Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,275 16 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 7,075 - 7,275
  • 227.592 Gem. (3M) 272,6K

TomTom februari 2019

3.056 Posts
Pagina: «« 1 ... 68 69 70 71 72 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vici 7 februari 2019 22:46
    quote:

    Was here schreef op 7 februari 2019 21:58:

    Wie rationeel denkt, die laadt de wagen helemaal vol met aandelen tt.

    Wie rationeel denkt, stopt met beleggen in TT. Dat is mijn conclusie na de cijfers van gisteren en het beluisteren van de slaapverwekkende CC. Zelfs analisten nemen niet meer de moeite om kritische vragen te stellen aan HG en Taco.
    Het aandeel TT en dus de aandeelhouders interesseert Harold totaal niet.

    Ik las nog eens wat interviews terug van Harold die hij het laatste kwartaal gaf.
    In Trouw (prima krant) vertelde hij o.a. dat Tesla een klant van TT was.

    www.trouw.nl/samenleving/de-koers-van... 29 september 2018

    "We hebben klanten als Microsoft, Apple en Tesla, maar als je alle bedrijfjes die we bedienen bij elkaar optelt, geven die ons in totaal een sterke positie."

    Heeft iemand ooit een persbericht hiervan gezien?? Ik niet. Wat een impact zou dit PB hebben op de koers van het aandeel. Idem dito Nissan.

    Een aan de beurs genoteerd bedrijf hoort hier melding van te maken.
    Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
    Reken mij nu maar tot degene die zeer wantrouwend tegenover HG staat.

    Prachtig rapport van Frost & Sullivan LA trouwens met dank aan @Eddysoft op twitter.

  2. VanillaSky 7 februari 2019 22:51
    quote:

    Makita schreef op 7 februari 2019 22:34:

    Aankondiging van een HD deal kantelt dit beeld direct. Gewoon ondergewaaardeerd nu en zoals gebruikelijk 2-3 dagen voer voor stoeptegels na een slechte presentatie door HG (echt een gemiste kans).
    Toch blijft de beste man dit bedrijf leiden, met alle negatieve gevolgen van dien. Het is een abominabel trackrecord wat deze man heeft gepresteerd aan kapitaalvernietiging. Laten we hopen dat hij nog met een positieve afsluiter komt een exit dan wel overname aan 10 euro. Dan kunnen de meeste hem wel vergeven.

  3. [verwijderd] 7 februari 2019 23:32
    quote:

    Vici schreef op 7 februari 2019 22:46:

    [...]

    Wie rationeel denkt, stopt met beleggen in TT. Dat is mijn conclusie na de cijfers van gisteren en het beluisteren van de slaapverwekkende CC. Zelfs analisten nemen niet meer de moeite om kritische vragen te stellen aan HG en Taco.
    Het aandeel TT en dus de aandeelhouders interesseert Harold totaal niet.

    Prachtig rapport van Frost & Sullivan LA trouwens met dank aan @Eddysoft op twitter.

    Rapport van F&S is inderdaad sterk (kudos to EddySoft)

    Ik had de CC eerst maar half gehoord (eerste kwartier gemist). Zat in de auto lange rit en luisterde hem toen ‘normaal’ terug (zonder geklaag op iex te zien) en dat is aan te raden.

    Okay, Goddijn weegt woorden, de intonatie is underwhelming, de analisten zijn underwhelmed, er bellen ook wat minder in dan vroeger en er waren geen vragen over de Telematics sale.

    Maar de inhoud was toch wel positief op een aantal punten zoals dat te winnen ordervolume 2019 hoger is en men tevreden is over win-rate 2018. Het klinkt ook offensief en met vertrouwen “we have a clear runway” rond HD maps en verwachting deals te sluiten.
  4. Vici 7 februari 2019 23:43
    Zeker dank aan @Eddysoft op twitter.

    Jammer dat je een deel van mijn post weglaat:
    ===== Ik las nog eens wat interviews terug van Harold die hij het laatste kwartaal gaf.
    In Trouw (prima krant) vertelde hij o.a. dat Tesla een klant van TT was.

    www.trouw.nl/samenleving/de-koers-van... 29 september 2018

    "We hebben klanten als Microsoft, Apple en Tesla, maar als je alle bedrijfjes die we bedienen bij elkaar optelt, geven die ons in totaal een sterke positie."

    Heeft iemand ooit een persbericht hiervan gezien?? Ik niet. Wat een impact zou dit PB hebben op de koers van het aandeel. Idem dito Nissan.

    Een aan de beurs genoteerd bedrijf hoort hier melding van te maken.
    ===

    Hier reageer je niet op. Jammer, maar ik begrijp het wel....
  5. [verwijderd] 8 februari 2019 00:03
    quote:

    VanillaSky schreef op 7 februari 2019 22:51:

    [...]

    Toch blijft de beste man dit bedrijf leiden, met alle negatieve gevolgen van dien. Het is een abominabel trackrecord wat deze man heeft gepresteerd aan kapitaalvernietiging. Laten we hopen dat hij nog met een positieve afsluiter komt een exit dan wel overname aan 10 euro. Dan kunnen de meeste hem wel vergeven.

    Sorry maar beetje dramaqueen post dit. TomTom heeft haar eigen estimates (uitgesproken feb 2018) dubbel en dwars overtroffen (50 miljoen meer cashpositie einde jaar). En nu in feb 19 is er weer een voorzichtige outlook, what’s new? Een verwachting van gelijkblijvende omzet (afgerond) kan best op een top-line groei uitdraaien en een marge groei is er sowieso.

    En TT moet ook gewoon in het offensief om deals te winnen. In Amerika worden startups volgeladen met schuld om iets in autonoom rijden te doen en men staat voor ze te juichen zonder zorgen over de kosten. TT is cash positief en winstgevend ook na verhoging opex.
  6. Energy 8 februari 2019 00:21
    Wel jammer dat je je statement onderbouwt met emotionele argumenten.

    Daarom gaan de rationele beleggers nu kopen.

    quote:

    Vici schreef op 7 februari 2019 22:46:

    [...]

    Wie rationeel denkt, stopt met beleggen in TT. Dat is mijn conclusie na de cijfers van gisteren en het beluisteren van de slaapverwekkende CC. Zelfs analisten nemen niet meer de moeite om kritische vragen te stellen aan HG en Taco.
    Het aandeel TT en dus de aandeelhouders interesseert Harold totaal niet.

    Ik las nog eens wat interviews terug van Harold die hij het laatste kwartaal gaf.
    In Trouw (prima krant) vertelde hij o.a. dat Tesla een klant van TT was.

    www.trouw.nl/samenleving/de-koers-van... 29 september 2018

    "We hebben klanten als Microsoft, Apple en Tesla, maar als je alle bedrijfjes die we bedienen bij elkaar optelt, geven die ons in totaal een sterke positie."

    Heeft iemand ooit een persbericht hiervan gezien?? Ik niet. Wat een impact zou dit PB hebben op de koers van het aandeel. Idem dito Nissan.

    Een aan de beurs genoteerd bedrijf hoort hier melding van te maken.
    Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
    Reken mij nu maar tot degene die zeer wantrouwend tegenover HG staat.

    Prachtig rapport van Frost & Sullivan LA trouwens met dank aan @Eddysoft op twitter.

  7. forum rang 7 ff_relativeren 8 februari 2019 02:30
    In een niet-TT forum werd gevraagd hoe het in zijn werk gaat als de CEO zijn bedrijf van de beurs zou willen halen. Ik schreef daarop het volgende :

    Sta me toe om met een controversieel antwoord te komen, beste forumgenoten ..
    In 2 delen :

    Deel 1. De CEO wil het bedrijf helemaal niet van de beurs halen :

    ik denk helemaal niet dat de CEO het bedrijf zelf van de beurs wil halen. ik denk eigenlijk dat de CEO er een beetje klaar mee is. Vreemde opvatting ? Bedenk eens wat TT kan doen als er geen € 3,25 per aandeel wordt uitgekeerd. Wat als dat bedrag als werkkapitaal in het bedrijf blijft ?

    Als de huidige BoD (Board of Directors) nog ambitie had gehad om iets vernieuwends neer te zetten, dan hadden ze iedere stuiver uit TTT ingezet binnen het bedrijf. Timmer letterlijk aan de weg. Het maakt niet uit of TT zelfstandig kan blijven. Het maakt wel uit hoe duur je TT kunt maken voor een toekomstige overname.

    Nee natuurlijk is € 910 miljoen niet doorslaggevend voor vernieuwing. Het kan wel doorslaggevend zijn als eerste stap -om daarmee nieuw geld op te halen voor de volgende stappen-.
    Euhh nieuw geld ophalen ? Ja. Nieuw geld ophalen om grote(re) dingen te doen.

    Misschien via een joint venture. Of op andere manieren via grote deelnemingen.

    Deel 2 : De CEO kan het bedrijf helemaal niet van de beurs halen :

    De wereld waarin TT opereert, kent steeds meer spelers. Grote spelers en nog grotere.
    Die stuk voor stuk niet de tijd en niet de zin hebben om het wiel opnieuw uit te vinden.
    Al die spelers weten wat TT in huis heeft en wat ze waard zijn.

    Een CEO die zijn bedrijf TT een bod doet ? De grote spelers gaan er direkt overheen.
    Met een beter bod. Het gevolg ? "had ik maar .. "
    Had ik het bedrijf maar duurder gemaakt. Dan hadden ze nog meer geboden.

    Moraal van het verhaal :

    Gents and Ladies, ik zie erg veel complotverhalen en doemdenkers. Ik zie reacties die schreeuwen dat de CEO persoonlijk de hand zou hebben in dalende koersen.

    Ik geloof er niets van. Ik geloof wel in een gebrek aan lef bij de BoD.
    Ik zie met stomme verbazing hoe het werkkapitaal niet krijgt wat het nodig heeft.
    (alle opbrengst van TTT in huis houden en inzetten)

    Ik zie een bedrijf dat beter kan zijn dan wat het nu is. Ik zie een management dat zijn beste tijd gehad heeft, geleid door een CEO die er een beetje klaar mee is.

    Hoe nu verder bij TT ?

    Laat de 2e laag management (operationele en tactische managers) op staan. Laat hen met de banken gaan praten over een lening voor een management buy-out.
    Want TT heeft niet een andere techniek nodig, maar nieuw lef. Een nieuwe leiding met visie en met tijd van leven ! Met genoeg tijd om TT uit te bouwen.

    Een management dat groter durft te denken. In de wetenschap dat TT niet zelfstandig kan blijven. En met het besef dat TT wel duurder kan worden. De inzet en gedrevenheid komt vanzelf. Omdat het met een management buy-out om hun eigen geld gaat !
  8. forum rang 4 marathon 11 8 februari 2019 03:01
    Amazon die ruim meer investeert in een startup met een omzet zoals ik het kan vinden van & 1.5 mio en waar het op basis van de huidige waarde van T2 voor dat deel in TT slecht $ 480 mio zou hebben gekost.
    Bezos wil zijn vriend NOT!! Donald pleasen door America First te omarmen. Klein geld voor Jeff natuurlijk en als hij daarmee Donald van zich af kan houden heeft hij dat binnen een paar weken weer ruim terugverdiend
  9. forum rang 7 ketchup 8 februari 2019 05:34

    7 = spot goedkoop
    8 = fair value
    9 = voor nu teveel gevraagd, later ( 2e h vh jaar) komt dat wel in beeld

    kans dat iemand voor de Kaarten van TT langskomt is mega
    Kepler had als eerste gezien dat 2019 een dip-jaar voor TT ging worden voor outlook
    Kepler kan ook zeker nog gelijk krijgen voor een exit, de Founders gaan er zelf geen poen meer insteken, maar er zijn zat gegadigden die dit willen fronten, ook Investment Fondsen die nu in de free-float zitten.

    in navolging van Harry
    time-out
    succes
  10. Eva1960 8 februari 2019 05:58
    Goedemorgen Wies, ik hoop dat er veel partijen langskomen bij dit koopje van het jaar na alle longliquidaties.

    Waarom schat je de kans dat dit gebeurd op mega? Heb je analisten of .... input hiervan?

    Grt Eva.

    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 8 februari 2019 05:34:

    7 = spot goedkoop
    8 = fair value
    9 = voor nu teveel gevraagd, later ( 2e h vh jaar) komt dat wel in beeld

    kans dat iemand voor de Kaarten van TT langskomt is mega
    Kepler had als eerste gezien dat 2019 een dip-jaar voor TT ging worden voor outlook
    Kepler kan ook zeker nog gelijk krijgen voor een exit, de Founders gaan er zelf geen poen meer insteken, maar er zijn zat gegadigden die dit willen fronten, ook Investment Fondsen die nu in de free-float zitten.

    in navolging van Harry
    time-out
    succes
  11. VanillaSky 8 februari 2019 06:55
    quote:

    ~Justin~ schreef op 8 februari 2019 00:03:

    [...]

    Sorry maar beetje dramaqueen post dit. TomTom heeft haar eigen estimates (uitgesproken feb 2018) dubbel en dwars overtroffen (50 miljoen meer cashpositie einde jaar). En nu in feb 19 is er weer een voorzichtige outlook, what’s new? Een verwachting van gelijkblijvende omzet (afgerond) kan best op een top-line groei uitdraaien en een marge groei is er sowieso.

    En TT moet ook gewoon in het offensief om deals te winnen. In Amerika worden startups volgeladen met schuld om iets in autonoom rijden te doen en men staat voor ze te juichen zonder zorgen over de kosten. TT is cash positief en winstgevend ook na verhoging opex.
    Graag wel bij de feiten blijven. Ik zeg dat ik het niet begrijp waarom men ervoor kiest een outlook met 12mio omzetkrimp te presenteren? Als je 690 als outlook presenteert dan laat je tenminste zien dat je geen verdere daling verwacht. Hoe kan jij dit met gezond verstand verklaren? Welk doel moet dat dienen.

    Punt 2 zelfs al is de outlook conservatief dan nog is TT niet winstgevend. Zelfs al halen ze in een bluesky scenario 725mio omzet met 75% marge (wat mij onmogelijk lijkt) resteert er met een opex van 555 een verlies. Dus gelieve geen sprookjes te vertellen.
  12. forum rang 6 pwijsneus 8 februari 2019 07:16
    quote:

    ~Justin~ schreef op 8 februari 2019 00:03:

    [...]

    Sorry maar beetje dramaqueen post dit. TomTom heeft haar eigen estimates (uitgesproken feb 2018) dubbel en dwars overtroffen (50 miljoen meer cashpositie einde jaar). En nu in feb 19 is er weer een voorzichtige outlook, what’s new? Een verwachting van gelijkblijvende omzet (afgerond) kan best op een top-line groei uitdraaien en een marge groei is er sowieso.

    En TT moet ook gewoon in het offensief om deals te winnen. In Amerika worden startups volgeladen met schuld om iets in autonoom rijden te doen en men staat voor ze te juichen zonder zorgen over de kosten. TT is cash positief en winstgevend ook na verhoging opex.
    Cijferpresentaties zijn altijd een afrekening tussen de resultaten, en de verwachtingen van de markt (consensus). In Q2 en Q3 waren de cijfers ook prima, maar ik kom tot de conclusie dat berichtgeving van derden meer impact heeft op de koers dan de berichtgeving van TomTom zelf. 3x Op rij de eigen te lage ingeschatte estimates gehaald: resultaat? Niet wat je verwacht als je de odds-aan-het-beaten-bent. Zag gister ook wat omzetcijfers van 2016, 2017 en 2018. Leg daar voor de grap de beurskoers eens naast.

    Neem bv het feit dat TomTom de LBS diensten heeft binnengehaald voor de hele Microsoft groep. Zelfs dat kan de markt niet meer bekoren, want Google gooit roet in het eten. Die laatste heeft nog een hele serie's PB's klaar staan (zie artikel in the Verge hieronder) om elke deal die TT wil aankondigen te degraderen tot een non-event.

    Qua image en communicatiebeleid heeft TomTom het verloren. Ze doen niet genoeg moeite - of op de verkeerde manier - om de markt te overtuigen in de potentie van deze beursnotering.

    Het is meer letten op wat bv Amazon, HERE en Google allemaal doen dit jaar, want dat heeft veel meer impact op de koers dan het nieuws wat TomTom zelf probeert naar buiten te brengen.

    De markt ziet blijkbaar nog enkel bedreigingen voor TomTom, en kan daar zelf niets tegenover zetten. Welke meerwaarde deze beursnotering nog bied is mij een raadsel.

    www.theverge.com/2019/1/25/18196234/g...
  13. forum rang 6 pwijsneus 8 februari 2019 07:17
    quote:

    Makita schreef op 8 februari 2019 07:10:

    Cashflow is een feit. FCF van 68mln in 2019.

    Zodra de HD deal wordt aangekondigd blijkt de huidige waardering een lachertje.
    Nope, want financiele impact zal niet gemeld worden. En Google is vastbesloten lijkt het om elk positief persbericht van TomTom te torpederen in een non-event.

    Stel je er maar niet veel van voor, over de impact op het aandeel TomTom heb ik het dan over.
  14. [verwijderd] 8 februari 2019 07:22
    quote:

    Bezige Barend schreef op 7 februari 2019 22:20:

    Met Aurora grote speler erbij, Amazon was te verwachten, stakeholders/founders ook vanuit Baidu en VW, beiden in Apollo. De machten zijn nu groot , TT is klein maar heeft de voorsprong !
    Time to market is key !!!

    Deelname of overname asap !!

    [...]
    Die deelname had ik nu, na verkoop ttt op gehoopt. Maar nee, wel dat MS nog intensiever samen gaat werken met tt, maar geen deelname helaas. Had hier op gehoopt. Misschien gaat het nog gebeuren. Maarvoorlopog niet lijkt het helaas.
  15. [verwijderd] 8 februari 2019 07:23
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 8 februari 2019 05:34:

    7 = spot goedkoop
    8 = fair value
    9 = voor nu teveel gevraagd, later ( 2e h vh jaar) komt dat wel in beeld

    kans dat iemand voor de Kaarten van TT langskomt is mega
    Kepler had als eerste gezien dat 2019 een dip-jaar voor TT ging worden voor outlook
    Kepler kan ook zeker nog gelijk krijgen voor een exit, de Founders gaan er zelf geen poen meer insteken, maar er zijn zat gegadigden die dit willen fronten, ook Investment Fondsen die nu in de free-float zitten.

    in navolging van Harry
    time-out
    succes
    Jammer ketchup, daar ga je weer, moet zijn:
    7 = steal
    8 = spotgoedkoop
    9 = goedkoop

    De rest moeten we later maar aanvullen;-)
3.056 Posts
Pagina: «« 1 ... 68 69 70 71 72 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links