, Google en de combinatie Airbus/Audi beschouwen vliegende auto's voor personen en pakketten als een activiteit die mogelijk disruptief kan zijn voor de luchtvaart. En vinden dit dus dermate belangrijk dat ze er vanaf het prille begin bij betrokken willen zijn.

    De testvlucht van Boeing is geen primeur. PAL-V, de onderneming uit het Brabantse Raamsdonkveer die vliegende auto's maakt met een zelfdraaiende rotor en een propeller achterop, heeft al meer vluchten achter de rug en doet als het goed is nog dit jaar de eerste modellen in de verkoop. In tegenstelling tot veel andere producenten is de PAL-V geen drone, maar in feite een gyrocopter met inklapbare vleugels en rotor. En niet elektrisch.

    De Vahana, een zelfsturende luchttaxi ontwikkeld door A3, het techbedrijf van Airbus in Silicon Valley, zweefde vorig jaar al door de lucht.

    Airbus en Audi werken samen in een project voor een drone-auto die zowel autonoom rijdt als vliegt: de Pop.up Next. Het concept van Audi en Airbus lijkt eenvoudig: een zelfrijdende auto zoekt een platform waarop grote drones kunnen landen. De auto krijgt de drone vervolgens boven op het dak, waarop het apparaat er zich aan vastklampt. Daarop vliegt de drone compleet met zijn vracht eronder weg naar de bestemming die de passagier eerder had opgegeven.

    Venijnig brommen
    Ook Intel en het Chinese EHang testen vliegende auto's. Vorig jaar liet KPN in Nederland de venijnig brommende Ehang los in de Johan Cruijff Arena. Om problemen in het luchtruim te voorkomen met al die drones is snel 5G-internet nodig en KPN zegt daarom nu al proeven te doen met de luchtauto's.

    Wat dat betreft lijkt Boeing wat aan de late kant met zijn vliegende auto. De pogingen van Boeing om de markt te betreden werden serieus met de overname in 2017 van Aurora Flight Sciences. Dat bedrijf was al bezig met de ontwikkeling van een vliegende taxi, in samenwerking met Uber Technologies Inc. Boeing NeXt gaf Aurora de opdracht om het geteste prototype te ontwerpen en te ontwikkelen.

    Maar Boeing zei na de test van 23 januari niet of het model ook is bedoeld voor Uber. Het taxiplatform zelf deelde echter in een afzonderlijke verklaring mee dat Boeings voertuig in aanmerking komt om als taxi voor het geplande Uber Air Network te fungeren. Naar verluidt zullen Dallas-Fort Worth en Los Angeles de eerste Amerikaanse steden zijn in een gecombineerd lucht/weg-netwerk van Uber dat al in 2023 operationeel moet zijn.

    Een nichemarkt
    Maar docent luchtvaarttechniek Joris Melkert aan de TU Delft denkt dat het in Europa niet zo'n vaart zal lopen met de nieuwe luchtvoertuigen. Hij ziet de komst van de elektrische personendrones vooral als een nichemarkt en beschouwt ze eerder als een nieuwe, goedkopere helikopter voor bijvoorbeeld zakenlieden. 'Er zal best een markt voor zijn', zegt Melkert, 'maar niet op grote schaal.'

    Volgens hem is een vol stedelijk luchtruim ook lastig te beheren. 'Als je je op grote schaal op een relatief klein oppervlak vliegend voortbeweegt kun je nooit zo dicht op elkaar zitten als als met een auto', zegt Melkert. Hij wijst erop dat een modern navigatiesysteem als Galileo daarbij ook niet helpt, want gps-systemen blijven gevoelig voor storingen, door de zwakke satellietsignalen en hoge gebouwen. Als ander bezwaar noemt hij het lawaai dat drones maken en niet snel in de stad zal worden getolereerd. 'Elektrische auto's zijn erg stil, maar stille drones bestaan niet.'

    fd.nl/futures/1287789/te-land-niet-te...
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 februari 2019 10:52
    ’250 Chinese en 200 Russische spionnen in Europese hoofdstad’
    Brussel vol Russische en Chinese spionnen
    3 uur geleden in BUITENLAND

    BRUSSEL - Als hoofdstad van Europa en vanwege het NAVO-hoofdkwartier is Brussel een populaire plek onder spionnen. Dat meldt de Duitse krant Die Welt op basis van diplomaten die door de in Brussel gevestigde Europese dienst voor extern optreden (EEAS) zijn gewaarschuwd voor spionage van Russische en Chinese inlichtingendiensten.

    Ongeacht het huidige digitale tijdperk en alle hackeraanvallen, zijn de geheime diensten nog altijd aangewezen op spionnen van vlees en bloed. En in Brussel wemelt het ervan. Volgens de EEAS zijn „ongeveer 250 Chinese en 200 Russische spionnen in de Europese hoofdstad.”

    De buitenlanddienst van de EU waarschuwt diplomaten en militairen ook voor bepaalde plekken in de Europese wijk van Brussel. Zo zouden een populair steakhuis en een café op loopafstand van het hoofdkantoor van de Europese Commissie verdacht zijn. Volgens Die Welt zijn de spionnen vooral werkzaam op hun ambassades of werken ze als commerciële vertegenwoordiger van hun land.

  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 februari 2019 13:22
    Incassoregister en meldpunt moeten misstanden bij incasso’s aanpakken
    08 februari 2019 19:10 Laatste update: 17 uur geleden

    Het kabinet gaat met een incassoregister malafide incassobureaus aanpakken. Ook komt er in overleg met toezichthouders een meldpunt voor misstanden in de incassomarkt, zo is dinsdag bekendgemaakt.

    De maatregelen maken deel uit van de zogenoemde Brede Schuldenaanpak van het kabinet. In het regeerakkoord was al afgesproken dat er een incassoregister komt. De verwachting is nu dat het register in 2021 in werking treedt.

    Incassobureaus berekenen soms te hoge incassokosten. Ook komt het voor dat zij mensen onder grote druk zetten om hun rekeningen te betalen.
    Risico op boetes en schrappen van registratie

    Incassobureaus zijn straks verplicht zich in te schrijven bij het register. Als de bureaus zich niet aan de regels houden, lopen zij het risico op een boete en het schrappen van de registratie.

    Het register moet voorkomen "dat kwetsbare schuldenaren geconfronteerd worden met onjuiste incassopraktijken". Zij kunnen bovendien naar het nieuwe meldpunt stappen als zij klachten hebben over incassobureaus. Dit wordt de komende maanden ingericht.

    Wel blijft het minimumbedrag van 40 euro voor de vergoeding voor incassokosten gehandhaafd. Een verlaging van het minimumbedrag kan volgens minister Sander Dekker voor Rechtsbescherming "op gespannen voet komen te staan met inspanningen die gemoeid gaan met sociaal incasseren".

    Bekeken wordt nog welke problemen schuldenaren ervaren bij het innen van opgekochte vorderingen. Dit onderzoek wordt voor de zomer afgerond.
    Door: NU.nl Beeld: NU.nl/Chris Heijmans
  6. RT2014 9 februari 2019 21:42
    Ik was net op zoek naar een etf die is belegd in Healthcare en stuitte op de Lyxor MSCI World Health Care ETF (ISIN LU0533033238). Tot mijn verbazing belegt deze etf in o.a. Altria group, Repsol, ING, Airbus als top 10 participaties! Met name Altria is toch wel schokkend. Je kunt niet veel verder van healthcare af staan dan als producent van sigaretten.

    www.lyxoretf.nl/en/instit/products/eq...
  7. forum rang 5 DurianCS 10 februari 2019 13:19
    quote:

    Cézan schreef op 10 februari 2019 12:43:

    Ophef in Duitsland over voorstel om Engels op basisschool te vervangen door Turks
    Weiter lesen..

    www.ad.nl/buitenland/ophef-in-duitsla...

    Zou het ook bizar vinden.
    Omdat 2 milj turken in Duitsland wonen?
    Nog even en een NL parlementslid komt ook op dat idee.
    Klinkt best logisch: de ene wereldwijd gebruikte taal vervangen door de andere wereldwijd gebruikte taal (?)
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 11 februari 2019 14:37
    Centraal Museum koopt beroemde vaginabroek

    Het Centraal Museum heeft de iconische vaginabroek gekocht, ontworpen door de Amsterdamse modeontwerper Duran Lantink.
    Peter van de Vusse 11-02-19, 11:34

    De broek werd gemaakt voor de videoclip ‘Pynk’ van de Amerikaanse popster Janelle Monáe.

    Met de videoclip brengt zangeres Janelle Monáe een ode aan het vrouwelijk geslachtsorgaan. De clip is opgenomen in een decor van een roze woestijn. Te zien is een groep danseressen, gekleed in roze broeken die doen denken aan een vagina. In één van de scènes steekt actrice Tessa Thompson, de vriendin van Janelle, haar hoofd door de vagina alsof het om een bevalling gaat. De clip ging in april vorig jaar viral en werd sindsdien elf miljoen keer bekeken.

    Trots

    Directeur Bart Rutten is trots dat de vaginabroek medio juli te zien is in het museum. ,,We zijn trots dat we opnieuw een modeontwerper kunnen laten zien, die experimenteert en vernieuwt. De projecten van Duran Lantink op het gebied van diversiteit, multidisciplinair samenwerken en duurzaamheid sluiten naadloos aan op waar we als Centraal Museum aan werken.’’

    Pynk is één van de nummers op het album Dirty Computer. Het album was afgelopen nacht in de race voor een Grammy Award, maar won die prijs niet.

    Videoclip

    De ‘vaginapants’ zorgden voor een internationale doorbraak van Lantink (31). Lantink werd bij de videoclip betrokken door de eveneens Nederlandse regisseur van de video, Emma Westenberg, die hij kende van de Rietveld Academie. Volgens Westenberg was de iconische rode broek van David Bowie de inspiratie voor de roze broeken in de clip.

    In Lantinks presentaties is duurzaamheid een belangrijk thema. Hij experimenteert met uiteenlopende technieken en materialen om de verschillende lagen in de samenleving zichtbaar te maken. De vaginabroek is ook opgenomen in het FIT (Fashion Institute of Technology), hét modemuseum in New York.

    Vanaf half juli wordt de broek geëxposeerd in het Utrechtse museum.

    www.ad.nl/utrecht/centraal-museum-koo...
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 12 februari 2019 14:49
    Paarlberg moet door Holleeder afgeperste miljoenen Endstra terugbetalen

    De omstreden zakenman Jan-Dirk Paarlberg moet definitief een ontnemingsmaatregel van ruim 24 miljoen euro betalen, zo heeft de Hoge Raad vandaag bepaald.
    Binnenlandredactie 12-02-19, 13:05 Laatste update: 13:37

    De maatregel is Paarlberg (61) opgelegd wegens het witwassen van miljoenen die Willem Holleeder van de in 2004 geliquideerde vastgoedhandelaar Willem Endstra heeft afgeperst, in de jaren voorafgaan aan diens dood. De advocaat-generaal had de Hoge Raad al eerder geadviseerd de opgelegde maatregel definitief te verklaren.

    Het afgeperste bedrag bedraagt ruim 17 miljoen euro. De overige miljoenen zijn zogeheten vervolgprofijt en voordeel uit heling. Paarlberg en zijn advocaat hebben in cassatie betoogd dat het hof eerder de omvang van de criminele winst niet genoeg heeft gemotiveerd.

    Het zou gaan om oude feiten waarvoor de wet geen ontneming toelaat. De Hoge Raad verwierp dat verweer. De raad heeft de zaak zonder inhoudelijke motivering afgedaan omdat het cassatieberoep ongegrond is en geen juridisch belangrijke nieuwe vragen oproept.
    ‘Ik blijf vechten’

    In de strafzaak over dit feitencomplex werd Paarlberg in 2012 veroordeeld tot vier jaar cel. Ook daarin ving hij in cassatie bot bij de Hoge Raad. Paarlberg heeft altijd schuld ontkend. ,,Ik blijf vechten om mijn onschuld aan te tonen”, zei hij eerder. ,,Zelfs tot na mijn dood. Dat heb ik bij een notaris laten vastleggen.’’

    Ook Holleeder kreeg van justitie de rekening gepresenteerd in een ontnemingsvordering. Deze pakte voor hem in hoger beroep gunstig uit: in eerste instantie bepaalde de rechter het bedrag op bijna 18 miljoen euro, in hoger beroep werd dit een kleine negen ton. Saillant detail is dat Holleeder Paarlberg in de veelbesproken tape van Peter R. de Vries omschrijft als ‘een slachtoffer’ en dat hem feitelijk geen blaam treft.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 februari 2019 12:04
    Dit regime wacht El Chapo in ’Alcatraz of Rockies’
    Updated 10 min geleden
    11 min geleden in BUITENLAND

    Alcatraz - De meest bekende maffiabaas van de wereld zal de rest van zijn dagen waarschijnlijk moeten slijten in de beruchte Alcatraz of the Rocky Mountains gevangenis. Joaquín Guzmán Loera, beter bekend als El Chapo, ontsnapte al twee keer uit een gevangenis en komt mede daardoor in aanmerking voor de extreem zwaar beveiligde gevangenis. Dat meldt New York Post.

    De baas van het Sinaloa-kartel werd tijdens zijn proces al schuldig bevonden aan het leiden van een smokkel-imperium op industriële schaal, moord, martelingen en witwassen. Een gevangenisstraf is nog niet bekend, die wordt bepaald op 25 juni.

    De drugsbaron werd gearresteerd in januari 2016, nadat hij eerder uit een zeer zwaarbewaakte gevangenis kon ontsnappen via een tunnel. Daarna kon hij vijf maanden voortvluchtig blijven.

    Nu hangt hem een levenslang verblijf in ADX Florence - beter bekend als Alcatraz of the Rocky Mountains - boven het hoofd. Het complex werd in 1994 gebouwd en heeft vierhonderd cellen. Gedetineerden brengen 23 uur per dag alleen in hun cel door, volledig afgesloten van de buitenwereld. Ze mogen geen contact hebben met medegevangenen. Vijf keer per week mogen ze hun cel verlaten om wat te bewegen. Een gevangene mag tien meter in elke richting stappen en wordt op elk moment vergezeld door minstens drie agenten.

    De cellen zijn 3,5 meter breed en 2 meter hoog. Hierin staat een bed, tafel en een krukje die allemaal uit beton gemaakt zijn. Het toilet wordt automatisch afgesloten als dat verstopt zou raken en op de douche zit een timer, zodat er geen gevaar is voor een overstroming.

    Het raam is nog geen 10 centimeter breed en zo geplaatst dat de gevangene onmogelijk kan weten in welk gedeelte van de gevangenis hij zich bevindt. Alleen de lucht is zichtbaar. Gevangenen die zich goed gedragen kijgen een zwart-wittelevisie op hun cel, die alleen maar educatieve en religieuze programma’s uitzendt. Elke cel is geluidsdicht zodat de gevangenen ook niet via morse kunnen communiceren met elkaar.

    Het justitiële complex is verder beveiligd met met bewegingsdetectoren en bewakingscamera’s. Het buitenste hek wordt bewaakt door zwaarbewapende agenten met hun aanvalshonden. Rond het hek is een zogenaamd ’pressure pad’ dat in werking treedt zodra trilling wordt geregistreerd. Toch is dat volgens Jeffrey Lichtman - één van de advocaten van El Chapo - nog een aantrekkelijk vooruitzicht ten opzichte van zijn huidige verblijf. De 61-jarige verblijft al ruim twee jaar in geïsoleerde opsluiting in het Metropolitan Correctional Center in New York.„Waar hij ook naartoe gaat, het is altijd beter dan waar hij nu is. Het licht staat altijd aan. Het heeft totaal geen blik naar buiten en geen enkel contact met mede-gevangenen. Daarnaast krijgt hij geen frisse lucht.”

    Een ander advocaat van hem - William Purpura - stelt: „Hij zal uiteindelijk toewerken naar een minder streng regime. Ik kan u vertellen dat hij op deze locatie, ook al is deze maximaal beveiligd, meer vrijheid zal ervaren dan hij de afgelopen jaren heeft gehad.”
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 februari 2019 15:04
    Den Haag ’derde best leefbare stad van de wereld’
    Updated 28 min geleden
    32 min geleden in BINNENLAND

    Den Haag - Van de top twintig ’best leefbare’ steden van de wereld staan maar liefst vier Nederlandse gemeenten.

    Volgens ECA International, een bedrijf dat wereldwijd expats begeleidt, staan Kopenhagen en Bern in Zwitserland bovenaan, maar nummer drie is Den Haag.

    Dan komen Geneve en Stavanger , gevolgd door Amsterdam. Nummer zeven is Eindhoven en nummer dertien is onze havenstad Rotterdam.

    ECA vergelijkt wereldwijd 480 steden op milieuvervuiling en criminaliteit, beschikbaarheid van gezondheidszorg, files woningen en politieke spanningen.

    Onderzoeker Neil Ashman van ECA zegt dat Scandinavische en Nederlandse steden vooral hoog scoren op algemene leefbaarheid, goede wegen en betrouwbaar OV.

    Andere grote Europese steden als Londen, Parijs en Berlijn scoren relatief laag.

    Buiten Europa scoort eigenlijk alleen Toronto in Canada goed. Maar ook Vancouver en Montreal staan hoog op de lijst. Ook steden in Nieuw-Zeeland en Australië doen het goed.
3.401 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 171 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,35 -1,07%
EUR/USD 1,0679 +0,07%
FTSE 100 7.847,99 +0,35%
Germany40^ 17.771,70 +0,01%
Gold spot 2.373,53 +0,53%
NY-Nasdaq Composite 15.683,37 -1,15%

Stijgers

B&S Gr...
+8,35%
PostNL
+7,07%
Fugro
+4,29%
Van La...
+1,90%
Sif Ho...
+1,51%

Dalers

TomTom
-14,98%
VIVORY...
-10,98%
Alfen ...
-7,35%
ASML
-6,68%
FASTNED
-5,86%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links