Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Forum VolkerWessels geopend

1.735 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 87 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. 2 the point 1 februari 2019 18:26
    quote:

    alida1 schreef op 31 januari 2019 09:36:

    Waarom stijgt VW minder snel dan BAM?
    Omdat het businessmodel van VolkerWessels niet meer werkt in deze tijd!
    Wat is in een tijd van innovatie beter? 100 kleine zelfstandige bedrijven die allemaal het wiel aan het uitvinden zijn of een bedrijf dat dit centraal doet?
    Bovendien is de toekomstvoorspeller Dik er niet meer. Resteren alleen nog wat doeners zonder visie!
  2. [verwijderd] 1 februari 2019 18:42
    onzin, juist de kleinere zelfstandige bedrijfjes hebben er voor gezorgd dat VW in de crisistijd gewoon mooie winsten bleef draaien. Kleinere regionale projecten leveren betere marges op dan grote dbfm projecten. Terecht dat VW kritisch tegenover deze projecten is gaan staan.
    disclaimer: posities in alle 3 de bouwers.
  3. 2 the point 1 februari 2019 20:29
    quote:

    shutterspeedy schreef op 1 februari 2019 18:42:

    onzin, juist de kleinere zelfstandige bedrijfjes hebben er voor gezorgd dat VW in de crisistijd gewoon mooie winsten bleef draaien. Kleinere regionale projecten leveren betere marges op dan grote dbfm projecten. Terecht dat VW kritisch tegenover deze projecten is gaan staan.
    disclaimer: posities in alle 3 de bouwers.
  4. 2 the point 1 februari 2019 20:46
    quote:

    shutterspeedy schreef op 1 februari 2019 18:42:

    onzin, juist de kleinere zelfstandige bedrijfjes hebben er voor gezorgd dat VW in de crisistijd gewoon mooie winsten bleef draaien. Kleinere regionale projecten leveren betere marges op dan grote dbfm projecten. Terecht dat VW kritisch tegenover deze projecten is gaan staan.
    disclaimer: posities in alle 3 de bouwers.
    Dit is oud denken ( in crisistijd ! Dat is niet nu ! )
    Ik heb het niet over kleine projecten. Deze leveren inderdaad de beste resultaten en zeker als er ook nog eens financierings- of verkooprisico wordt genomen. Ik heb het over innovatie! Goedkoper, sneller, mooier en met betere kwaliteit bouwen! VolkerWessels heeft maar een product “ morgen wonen” te klein, niet flexibel, saai, duur, wel duurzaam en snel gebouwd. Bij andere bouwers duurt de bouw iets langer maar dan heb je ook grootte, flexibiliteit, relatief goedkoop en duurzaamheid! En dat is bij utiliteit en infra niet anders. Marges bij VolkerWessels zijn nog goed maar zullen niet verbeteren. De andere bouwers wel!
  5. T.overdose 2 februari 2019 12:23
    Interessant punt 2 the point. Ik denk dat een bedrijf als Bam centraal zeker meer kan sturen (focus) en budget kan vrijmaken bij innovaties in de bouw. Echter zijn de kleinere bedrijven van VW creatiever in ondernemerschap. Daarnaast dragen zij een regionaal netwerk en naamsbekendheid mee wat opdrachten ten goede komt. Er zitten plussen en minnen aan deze bedrijfsstructuren. Ik vind Bam overigens gevoelsmatig wel innovatiever dan VW.(of hun communicatie afdeling is beter:-)
  6. [verwijderd] 2 februari 2019 15:28
    @t 2 the point. Zomaar een lijstje innovaties bij VolkerWessels:

    -MorgenWonen: Het VolkerWessels concept waarbij een woning in één dag wordt gebouwd en van hele hoge kwaliteit is.
    -Pluswonen: Het flexibele en duurzame bouwconcept van VolkerWessels.
    -EnergieNotaNul: Wonen zonder energielasten.
    -VolkerWessels en Trimble starten samenwerking innovatie BIM-technologie
    -VolkerWessels neemt voortouw digitaal bouwen met DigiBase
    -Project Ruimte voor de rivier Ijseldelta genomineerd voor de Waterinnovatieprijs

    De kracht van VolkerWessels ligt in het decentrale model. Iedere werkmaatschappij is zelfstandig maar maakt tegelijkertijd deel uit van een hecht intern netwerk. Bij integrale multidisciplinaire projecten worden de krachten gebundeld om een optimaal resultaat te bereiken.

    De strategie van VolkerWessels is het versterken van de huidige onderneming in balans met de omgeving: veilig, integer en duurzaam. Autonome groei is het uitgangspunt waarnaast acquisities, onder voorwaarden, niet worden uitgesloten. Doel van VolkerWessels is de positie zodanig te versterken en uit te bouwen dat de onderneming een leidende positie inneemt in Nederland, Verenigd Koninkrijk en Canada.
  7. forum rang 10 voda 11 februari 2019 16:23
    'Bouwer sluisdeuren IJmuiden dreigt met beslag'

    Gepubliceerd op 11 feb 2019 om 06:22 | Views: 8.699

    AMSTERDAM (AFN) - De Zuid-Koreaanse bouwer van de deuren van de nieuwe zeesluis in IJmuiden dreigt met beslaglegging op de net aangekomen deuren. Dit laat Geosung Tech weten aan Het Financieele Dagblad. De bouwer ligt in de clinch met OpenIJ, het consortium van BAM en VolkerWessels, over meerkosten van de bouw van de stalen deuren en over de bankgarantie waarvan OpenIJ gebruik heeft gemaakt.

    OpenIJ vorderde met de garantie 7,3 miljoen euro terug. Dat geld wil Geosung terugzien. ,,OpenIJ kan niet én de deuren in ontvangst nemen én het geld terugvorderen'', aldus vice-president sales Hyun-Kug Lee van de offshoretak van Geosung in een toelichting tegen de krant. Momenteel worden de technische installaties in de sluisdeuren ingebouwd.

    De deuren kwamen, mede door een faillissement bij een onderaannemer, te laat in Nederland aan. Daarvoor werd door OpenIJ een claim neergelegd bij Geosung. Toen het Zuid-Koreaanse bedrijf niet betaalde, is de bankgarantie ingeroepen. Tegen een beslissing van de rechter dat niet in strijd is gehandeld met de bepalingen in de garantie, gaat Geosung in beroep. Daarnaast wil het beslag laten leggen op de deuren.

    De meerkosten zijn volgens Geosung ontstaan door wijzigingen die OpenIJ verzocht door te voeren, en voor bepaalde extra kosten zou mondeling akkoord zijn gegeven. Daarnaast wijst de Geosung erop dat de verplaatsing van de deuren, toen de onderaannemer omviel, gebeurde op verzoek van OpenIJ. BAM en VolkerWessels noemen die bewering ,,volstrekt ongegrond''. Volgens de bouwers is er geen enkel risico dat het geschil leidt tot verdere vertraging bij de bouw van de zeesluis. Ze zijn nog niet geïnformeerd over het voornemen tot beslaglegging.
1.735 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 87 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,13%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links